Bezorgen van vuurwerk mogelijk?

bezorgen van vuurwerk

bezorgen van vuurwerk

Vuurwerk bezorgen,

Bedrijfsmatig vuurwerk bezorgen is verboden.
Vuurwerk mag alleen verkocht worden op 29-30-31 December.
Valt een van deze dagen op een zondag,dan mag de verkoop een dag eerder starten op 28 december.
Op zondag mag geen verkoop van vuurwerk plaatsvinden.
Vuurwerk afleveren mag alleen plaatsvinden in een goedgekeurde inrichting.
Die voldoet volgens vuurwerkbesluit.
Ook is beschreven dat bedrijfsmatig bezorgen verboden is.
Het vervoer van vuurwerk is een ander verhaal.
Vervoersregelgeving ADR/VLG.
Ga je volgens het ADR/VLG raadplegen lijkt het erop dat je het vuurwerk wel mag afleveren bij particulieren.
Struikelblok is het vuurwerkbesluit daarin is beschreven waar de vuurwerkinrichting zich aan dient houden.

Bedrijfsmatig Vuurwerkbezorgen is verboden

Het filmpje op You tube is een film uit 2003 er staat niet bij dat deze vuurwerkwinkel een fikse boete heeft gekregen omdat bezorgen niet mag.
Deze methode van afleveren is na een paar uur stopgezet i.v.m een hoge dwangsom,maar dat is hier niet vermeld.

Ik heb ook nog navraag gedaan over het bezorgen.

Het grootste probleem met bezorgen is gewoon de 10 kg wet. Je mag per voertuig hooguit 10 kg vervoeren. Dat zou dus neerkomen op één, misschien twee bestellingen wat je tegelijk mag vervoeren, voor je weer terug moet naar de winkel. Zelfs werken met een Pyropack mag niet.
Maar ook als je als winkel bestellingen tot 10 kg wilt bezorgen (bijvoorbeeld á là pizzakoerier met een brommer met achterop een kist) blijkt dat niet zomaar te mogen. Waarom niet, kon ik niet achterhalen, maar het komt er dus op neer dat
het bezorgen van vuurwerk is uitgesloten.

Je mag als vuurwerk verkoop winkel alleen vuurwerk vervoeren met de volgende stukken.
Als ik vuurwerk wil gaan halen bij mijn importeur dan moet ik dat voor eigen voorraad nodig hebben in mijn winkel.
Ik heb dan een vervoers document nodig waarin staat dat ik van A naar B rijd met dat vuurwerk.
Ook staat de route er exact op waar ik nooit van af mag wijken.
Dan moet ik een sticker op de auto hebben waarvan is af te lezen dat ik vuurwerk vervoer.
Een zaklamp brandblusser reflecterende hes enz moet allmaal aanwezig zijn.
En per post bezorgen is verboden.

Een beetje zoeken doet inderdaad wonderen, want dit filmpje staat al op zowel pagina 2 als 4 van deze topic.

En zelfs op deze pagina staat nog vermeld door lammersvuurwerk;

Het filmpje op You tube is een film uit 2003 er staat niet bij dat deze vuurwerkwinkel een fikse boete heeft gekregen omdat bezorgen niet mag.
Deze methode van afleveren is na een paar uur stopgezet i.v.m een hoge dwangsom,maar dat is hier niet vermeld

Vermoedelijk zal het zo gaan als dat filmpje van die jongen op die brommer.
In die laatste drie dagen mag iedereen (mits oud genoeg) max 10 kg vuurwerk transporteren.
Ik zou dus in principe gewoon voor jou vuurwerk kunnen halen, het zelf voorschieten en dan later bij de aflevering met je afrekenen (zo werken de meeste shoarma bezorgers volgens mij ook).

Echter is degene die het dan vervolgens bij jou thuis aflevert én afrekent met jou in overtreding. Hij verkoopt immers vuurwerk zonder daarvoor over de juiste vergunningen te beschikken. Je begeeft je gewoon op glad ijs met deze thuisbezorg constructies.

Hier nog een artikel over een vuurwerkhandelaar die wel aan huis bezorgt.

ZUTPHEN - Waar andere vuurwerkverkopers jaren geleden over moesten gaan op bunkers om de explosieven op te slaan, brengt Willie Beuseker van snackbar 't Viaduct de handel bij de klant aan huis, "maar alleen in De Hoven, niet in Zutphen". Het zijn ook niet de grote hoeveelheden die hij in zijn busje vervoert.

Mensen uit De Hoven, een dorp op zich, plaatsen bij hem een bestelling, en Beuseker gaat dan naar Beuseker ("een nicht") in Steenderen om de boel op te halen. Per keer komt het neer op een kilootje of tien, vijftien dat hij in de auto vervoert. "Ik zit er echt niet met een onveilig gevoel hoor. Het is een aparte cabine, het is goed verpakt en niemand rookt in de auto. Ik zou er nog wel een ton aan vuurwerk in durven vervoeren."

Zou het aan Jodochas Blok liggen, dan mocht de snackbareigenaar gerust een ton bij hem aan de Molenweg komen afleveren. Maar ja, je kan een euro maar een keer uitgeven. Zijn enthousiasme voor het vuurwerk wordt alleen geëvenaard door zijn liefde voor de kermis. Nadat de knallen en flitsen zijn verstomd gaat het eerstvolgende zakgeld in de spaarpot voor de kermis. Wanneer de achtbaan weer voor vervoer is ingepakt, verandert de bestemming voor de financiën in vuurwerk.

Begin deze maand leek het er even op dat het een bescheiden vuurwerkshow zou worden wat de tienjarige Hovenaar betreft. Tussen kermis en Oud en Nieuw door bleken enige aankopen onweerstaanbaar. Moeder schoot wat voor, maar dat betekende dat Jodochas een aantal weken zakgeld kwijt was aan het inlossen van zijn schulden.

Geen nood, dacht de jonge ondernemer. Toen de eerste sneeuwvlokken begonnen te vallen toog hij samen met buurtgenootje Rowan Boersma (zeven jaar) door de wijk om sneeuw te ruimen voor 'een heitje'. Zodoende kwam hij toch nog met een redelijk gevulde beurs bij snackbar 't Viaduct om de bestelling af te halen. Veel sier-, weinig knalvuurwerk.

Dat is ook de trend die Beuseker waarneemt. "Het is vooral het duurdere vuurwerk dat mensen aanschaffen. Ze merken toch dat het goedkope spul van mindere kwaliteit is. Ze kopen misschien wat minder, maar wel duurder."

Bron: De Stentor

Eigenlijk komt dat dus gewoon neer op een particulier die het ophaalt en levert voor de persoon die het bij hem bestelt/koopt.
Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wanneer ik een bestelling meeneem voor een vriend etc.

Kan je effe een site sturen van dealers die bezorgen??

xLaura

Wat dat betreft doet google ook wonderen.....alleen is het volgens mij tegenwoordig niet meer zo dat winkeliers in nederland vuurwerk bezorgen...dit is namelijk verboden in nederland.

trouwens leuk om weer een een vrouwelijk vuurwerkfreak op het forum tegen te komen!

:bye:

Back
Bovenaan