Bitcoin

Zonder mijn gehele mening over beide te geven, ik ben benieuwd naar die van jullie! Ik vind bitcoin en ethereum DE 2 valuta die echt wat voorstellen. Ik zal mij dus niet snel bezig houden met andere valuta.

Beide goede munten om in te beleggen, beide niet de toekomst kwa betalingen.
Ik zie ze meer als store of value, er zijn natuurlijk voor betalingen en gegevens overdracht veel betere/snellere en goedkopere munten.
Feit blijft wel dat vooral BTC gewoon king is en de markt bepaald.

Yep Btc en Eth zijn indd king en here to stay. (imo)
Verdiep je in de stof van crypto currencies. Het zal je geen windeieren leggen.

Kennis is key in deze markt. Je kan heel makkelijk heel goed renderen op projecten maar idem verliezen. Het is de aandelenmarkt in de cowboytijd en dan op steroids. Dus ben je nieuw, lees je goed in houd minimaal 50% van je inleg in Btc/Eth.

Ik zal wat zeggen dat tegen de draad ingaat en het zal nog 4-8 maanden duren maar dan zul je het terug zien. Bitcoin gaat weer crashen helemaal naar 22K, alleen als BTC $56K breekt kan de trend veranderen, dan is een nieuwe All Time High moggelijk.

Ben zelf een long term bull wat betreft BTC/ETH, maar dat betekent niet dat ik niet wil maximaliseren.
Heb 90% verkocht 1 dag voor de vorige crash die in Maart ofzo begon en ook 90% verkocht voor de daling starte in September. Het doel is altijd, nog meer Crypto met het zelfde geld binnen harken.

SOL ben ik ook en fan van, die heb ik in grote getalen gekocht rond de 30$ mark.
De potentie van o.a. Pyth was 1 van de triggers om er flink in te stappen. Heb 90% verkocht rond de 200$ mark. Ook Axie was een goede aankoop, maar daar ben ik klaar mee aangezien ik daar niet in geloof was meer een koop aangezien ik de potentie zag.

10% zal ik dus nooit verkopen.
Voor nu wacht ik op de grote crash, misschien dat ik af een toe gebruik van de bounche backs zoals ik met de huidige heb gedaan.

Door deze topic mei zonder enige kennis in de cryptowereld beland. Achteraf een slechte timing want de crash kwam vrij snel daarna. Inmiddels superveel geleerd en een hobby rijker.

Kost je wel veel slaap en stress, en geld als je pech hebt/of gewoon te weinig kennis-ervaring.

Leergeld is betaald, nu tijd om het terug te verdienen en MEER !

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in 2018, iets te laat, 2x in een ico scam, bear market uiteindelijk was ik 18k armer, beetje uit de hand gelopen, erg zuur en veel lessen geleerd.

Dit jaar weer begonnen met crypto en NFT's in februari, alle verliezen van 2018 goed gemaakt en uitgecashed en er nog eens 35k aan winst uitgehaald

er staat nu nog wat crypto/NFT's voor de toekomst.

Ik zal wat zeggen dat tegen de draad ingaat en het zal nog 4-8 maanden duren maar dan zul je het terug zien. Bitcoin gaat weer crashen helemaal naar 22K, alleen als BTC $56K breekt kan de trend veranderen, dan is een nieuwe All Time High moggelijk.
glazenbol.jpg
Glazenbol alert!!!

Leuk verhaal wel, maar vertel dan ook waar het op gebaseerd is. Hier kan niemand wat mee.
In mijn ogen sla je voor het gemak een paar keylevels over. 41k level gegained en vastgehouden bijvoorbeeld. Kan er niet zoveel mee zulke voorspellingen. Dus vraag me af waar je die 22k op gebaseerd hebt.

Ben zelf een long term bull wat betreft BTC/ETH, maar dat betekent niet dat ik niet wil maximaliseren.
Heb 90% verkocht 1 dag voor de vorige crash die in Maart ofzo begon en ook 90% verkocht voor de daling starte in September. Het doel is altijd, nog meer Crypto met het zelfde geld binnen harken.

10% zal ik dus nooit verkopen.
Voor nu wacht ik op de grote crash, misschien dat ik af een toe gebruik van de bounche backs zoals ik met de huidige heb gedaan.

90 procent van je hodl/longterm positie, dan moet je wel stalen ballen hebben pik:wink:
Gaat je op den duur een keer de kop kosten (denk ik) Vooral als je op de 22k wacht. Kan het? zeker, echter zitten er nog wat belangrijke levels tussen dus groot kans dat je de boot een keer mist op deze manier.. Dan kun je beter gaan traden, kun je ook je bitcoin positie mee vergroten en heb je meer controle erover

Bekijk bijlage 62841
Glazenbol alert!!!

