Bizar 14 *NIEUW 2024*

Dus daar gaat de importeur over? Dus in theorie zou je vuurpijlen kunnen introduceren en zeggen dat je ze classificeert als cake’s?

De Mega Mine was een all at once enkelschotsbatterij toch en geen mine? ( ondanks de naam ). Een Mine bestaat uit een tube met maximaal 50 gram en maximaal 1 gram perchloraat per report. Dit was een 7 shots tube batterij met bombettes ( geen losse reports in een tube ) waar alle schoten tegelijk gaan ( met zeker meer dan 1 gram perchloraat 'per report' ofterwijl bombette ). Ook al zouden het per tube zogenaamd mines zijn dan is het alsnog een batterij van mines omdat het meerdere tubes bevat. Batterij ofterwijl een 'cake' zoals wij dat noemen.

Even technisch genoemd ter informatie. Maar deze vorm mag wettelijk gewoon naar mijn weten omdat het een afspraak was van de branch, daar zal het ILT niet op afkeuren. Het lijk me puur bedacht vanuit Magnum voor betere stabiliteit

De Mega Mine was een all at once enkelschotsbatterij toch en geen mine? ( ondanks de naam ). Een Mine bestaat uit een tube met maximaal 50 gram en maximaal 1 gram perchloraat per report. Dit was een 7 shots tube batterij met bombettes ( geen losse reports in een tube ) waar alle schoten tegelijk gaan ( met zeker meer dan 1 gram perchloraat 'per report' ofterwijl bombette ). Ook al zouden het per tube zogenaamd mines zijn dan is het alsnog een batterij van mines omdat het meerdere tubes bevat. Batterij ofterwijl een 'cake' zoals wij dat noemen.

Even technisch genoemd ter informatie. Maar deze vorm mag wettelijk gewoon naar mijn weten omdat het een afspraak was van de branch, daar zal het ILT niet op afkeuren. Het lijk me puur bedacht vanuit Magnum voor betere stabiliteit

Tjah... laat zien dat heel dat ''branch producten verbieden'' gewoon een wassen neus is om de overheid te pleasen. Gevalletje schijnveligheid als ze vervolgens producten introduceren die nagenoeg gelijk staan aan de oude varianten met een miniscule aanpassing (single shots etc.). Desondanks, leuk voor ons freaks dat de producten terugkomen in een andere vorm.

Hopelijk zien we deze ergens in de freak voor 15-20 euro voorbij komen :).

Dus daar gaat de importeur over? Dus in theorie zou je vuurpijlen kunnen introduceren en zeggen dat je ze classificeert als cake’s?

Ja en nee. Een importeur bepaalt samen met de fabrikant hoe je een bepaald artikel classificeert en categoriseert en gaat daarmee de benodigde procedures in. Het eindproduct zal aan de wettelijk voorgeschreven eisen behorende bij de classificatie en categorie moeten voldoen en daarop ook getest worden. Dus nee, je kunt nooit vuurpijlen classificeren als een cake. Want een vuurpijl voldoet simpelweg niet aan de wettelijk gestelde eisen van een cake en zal daardoor als vanzelfsprekend afgekeurd worden.

Gaaf? Ja. Maar als je dan dat filmpje kijkt, zit je toch te wachten of er nog meer komt. Moet je er weer meer aanschaffen :d

Wel een tof product zo om te gebruiken als afsluiter van een project / showtje, zeker als het er wat meer dan 1 is.

Back
Bovenaan