Bitcoin

Heb zelf op dit moment voor 500,- euro in coins zitten

Crypto.com 200,-
Ripple 150,-
EthereumClassic 150,-

Vooralsnog doen ze niet veel meer, alles lijkt een beetje aan het afkoelen. Denk dat ze ook niet echt veel meer doen. Heb de bull market net misgelopen omdat ik net op geld aan het wachten was om te investeren. Potver.. en juist in die waar ik in wilde investeren (nu niet meer gekocht) zijn ongeveer 10x gestegen. Damn! :(
Denk dat ik verder ga sparen en wanneer het allemaal echt gesust is dat ik ga inkopen en wacht totdat er over een jaar of zo weer een bull market komt. In 2017 had ik ook al zoiets, had in april 500 euro Reddcoins gekocht maar er gebeurde niets mee, had deze in september van de hand gedaan, 4 weken later waren ze 25x in waarde gestegen. :frusty: Je moet geluk hebben om op tijd in te stappen.

we zitten pas aan het begin van de bullmarkt, verwachtingen zijn dat dit nog een paar maanden aan houdt.
je xrp zijn binnen een week al wel 200.

jup, hij hitte mn stop loss op de eerst dip (stond toen nog op +) kben toen zo stom geweest om gelijk weer in te stappen en daar is het fout gegaan.
Ik ben er ook ingetrapt, hoe stom dit is echt een klassieke truc. Berichten verspreiden dat de pump om 14.30 uur start en de slimme jongens die stapten rond 13.00 uur al uit. In paniek met verlies alles verkocht om verdere schade te voorkomen en inmiddels staat de XRP koers weer sky high. Was een mooi leermoment in ieder geval :p

Heb zelf op dit moment voor 500,- euro in coins zitten

Crypto.com 200,-
Ripple 150,-
EthereumClassic 150,-

Vooralsnog doen ze niet veel meer, alles lijkt een beetje aan het afkoelen. Denk dat ze ook niet echt veel meer doen. Heb de bull market net misgelopen omdat ik net op geld aan het wachten was om te investeren. Potver.. en juist in die waar ik in wilde investeren (nu niet meer gekocht) zijn ongeveer 10x gestegen. Damn! :(
Denk dat ik verder ga sparen en wanneer het allemaal echt gesust is dat ik ga inkopen en wacht totdat er over een jaar of zo weer een bull market komt. In 2017 had ik ook al zoiets, had in april 500 euro Reddcoins gekocht maar er gebeurde niets mee, had deze in september van de hand gedaan, 4 weken later waren ze 25x in waarde gestegen. :frusty: Je moet geluk hebben om op tijd in te stappen.

Hahahaha de bullmarket is net 2-4 weken bezig man!
Die is niet zomaar voorbij, er zullen zeker nog wat rode weken aankomen, maar dat is gezond en hoort erbij. Er spelen heel veel dingen mee, btc is bijvoorbeeld aan een opmars bezig, dat is slecht nieuws voor alts. Pas als btc afkoelt, vloeit er weer geld/winst richting de alts en die moonen dan weer. Daarnaast heb je (met alle respect) kutcoins.

Crypto.com heeft een gigantische hoeveelheid aan munten, die gaat nooit iets noemenswaardig doen.
Riple is zowat goed als dood, iedereen heeft het zinkend schip al verlaten, ze worden voor de rechter gedaagd door de SEC. Mochten ze de rechtszaak winnen, dan zit je nog altijd met het probleem dat 60% van de coins in handen van de makers van het project is. Ik brand m’n vingers er niet aan.
Ethereum classic nog nooit van gehoord, ook niet denderend.

Man ik zie elke dag ongeveer €500 erbij komen in m’n portfolio, links en rechts gaan coins elke dag nog steeds 50-200% over de kop en day zal zeker nog flink wat weken/maanden doorgaan. Het is niet alleen puur geluk, het is ook research doen, heb je deze coins/projecten onderzocht? Je moet niet zomaar lukraak je zuurverdiende centen ergens in pompen.

