Bij welke winkel kocht jij de allereerste keer vuurwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuurwerk mijdam Haaften! Tuincentrum bij ouders om de hoek. Nu is dat wel vergane glorie. Assortiment en prijzen zijn om te huilen

Rotterdam Keizerswaard. Daar zat een fietsenwinkel op de hoek, weet de naam niet meer, en dat waren de 'biets' tijden jaren 80 toen ik 14/15 was ongeveer.
Neus tegen de glazen pui etc... ;)

Bij Robin Hood Vuurwerk in Apeldoorn. Had toen altijd het Dikke Bertha pakket van Broekhoff en nog wat klein spul zoals Kanonslagen en Thunderkings.

Dat moet Tony van der Sligte in Ommen zijn geweest. Fietsenmaker die vroeger volgens mij Wolff verkocht, en later naar Lesli is overgestapt. Inmiddels is nog maar 1 winkel in Ommen over die vuurwerk verkoopt, en daar kom ik niet/nauwelijks vanwege de prijzen.

Gebro vuurwerk in Maarssen. Toen nog overal vrij weinig verstand van, maar achteraf een meer dan prima winkel, kom er nog steeds regelmatig!

Bij de lokale fietsenwinkel. Sinds ik weet van de acties zoals hier op het forum bestel ik hier niet meer omdat deze winkel niet aan dergelijke acties doet. Hoewel, misschien toch nog ff kijken tijdens het happy hour…

Het is stom, maar ik weet het gewoon niet meer. Heb er wel vage herrinringen aan hoe het eruit zag en waar het ongeveer was.

Dat moet bij Groenhart of Cees v/d Linden in Purmerend geweest zijn. Kan ook nog een jaartje eerder zijn geweest, maar het zou kunnen dat het onderstaande bestelling betrof! Kwam ik een keer tegen tussen alle folders, heel blij dat dit bewaard is gebleven.

PS technisch gezien niet helemaal de winkel waar IK voor het eerst vuurwerk kocht (en het was ook voor mijn broer), dat was als 10 jarige nog niet mogelijk, dank pa! :thumbsup:

20241027_091220.jpg

Prins lijstenmakerij was de eerste winkel waar ik het kocht was echt Wolffan. Pap was toen heel duur en VTC was niet goedkoper. Maar Dynasty trok me zo aan de labels.

Dat is bij Gjaltema Vuurwerk in Doezum. Schuurmans vuurwerk vooral. Denk met weemoed terug aan het bladeren door de folder, vervolgens invullen achterop en het langs brengen. Hele jaar sparen haha

Bij een oom van mijn vader, die had een soort warenhuisje. En achter in de tuin had ie een klein schuurtje. Simpele toonbank met glasplaat, en daar lagen diverse vuurpijltjes, romeinse kaarsen fonteinen, grondbloemen, en knallertjes X-mas crackers,mandarin matjes. Het was zowat magisch, in een andere schuurtje zat zijn vrouw dan vaak kniepertjes te maken. En op oudjaarsdag natuurlijk oliebollen, ook stopte hij wat meer toe dat deden meer dealers toen. Kreeg je een hele zooi rotje b, bij je bestelling toegestopt.

Dit zal rond 1989-90 zijn geweest

Bunkeropslag van 30 kg nem. Met constant aanlevering hahaha.

De eerste winkel waar ik me vuurwerk haalde is kruidhof in Hendrik ido ambacht. Daarna bij Piet de vries in nieuw lekkerland. En intratuin Hendrik ido ambacht. En de laatste 9 jaar bij vuurwerk7kamp.

Nice, mijn eerste winkel was Piet de Vries! Ik was toen een jaar of 8 à 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan