Bitcoin

Binnenkort dump naar de lage 40k levels...heb m’n short positions al klaar staan.
Heb 80% van m’n vermogen al eruit, sta nu op 5x totaal van m’n portfolio.
Na de grote correctie weer goed inkopen, bearish op het moment...

Dat ligt wel in de lijn der verwachting, alleen met al het positieve nieuws wat er allemaal naar buiten komt weet je het met btc nooit!
Laat btc maar ff in deze range blijven dat is beter voor mijn alts, aangezien ik trade om zo veel mogenlijk btc te vergaren maakt de btc prijs mij niet zoveel uit.

Binnenkort dump naar de lage 40k levels...heb m’n short positions al klaar staan.

IMG-20210303-WA0055.jpg

Als we vanuit dit perspectief uitgaan lijkt het er juist op dat we de correctie achter de rug hebben, tot half maart de stijging afmaken alvorens weer begin april corrigeren. Zoals je weet is dit ook weer op basis van het gebruik van fractals.

Ik zit nog wel gunstig voor mij gevoel,maar ik hou wel zeker het bovenstaande in de gaten. Thanks voor het delen van jouw analyse trouwens Viper. Op dit moment 95% in BTC, goeie trades met ada gepakt en dat nu omgezet in btc. Op naar een 6 cijferige portfolio:cool:

Met of zonder komma's :D

Ach ik heb al zoveel gelul gehoord over bullish en bearish. Iedere dag wordt er wel weer iets anders uitgekraamd. En ja we zullen correcties blijven krijgen, maar het is wat BTC betreft een opwaartse trend. Er is sinds de "deep pockets" ingestapt zijn wel een hele andere markt ontstaan dan waarnaar telkens maar verwezen wordt..

En met alle respect, maar ik geloof ook niet dat members (en vooral beginners) hier zitten te wachten op een TA, en daar uit voortvloeiende FUD (fear, uncertainty and doubt/angstzaaierij) van medeleden. Dat gaat alleen maar onderling gezeik opleveren indien mensen het "advies" opvolgen en het tegendeel gebeurd.
Voor TA zijn er genoeg andere bronnen te vinden op internet.

Sorry hoor, maar dit kan echt niet haha. Heb je een glazen bol ofzo:confused:

39 a 40k is/was idd een prima gebied om terug te testen, echter dat deze ooit of op korte termijn aangetikt word is gewoon weg niet te voorspellen, de markt heeft ook nog een eigen wil..

Zijn mensen bekend met traden/levels etc etc hadden ze dit ook zelf kunnen zien, gevaarlijke uitspraken vind ik dit. Vooral ook omdat er een hoop beginners zitten hier en je het verteld alsof het de waarheid is

Succes met je short hoor, ben benieuwd waar je je stoploss hebt staan:wink:

39 a 40k is/was idd een prima gebied om terug te testen, echter dat deze ooit of op korte termijn aangetikt word is gewoon weg niet te voorspellen, de markt heeft ook nog een eigen wil..

edit: mss bedoeld hij euros ipv usd
Zijn mensen bekend met traden/levels etc etc hadden ze dit ook zelf kunnen zien, gevaarlijke uitspraken vind ik dit. Vooral ook omdat er een hoop beginners zitten hier en je het verteld alsof het de waarheid is

ik ga ervan uit dat tie 43k-44k bedoeld, dat is nog wel realistisch veel lager zou niet heel goed zijn namelijk...

mss bedoeld hij euros ipv usd

ik ga ervan uit dat tie 43k-44k bedoeld, dat is nog wel realistisch veel lager zou niet heel goed zijn namelijk...

mss bedoeld hij euros ipv usd

Nee hij bedoelt 39 tot 40k, prima gebied om terug te testen mits we echt droppen. Komt hij daaronder zou ik me wel zorgen maken, op de korte termijn dan. 39a40k is prima hoor, had je gewoon nog een higher low neer gezet op hoger timeframe, nothing aan de hand dus:wink:

Ging me er puur om dat hij het zegt alsof het ook echt gaat gebeuren en dat weet niemand.
Hij komt er ook mee als we aan het uptrenden zijn, dus ben benieuwd waar die z,n stoploss zet.. Als we een higher high pakken ben je REKKT:rolleyes:

