Bezorgen van vuurwerk mogelijk?

Ok had eigenlijk al mijn vuurwerk al besteld en betaald.....maargoed voor de nieuwsgierigheid toch nog maar een aardigheidje bij de vuurwerkrebels besteld :D

Het is weliswaar niet veel maar leuk meegenomen.

Heb het volgende besteld:

JW161 Extreme 61 shots € 47.25

JW04 Uran t.w.v. € 14,95 GRATIS

Ik zal een berichtgeving melden als het spul ook daadwerkelijk geleverd wordt......maargoed daar mag je toch vanuitgaan.

:bye:

Zijn er toevallig nog meer mensen die hier besteld hebben bij de vuurwerkrebels ?

Ben er achteraf toch beetje wantrouwend over :bonk:......maar goed we zullen zien.

Haha bezorgen gaat dus niet door blijkbaar zie hun site :p

De gratis levering aan huis vindt plaats indien en voorzover het ministrerie van VROM-inspectie, ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieubeheer daar toestemming voor verleend. Deze toestemming wordt dit jaar wellicht niet meer verleend. Omdat de vuurwerkrebel haar klanten niet in verlegenheid wil brengen, wordt dit jaar gekozen voor een alternatief in samenwerking met XXL Fireworks.

De economische tijden zijn al zwaar genoeg, vandaar een extra aktie! Wij bieden u dit jaar een extra korting van 10% op uw bestelling als u deze ophaalt bij een van de volgende verkooppunten.

XXL Vuurwerk Van Veen Zendmastweg 4, te Assen
West XXL Vuurwerk Sontweg 15, te Groningen
Nirwana XXL Vuurwerk Avondsterweg 1, te Leeuwarden
U kunt bestellen tot en met 27 december 2008 tot 24.00 uur.

NB. De Vuurwerkrebel is er volledig van overtuigd, dat de door haar ontwikkelde methode van thuisbezorging veilig en efficient is en daarmee niet in strijd is met het vuurwerkbesluit.

Wordt vervolgd.............

Haha bezorgen gaat dus niet door blijkbaar zie hun site :p

Ja inderdaad heb zonet al een mail terug ontvangen ze gaan dus geen bestellingen leveren dit jaar :mad:

Heb dus 2 opties, 1 of ik haal het vuurwerk zelf op bij een van de vestigingen,
of 2 mijn aanbetaling terug krijgen.

Dat is duidelijk dan, optie 2, dus maar hopen dat ze het bedrag gaan terug storten.

Was hier al een beetje bang voor, vandaar ook mijn eerdere opmerking;
Wellicht dat de vuurwerkrebel wat documenten kan overleggen, waaruit het tegendeel blijkt en potentiële klanten gerust stelt?
Het zou namelijk een beetje l*llig zijn als ze een fout hebben gemaakt en ze straks helemaal niets kunnen/mogen afleveren.
De klanten hebben dan op dat moment en hun geld niet en het vuurwerk niet, wat extra zuur zou zijn.
Wil hiermee niemand een hak ofzo zetten, maar eerder behoeden voor een hoop trammelant straks indien daadwerkelijk klopt dat deze constructie niet toegestaan is.
Affijn de VWR heeft in zekere zin een garantie afgegeven.
Ik hoop dat ze in ieder geval dit z.s.m. met hun klanten oplossen en indien deze afhaaladressen te ver zijn, dat ze tijdig het geld terugstorten.

mijn vuurwerk is 28 december 's avonds gebracht, omdat wij meer dan 10 kg vuurwerk hadden kwam de eigenaar van de vuurwerkwinkel het brengen met de boodschap dat hij dat deed omdat als de provincie stond te controleren wij en zij de L*L waren! dus ik vond dat wel relaxed. of het mag weet ik niet maar wij hadden het!

Mensen die van plan zijn om het volgend jaar te bestellen............... ??!!

BEGIN HIER NIET AAN !!!!!!

Ik heb bij de vuurwerkrebels zelf besteld de 24e van deze maand........daarna bleek dat ze niet bevoegd waren om het aan huis te leveren.

En nu is het dus zover dat ze hun belofte niet nakomen om mijn aankoopbedrag terug te storten.

Pure oplichterij dus.....en boven alles niet te vertrouwen !

