Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal herinneren we ons het moment dat we voor het eerst vuurwerk mochten kopen, nog als de dag van gisteren. Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk? Plaats het hier! Als je daarvan nog foto's hebt, bijvoorbeeld van het vuurwerk of de showroom, vergeet die dan niet te plaatsen.

De boerenbond, een mixdeal was het. 200 rotjes, 50 grondbloemen en een pak romeinse kaarsen voor 5 euro. Op de 31e zelf had mijn broer nog een groot pakket gehaald. Zo blij waren we er mee zeg! Ik heb me de hele avond vermaakt.

Hans reinders, was een kleine fietsenwinkel hier. Ook voornamelijk rotjes en assortimenten. Als ik nu terugkijk hadden ze maar een belabberd assortiment op de Nostalgische dingen na (die helaas niet meer te krijgen zijn)

Edit: ik lieg een beetje, komt denk ik van een oom vandaan maar was toen echt heel jong. Die hadden ook vuurwerkverkoop vanuit hun ijzerhandel, daar heb ik me eerste assortiment van gekregen.

De Intratuin in het dorp hier. Ik was toen een jaar of 10 a 11, en mocht van m'n vader voor maximaal 25 euro aan vuurwerk uitzoeken :p Weet nog aardig goed wat het was. 3 sloffen astronautjes, paar pakken grondbloemen, romeinse kaarsen en babypijltjes met én zonder fluit, een meterpakketje, en er staat me iets bij van een mooie fontein uit de Diamond Collection, weet alleen niet meer welke.

Romo Rijwielen hier in het dorp,altijd 5-6 sloffen astronauten,zelfde aan grondbloemen met en zonder crackling en wat tolle lola's.

Dat is lang geleden.... Bij de drogisterij de Graaf in Edam. KOcht je nog rotjes per 10 voor een gulden....

Pffff voel nu wel een oude sok:bonk:

Bij een klein winkeltje aan de Zanderijwrg in Apeldoorn. Volgens mij heette het Richter ofzo.
Verkocht van alles en nog wat maar na de sinterklaas kwamen alle dummies in de etalage en als jong ventje iedere dag uit school even door het raam gluren en folders halen.
Sloffen vol astronouten, babypijltjes en jumping jacks gehaald daar.

Dat was voor mij Camping Oost in Enschede, wat een geweldige winkel was dat destijds. Wat het allemaal precies geworden is weet ik niet meer, maar dat zouden sloffen kanonslagen, baby pijltjes, romeinse kaarsen, jumping jacks, wondertollen en matjes zijn geweest.

Heel leuk om te lezen!

Ik weet het ook nog heel goed, stikzenuwachtig was ik, had voor 20 gulden besteld, een tas vol klein grut.
Dit was bij Hornsveld in Hilversum, een Wolff dealer, wat was dat gaaf zeg. Uren, denk zelfs dagen, heb ik met het foldertje rondgelopen, de etalage ben ik meerdere keren gaan bekijken in december en dan dat moment dat je in de enorme rij staat. Onwennig als wat, duurder eeuwen, toen bleek dat we voor afhalen langs die rij konden, er bleek een losse afhaalbalie. :p

Werd daarna nog meegenomen door mijn oom naar de Zevenklapper in Hilversum, want ik moest meer grondbloemen hebben, die vond hij zelf leuk ook.

Zeker leuk om te lezen! Ik moet nu heel erg goed nadenken. Volgens mij was dat de dumphal in Bergen op Zoom. Ergens in 2002 of 2003 als 13/14 jarige. Foldertje invullen en samen met mijn oom ophalen. Goeie ouwe tijd. Tegenwoordig haal ik beter vuurwerk :)

Gait rigter in Zwolle moet dat geweest zijn. Vriend van mijn vader werkte daar en gaf altijd wat mee als we daar vuurwerk haalde.. wat een tijd.. als kleine jongen begonnen met kindervuurwerk, maar hij zag blijkbaar al aan het geizicht van mij dat ik er gek van was... en het werd dus ieder jaar gekker... traditiegetrouw ga ik er ieder jaar ff langs... ff potje halen!

Pffffffff dat is toch ergens 1996 (was toen 16) in de binnenstad van utrecht zat een fietsenzaak Torpedo.
Maar kocht al eerder op jongere leeftijd, van me zakgeld, bij een antiek winkeltje op de Laan van Chartroise. Had daar familie wonen en me oom kocht dan voor mij nog de echte kanonslagen en babypijlen met knal en fluit.

dat was voor mijn bij de hubo te barneveld op 16 deg in 1989. vaders mee want ja was nog net geen 16. dat werd ik op 6 jan pas lol. de man achter de toonbank ja maar jij bent nog geen 16 vaders stond achter me en knikte tegen de man zo van ja zit wel goed:D

Poe dat is wel lang geleden dat ik voor het eerst zelf vuurwerk kocht en af ging halen samen met mijn moeder en vriendjes. Maar dacht dat het bij van Herwijnen was in Zoetermeer of bij de Hutuin ook in Zoetermeer. Waren een paar sloffen rotjes (toen waren er ook nog piraatjes), romeinse kaarsen, pijltjes en een meterpaket, hiermee was ik de hele dag en avond wel zoet. Ben zelfs nog een keer op tv west geweest toen ik Van herwijnen uit kwam gelopen met tassen vol vuurwerk.

Ondanks dat ik zelf nog niks mocht kopen omdat ik nog geen 16 was, vond ik het 6/7 jaar geleden al geweldig om rond oktober de sites van de vuurwerkwinkels uit de buurt te doorzoeken naar goedkope cakes. Die bestelde ik dan samen met een meterpakketje en met mijn vader haalde ik het uitgezochte vuurwerk dan op. Sinds afgelopen jaar mag ik het eindelijk zelf kopen. Toen heb ik ook voor het eerst gebruik gemaakt van de freakactie van Valk. Het vuurwerk dat ik voor het eerst zélf heb gekocht komt dus uit Nijverdal, van Valk.

Hmm, mijn vader kocht voor het eerst vuurwerk, maar dat telt ook neem ik aan. Dat was in 1976 (ja: negentienzesenzeventig). Bij Dullaert's Ijzerwarenhandel in Oegtsgeest; twee potjes bengaals vuur, twee Starry Night pijlen en twee pakjes 460 kanonslagen.
Ik was toen 7 jaar. :angel:

Denk dat het ergens rond 1979 moet zijn geweest bij Jo Sluyter fietsenwinkel in Geleen. Je kon toen als jochie van 8 jaar gewoon vuurwerk kopen. Wel duur dus kocht ik matjes en lady crackers. Ik haalde deze los zodat ik genoeg had voor de hele dag (eigenlijk 3 dagen) maar moest wel snel zijn met weggooien. Alleen de muggenscheetjes kon je zelfs in de hand houden wat wij dan ook deden. Eerste siervuurwerk kocht ik toen ik 12 was, 1 pijl en een fontein. Kostte me bijna de helft van mijn budget. Maar ik genoot toen meer dan dat ik nu doe, heel jammer.. want het vuurwerk van nu is natuurlijk vele malen beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan