bassie1978
VWC lid
Hier is ie eindelijk hoor! Het bezoekverslag van Wolff! 
Op 17 februari was het eerste importeursbezoek aan Wolff Vuurwerk te Twello gepland. Mike (Mattenfreak) en Bastiaan (Bassie1978) gingen ’s middags op pad om het seizoen 2011-2012 te evalueren. Wolff voert dit eerste gesprek graag vroeg in het jaar om de eventuele op- of aanmerkingen mee te kunnen nemen in hun eerste bezoek aan China welke voor de week erop alweer gepland stond.
Wij werden weer warm verwelkomd door Jeroen en Harry, zij waren daarvoor nog in bespreking geweest, dus eigenlijk moesten ze nog even lunchen. Prima natuurlijk, want wij vermaken ons wel in de grote showroom met een enorm uitgestald assortiment! Herinneringen van oud&nieuw kwamen weer boven en ideetjes opgedaan voor producten die toch nog eens moeten worden aangeschaft aankomend jaar!
Na een klein kwartiertje namen we plaats aan de tafel, Jeroen en Harry met notitieblok en pen erbij, want zij schrijven zelf altijd erg veel op.
Seizoen 2011-2012
Vorig jaar kwam Wolff met een flink aantal nieuwe producten, maar deze konden niet getoond worden vanwege de extra bunkers die werden gebouwd op het terrein. De locatie was niet op tijd geschikt voor een demo en daarom hebben ze het helaas af moeten zeggen.
De nieuwe situatie van de bunkers hebben wij nog niet gezien, omdat het gesprek dusdanig gezellig was dat we omwille van de tijd de rondleiding voor ons volgende bezoek moesten bewaren! Er is in ieder geval flink uitgebouwd en dit heeft logistiek gezien heel veel voordelen opgeleverd voor Wolff.
Sinds wij de polls in het leven hebben geroepen voor o.a. “Beste importeur van het jaar”, ging Wolff er met deze prijs vandoor, maar voor het seizoen 2011-2012 is dit helaas niet het geval. Uiteraard vinden zij dit erg jammer, maar ze zijn ook zeker blij met een hele duidelijke 2e plek natuurlijk. Graag winnen zij de prijs aankomend seizoen wel, kwaliteit en mooie effecten staan voorop, ieder jaar weer en ieder jaar leggen ze de lat net zo hoog, ze zullen het dus niet anders aanpakken dan andere jaren waarin ze wel hebben gewonnen.
Producten 2011-2012
De producten van Wolff werden over het algemeen goed ontvangen en de reacties bleken weer erg positief. Op het forum hebben we ook wat kritieken gelezen en als crew hebben we ze zelf ook meegemaakt, die kritieken hebben wij meegenomen, want Wolff is ook juist geïnteresseerd in die punten. Zoals gezegd, het gesprek is wat eerder in het jaar dan bij anderen zodat ze die opmerkingen mee kunnen nemen naar China. Ze wilden alles weten en wij hebben ze allemaal opgenoemd die bij ons bekend waren, het ging hierbij vooral om mindere kwaliteit van producten dan voorheen en misproducties zoals laag knallende Silver Salutes. Een aantal opmerkingen was bekend, maar veel ook niet en daar schrokken ze toch ook wel van, direct werden de opmerkingen opgeschreven en lieten ze ons weten dat ze dit heel serieus nemen. Wij waren toch benieuwd of het te maken had met het drukken van productiekosten, maar dit is absoluut niet het geval, het bewijs daarvoor is ook duidelijk, want ook de toppers hadden er blijkbaar last van en je gaat niet aan toppers zitten knutselen. Naar de voorraad zal worden gekeken en waar mogelijk getest worden voor de veiligheid.
In China zullen ze deze producten zelf ook weer testen en benadrukken dat de kwaliteit verbeterd moet worden t.o.v. de productie vorig jaar. Wij zijn erg benieuwd en hopen dan ook te horen hoe dat is verlopen.
Producten 2012-2013
Ook voor aankomend seizoen gaat Wolff natuurlijk weer op zoek naar producten als toevoeging in het assortiment. Het assortiment is echter erg groot en waar er wat bij komt, zal er natuurlijk ook het e.e.a. moeten verdwijnen. Dit blijkt steeds moeilijker te worden, het assortiment is de laatste jaren al vaker bekeken en de mindere producten zijn eruit gegooid, daardoor is het nu nog lastiger om te moeten kiezen wat eruit zal gaan.
Voor sommige artikelen zal er dit jaar een uitloop zijn, op=op dus, maar bij diverse winkeliers dan nog wel te koop. Later in het jaar zal dit concreet duidelijk zijn, wij zullen daar dan nog een keer op terugkomen, dan weten jullie wat er eventueel nog snel moet worden gehamsterd!
Nieuwe producten zoeken gaat bij Wolff nog altijd heel nauwkeurig, ze gaan uit elkaar staan bij het schieten van de producten en leggen aan het eind de gegeven cijfers naast elkaar. De duidelijke uitschieters worden nog een keer getoond die week of worden gekozen.
Ze zoeken niets specifieks, je moet tegen succesvolle producten aanlopen volgens hun, maar uiteraard vroegen ze wel naar enkele gewenste effecten die ze zeker opvragen in China!
Wij zijn in ieder geval benieuwd of Wolff dit jaar weer een mooie uitbreiding aan het assortiment weet toe te voegen, we zullen het zien op de demo, want die gaat dit jaar sowieso weer door!
Vragen van leden
Veel vragen zijn beantwoord in het verslag, maar zeker niet alle, die hebben we echter wel gevraagd, daarop hieronder dus nog de antwoorden. Ook zijn er wat productvoorstellen gedaan door leden, die hebben wij ook meegegeven.
Wat de prijzen betreft, is het nog niet duidelijk op dit moment voor komend jaar. Meerdere factoren spelen een rol in de kosten van vuurwerk en afhankelijk daarvan zal de prijs veranderen. Eind dit jaar zullen de prijzen pas bekend zijn, we moeten dus nog even afwachten.
Er zijn wel degelijk producten toegevoegd in deze lijnen en zij krijgen ook zeker de volle aandacht. Waar ook veel over gezegd is, de pakketten in de Barely Legal lijn, zijn gehoord en die pakketten zullen ook weer verdwijnen, die horen daar toch niet in thuis qua imago.
Wat de toevoegingen voor dit jaar zullen zijn, is afwachten, maar ze krijgen dus zeker de aandacht van Wolff.
Prijzen worden gebaseerd op kostprijs van het vuurwerk, een dure 500grammer is dus vanwege een hogere kostprijs. Jeroen en Harry attendeerden ons erop dat er heel wat cakes zijn met een lage prijs en wel een vulling van 400-500 gram. Ze zoeken hier wel naar, maar het gaat bij lagere kosten wel snel ten koste van de kwaliteit.
Diverse importeurs zitten in een branchevereniging voor vuurwerk, Wolff is daar één van. Als branchevereniging willen zij namens de gehele vuurwerkhandel reageren op alle perikelen. Zij uiten zich niet veel, maar zitten blijkbaar ook zeker niet stil, het gaat tenslotte om hun handel en wij moeten zeker vertrouwen hebben dat zij zich bezighouden met het imago van vuurwerk. Ook leverde deze vraag nog een leuke discussie op; “welke naam zou vuurwerk moeten krijgen om een nieuw en goed imago op te bouwen?”.
Na een aantal gezellige uurtjes praten moesten wij helaas weer weg en zijn wij dus niet eens toegekomen aan de rondleiding langs de nieuwe bunkers. Later dit jaar gaan we dus zeker nog eens terug om daar een kijkje te nemen en hopelijk al inzicht te krijgen in wat we mogen verwachten qua producten dit jaar!
Wij bedanken Wolff Vuurwerk, met name Jeroen en Harry, voor de enorme gastvrijheid en de gezellige middag. Tot de volgende keer!!

Op 17 februari was het eerste importeursbezoek aan Wolff Vuurwerk te Twello gepland. Mike (Mattenfreak) en Bastiaan (Bassie1978) gingen ’s middags op pad om het seizoen 2011-2012 te evalueren. Wolff voert dit eerste gesprek graag vroeg in het jaar om de eventuele op- of aanmerkingen mee te kunnen nemen in hun eerste bezoek aan China welke voor de week erop alweer gepland stond.
