Bitcoin

China krijgt momenteel extra klappen met de energie prijs. Ik geloof er niet zo in dat de chinese vastgoed bubbel die momenteel uiteen spat een 'lokaal chinees' probleem blijft. Chinezen zitten over de hele wereld en vele economieën leunen op de chinese economie. Neem action in Nederland en de enorme lopende investeringen in afrika als voorbeeld.

Ook 1 van de belangrijkste redenen van het verbieden van Bitcoin minen denk ik.. Al heeft China hier al langer problemen mee, veel stroomuitval ook daar.

Vastgoed 'bubbel' hou ik wel nauwlettend in de gaten. Las vandaag alweer dat Evergrande niet aan de betalingen kon voldoen, dus niet verkeerd even in de gaten te houden hoe dat uit gaat pakken.
China 1 vd al dan niet de grootste in de vastgoedsector, las ergens dat het 5x groter was dan Amerika en Europa bij elkaar.

Buiten het feit om dat er vanuit de hele wereld geïnvesteerd word in die sector is dit ook nog wel een ding

china.JPG

Ik heb de afgelopen maand en gisteren tesamen 50% van mijn aandelenportefeuille verkocht. Je kan wachten op de klap daar..

Veel aandelen zijn ook heel erg overgewaardeerd als je het beoordeeld op Prijs per aandeel soms wel x100 voel ik me niet op mijn gemak bij :p Ook al zijn het kwaliteit bedrijven met een goede toekomst, maakt het lastig.

Ze hebben het nu btw over een Recessie in Nederland of een Recessie in aankomst.
Apart aangezien ze niet genoeg mensen kunnen vinden voor banen.
Er ligt natuurlijk ook veel in de weg zoals de bottlenecks, dure container prijzen en inflatie keer op keer en dat limiteerd groei / winsten.

Ze hebben het ook over dat ze al in een Recessie zitten in Amerika. (moggelijk)
Zal flink moeten nadenken, altijd handig om extra cash te hebben en je wilt niet geburned worden.

Ze hebben het nu btw over een Recessie in Nederland of een Recessie in aankomst.
Apart aangezien ze niet genoeg mensen kunnen vinden voor banen.
Er ligt natuurlijk ook veel in de weg zoals de bottlenecks, dure container prijzen en inflatie keer op keer en dat limiteerd groei / winsten.

Ze hebben het ook over dat ze al in een Recessie zitten in Amerika. (moggelijk)
Zal flink moeten nadenken, altijd handig om extra cash te hebben en je wilt niet geburned worden.

ze hebben 100 jaar geleden al de fout gemaakt dat er altijd (economische) groei MOET zijn.

dat valt natuurlijk nooit honderden jaren vol te houden met maar beperkte grondstoffen en een beperkte aarde en nu krijgen we de shit ervan, overbevolking, overconsumptie, recessie, inflatie, opwarming van de aarde , oceanen vol met plastic etc.

Ja, voor mij is de belangrijkste vraag hoe je jezelf beschermd tegen de economie/maatschapij. Helaas niet zo een populair onderwerp,

Ja, voor mij is de belangrijkste vraag hoe je jezelf beschermd tegen de economie/maatschapij. Helaas niet zo een populair onderwerp,

ja niet in nederland in ieder geval, hoe wil je dat doen dan ?

misschien in een ander ( armer ) land wat kopen en zelfvoorzienend leven ?

Ten tijden van recessie zie je vaak dat de goud prijs juist omhoog gaat. eeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn bitcoin:angel::handsup: hopelijk dan:wink:

Voor de rest moet je het maar happen en of idd emigreren

Goud is zo zwak en wie wil nou 1700dollar (prijs per oz ongeveer toen ik het kocht) besteden voor een 2-3% gain met PAX. Dat is het risico niet waard. Ben klaar met goud (al een tijdje) zoals ik zei waardeloze winsten en hoge fee's

Reken maar uit je koopt nu met de waarde op 1792$ per oz en als je geluk hebt stijgt het naar 2000-2100. Poe poe das het waard

Je word er ook niet rijk van, je moet het zien als een soort van kapitaal bescherming. Store of value.

Geld op de bank laten staan is ook niet rendabel en 1 ding weet je zker en dat is dat je op den duur steeds minder koopt van je zuurverdiende centen:wink:

Mgoed, never bet on one horse uiteraard. Zoveel mogelijkheden, je kunt zelfs stablecoins staken tegenwoordig.

Yeah maar goud is niet meer wat is het was :p
Ik had recent een post of Stablecoins - Tether.

Ik doe niet meer aan Stablecoins met staken.
Stablecoins zijn te schimmig en je moet het een jaar vast houden voor 6%
Ik trade veelste vaak om daar opte wachten.

Wat zijn de meningen over Stablecoins, zoals Tether USDT.
Voorheen veranderde ik me muntjes in Tether, maar ik trade zovaak dat het staken zinloos is.
Verder zijn ze niet transparant en hebben ze gelogen over hoe dingen ondersteund waren bij Tether.
Ze willen niet dat er in hun boeken gekeken word en het is gek dat er maar iets van 13 werknemers zijn voor 69 miljard dollar.

Daarom doe ik niet meer aan Stablecoins.
Mocht er iets misgaan met Tether heeft dat natuurlijk een gigantische impact op de hele crypto markt, maar dan zit me geld in ieder geval niet in Tether.

Ps. kleine DOT explosie, maar goed dat ik niet alles heb verkocht.
Geloof er niet in, maar soms moet je een beetje bewaren voor het geval.
Zal waarschijnlijk alle DOT verkopen en later terug kopen.

Ik doe niet meer aan Stablecoins met staken.
Stablecoins zijn te schimmig en je moet het een jaar vast houden voor 6%

Dat gedoe met tether en bitfinex en het wel of niet gebacked is blijft wel een dingetje idd.
Nou ben ik verder ook niet van het staken hoor, al is het wel een leuke bijkomstigheid bovenop je hodl. Als je het toch vasthoud waarom niet staken en een paar extra procenten pakken.

Maar je weet bijvoorbeeld nooit hoe hoog de coin staat aan het einde van je periode en of je er tegen die tijd nog vertrouwen in hebt. Stablecoins daarintegen blijven dezelfde waarde houden plus de procenten voor het staken erboven... Dus ook een soort kapitaal bescherming, waar Sirens op doelde. 'het schimmige weggelaten dan' al zijn er genoeg stablecoins.

Ik zit hier verder ook niet om financieel advies te geven, maar mogelijkheden zijn er zeker:wink:

Je trade toch niet met je hele portfolio neem ik aan:rolleyes:

Er zijn mogelijkheden, je kunt ook Sneakers proberen te kopen :p

Die percentages van het staken in Stablecoins beginnen pas te tellen na vele maanden - een jaar.
Zolang zit ik niet stil. Juist wat in Stablecoins zat en nu los geld is word telkens rond getrade.
10-20% zit in stakes de rest word telkens getrade heeft geen zin om dat te staken.

Dus ja 80-90% is beschikbaar om te traden, zeker omdat ik dus niet meer stake in Stablecoins. Betekent niet dat ik elke dag of weekelijks met 50% of meer speel, maar soms trade ik dagelijks/meerdere keren per dag. Dus dan heeft staken geen zin

Goud is zo zwak en wie wil nou 1700dollar (prijs per oz ongeveer toen ik het kocht) besteden voor een 2-3% gain met PAX. Dat is het risico niet waard. Ben klaar met goud (al een tijdje) zoals ik zei waardeloze winsten en hoge fee's

Reken maar uit je koopt nu met de waarde op 1792$ per oz en als je geluk hebt stijgt het naar 2000-2100. Poe poe das het waard

Wat Dion zegt... kijk even naar goud 't.o.v de dollarhistorie.

Back
Bovenaan