Leuk verhaal wel, maar vertel dan ook waar het op gebaseerd is. Hier kan niemand wat mee.
In mijn ogen sla je voor het gemak een paar keylevels over. 41k level gegained en vastgehouden bijvoorbeeld. Kan er niet zoveel mee zulke voorspellingen. Dus vraag me af waar je die 22k op gebaseerd hebt.

90 procent van je hodl/longterm positie, dan moet je wel stalen ballen hebben pik:wink:
Gaat je op den duur een keer de kop kosten (denk ik) Vooral als je op de 22k wacht. Kan het? zeker, echter zitten er nog wat belangrijke levels tussen dus groot kans dat je de boot een keer mist op deze manier.. Dan kun je beter gaan traden, heb je ook meer controle.

volgens mij is die 41k nu 5 keer getest de afgelopen tijd, en er was echt heel veel FUD...
weer vanuit china.

volgens mij is die 41k nu 5 keer getest de afgelopen tijd, en er was echt heel veel FUD...
weer vanuit china.

Yip, als je die niet verliest heeft het geen zin om verder naar beneden te kijken en geeft alleen maar kracht aan:D Gainen en vasthouden... Zou een prima nieuwe bodem 'kunnen' zijn wel

Yip, als je die niet verliest heeft het geen zin om verder naar beneden te kijken en geeft alleen maar kracht aan:D Gainen en vasthouden... Zou een prima nieuwe bodem 'kunnen' zijn wel

alles kan in de crypto wereld dat is wel duidelijk.
BTC kan zomaar terug naar 10k ook, ETH naar 500.

Het voorspellen met al die invloeden ( elon, china, overheden, banken ) heef maar weinig nut imo.

alles kan in de crypto wereld dat is wel duidelijk.
BTC kan zomaar terug naar 10k ook, ETH naar 500.

Het voorspellen met al die invloeden ( elon, china, overheden, banken ) heef maar weinig nut imo.

Je vergeet een paar wezenlijke veranderingen t.o.v. de vorige bullrun(s)...
1) Er is al een land dat BTC als betaalmiddel heeft
2) Crypto verbieden lukt niet (zelfs China probeert het nu voor de 35e keer), en men begint zelfs in de VS over regulering
3) Banken krijgen langzaam maar zeker in de gaten (behalve hier in Nederland) dat zij in moeten springen om niet de boot te missen (komen steeds meer ETF's bij, zie Jhet nieuws JP Morgan, en vandaag de bekendmaking van de US Bank)
4) er zijn steeds meer institutionele beleggers die ook voor hun klanten crypto aankopen
5) Het huidige financiële systeem wat niet veel langer houdbaar gaat zijn vanwege het maar bij blijven drukken van zowel Dollar als Euro

Ik ben ingestapt in December 2020 en heb telkens wat getrade en opnieuw bijgekocht en geïnvesteerd om zowel de portefeuille verder uit te breiden danwel er voor te zorgen dat ik mijn inleg er bij diverse uit kon halen (buy the dip en sell high) en heb nog substantiële hoeveelheden over (gratis geld) die ik lekker laat staan.

DYOR en laat je niet gek maken !! Deze bullrun is nog niet ten einde als je alle tekenen en signalen mag geloven. Wat je wel dient te hebben is gewoon een exitplan. Niet het onderste uit de kan willen maar stapsgewijs winst/inleg terugnemen.

Hoever de cryptomarkt terug zal zakken kan niemand vertellen. De schaarste van BTC zal de prijs in ieder geval alleen maar verder op gaan drijven in de toekomst.
Ik ga dan ook zeker niet mijn hele BTC positie opgeven deze bullrun. En ja zakt deze echt weer onder de 20K dan zal ik vooraan staan om er voor te zorgen dat ik met pensioen kan bij de volgende bullrun.

Je vergeet een paar wezenlijke veranderingen t.o.v. de vorige bullrun(s)...
1) Er is al een land dat BTC als betaalmiddel heeft
2) Crypto verbieden lukt niet (zelfs China probeert het nu voor de 35e keer), en men begint zelfs in de VS over regulering
3) Banken krijgen langzaam maar zeker in de gaten (behalve hier in Nederland) dat zij in moeten springen om niet de boot te missen (komen steeds meer ETF's bij, zie Jhet nieuws JP Morgan, en vandaag de bekendmaking van de US Bank)
4) er zijn steeds meer institutionele beleggers die ook voor hun klanten crypto aankopen
5) Het huidige financiële systeem wat niet veel langer houdbaar gaat zijn vanwege het maar bij blijven drukken van zowel Dollar als Euro

Ik ben ingestapt in December 2020 en heb telkens wat getrade en opnieuw bijgekocht en geïnvesteerd om zowel de portefeuille verder uit te breiden danwel er voor te zorgen dat ik mijn inleg er bij diverse uit kon halen (buy the dip en sell high) en heb nog substantiële hoeveelheden over (gratis geld) die ik lekker laat staan.

DYOR en laat je niet gek maken !! Deze bullrun is nog niet ten einde als je alle tekenen en signalen mag geloven. Wat je wel dient te hebben is gewoon een exitplan. Niet het onderste uit de kan willen maar stapsgewijs winst/inleg terugnemen.

Hoever de cryptomarkt terug zal zakken kan niemand vertellen. De schaarste van BTC zal de prijs in ieder geval alleen maar verder op gaan drijven in de toekomst.
Ik ga dan ook zeker niet mijn hele BTC positie opgeven deze bullrun. En ja zakt deze echt weer onder de 20K dan zal ik vooraan staan om er voor te zorgen dat ik met pensioen kan bij de volgende bullrun.

Ik zit dan in ETH, NFT's en nog een top30 coin, ik denk bij elkaar nog 50k+ maar ik laat het ook staan.
We gaan het zien, als het echt algemeen geaccepteerd gaat worden door banken/overheden kan het nog wel eens leuk worden.

Ik heb gelukkig mijn verliezen goed gemaakt en er behoorlijk wat winst uitgehaald dus voor mij maakt het nu niet meer uit al gaat het naar 0.

een wijze les is wel dat je langzaam je winsten moet pakken tijdens de ( harde ) stijgingen.
dan maar potentieel iets minder winst, je kan nooit op de bodem kopen en de top verkopen iedere keer.
en als dat wel een keer gelukt is heb je gewoon mazzel.

Laatst bewerkt:

Zoals Madmax zijn DYOR. Ik en clubje met mij hebben technische analyses gedaan en het is een herhaling van het verleden. BTC is een 4 jaar cycle. Alles is gebaseerd op TA's.
Het is een grote gok, dingen zijn anders dan voorheen en als als het boven bepaald waardes breekt en vasthoud dan is de conclusie dat een nieuwe ATH moggelijk is.

Dus of ik zal meer moeten betalen voor minder of andersom. Zal ook in lagen weer inkopen ga niet wachten tot 22K en dan kopen. In de tussentijd doe ik wel flips dus het is niet alsof ik helemaal stil zit.
Neem aan dat je stocktraden bedoeld, dat doe ik ook :bonk:

Ben zelf heel blij btw dat China het voor de 20ste keer verbannen heeft lol.
Blij dat de miners zijn vertrokken, beter voor het imago. China heeft nog maar weinig invloed op Crypto ze wilde natuurlijk hun eigen munt en niks anders.

De banken/financiële bedrijven zijn nog altijd zo corrupt ze werken liever Crypto tegen aangezien ze 100de miljoenen mislopen en dan heb je mensen als Janet Yellen, tis allemaal zo walgelijk.
Viel het trouwens op met de Pandore Papers dat Crypto niet gebruikt werd voor witwasssen..

De prijzen blijven instabiel wat het ook aantrekkelijk maakt voor mensen als het 2% per maand groeide waren mensen niet blij. 1 iemand kocht vandaag $1,6 miljard in 5 minuten aan Bitcoin en gooit de prijs 3K per coin omhoog. Dat is gratis geld maken. Maar we hebben ook gezien dat het in 1 dag 10-20% kan vallen.

We zullen zien ik blijf er nog elke dag mee bezig, maar voor nu geloof ik wel in die crash naar 22K.
Er zit natuurlijk ook een grote aandelen markt crash/correctie aan te komen en dat zal ook invloed gaan hebbenn. En dat gezeur met de Bill in Amerika, waarvan de huidige versie zeer ongustig is.

Coins zijn erg leuk om collectief te rekenen, maar het lijkt mij vreemd dat het ooit als main betaal verkeer zal werken.

1. Het is verre van de ambitie van energiezuinig.
2. Kan makkelijk anoniem.en de overheden willen alles van je betaalverkeer weten.. Kijk wat er met cash geldt gebeurd....
3.Zoals je weet staat er totaal geen fundatie achter als een land(en)/edelmetaal. Deze manier is het dus puur een stukje "niks" wat je bezit.

Wanneer het gereguleerd zal worden door overheden hebben de coins geen recht meer om "crypto" te heten...

Laatst bewerkt:
Coins zijn erg leuk om collectief te rekenen, maar het lijkt mij vreemd dat het ooit als main betaal verkeer zal werken.

1. Het is verre van de ambitie van energiezuinig.
2. Kan makkelijk anoniem.en de overheden willen alles van je betaalverkeer weten.. Kijk wat er met cash geldt gebeurd....
3.Zoals je weet staat er totaal geen fundatie achter als een land(en)/edelmetaal. Deze manier is het dus puur een stukje "niks" wat je bezit.

Wanneer het gereguleerd zal worden door overheden hebben de coins geen recht meer om "crypto" te heten...

heb jij je er wel in verdiepd?

1. het is veel zuiniger dan het huidige geld systeem (is echt al lang achterhaald wat jij zegt, sterker nog in china moeten ze waterkrachtcentrales (groene stroom) sluiten omdat de miners weg zijn en dus de stroom 'over' is.
2. het kan helemaal niet anoniem... als jij nu een transactie doet staat die voor eeuwig op de blockchain, zonder dat je die kan wissen of aanpassen.
3. btc is hetzelfde als een edelmetaal. je kan er niks mee, maar de schaarste geeft het waarde.
liever btc waarvan het totaal vast staat dan een papieren briefje die ze kunnen blijven drukken.....

heb jij je er wel in verdiepd?

1. het is veel zuiniger dan het huidige geld systeem (is echt al lang achterhaald wat jij zegt, sterker nog in china moeten ze waterkrachtcentrales (groene stroom) sluiten omdat de miners weg zijn en dus de stroom 'over' is.
2. het kan helemaal niet anoniem... als jij nu een transactie doet staat die voor eeuwig op de blockchain, zonder dat je die kan wissen of aanpassen.
3. btc is hetzelfde als een edelmetaal. je kan er niks mee, maar de schaarste geeft het waarde.
liever btc waarvan het totaal vast staat dan een papieren briefje die ze kunnen blijven drukken.....

Wat je nu suggereert klopt niet helemaal.

1. De waterkrachtcentrales hebben ze moeten sluiten omdat minen verboden is in China. Als gevolg van het vertrek van de miners uit China is de rekenkracht van het Bitcoin netwerk tot 50% gedaald. Komt dus niet doordat crypto zo enorm zuiniger is geworden, maar doordat er niet meer gemined mag worden in China.

2. Het is inderdaad niet volledig anoniem. Wel is het anoniem in de zin van dat je geen persoonsgegevens terug kunt vinden, wat bij een betaalrekening natuurlijk heel anders is. Verder kun je gebruik maken van crypto mixers waardoor de oorsprong van een transactie vrijwel niet te achterhalen is.

3. Edelmetalen zijn tastbaar en wordenp o.a. gebruikt voor sieraden, in de autoindustrie en voor tandheelkunde.

Laatst bewerkt:
Zoals Madmax zijn DYOR. Ik en clubje met mij hebben technische analyses gedaan en het is een herhaling van het verleden. BTC is een 4 jaar cycle. Alles is gebaseerd op TA's.
Het is een grote gok, dingen zijn anders dan voorheen en als als het boven bepaald waardes breekt en vasthoud dan is de conclusie dat een nieuwe ATH moggelijk is.

Ik doe me eigen research wel hoor lol. Qua TA vergeet je gewoon een hoop belangrijke dingen en klonk je iets te zeker over die 22k. Zei ook niks over het breken van de 56k, want daar heb je zeker gelijk in.
Maar roepen dat we over zo en zoveel maanden crashen naar de 22k is gewoon glazenbol werk.. Dat weet niemand.

Zal ook in lagen weer inkopen ga niet wachten tot 22K en dan kopen. In de tussentijd doe ik wel flips dus het is niet alsof ik helemaal stil zit.
Neem aan dat je stocktraden bedoeld, dat doe ik ook :bonk:

Geladdert in of uitstappen is altijd een goed idee idd. Nee had het over crypto, al komt het op hetzelfde neer. Vind het gewoon niet zo verstandig om 90 procent van je hodl positie te sluiten steeds om meer bitcoin te vergaren, dan kun je beter traden.. Kan beide kanten op en heb je er meer controle over dmv riskmanagement/stoploss en dergelijke.
Je hebt gewoon geen garantie in crypto land, hoeveel vertrouwen je ook hebt in je TA. Crypto blijft z,n eigen wil houden... Op den duur ben je eruit en is het mogelijk dat je later op een hoger punt in moet stappen omdat je verwachte terugtest niet komt bijvoorbeeld..

Ik denk dat crypto onderuit zal gaan evenals de wereldwijde aandelenmarkten. De energie crisis zal een financiele crisis teweegbrengen(die sowieso al om de hoek staat te wachten) Niemand lijkt iets geleerd te hebben van 2008. (Zonder corona hadden we al lang in een financiële crisis gezeten, zonder corona hadden bepaalde economische maatregelen niet doorgedrukt kunnen worden.)

En ja, dat kan nog best even op zich laten wachten tot na de feestdagen. De lekkere depressieve donker maanden na de feestdagen zijn een perfect decor.

Cash is king straks.

Back
Bovenaan