Bitcoin

Gisterennacht mijn SOLVE coins vekocht met 100% winst. Beetje te vroeg verkocht, had nog 200% extra kunnen vangen. Jeetje, sommige coins doen maanden lang niets en vanuit het niets knallen ze zonder reden. Maar oke, wel 100% winst op gemaakt. Ik blijf leren en heb geleerd om in dit geval toch niet alles ineens te verkopen, beter liet ik de helft staan.

Gisterennacht mijn SOLVE coins vekocht met 100% winst. Beetje te vroeg verkocht, had nog 200% extra kunnen vangen. Jeetje, sommige coins doen maanden lang niets en vanuit het niets knallen ze zonder reden. Maar oke, wel 100% winst op gemaakt. Ik blijf leren en heb geleerd om in dit geval toch niet alles ineens te verkopen, beter liet ik de helft staan.

bij een stijging steeds 10/20% verkopen...en natuurlijk je inleg eruit halen, wel geleerd van 2018 en zo +- 13k dollar gepakt met FEG een paar maanden terug.

Je had dca moeten verkopen man, je kan nooit de pumps timen…

America is als de dood voor de bitcoin, als dit een stabiele crypto wordt (wat het al redelijk aan het worden is) dan is mede europa straks minder afhankelijk van de dollar. Daarom probeert America die crypto te slopen.

Heb me amper ingelezen in het hele crypto gebeuren maar ik zie Bitcoin of andere crypto als een investering gelijk aan aandelen of edelmetaal en zeker niet als vervanging van onze huidige valuta. Te meer omdat het nog steeds zeer volatiel is; zo is de koers afgelopen maand met ongeveer vijftig procent gestegen maar afgelopen mei in twee weken tijd ook ongeveer vijftig procent verloren. Ik zou toch echt niet mijn loon uitbetaald willen krijgen in en mijn aankopen moeten doen met een valuta die zo instabiel is.

Overigens is het altijd zo geweest dat zodra de kapper, groenteboer, vuilnisman en mijn grootouders plots weer interesse tonen in crypto, dat een teken is om er een tijdje zo ver mogelijk vandaan te blijven.

Ik doe veel Swingtraden dus bij een 20% stijging ter voorbeeld verkoop ik of alles of de winst, afhankelijk van de munt. Heb vorige week weer flink veel BTC/ETH/SOL gekocht o.a. die heb ik nog steeds vast. Misschien dat ik wat SOL verkoop aangezien die echt goed is gestegen al zou het kunnen dat die tot 200$ gaat. Ik hou het gedurende de dag in de gaten :p

Zelfde geld voor BTC/ETH natuurlijk goed gestegen, wellicht winst eraf halen.
Maar nog even kijken hoe het zich ontwikkeld. Er zit meestal een vertraging dus als ik het optijd zie kan ik nog optijd verkopen/kopen.

Wat betreft BTC hoor ik steeds absurdere uitspraken, vond 100K als hoog klinken in Februari.
Maar nou vliegen de getalen om je oren van 1-5miljoen in een 5 jaar tijd. Vergeet niet dat je belasting moet betalen als je eigenvermogen boven de 50K komt of 100K voor koppels zoiets. Crypto valt daar ook onder dus je word gestraft voor het risico dat je neemt :p

Ik doe veel Swingtraden dus bij een 20% stijging ter voorbeeld verkoop ik of alles of de winst, afhankelijk van de munt. Heb vorige week weer flink veel BTC/ETH/SOL gekocht o.a. die heb ik nog steeds vast. Misschien dat ik wat SOL verkoop aangezien die echt goed is gestegen al zou het kunnen dat die tot 200$ gaat. Ik hou het gedurende de dag in de gaten :p

Zelfde geld voor BTC/ETH natuurlijk goed gestegen, wellicht winst eraf halen.
Maar nog even kijken hoe het zich ontwikkeld. Er zit meestal een vertraging dus als ik het optijd zie kan ik nog optijd verkopen/kopen.

Wat betreft BTC hoor ik steeds absurdere uitspraken, vond 100K als hoog klinken in Februari.
Maar nou vliegen de getalen om je oren van 1-5miljoen in een 5 jaar tijd. Vergeet niet dat je belasting moet betalen als je eigenvermogen boven de 50K komt of 100K voor koppels zoiets. Crypto valt daar ook onder dus je word gestraft voor het risico dat je neemt :p

1.2% boven de 100k, valt allemaal nog wel mee met andere landen, die kunnen gewoon 30-50% belasting over hun winsten betalen.

hypotheek aflossen is ook een goede om niet teveel geld te hebben staan.

1.2% boven de 100k, valt allemaal nog wel mee met andere landen, die kunnen gewoon 30-50% belasting over hun winsten betalen.

hypotheek aflossen is ook een goede om niet teveel geld te hebben staan.

Met deze rentestanden is het niet zo erg om schulden te hebben.
Voor mij loont het niet om m'n hypotheek af te betalen. Dus die laat ik lekker staan. Hoewel de rust in je hoofd van een afbetaald hypotheek ook wat waard is uiteraard. Dat snap ik wel.

stiekem toch verdient aan de grote flips van Shiba :p
Kon het niet laten. Zou me niet verbazen als Shiba Doge voorbij gaat en dat zal nog een extra stijging geven. Dan zal ik waarschijnlijk alles van Shiba verkopen want het is gewoon een shitcoin en ik geloof er niet in :p

we zullen zien

Even een vraagje voor de crypto-geleerden hier.

Mijn zoon is zich nu ook aan het interesseren om zo met crypto te beginnen.
Ikzelf heb hier heel weinig verstand van.

Daarom de vraag aan jullie waar ik als vader een beetje op kan letten als hij hier straks mee gaat beginnen?
Misschien wat tips & tricks of bepaalde sites die ik kan bekijken, wat de gevaren zijn?

Bedankt!

Oppassen voor het investeren in shitcoins. Blijf bij voorkeur in de top 20 van crypto, gemeten naar marktkapitalisatie. Zie coinmarketcap.com.

Pas op scammers. Veel youtube kanalen e.d. hebben impersonators, mensen die zich voordoen als bekenden in de crypto space. Ze beloven een give-away, om te verifiëren moet je eerst een bedrag overmaken, daarna krijg je de give-away gestort (zeggen ze). Dan verdwijnen ze en kun je fluiten naar je crypto.

Pas op hackers, vertel aan niemand hoeveel winst je maakt, bewaar je coins veilig in een wallet en bewaar je seed phrases goed en veilig.

Lees je in over veelgemaakte fouten in crypto, met name psychologie. Niet FOMO buyen, niet panic sellen.

Begin met investeren, denk niet gelijk dat je kunt traden. De meeste traders verliezen geld, zeker beginners (ik spreek uit ervaring). Wil je toch leren traden, begin dan met een klein bedrag en blijf zo veel mogelijk af van leverage en gebruik een stop-loss.

Lees de whitepaper en verdiep je in de fundamentals van coins voordat je erin investeerd. Zoals Leendert ook al zegt, pas op voor shitcoins en pump and dump coins.

Time in the market beats trying to time the market.

Oppassen voor het investeren in shitcoins. Blijf bij voorkeur in de top 20 van crypto, gemeten naar marktkapitalisatie. Zie coinmarketcap.com.

Er staan 2 shitcoins in de top 20 :p
Weer Shiba geflipped, maar raad het inderdaad niet aan.
Doge is de andere shitcoin.

Ik ga geen advies geven aangezien het gemakkelijk fout kan gaan en ik niet verantwoordelijk ben voor fouten.
Al doende leert men. Zou niet wijken van de Top 7 als je net begint.
En niet verbaasd zijn als het ineens in 1 dag 10-25% lager staat, kan zomaar gebeuren. Tis aantrekkelijk omdat het snel kan stijgen, maar dus ook snel dalen.

Zal er wel aan toevoegen dat als je in Stablecoins geld steekt (zelf opzoeken) dan zou ik het niet in Tether steken omdat dat bedrijf niet transparant is ondanks dat het de grootste is er iets mis zou kunnen gaan.
USDC is misschien beter

Nu instappen lijkt me hoog risico, ik verdien geld omdat ik zeer actief ben en gebruik maar van schommelingen. Maar als ik kijk naar BTC en de 60K$ dan is het dreigend voor een crash omlaag.

Laatst bewerkt:
Heb weer Shiba gekocht btw en verkocht en weer gekocht.
Ik verwacht dat Shiba Polkadot en XRP voorbij zal gaan, binnenkort.
Vandaar weer gekocht in een 'dip'.

- Ik gebruik Coingecko.com die andere website is niet up to date met de prijzen zie ik..

Back
Bovenaan