Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal herinneren we ons het moment dat we voor het eerst vuurwerk mochten kopen, nog als de dag van gisteren. Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk? Plaats het hier! Als je daarvan nog foto's hebt, bijvoorbeeld van het vuurwerk of de showroom, vergeet die dan niet te plaatsen.

Ik denk dat ik mijn aller eerste eigen vuurwerk samen met mijn vader bij Bert de Wit haalde een fietsenwinkel die Diamond collection verkocht.

helaas heb ik daar geen foto's van.

Dat moet Camping Oost in Enschede zijn geweest. Vond dat altijd een prachtige winkel, bestaat helaas al heel wat jaren niet meer.

Rob's Rijwielshop in het lokale winkelcentrum in Harderwijk. Samen met vaders die kant op, en altijd meer uitgeven dan moeder te weten kwam.

Daar waar de astronauten het goedkoopst waren. Ook al was het 10 cent de winkel waar de astronauten het goedkoopst waren werd alles besteld. Zal een Profile fietsenwinkel zijn geweest of Milo of een verfwinkel.

Toen het eigenlijk nog niet mocht omdat ik te jong was ging ik altijd naar het kamp en kocht daar piraatjes en astroneuten om lekker van te voren af te kunnen steken.

van Herwijnen en de Hutuin in zoetermeer waren mijn eerste echte winkels waar ik mijn vuurwerk kocht, gezellig met de ouders daar naartoe om het vuurwerk af te halen.

Mijn eerste vuurwerk kocht als klein mannetje ik bij Haarman in Enschede. Stiekem met een klasgenootje en zijn vader. Dat jaar erna bestond Haarman Vuurwerk helaas niet meer. Toen nog een aantal jaar bij Camping Oost in Enschede mijn vuurwerk gekocht. Dat ging zo door tot ik er achter kwam dat er nog véél meer vuurwerkwinkels in Enschede waren en op mijn fiets alle winkels afging voor de beste aanbiedingen. Iets dat daarna met het halen van rijbewijzen en de aanschaf van motorvoertuigen alleen maar verder uit de hand is gelopen.

Mijn vader kocht altijd wat bij koningsdal in utrecht. toen ik mij begon te investeren in vuurwerk kon ik ook kiezen en werd het gehalte vuurwerk elk jaar wat meer, na 2-3 jaar bij te dragen aan de keuze voor het vuurwerk kwam ik aanzetten met andere winkels.

Eerste winkel waar ik vuurwerk haalde was Volp in Utrecht. Aan de hand van mijn vader eerste grondtollen,baby-pijltjes,kanonslagen en een karate pakket,denk 80/81.

Denk dat het voor mij ook wel een lokale boerenbond was. Als je gaat kijken naar echte vuurwerk winkels dan is dat natuurlijk Rohan. Niet onbekend voor de meeste Limburgers hier denk ik.

Echt helemaal alleen en van eigen geld moet dat Bert Lammers vuurwerk te Halle zijn geweest denk ik. Als jonger kind samen met mijn vader ook bij Klein Willink tweewielers te Westendorp wel vaker gehaald maar deze is op een gegeven moment gestopt.

Mijn eerste "freakwinkel"/ echte vuurwerkwinkel was Vuurwerkland-Steenbergen. Ik heb toen echt iets ongelooflijk irritants gedaan, ik had in de ochtend in Roosendaal een bestelling gedaan (bij Vesta Vuurwerk) en ging toen bestellen bij Steenbergen. Echter was 15:00 het vroegst beschikbare afhaalblok. Dus die geselecteerd, maar alsnog gewoon om een uur of 10/11 gekomen. Het was toen uiteraard hartstikke druk, en ik kwam niet op de afgesproken tijd. Toch kreeg ik gewoon mijn bestelling mee. Toen had ik ook nog geen grote bestelling, in 2015.

Bij de bouwmarkt formido hier op het dorp.
Elke dag langs om te vragen of de foldertjes al binnen waren en dan uren puzzelen op een bestelling.
En dan mijn beste wensen geld van het krantenwijkje wat ik toen liep er doorheen jagen! Mooie tijd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan