Bezorgen van vuurwerk mogelijk?

moontan

VWC lid
Ik lees de laatste tijd wel vaker dat dealers klanten aanbieden om het vuurwerk thuis te laten bezorgen.
Weten jullie of dit wettelijk mogelijk is?
Graag indien mogelijk de wettekst of bepalingen uit het vuurwerkbesluit waaruit blijkt of het wel of niet mogelijk is.

Dank

Als ik mij niet vergis mag je tot 10 kg als consument bij je hebben.
Alleen je kan het dan bezorgen vanaf 29-12. Zie verder het vuurwerk besluit daar staat t precies!

Als je rond gaat rijden met een bus vol valt het onder opslag

Groeten :bye:

volgens mij mag dat wel. Ik woon in genemuiden en krijg ook krantjes van harry's vuurwerkhal kampen. En de mensen die in genemuiden woonde konnen hun bestelling inleveren bij het postkantoor. Tijdens de verkoopdagen werdt het dan bezorgt.

Of dat nu nog is weet ik niet maar was altijd wel zo!

Waarom zou het niet mogen? Je mag het toch ook naar je eigen huis rijden. Dus als iemand anders het voor je doet is er toch weinig anders?

Ik stel overigens helemaal geen gekke vraag:
Ik heb ondertussen 7 winkeliers gevonden op het internet die het vuurwerk bij je thuis bezorgen. !!!!!

Waarom zou het niet mogen? Je mag het toch ook naar je eigen huis rijden. Dus als iemand anders het voor je doet is er toch weinig anders?

Volgens mij mag het niet! lees onderstaande artikel maar:

Artikel 2.3.4
Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde nadere eisen.

Bemadragon: ik hou van je. :p
Dit is inderdaad de wettelijke basis.
Thuis bezorgen van vuurwerk mag dus niet
Dat betekent ook dat er aardig wat winkeliers de fout in gaan.

Bemadragon: ik hou van je. :p
Dit is inderdaad de wettelijke basis.
Thuis bezorgen van vuurwerk mag dus niet
Dat betekent ook dat er aardig wat winkeliers de fout in gaan.

Fred ik zou dan wel willen weten hoe jij er al 7 hebt gevonden. Zoals hierboven al staat is het volgens de wet verboden en deze discussie kwam ook al met die website omhoog van bezorgen van vuurwerk. De dsicussie is er vroeger ook al geweest.

De dealers die jij hebt gevonden hebben wellicht de investeringen gedaan voor Pyro Packs, en dan mag je onverpakt, dus een voorbestelling bezorgen tot iets van 330 Kg. Maar dan moet het dus in de Pyro Packs staan en dan is niet altijd gemakkelijk vanwege de verschillen in omvangen van de voorbestellingen.

Dat zal ook de reden zijn dat velen zeggen "het mag niet" om hunzelf zo in te dekken. En terrecht vindt ik.

Daarom baart het me zorgen, als het werkelijk dus al wordt egdaan. Zelfs al zou het een bedrijf gaan worden die voldoet aan alle eisen, kwa veiligheid is het niet verantwoord.

En wat partikulieren doen is hun zorg, dan ben jezelf verantwoordelijk. Maar als dealer ben je nogal kwetsbaar lijkt mij.

Jeffrey, zoals je wellicht zal vermoeden is het een sport van mij om de websites van alle verkooppunten en importeurs af te struinen op zoek naar informatie.
Zodoende ben ik op die adressen gekomen.
De website die speciaal over het bezorgen ging is inmiddels al weer off-line
De anderen weten het misschien niet eens dat het niet mag?

Artikel 2.3.4
Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde nadere eisen.

Das duidelijk:) Dankje wel:D

Ik vraag me af over welke manier van bezorgen het hier dan over gaat.
Via de post mag het inderdaad niet, maar wat als dit nou gewoon een initiatief is van de ondernemer zelf, en het zelf regelt met wat eigen chauffeurs?!

Je mag volgens de wet (Als vuurwerkbedrijf dan in ieder geval) namelijk gewoon tot iets meer dan 300 kilo kruit vervoeren hoorde ik laatst toevallig.
Dan vraag ik me af waarom je hiervan dan niet maximaal 10 kilo bij iemand thuis zou af mogen leveren..?! :bonk:

Edit: Even wat toevoegen:

Artikel 2.3.4

Gaat dit ook niet meer om het feit dat je het vuurwerk niet ergens anders zou mogen verkopen ("bedrijfsmatig ter beschikking stellen") dan in een daarvoor goedgekeurde ruimte?!.. En wellicht dus wel alleen afleveren nadat je het op de juiste plaats verkocht hebt. Zo lees ik het meer in ieder geval. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Jeffrey, zoals je wellicht zal vermoeden is het een sport van mij om de websites van alle verkooppunten en importeurs af te struinen op zoek naar informatie.
Zodoende ben ik op die adressen gekomen.
De website die speciaal over het bezorgen ging is inmiddels al weer off-line
De anderen weten het misschien niet eens dat het niet mag?

haha, open dan maar het grote fred vind...-topic :D
Heb je een vraag, als het antwoord op internet staat, vind Fred het wel :wink:

Maar is op zich wel vreemd, dat sommige verkooppunten het wel bezorgen en andere niet...vooral via de post zou mij erg bevreemden..

Via de post is werkelijk strafbaar! Dus wie daar aan begint vraagt om moeilijkheden.

En nogmaals bezorgen zou mogen tot 330kg mits het in Pyro packs gaat........

Correct me if I'm wrong!

Hoi,

Die 300 kg is volgens de duizend punten reging ADR, het is dan 333 kg * factor 3

Groeten

Ik vraag me af over welke manier van bezorgen het hier dan over gaat.
Via de post mag het inderdaad niet, maar wat als dit nou gewoon een initiatief is van de ondernemer zelf, en het zelf regelt met wat eigen chauffeurs?!

Je mag volgens de wet (Als vuurwerkbedrijf dan in ieder geval) namelijk gewoon tot iets meer dan 300 kilo kruit vervoeren hoorde ik laatst toevallig.
Dan vraag ik me af waarom je hiervan dan niet maximaal 10 kilo bij iemand thuis zou af mogen leveren..?! :bonk:

Edit: Even wat toevoegen:

Gaat dit ook niet meer om het feit dat je het vuurwerk niet ergens anders zou mogen verkopen ("bedrijfsmatig ter beschikking stellen") dan in een daarvoor goedgekeurde ruimte?!.. En wellicht dus wel alleen afleveren nadat je het op de juiste plaats verkocht hebt. Zo lees ik het meer in ieder geval. :rolleyes:

http://www.devuurwerkrebellen.com/cms/#

rotator%20image2%20400x240.jpg

Dat artikel 2.3.4. slaat inderdaad volgens mij op de verkoop.

Wat betreft dat thuisbrengen van vuurwerk;
Valt het vervoer van vuurwerk niet onder een bepaalde klasse vervoer?
In de trend van gevaarlijke stoffen en wapens.
Dus vooraf bepaalde routes en/of tijden?

En dan bedoel ik uiteraard voor hoeveelheden, hoger als 10kg.
Want 10kg zou iedereen in principe mogen vervoeren.

Back
Bovenaan