Sinds de vermelding van die 3 projecten die ik een pagina eerder vermeld had, die zijn nu al bijna 50% gestegen. Die 200,- had 300,- kunnen zijn.

Helaas zijn ze al een beetje gepompt, maar ik denk dat de rek er nog lang niet uit is dus nogmaals

Reef
Icx
Ocean protocol
DGB
NANO
SIA(sc)
SXP
Zilliqa

Laatst bewerkt:
Gevaarlijke uitspraak, ik hoop dat ik in de zomer deze quote weer citeer en zeg, shit man had je toch gelijk!:thumbup:

Maar dit is wel een goed teken dat het nog wellicht nog een tijd doorgaat.

https://cointelegraph.com/news/bitc...KnJFUnkOl88aCmVw65Lmvyq6mZzItcWxeOmJTUYbLKZCs

Er moet echt iets heels gek gebeuren (catastrofale systeem crash/oorlog/externe factor) wil deze bullmarket na een maandje al stoppen. We gaan absoluut nog wat rode weken zien, dieprood misschien zelfs in maart, maar pakken daarna gewoon weer op. Vergeet niet dat er continue geld bij wordt geprint, de banken en overheden alles overeind houden, en de Amerikanen met geld strooien (half maart tot begin april bijna elke Amerikaan €1000) alsof het niks is. Dit gaat zeker nog een paar maanden zo door, maar eens komt het allemaal keihard neerstorten. Daarom moet je telkens wat winsten pakken, zodat je straks niet met lege handen staat mocht er iets gebeuren.

Verwachting is dat we iig tot aan de zomer (voor zover dat mogelijk is te voorspellen) redelijk safe zitten. Daarna, all bets are off. Ik wil in ieder geval (40% winst is al eruit) resterende 30% van m’n winst veilig hebben voor de zomer van start gaat, en overige 30% laat ik meereizen tot de crash

Hahahaha de bullmarket is net 2-4 weken bezig man!
Die is niet zomaar voorbij, er zullen zeker nog wat rode weken aankomen, maar dat is gezond en hoort erbij. Er spelen heel veel dingen mee, btc is bijvoorbeeld aan een opmars bezig, dat is slecht nieuws voor alts. Pas als btc afkoelt, vloeit er weer geld/winst richting de alts en die moonen dan weer. Daarnaast heb je (met alle respect) kutcoins.

Crypto.com heeft een gigantische hoeveelheid aan munten, die gaat nooit iets noemenswaardig doen.
Riple is zowat goed als dood, iedereen heeft het zinkend schip al verlaten, ze worden voor de rechter gedaagd door de SEC. Mochten ze de rechtszaak winnen, dan zit je nog altijd met het probleem dat 60% van de coins in handen van de makers van het project is. Ik brand m’n vingers er niet aan.
Ethereum classic nog nooit van gehoord, ook niet denderend.

Man ik zie elke dag ongeveer €500 erbij komen in m’n portfolio, links en rechts gaan coins elke dag nog steeds 50-200% over de kop en day zal zeker nog flink wat weken/maanden doorgaan. Het is niet alleen puur geluk, het is ook research doen, heb je deze coins/projecten onderzocht? Je moet niet zomaar lukraak je zuurverdiende centen ergens in pompen.

Sinds de vermelding van die 3 projecten die ik een pagina eerder vermeld had, die zijn nu al bijna 50% gestegen. Die 200,- had 300,- kunnen zijn.

Helaas zijn ze al een beetje gepompt, maar ik denk dat de rek er nog lang niet uit is dus nogmaals

Reef
Icx
Ocean protocol
DGB
NANO
SIA(sc)
SXP
Zilliqa

Tja, ik snap de hele markt niet, daarmee bedoel ik dat ik totaal geen verstand heb om alles zelf te verhandelen. Ik gebruik namelijk Litebit, dit vanwege de gebruikersgemak, één klik en je koopt en verkoopt, allemaal in een interne wallet. Die coins dat je opnoemt die verhandelen ze helaas niet bij LiteBit behalve DGB.

We leven ook best wel in een hele gekke tijd vind ik. Goed punt, er wordt ook steeds meer bijgeprint, goed voor de crypto wereld. Die is ook veranderd, meer grote beleggers die actief zijn, volwassen producten, minder wilde westen. Allemaal gunstig!

De reden dat ik me zorgen maak is niet alleen een onderbuikgevoel. Bekend met de indicator Mayer Multiple? Simpel gezegd is het een indicator dat aangeeft in hoeverre we in een bubbel zitten. Tussen 1 en 2.4 is gezond, waarbij 1 al gelijk staat aan signalen van een bull market. Historische data geeft aan dat elke crash voorafging aan een waarde van 2.4 of hoger. De Mayer Multiple staat nu op 2.55. Hou hier wel rekening mee bij het instappen of extra investeringen.

Maar in de geschiedenis van bitcoin was er ook nooit zo'n grote crisis geweest, dus wie weet stijgt het lekker door. JP Morgen zei 141000 per bitcoin en Citibank zelfs meer dan 3 ton. Laat maar komen zou ik zeggen:cool:

https://www.buybitcoinworldwide.com/mayer-multiple/

Tja, ik snap de hele markt niet, daarmee bedoel ik dat ik totaal geen verstand heb om alles zelf te verhandelen. Ik gebruik namelijk Litebit, dit vanwege de gebruikersgemak, één klik en je koopt en verkoopt, allemaal in een interne wallet. Die coins dat je opnoemt die verhandelen ze helaas niet bij LiteBit behalve DGB.
crypto.com of binance of elk van de andere tig apps die kans geven om op een exchange te kopen

Ik wacht wel op een stevige crash en ga er dan eens over nadenken.

Met de aandelencrash vorig jaar groots willen instappen in aandelen, echter ivm aanschaf huis m'n geld beschikbaar gehouden. Nu spijt..

Ik wacht wel op een stevige crash en ga er dan eens over nadenken.

Met de aandelencrash vorig jaar groots willen instappen in aandelen, echter ivm aanschaf huis m'n geld beschikbaar gehouden. Nu spijt..
Hou de markten goed in de gaten, we gaan wss een aantal dagen/weken dieprode dagen tegemoet.
Iedereen die wat winsten wil pakken, nu is de tijd (als ik zo voorzichtig de voorspellingen bekijk)

Tja het blijven altijd voorspellingen, visies en meningen. Geen 'wetenschap'.

Heb al meer dan eens de fout gemaakt om dingen rationeel te willen verklaren, terwijl o.a. op de beurs er een hoop niet via ratio, maar via emotie verloopt.

Gevaarlijke uitspraak, ik hoop dat ik in de zomer deze quote weer citeer en zeg, shit man had je toch gelijk!:thumbup:

Maar dit is wel een goed teken dat het nog wellicht nog een tijd doorgaat.

https://cointelegraph.com/news/bitc...KnJFUnkOl88aCmVw65Lmvyq6mZzItcWxeOmJTUYbLKZCs

zeker een gevaarlijke uitspraak maar alleen gister is hij al 15% gestegen....
dus als het goed is zit je al op 172.5 ;)
tenzij je tijdens de pump hebt gekocht dan ben ik bang dat je nog iets langer moet w88:confused:
ik zou ze bij 200 overigens wel verkopen xrp wacht namelijk nog een rechtzaak deze maand, verliezen ze die stort de prijs weer in. winnen ze hem, dan is het jackpot.

Ik ben er ook ingetrapt, hoe stom dit is echt een klassieke truc. Berichten verspreiden dat de pump om 14.30 uur start en de slimme jongens die stapten rond 13.00 uur al uit. In paniek met verlies alles verkocht om verdere schade te voorkomen en inmiddels staat de XRP koers weer sky high. Was een mooi leermoment in ieder geval :p

same here, het was voor mij leergeld wat het uiteindelijk dubbel en dwars waard is geweest!

bullmarket is echt net een weekje van start gegaan

Hier moet ik je even corrigeren. De bullmarkt is al vanaf november van start sommige alts december.
Veel altcoins staan al 1000 tot 2000% vd alltime low af, dus dat het net begonnen is klopt natuurlijk niet.