Nee hij bedoelt 39 tot 40k, prima gebied om terug te testen mits we echt droppen. Komt hij daaronder zou ik me wel zorgen maken, op de korte termijn dan. 39a40k is prima hoor, had je gewoon nog een higher low neer gezet op hoger timeframe, nothing aan de hand dus:wink:

Ging me er puur om dat hij het zegt alsof het ook echt gaat gebeuren en dat weet niemand.
Hij komt er ook mee als we aan het uptrenden zijn, dus ben benieuwd waar die z,n stoploss zet.. Als we een higher high pakken ben je REKKT:rolleyes:

Ik vind het maar een risisco, er is ook nog steeds een 20k level wat we volgens TA nog moeten testen.
Ik zou nu niet short gaan, btc zit prima in zn range net weer op de EQ geweest en weer terug omhoog.
Benieuwd wat hij straks bij de 52k doet.

Zelf zie ik 20k niet zo snel meer gebeuren, maar je weet het nooit. Zitten iig nog heel veel levels tussen nu en 20k:wink: Die moeten eerst nog terug getest worden. Voor nu heeft btc echter nog steeds momentum.

Zelf zou ik eerder een long oppikken op het 40k punt dan nu een short, maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk

Wellicht handig om te onthouden voor iedereen.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een long positie is je inzet.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een short positie is oneindig groot.

Wordt beetje moe van telkens mezelf verdedigen in dit topic, het is gewoon logisch nadenken en een stukje TA. BTC stijgt te snel, daarop volgt gewoon een correctie. Verder is f2pool continue nog aan het dumpen en zijn die reservoirs nog niet leeg. Daarnaast de inflow van vele btc door whales richting exchanges, tel daarbovenop de stijging van dxy, de onrust van de aandelenmarkt (pre en aftermarket met name) en dan wordt het gewoon heel duidelijk dat er een beweging omlaag plaatsvindt. Als btc een dumpje heeft, betekent dat vaak voor veel alts een mega dump. Ik short btc nooit, teveel whales die met behulp van exochart de grote short posities kunnen zien en je daarna eruit squeezen, raad niemand aan uberhaupt btc te shorten, goede manier om rekt te gaan voor weinig winst. Wat ik wel gedaan heb, is een 3tal alts die te hoog gevlogen hebben geshort, ftm, bat en cardano, allemaal rond de 12-20% drops, met zeer groot succes, zowat 2 maandsalarissen binnengeharkt (disclaimer, dit was extreem fucking riskant).

Ik krijg uit je bericht een beetje het idee dat je denkt dat ik mensen aanspoor om te gaan traden/shorts/longs te doen? Dat zou ik nooit iemand aanraden, 90% van de mensen oid verliest geld met futures, ik doe het zelf zelfden tenzij ik echt goede info/solide plan heb.

Mijn bericht was bedoeld om mensen attent te maken op een mogelijke correctie en dat er betere instapmogelijkheden komen, niet om te gaan traden. Ik vind traden sowieso vaak niet het risico waard, dat heb ik al eerder in het topic aangegeven ook, pagina of 2 terug.
Het is gewoon ook een grote clusterfuck atm, alles beinvloedt alles zowat, bijna geen decoupling ook tussen stocks en crypto, pandemie, instituten, particuliere whales.

Als ik zeg lagere 40k levels, dan bedoelde lagere 40k levels, niet sub 40k zoals 38-41 maar eerder 41-43, omdat daar echt een flinke whale/institutional bubble zit. Maar god mag het weten, precieze cijfers schatten is ook gewoon onmogelijk.

Ik denk inderdaad dat jij denkt dat ik weet waar we gaan eindigen :tongue2:....dat weet ik (in feite) helemaal niet, niet precies althans, meer alleen of het omhoog, sideways of omlaag de tendens is. Ik deel gewoon wat ik vind daaruit kun je zelf een conclusie proberen te trekken. Je hoeft me niet af te rekenen op het presenteren van een elliot wave model voorspelling bv (waar die 41-43k op gebaseerd is). Of het wel of niet klopt zien we achteraf, het zijn allemaal modellen en we assume all models are wrong, only some are more useful.... maar ik ben het met je eens, de markt heeft compleet een eigen wil, ik verbaas me elke dag over de gekke prijsbewegingen die gebeuren. iedereen is continue aan het voorspellen namelijk, het hele gebeuren van investeren is omdat je denkt dat ze zullen stijgen.

overigens kunnen we theoretisch gezien veel verder zakken, de lower bullmarket integrity support band hangt rond dit moment op 31k.

Wellicht handig om te onthouden voor iedereen.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een long positie is je inzet.
Het maximale verlies zonder ingrijpen van een short positie is oneindig groot.

goeie tip, gewoon niet shorten tenzij je inside info hebt of een solide plan. Kans dat je verliest is >90%

Dat ligt wel in de lijn der verwachting, alleen met al het positieve nieuws wat er allemaal naar buiten komt weet je het met btc nooit!
Laat btc maar ff in deze range blijven dat is beter voor mijn alts, aangezien ik trade om zo veel mogenlijk btc te vergaren maakt de btc prijs mij niet zoveel uit.
Haha ja precies.. en dan ook nog lukken om in te loggen op je wallet en bedenken hoe je dat ook alweer moest doen.. maar dat is gelukkig allemaal gelukt. Alleen balen van die hoge gaskosten nu.
Qua ICO ging dat om Enjin die nu op 6 x mijn inleg staat en Swissborg staat nu op 14x.

Verder begon een muntje waar ik toen ook veel in zag ook deze week ineens aan een opmars, dat is Electroneum. Zit wel goede marketing achter en ze richten zich als betaalmiddel op de derde wereld waar vaak wel een smartphone voorhanden is maar geen bankrekening.

Jij hebt echt een zieke klapper gemaakt haha, swissborg en enjin zijn echt gaan moonen man! Van de week enjin listing op japanse cryptobeurzen, niet slecht. Congrats man :biertje:

Al mijn shills hebben het overigens fantastisch gedaan afgelopen week
ICX bijna 50%
DGB bijna 70%
Nano bijna 50%
Zilliqa 30%

dat gezegd hebbende is iedereen een genius in een bullmarket. Maar toch uitzonderlijke stijgers voor top 200 cryptomunten.
Zou zelf nu nergens meer instappen, maar geld opzij zetten, maart staat meestal bekend als een bloederig rode maand in cryptowereld.

Bijna 300% omhoog in totaliteit overigens... als iemand ervoor gegaan is, pak profits, ze blijven niet voor eeuwig stijgen. uit dat lijstje schat ik overigens dat ICONx de meest sterke speler is (adoptie door koreaanse overheid/banken, NFT en makelaardij op icon netwerk, hyundai partnership etcetera, DYOR voor je instapt niet zomaar afgaan op de shill van een vreemdeling op het web haha).

Bekijk bijlage 61151

Als we vanuit dit perspectief uitgaan lijkt het er juist op dat we de correctie achter de rug hebben, tot half maart de stijging afmaken alvorens weer begin april corrigeren. Zoals je weet is dit ook weer op basis van het gebruik van fractals.

Ik zit nog wel gunstig voor mij gevoel,maar ik hou wel zeker het bovenstaande in de gaten. Thanks voor het delen van jouw analyse trouwens Viper. Op dit moment 95% in BTC, goeie trades met ada gepakt en dat nu omgezet in btc. Op naar een 6 cijferige portfolio:cool:

Ik hoop echt dat het dit model gaat worden haha, ik ben misschien bearish, maar bullish op het moment zou voor alle nieuwkomers veel beter zijn ja. Succes man, blijf die sats stacken!

Tip, blijf weg van het bsc netwerk en de meeste projecten die daar (nu iig nog) op uitkomen, hele pancake swap gebeuren. Het is een grote scampartij daar, ik en vele anderen hebben helaas hun vingers al gebrand. Uniswap of exchanges is waar je op dit moment moet zijn voor betrouwbaardere projecten.

Wordt beetje moe van telkens mezelf verdedigen in dit topic.

Komt toch echt door je opmerkingen, speculeren en het zo brengen ok, maar je verteld het als waarheid. Dan moet je ook niet gek opkijken als mensen daarop reageren.
Wat je met je eigen geld doet maakt me niet uit, maar je zit keihard financieel advies te geven. Wat nou als iemand jou volgt in de acties en het verkeerd uitpakt? Dan heb jij het dus gedaan en moet je niet willen. Dus in zekere zin behoed ik je daarvoor (geen dank)

Als btc een dumpje heeft, betekent dat vaak voor veel alts een mega dump. Ik short btc nooit, teveel whales die met behulp van exochart de grote short posities kunnen zien en je daarna eruit squeezen, raad niemand aan uberhaupt btc te shorten, goede manier om rekt te gaan voor weinig winst. Wat ik wel gedaan heb, is een 3tal alts die te hoog gevlogen hebben geshort

Slechte tip in mijn ogen, btc niet shorten maar dit met alts wel doen. In crypto neigen mensen al snel naar leverage trading, alts zijn heel volatiel dus is er ook lastiger op te traden/met hefboom sneller rekkt. Plus dat altcoins veel makkelijker te manipuleren zijn en dus een shortsqueeze of iets dergelijke eerder gebeurt dan met btc, het gebeurt wel echter een stuk minder dan altcoins. Plus dat btc een stuk stabieler is.

Wil je shorten met leverage raad ik mensen aan het bij eth en btc te houden. Tuurlijk kun je veel geld verdienen met alts shorten, maar daar staan ook snellere verliezen tegenover simpel zat. Beginners raad ik dus aan met Btc of Eth te beginnen.

Voor de rest no hard feelings en natuurlijk altijd leuk om te zien dat mensen interesse hebben of krijgen in crypto/trading. Zoals je merkt heb ik een hekel eraan dat mensen financieel advies geven, het is je eigen geld, wil je traden of verdiepen in crypto doe gewoon je eigen onderzoek.
Goude bergen klinkt leuk, maar je moet er toch echt zelf tijd instoppen.

Sorry dat ik te hard om de bocht kom af en toe, is verder niet persoonlijk iig:thumbsup:

Dan verschillen wij daarin van mening, ik vind dat ik speculeer, ik heb niemand verteld om x of y te doen, alleen dat ik denk dat x of y gaat gebeuren en daarnaar handel in die post, en niet zozeer financieel advies. Maargoed, ik snap waar je vandaan komt en je beweegredenen :idea:

Wat betreft die shorts, nogmaals ik ben echt GEEN fan van leverage trading en al helemaal geen shorts, wat ik vertelde is ook GEEN tip, ik verwijs nergens naar dat dit tips zijn en zodoende moet niemand dat ook zo aannemen, manipulatie komt mi nog steeds veel meer voor bij btc dan bij alts, alleen is de schade minder groot omdat btc zo relatief stabiel is. Ik had gewoon heel veel geluk en net genoeg inzicht om te zien hoe de macro economische situatie eruit zou zien een dezer dagen (vandaag dus) en heb daar gebruik van gemaakt (whales/miners/dxy/Powell speech). Dit komt maar eens in de tig keer voor, en m’n thesis was echt solid (al zeg ik het zelf) dus het resultaat mocht er ook zijn, grof aan verdiend.

Verder zit je nu ook advies te geven haha:devil:, je kan mensen imo beter adviseren om niet te kloten met leverage als de statistieken laten zien dat 90-95%> z’n inleg verliest, ook niet met btc of eth eigenlijk.

Overigens: speculatie
Er wordt gigantisch veel verplaats op het moment door whales, er is heel activiteit gaande op heel fronten (check whale alerts). We hebben op het moment heel veel support rond 44k niveau. Mochten we 44k houden, dan zou dat m.i. immens zijn voor een sterke btc bodem, en geeft dat eventueel grotere spelers veel geruststelling —-> mogelijke lancering richting de nieuwe ATH. Zoniet, dan breken we naar onder door waar de 1e whale bubble rond 41-42k zit. Breekt die ook, dan is er nog een grote whale bubble rond de 38k, als die ook zou breken dan zou ik me wel flinke zorgen gaan maken over de integriteit van de bullrun...

Laatst bewerkt:
Dan verschillen wij daarin van mening, ik vind dat ik speculeer, ik heb niemand verteld om x of y te doen, alleen dat ik denk dat x of y gaat gebeuren en daarnaar handel in die post, en niet zozeer financieel advies.

Niet om te bitchen ofzo, maar het leest niet weg als speculatie. Dan kun je in mijn ogen beter direct uitleggen waarom je dat 'denkt' bijvoorbeeld

Verder zit je nu ook advies te geven haha:devil:, je kan mensen imo beter adviseren om niet te kloten met leverage als de statistieken laten zien dat 90-95%> z’n inleg verliest, ook niet met btc of eth eigenlijk.

True, maar werd uitgelokt door jou reactie.. Short long met leverage is nooit een goed idee voor beginners. Echter moet je toch ergens beginnen, raad beginners altijd aan met een klein start bedrag te beginnen 'leergeld' ervanuit gaande dat je alles verliest de 1e, 2e en ...?

Wil je dat leren kun je beter beginnen met btc, alles gaat en staat ook op bitcoin nota bene.
sowieso gaan mensen die er nu fomo instappen het traden niet ff snel leren, zien allemaal makkelijk geld. Mijn tip, probeer eerst je verliezen te beperken voordat je aan goude bergen denkt.

Ik zal nu echt proberen wat minder te reageren, ook geen zin de zeikerd uit te hangen hier:wink:
Lees vaak veel tegenstrijdigheden waar ik het absoluut niet mee eens ben, kan het dan niet laten er wat van te zeggen:rolleyes:

Niet om te bitchen ofzo, maar het leest niet weg als speculatie. Dan kun je in mijn ogen beter direct uitleggen waarom je dat 'denkt' bijvoorbeeld

True, maar werd uitgelokt door jou reactie.. Short long met leverage is nooit een goed idee voor beginners. Echter moet je toch ergens beginnen, raad beginners altijd aan met een klein start bedrag te beginnen 'leergeld' ervanuit gaande dat je alles verliest de 1e, 2e en ...?

Wil je dat leren kun je beter beginnen met btc, alles gaat en staat ook op bitcoin nota bene.
sowieso gaan mensen die er nu fomo instappen het traden niet ff snel leren, zien allemaal makkelijk geld. Mijn tip, probeer eerst je verliezen te beperken voordat je aan goude bergen denkt.

Ik zal nu echt proberen wat minder te reageren, ook geen zin de zeikerd uit te hangen hier:wink:
Lees vaak veel tegenstrijdigheden waar ik het absoluut niet mee eens ben, kan het dan niet laten er wat van te zeggen:rolleyes:

Blijf het mee oneens, is/leest gewoon als speculatie vind ik en niet anderen aanzetten tot, maargoed daar blijven we over twisten denk ik aangezien het hoogst subjectief is. Mijn punt is verder dat als je weet dat meer dan 90-95% zijn geld verliest, je helemaal niet moet aanzetten tot leverage, ook niet met btc, ook niet 'je moet toch ergens beginnen'

Mijn punt is verder dat als je weet dat meer dan 90-95% zijn geld verliest, je helemaal niet moet aanzetten tot leverage, ook niet met btc, ook niet 'je moet toch ergens beginnen'

Vergeet niet dat jij diegene was die het over shorten met alts had he? En dat het in jouw ogen beter was dan op btc. Ik zeg alleen dat dit anders ligt. Als mensen er dan toch mee willen beginnen/ het willen leren raad ik ze inderdaad aan gewoon met btc of eth te beginnen ja:wink:

Ik beloof mensen geen gouden bergen, zo makkelijk is het allemaal niet. Begin met een klein bedrag als je wilt leren traden, volg een cursus/leer ta en prijsactie te lezen en denk vooral nog niet aan winst maar aan het beperken van je verliezen.. Hoop mensen vallen direct al af, die willen die tijd er niet instoppen.

Back
Bovenaan