Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou het niet mogen? Je mag het toch ook naar je eigen huis rijden. Dus als iemand anders het voor je doet is er toch weinig anders?
Bemadragon: ik hou van je.
Dit is inderdaad de wettelijke basis.
Thuis bezorgen van vuurwerk mag dus niet
Dat betekent ook dat er aardig wat winkeliers de fout in gaan.
Volgens mij mag het niet! lees onderstaande artikel maar:
Artikel 2.3.4
Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde nadere eisen.
Volgens mij mag het niet! lees onderstaande artikel maar:
Artikel 2.3.4
Het is verboden consumentenvuurwerk aan een particulier bedrijfsmatig ter beschikking te stellen op een andere plaats dan een verkoopruimte die voldoet aan de in bijlage 1 gestelde voorschriften en de door het bevoegd gezag overeenkomstig artikel 2.2.3 gestelde nadere eisen.
Jeffrey, zoals je wellicht zal vermoeden is het een sport van mij om de websites van alle verkooppunten en importeurs af te struinen op zoek naar informatie.
Zodoende ben ik op die adressen gekomen.
De website die speciaal over het bezorgen ging is inmiddels al weer off-line
De anderen weten het misschien niet eens dat het niet mag?
Ik vraag me af over welke manier van bezorgen het hier dan over gaat.
Via de post mag het inderdaad niet, maar wat als dit nou gewoon een initiatief is van de ondernemer zelf, en het zelf regelt met wat eigen chauffeurs?!
Je mag volgens de wet (Als vuurwerkbedrijf dan in ieder geval) namelijk gewoon tot iets meer dan 300 kilo kruit vervoeren hoorde ik laatst toevallig.
Dan vraag ik me af waarom je hiervan dan niet maximaal 10 kilo bij iemand thuis zou af mogen leveren..?!
Edit: Even wat toevoegen:
Gaat dit ook niet meer om het feit dat je het vuurwerk niet ergens anders zou mogen verkopen ("bedrijfsmatig ter beschikking stellen") dan in een daarvoor goedgekeurde ruimte?!.. En wellicht dus wel alleen afleveren nadat je het op de juiste plaats verkocht hebt. Zo lees ik het meer in ieder geval.![]()