Als je een leuke positie hebt prima, zolang je de winst maar blijft pakken.. Maar coin shillen wat ik hier voorbij zie komen gaat me tever, mensen moeten wel weten dat er een risico aan hangt en een correctie na een pump van 2000% kan gewoon enorm zijn.
1 dip en mensen staan direct onder water.. Daar komt nog bij dat je mensen lekker maakt met de alltime high van sommige coins terwijl de alltime high vrijwel onhaalbaar is (icx voornamelijk) dus staar je daar niet blind op.

Dus snap Sirens in deze wel, je bent enorm aan het coin shillen wat sommige youtubers ook doen
Moet je ook niet willen, als een ander verlies draait heb jij het gedaan:wink:

Hier moet ik je even corrigeren. De bullmarkt is al vanaf november van start sommige alts december.
Veel altcoins staan al 1000 tot 2000% vd alltime low af, dus dat het net begonnen is klopt natuurlijk niet.

Als je een leuke positie hebt prima, zolang je de winst maar blijft pakken.. Maar coin shillen wat ik hier voorbij zie komen gaat me tever, mensen moeten wel weten dat er een risico aan hangt en een correctie na een pump van 2000% kan gewoon enorm zijn.
1 dip en mensen staan direct onder water.. Daar komt nog bij dat je mensen lekker maakt met de alltime high van sommige coins terwijl de alltime high vrijwel onhaalbaar is (icx voornamelijk) dus staar je daar niet blind op.

Dus snap Sirens in deze wel, je bent enorm aan het coin shillen wat sommige youtubers ook doen
Moet je ook niet willen, als een ander verlies draait heb jij het gedaan:wink:

Beter een coin shillen met groeipotentieel dan XRP or CRO als je dan toch perse wilt instappen.
Het klopt dat de main coins (btc/ETh/link/Ada/polka) inderdaad flink gestegen zijn, maar voor alt coins die buiten de top 25 vallen is dat absoluut niet het geval. Echt het gros van de coins daarbuiten is pas afgelopen 4 weken gestegen. Als je niet gelooft dat icx immens groeipotentieel heeft, dan heb je je maar matig verdiept in de vorderingen van het project afgelopen jaar. Dat is wat de hype zal drijven.

En verder snapt iedereen wel dat deze hele onderneming extreem riskant is, dat heb ik meermaals in zowat elke post aangegeven. Dat is de hele reden dat ik hier coins geshilled heb die niet 1000% gestegen zijn of extreem riskant zijn zoals ripple. Als ik het rendement van btc of Ethereum wil kan ik net zo goed de aandelenmarkt op, stuk veiliger en net zoveel rendement.

Maargoed, iedereen moet lekker doen wat ze willen, zal het wel voor me houden.

Beter een coin shillen met groeipotentieel dan XRP or CRO als je dan toch perse wilt instappen.
Het klopt dat de main coins (btc/ETh/link/Ada/polka) inderdaad flink gestegen zijn, maar voor alt coins die buiten de top 25 vallen is dat absoluut niet het geval. Echt het gros van de coins daarbuiten is pas afgelopen 4 weken gestegen. Als je niet gelooft dat icx immens groeipotentieel heeft, dan heb je je maar matig verdiept in de vorderingen van het project afgelopen jaar. Dat is wat de hype zal drijven.

En verder snapt iedereen wel dat deze hele onderneming extreem riskant is, dat heb ik meermaals in zowat elke post aangegeven. Dat is de hele reden dat ik hier coins geshilled heb die niet 1000% gestegen zijn of extreem riskant zijn zoals ripple. Als ik het rendement van btc of Ethereum wil kan ik net zo goed de aandelenmarkt op, stuk veiliger en net zoveel rendement.

Maargoed, iedereen moet lekker doen wat ze willen, zal het wel voor me houden.

