Sorry hoor, maar dit kan echt niet haha. Heb je een glazen bol ofzo
39 a 40k is/was idd een prima gebied om terug te testen, echter dat deze ooit of op korte termijn aangetikt word is gewoon weg niet te voorspellen, de markt heeft ook nog een eigen wil..
Zijn mensen bekend met traden/levels etc etc hadden ze dit ook zelf kunnen zien, gevaarlijke uitspraken vind ik dit. Vooral ook omdat er een hoop beginners zitten hier en je het verteld alsof het de waarheid is
Succes met je short hoor, ben benieuwd waar je je stoploss hebt staan
Wordt beetje moe van telkens mezelf verdedigen in dit topic, het is gewoon logisch nadenken en een stukje TA. BTC stijgt te snel, daarop volgt gewoon een correctie. Verder is f2pool continue nog aan het dumpen en zijn die reservoirs nog niet leeg. Daarnaast de inflow van vele btc door whales richting exchanges, tel daarbovenop de stijging van dxy, de onrust van de aandelenmarkt (pre en aftermarket met name) en dan wordt het gewoon heel duidelijk dat er een beweging omlaag plaatsvindt. Als btc een dumpje heeft, betekent dat vaak voor veel alts een mega dump. Ik short btc nooit, teveel whales die met behulp van exochart de grote short posities kunnen zien en je daarna eruit squeezen, raad niemand aan uberhaupt btc te shorten, goede manier om rekt te gaan voor weinig winst. Wat ik wel gedaan heb, is een 3tal alts die te hoog gevlogen hebben geshort, ftm, bat en cardano, allemaal rond de 12-20% drops, met zeer groot succes, zowat 2 maandsalarissen binnengeharkt (disclaimer, dit was extreem fucking riskant).
Ik krijg uit je bericht een beetje het idee dat je denkt dat ik mensen aanspoor om te gaan traden/shorts/longs te doen? Dat zou ik nooit iemand aanraden, 90% van de mensen oid verliest geld met futures, ik doe het zelf zelfden tenzij ik echt goede info/solide plan heb.
Mijn bericht was bedoeld om mensen attent te maken op een mogelijke correctie en dat er betere instapmogelijkheden komen, niet om te gaan traden. Ik vind traden sowieso vaak niet het risico waard, dat heb ik al eerder in het topic aangegeven ook, pagina of 2 terug.
Het is gewoon ook een grote clusterfuck atm, alles beinvloedt alles zowat, bijna geen decoupling ook tussen stocks en crypto, pandemie, instituten, particuliere whales.
Nee hij bedoelt 39 tot 40k, prima gebied om terug te testen mits we echt droppen. Komt hij daaronder zou ik me wel zorgen maken, op de korte termijn dan. 39a40k is prima hoor, had je gewoon nog een higher low neer gezet op hoger timeframe, nothing aan de hand dus
Ging me er puur om dat hij het zegt alsof het ook echt gaat gebeuren en dat weet niemand.
Hij komt er ook mee als we aan het uptrenden zijn, dus ben benieuwd waar die z,n stoploss zet.. Als we een higher high pakken ben je REKKT
Als ik zeg lagere 40k levels, dan bedoelde lagere 40k levels, niet sub 40k zoals 38-41 maar eerder 41-43, omdat daar echt een flinke whale/institutional bubble zit. Maar god mag het weten, precieze cijfers schatten is ook gewoon onmogelijk.
Ik denk inderdaad dat jij denkt dat ik weet waar we gaan eindigen

....dat weet ik (in feite) helemaal niet, niet precies althans, meer alleen of het omhoog, sideways of omlaag de tendens is. Ik deel gewoon wat ik vind daaruit kun je zelf een conclusie proberen te trekken. Je hoeft me niet af te rekenen op het presenteren van een elliot wave model voorspelling bv (waar die 41-43k op gebaseerd is). Of het wel of niet klopt zien we achteraf, het zijn allemaal modellen en we assume all models are wrong, only some are more useful.... maar ik ben het met je eens, de markt heeft compleet een eigen wil, ik verbaas me elke dag over de gekke prijsbewegingen die gebeuren. iedereen is continue aan het voorspellen namelijk, het hele gebeuren van investeren is omdat je denkt dat ze zullen stijgen.
overigens kunnen we theoretisch gezien veel verder zakken, de lower bullmarket integrity support band hangt rond dit moment op 31k.
Wellicht handig om te onthouden voor iedereen.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een long positie is je inzet.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een short positie is oneindig groot.
goeie tip, gewoon niet shorten tenzij je inside info hebt of een solide plan. Kans dat je verliest is >90%