:mad::angry:

Het was ook iets te mooi om waar te zijn eigenlijk. Waarom zou er maar één bedrijf zijn die het mag? Als ééntje het mag, volgen er meer. Ik vond het ook een beetje raar dat hun claimden dat hun de enige waren in Nederland die vuurwerk mochten bezorgen. :)

Naja, sh*t happens. Misschien lukt het volgend jaar wel met alle vergunningen en regels. :)

Zeer slechte actie dit, eerst een hoop tamtam, preken voor eigen parochie, reclame maken voor je eigen winkel en dan gewoon je belofte niet nakomen, zwak
Ze hadden kunnen en moeten weten dat bezorgen van vuurwerk niet mogelijk is

Waarom schrijven we hier dan vaak nog dingen, soms snap ik het nut van een forum niet meer. Er wordt totaal niet goed gelezen en geluisterd.

Jammer hoor!

Ben ik het niet mee eens moontan
kijk maar eens op youtube
en toets dan maar eens vuurwerk korier in kijk maar eens wat
je te zien krijgt

Kan me herinneren dat we in mijn jeugd toen ik een jaar of 6 was eind jaren 80, 1 keer het vuurwerk wat mijn vader bestelde thuis bezorgd in een krat kregen.
Dus waarschijnlijk was het toendertijd wel mogelijk.

Ben ik het niet mee eens moontan
kijk maar eens op youtube
en toets dan maar eens vuurwerk korier in kijk maar eens wat
je te zien krijgt

Waar jij op doeld is een heel andere manier van bezorgen.
Tijdens de verkoopdagen mag iedereen die daar oud genoeg voor is, de maximum hoeveelheid in bezit hebben en vervoeren.
Daar wordt dus gewoon gebruik van gemaakt voor deze manier bezorgen.
Er rijdt iemand constant heen en weer van de winkel naar de klant zonder meer als die maximum hoeveelheid bij zich te hebben.

De VWR wilde echter niet plaatselijk maar landelijk bezorgen.
Je kan dan uiteraard niet met de maximumhoeveelheid vanuit een vuurwerk toko in Noordoost Nederland een klant gaan beleveren in bijvoorbeeld Zeeland, dat is totaal niet rendabel.
Zij wilden grotere hoeveelheden gaan vervoeren en daar lag tevens ook het knelpunt; onder strikte voorwaarden mogen er grotere hoeveelheden getransporteerd worden van een vuurwerkgroothandel of opslag naar vuurwerk verkopende winkeliers.
Het is echter niet toegestaan met een grote hoeveelheid vuurwerk rond te gaan rijden om particulieren te beleveren en daar is het hele idee ook op gestrand.

Toch weer een vuurwerkwinkel welke adverteert met thuisbezorgen:

Laat uw vuurwerk thuis bezorgen

Dit jaar is het mogelijk om uw bestelling te laten bezorgen voor slechts 4,95 EUR per bestelling. Bezorging is alleen mogelijk in de volgende postcodegebieden:

http://www.vuurwerkneede.nl/pg43.html

vorig jaar was er toch ook al zoiets ?
Dat ging echter uiteindelijk op het laatst niet door, ik denk dat men nu wel uitkijkt voor men weer bij zo'n bezorg winkel besteld.....

edit: dat staat hierboven ook al, dat van vorig jaar was van vuurwerkrebel :D

Vuurwerkspektakel in Castricum
Gratis bezorging bij een besteding van > 140 euro.
http://www.stempeldiscounter.com/vuurwerkshop/shop/

geenverkoop.gif

Ik vind het toch maar wazig en raar hoor. Hoe is de wetgeving nou?

Kan je het tóch legaal thuis laten bezorgen als je het maar vooraf betaalt bijvoorbeeld? Omdat je het dan niet verkoopt buiten een daarvoor ingerichte winkel, omdat de verkoop geschiedde vooraf bij betaling. Dat de aflevering van vuurwerk wél buiten een daarvoor ingerichte en bestemde locatie plaatsvindt.
Of heeft de winkel gewoon een legaal transport op poten gezet, met bijbehorende transportpapieren volgens ADR en routeplan etc.? Net zoals dat een winkel zijn vuurwerk voorraad via normale weg ontvangt?
Of doen de winkels dit gewoon zwaar illegaal, maar is er toch geen controle op?

Hm, misschien kan ik a.s. dinsdag de exacte gang van zaken en mogelijkheden achterhalen.

Vermoedelijk zal het zo gaan als dat filmpje van die jongen op die brommer.
In die laatste drie dagen mag iedereen (mits oud genoeg) max 10 kg vuurwerk transporteren.
Ik zou dus in principe gewoon voor jou vuurwerk kunnen halen, het zelf voorschieten en dan later bij de aflevering met je afrekenen (zo werken de meeste shoarma bezorgers volgens mij ook).

Back
Bovenaan