Wij werden weer warm verwelkomd door Jeroen en Harry, zij waren daarvoor nog in bespreking geweest, dus eigenlijk moesten ze nog even lunchen. Prima natuurlijk, want wij vermaken ons wel in de grote showroom met een enorm uitgestald assortiment! Herinneringen van oud&nieuw kwamen weer boven en ideetjes opgedaan voor producten die toch nog eens moeten worden aangeschaft aankomend jaar!
Na een klein kwartiertje namen we plaats aan de tafel, Jeroen en Harry met notitieblok en pen erbij, want zij schrijven zelf altijd erg veel op.
Seizoen 2011-2012
Vorig jaar kwam Wolff met een flink aantal nieuwe producten, maar deze konden niet getoond worden vanwege de extra bunkers die werden gebouwd op het terrein. De locatie was niet op tijd geschikt voor een demo en daarom hebben ze het helaas af moeten zeggen.
De nieuwe situatie van de bunkers hebben wij nog niet gezien, omdat het gesprek dusdanig gezellig was dat we omwille van de tijd de rondleiding voor ons volgende bezoek moesten bewaren! Er is in ieder geval flink uitgebouwd en dit heeft logistiek gezien heel veel voordelen opgeleverd voor Wolff.
Sinds wij de polls in het leven hebben geroepen voor o.a. “Beste importeur van het jaar”, ging Wolff er met deze prijs vandoor, maar voor het seizoen 2011-2012 is dit helaas niet het geval. Uiteraard vinden zij dit erg jammer, maar ze zijn ook zeker blij met een hele duidelijke 2e plek natuurlijk. Graag winnen zij de prijs aankomend seizoen wel, kwaliteit en mooie effecten staan voorop, ieder jaar weer en ieder jaar leggen ze de lat net zo hoog, ze zullen het dus niet anders aanpakken dan andere jaren waarin ze wel hebben gewonnen.
Producten 2011-2012
De producten van Wolff werden over het algemeen goed ontvangen en de reacties bleken weer erg positief. Op het forum hebben we ook wat kritieken gelezen en als crew hebben we ze zelf ook meegemaakt, die kritieken hebben wij meegenomen, want Wolff is ook juist geïnteresseerd in die punten. Zoals gezegd, het gesprek is wat eerder in het jaar dan bij anderen zodat ze die opmerkingen mee kunnen nemen naar China. Ze wilden alles weten en wij hebben ze allemaal opgenoemd die bij ons bekend waren, het ging hierbij vooral om mindere kwaliteit van producten dan voorheen en misproducties zoals laag knallende Silver Salutes. Een aantal opmerkingen was bekend, maar veel ook niet en daar schrokken ze toch ook wel van, direct werden de opmerkingen opgeschreven en lieten ze ons weten dat ze dit heel serieus nemen. Wij waren toch benieuwd of het te maken had met het drukken van productiekosten, maar dit is absoluut niet het geval, het bewijs daarvoor is ook duidelijk, want ook de toppers hadden er blijkbaar last van en je gaat niet aan toppers zitten knutselen. Naar de voorraad zal worden gekeken en waar mogelijk getest worden voor de veiligheid.
In China zullen ze deze producten zelf ook weer testen en benadrukken dat de kwaliteit verbeterd moet worden t.o.v. de productie vorig jaar. Wij zijn erg benieuwd en hopen dan ook te horen hoe dat is verlopen.
Producten 2012-2013
Ook voor aankomend seizoen gaat Wolff natuurlijk weer op zoek naar producten als toevoeging in het assortiment. Het assortiment is echter erg groot en waar er wat bij komt, zal er natuurlijk ook het e.e.a. moeten verdwijnen. Dit blijkt steeds moeilijker te worden, het assortiment is de laatste jaren al vaker bekeken en de mindere producten zijn eruit gegooid, daardoor is het nu nog lastiger om te moeten kiezen wat eruit zal gaan.
Voor sommige artikelen zal er dit jaar een uitloop zijn, op=op dus, maar bij diverse winkeliers dan nog wel te koop. Later in het jaar zal dit concreet duidelijk zijn, wij zullen daar dan nog een keer op terugkomen, dan weten jullie wat er eventueel nog snel moet worden gehamsterd!
Nieuwe producten zoeken gaat bij Wolff nog altijd heel nauwkeurig, ze gaan uit elkaar staan bij het schieten van de producten en leggen aan het eind de gegeven cijfers naast elkaar. De duidelijke uitschieters worden nog een keer getoond die week of worden gekozen.
Ze zoeken niets specifieks, je moet tegen succesvolle producten aanlopen volgens hun, maar uiteraard vroegen ze wel naar enkele gewenste effecten die ze zeker opvragen in China!
Wij zijn in ieder geval benieuwd of Wolff dit jaar weer een mooie uitbreiding aan het assortiment weet toe te voegen, we zullen het zien op de demo, want die gaat dit jaar sowieso weer door!
Vragen van leden
Veel vragen zijn beantwoord in het verslag, maar zeker niet alle, die hebben we echter wel gevraagd, daarop hieronder dus nog de antwoorden. Ook zijn er wat productvoorstellen gedaan door leden, die hebben wij ook meegegeven.
wat gaat wolf dit jaar doen met de prijzen?
Weer klakkeloos alles omhoog gooien zoals afgelopen jaar?
Wat de prijzen betreft, is het nog niet duidelijk op dit moment voor komend jaar. Meerdere factoren spelen een rol in de kosten van vuurwerk en afhankelijk daarvan zal de prijs veranderen. Eind dit jaar zullen de prijzen pas bekend zijn, we moeten dus nog even afwachten.
Wat zijn eigenlijk de plannen met de vuurwerkland lijnen? Afgelopen jaar is er binnen deze voormalige B&W lijnen weinig vernieuwing geweest. Het lijkt alsof alle aandacht uitgaat naar Dynasty! Blijven de vuurwerkland lijnen bestaan of is het de bedoeling dat deze langzamerhand gaan verdwijnen?
Er zijn wel degelijk producten toegevoegd in deze lijnen en zij krijgen ook zeker de volle aandacht. Waar ook veel over gezegd is, de pakketten in de Barely Legal lijn, zijn gehoord en die pakketten zullen ook weer verdwijnen, die horen daar toch niet in thuis qua imago.
Wat de toevoegingen voor dit jaar zullen zijn, is afwachten, maar ze krijgen dus zeker de aandacht van Wolff.
wat gaan ze doen met de hoge prijzen van de 500 grammers? normaal was wolff altijd een van de goedkoopste maar dat is afgelopen jaar wel iets minder geworden.
Prijzen worden gebaseerd op kostprijs van het vuurwerk, een dure 500grammer is dus vanwege een hogere kostprijs. Jeroen en Harry attendeerden ons erop dat er heel wat cakes zijn met een lage prijs en wel een vulling van 400-500 gram. Ze zoeken hier wel naar, maar het gaat bij lagere kosten wel snel ten koste van de kwaliteit.
Wat gaan de importeurs (in dit geval: Wolff) er aan doen om de vuurwerktraditie in Nederland te behouden?
Diverse importeurs zitten in een branchevereniging voor vuurwerk, Wolff is daar één van. Als branchevereniging willen zij namens de gehele vuurwerkhandel reageren op alle perikelen. Zij uiten zich niet veel, maar zitten blijkbaar ook zeker niet stil, het gaat tenslotte om hun handel en wij moeten zeker vertrouwen hebben dat zij zich bezighouden met het imago van vuurwerk. Ook leverde deze vraag nog een leuke discussie op; “welke naam zou vuurwerk moeten krijgen om een nieuw en goed imago op te bouwen?”.
Na een aantal gezellige uurtjes praten moesten wij helaas weer weg en zijn wij dus niet eens toegekomen aan de rondleiding langs de nieuwe bunkers. Later dit jaar gaan we dus zeker nog eens terug om daar een kijkje te nemen en hopelijk al inzicht te krijgen in wat we mogen verwachten qua producten dit jaar!
Wij bedanken Wolff Vuurwerk, met name Jeroen en Harry, voor de enorme gastvrijheid en de gezellige middag. Tot de volgende keer!!