Sorry, maar volgens mij kun je beter ff de charts erbij pakken. En dan op usd ipc btc, ook buiten de top 25 zijn de meeste al 1000 tot 2000 procent gestegen, dus beetje rare uitspraak vind ik en totaal onjuist.

Ik heb zelf ook Icx/Wan en Aion, groeipotentieel is er sowieso maar die alltime high zie ik de komende tijd niet zo snel gebeuren, dan heb je het over jaren.. Zit ook wel een verschil tussen groeipotentieel of op korte termijn nog 1000 procent gains (wat dus neer komt op 12 tot 13000% vanaf de low) ook icx zit al 1500% van de low af en dus ja, je shilled wel coins die al 1000% gestegen zijn.

Val je verder niet aan, maar lees een hoop dingen die gewoon niet kloppen.

Om heel deze discussie samen te vatten....

DYOR
do your own research

Dat is de gouden tip die ik ooit gekregen heb.
Zelf je afwegingen maken, zelf je risco bepalen.
Heb je geen zin/tijd om research te doen begin dan niet aan traden, of weet dat je aan het gokken bent met echt geld!
Dat er geld te verdienen valt weet iedereen (het is een hele bedrijfstak zelfs die vele malen groter is dan vuurwerk :wink:)
Zijn er mensen die er snel geld aan verdienen omdat ze geluk hebben? Ook dat is zeker waar.
Maar ben je er van bewust dat 80% van de mensen verlies maakt.
Momenteel is de markt zo dat een blind paard nog winst maakt MAAR dat kan ook zo over zijn.

Om heel deze discussie samen te vatten....

DYOR
do your own research

Dat is de gouden tip die ik ooit gekregen heb.
Zelf je afwegingen maken, zelf je risco bepalen.
Heb je geen zin/tijd om research te doen begin dan niet aan traden, of weet dat je aan het gokken bent met echt geld!

Dus dat... 100 procent mee eens

Als ik het rendement van btc of Ethereum wil kan ik net zo goed de aandelenmarkt op, stuk veiliger en net zoveel rendement.

Ook weer zo,n rare opmerking, btc flink gegained eth meer dan 2000 procent.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen op de normale markt (zonder hefboom of pennystocks) wat dus even riskant is

Dus dat... 100 procent mee eens

Ook weer zo,n rare opmerking, btc flink gegained eth meer dan 2000 procent.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen op de normale markt (zonder hefboom of pennystocks) wat dus even riskant is
Nee, geen rare opmerking, jij trekt het uit de context. jij haalt 2000% rendement erbij van afgelopen jaar. Helemaal niet relevant voor iedereen die nu of de afgelopen weken is ingestapt. Ja relevant in de zin van dat ik zoiets volatiel als btc niet met een 10m lange stok zou aanraken voor het kleine rendement wat nu nog te behalen valt, gezien die gigantische market cap

Nee, geen rare opmerking, jij trekt het uit de context. jij haalt 2000% rendement erbij van afgelopen jaar. Helemaal niet relevant voor iedereen die nu of de afgelopen weken is ingestapt. Ja relevant in de zin van dat ik zoiets volatiel als btc niet met een 10m lange stok zou aanraken voor het kleine rendement wat nu nog te behalen valt, gezien die gigantische market cap

True, flinke fomo aan de gang nu. Daarom probeer ik duidelijk te maken dat er al zoveel gegained is en dus het risico te groot, vooral om nu te gaan hodlen.. Mensen zien alles skyrocket gaan en willen dan pas investeren. Beetje tegenovergestelde psychologie.

Wat dat betreft hebt je gelijk, gewone aandelen zijn op dit moment een betere/veiligere keus. Veel koopjes die ik gegarandeerd zie stijgen de komende jaren. Qua traden is dit ook niet het moment om in crypto te gaan, alles gaat omhoog. Krijgen mensen vals vertrouwen van. Beter een correctie afwachten, traden in een consoliderende markt trade over het algemeen ook een stuk fijner.

Misschien dan beter beginnen op de gewone beurs, markt is ongeveer vergelijkbaar nu qua volatiliteit met crypto pak weg een jaar geleden.

Back
Bovenaan