Bezoek Schuurmans Vuurwerk 02-07-2010

moontan

VWC lid
Verslag van ons bezoek aan Schuurmans Vuurwerk op 2 juli 2010.

Op 2 juli 2010 zijn wij op bezoek geweest bij Schuurmans in Leeuwarden.
Namens Vuurwerkcrew waren ik (Fred) en Ruben aanwezig, namens Schuurmans was Wieger van de Veen, directeur van Schuurmans, aanwezig.
2 juli was een bijzonder warme dag met temperaturen van bijna 35 graden en het was ook een belangrijke dag want later op de middag zou het Nederlands voetbalelftal de kwartfinale van het WK tegen Brazilië spelen.
Maar deze feiten lieten wij tijdelijk voor wat zij waren want we waren eerst toe aan een ander hoogtepunt: het bezoek aan Schuurmans, waarvan hier onder het verslag:

Nieuwe directeur: Wieger van der Veen
Zoals eerder gezegd het gesprek bij Schuurmans vond plaats met Wieger van der Veen, algemeen directeur van Schuurmans en opvolger van Hans Terpstra.
Wieger is bekend met Schuurmans, hij is daar lange tijd productiemedewerker geweest, is zelf een groot vuurwerkliefhebber en kenner, en heeft zich na een lange studie om hoog gewerkt tot nu de directeursfunctie.
Tijdens dit gesprek is al direct duidelijk dat het aantrekken van Wieger als directeur een behoorlijke positieve wending in het beleid van Schuurmans te weeg zal brengen. Daarover later meer.

Terugblik op het jaar 2009
Schuurmans kan bijzonder tevreden terugkijken op het afgelopen jaar.
De open dag en demo avond met afsluitende professionele show was bijzonder geslaagd en kreeg een ruime waardering van de dealers.
De invoering van goedkopere budgetcake,s zijn ook zeer positief door de dealers en de consumenten ontvangen.
De dealers zijn ontzettend tevreden over Schuurmans. Deze tevredenheid blijkt uit de uitgebreide contacten en de mailing met enquête onder de dealers.
In de enquête worden aan de dealers vragen gesteld zoals:
- De prijsstelling van de producten
- de labels
- wat men in de collectie mist
Op deze wijze hebben de dealers inspraak op het productbeleid en de animo voor de enquête is groot: maar liefst 50% respons
Als laatste kan worden gemeld dat Schuurmans zeer veel waarde hecht aan een tijdige en correcte levering tijdens de verkoopdagen. Ook hier scoort Schuurmans in de tevredenheidfactor erg hoog. Met soms 5 a 6 leveringen per dag.

Nieuwe producten 2010 en veranderingen bij Schuurmans

Zoals eerder gezegd: het aantrekken van Wieger gaat bij Schuurmans voor een frissere wind zorgen.
En dat zijn niet alleen woorden, maar ook daden.
Hieronder de belangrijkste wijzigingen voor het verkoopseizoen 2010-2011:

1. Alle nieuwe artikelen zullen worden voorzien van maximale burst.
2. Er komen 12 nieuwe artikelen (500 grammers) in de Professional series
3. Er komen 3 nieuwe cake,s in de Premium series
4. Er komt een compleet nieuw Chinees assortiment van 15 artikelen met een schitterend label (Chinese uitstraling)
5. Er komt een nieuw pijlenpakket met maar liefst 27 pijlen
6. Alle oude Diamond pakketten zullen gaan verdwijnen; hiervoor in de plaats komen nieuwe pakketten met voor 90% gevuld met multishots (cake,s)
7. Binnen de Kaboom lijn komen er 4 nieuwe cake,s ook weer met maximale burst.
8. En als laatste: er komt een geweldig nieuw mooi product op de markt, een noviteit: een product (vorm van een raket) genaamd Shuttles een knal bij het verlaten van de lanceerbasis en een enorme knal in de lucht wat nog niet eerder is vertoont. De alom bekende airbommetjes zal kindervuurwerk lijken bij dit nieuwe product.
Schuurmans verwacht dat dit product tot een enorm succes zal leiden

Buiten de veranderingen in het assortiment gaat Schuurmans dit jaar ook veel aandacht besteden aan de aankleding van de verkooppunten.

Vragen van leden van dit forum
De leden van dit forum worden in een apart topic in de gelegenheid gesteld om vragen te stellen.
Voor zover de antwoorden op die vragen al niet in bovenstaand verslag zijn opgenomen volgen hier de resterende vragen met antwoorden.

1. Er waren een paar leden die gevraagd hadden om de oude American Dream pakketten. Het antwoord van Wieger is dat het verdwijnen van deze pakketten te maken heeft met de nieuwe weg die Schuurmans is ingeslagen. Noodzakelijke veranderingen omdat consumenten en dealers om andere producten vragen.
2. Wieger leest regelmatig ons forum, want ook al was het geen vraag: Wieger kwam met de opmerking dat de alom gewaarde Colurfull Willow en Diamond Screamer in de toekomst in hun oude versies zullen terug keren in het assortiment.

Overig nieuws
1. Schuurmans Vuurwerk zal dit jaar opnieuw deelnemen aan de Garden Business Beurs
2. Er komen dit jaar weer twee demo avonden voor de (aspirant) cliënten waar de nieuwste producten zullen worden geshowd.
Vuurwerkcrew is voor deze demo uitgenodigd en zullen van deze demo filmbeelden maken
3. Ten tijde van dit schrijven mag Schuurmans zich gelukkig prijzen met al weer 9 nieuwe verkooppunten er bij en tien bijna zekere verkooppunten.

Tot slot
Aan het eind van het gesprek mochten Ruben en ik nog wat foto,s maken. Zodra wij toestemming krijgen zullen wij deze foto,s publiceren.
Uiteraard stond ik nog even stil bij de vitrine met oude producten van Schuurmans (waar mijn blikken al de hele middag op gericht waren) Dat blijft voor een veteraan zoals ik genieten en ik kan het bijzonder waarderen dat Schuurmans deze oudheden veilig bewaart.
Wieger begreep mijn belangstelling en zonder te vragen kreeg ik een strijkpiraat uit de beginjaren zeventig mee. Als een kind zo blij nam ik deze in ontvangst.

Het bezoek duurde maar liefst drie uur. En het was een geweldig leuk bezoek.
Vooral als je weet wat er allemaal voor mooie dingen staan te gebeuren bij Schuurmans
Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met Schuurmans dit jaar

Wij danken Wieger voor zijn tijd en moeite die hij genomen heeft om ons te woord te staan en voor zijn getoonde gastvrijheid.
Wij zien elkaar weer, bij de aankomende demo, en we kijken enorm uit naar de nieuwe producten

Laatst bewerkt:
Als aanvulling op dit verslag kan worden vermeld dat gelet op de vele verzoeken Schuurmans besloten heeft om dit jaar de DC030 (Colorfull willow) weer op te nemen in het assortiment. Hij zal op de folders worden vermeld.

Met de nieuwe directeur Wieger van der Veen is er duidelijk een frisse wind gekomen.
Het belooft veel goeds en dat zal het denk ik ook wel worden.
Nog bedankt voor de leuke verslag Fred.

Even een vraagje: is die enorme knal van de Shuttles nog nooit eerder vertoond of het ontwerp/principe?

Hier de foto's, ze komen allemaal in het fotoalbum te staan maar wegens een fout daarin kon ik ze nog niet op het internet plaatsen.

Deel 1:
Dit zijn de nieuwe labels met een Chinees tintje, erg gaaf!

Deel 2 van de foto's.

Foto 1 is het nieuwe Streetfighter assortiment, met klein vuurwerk voor de jongeren.

Foto 2 is de Falcon, 1 van de nieuwe cakes in de Professional series.
Foto 3 is een overzicht van de nieuwe vakes uit de Professional series.

Foto 4 toont de nieuwe labels van het kleine vuurwerk
Foto 5 is het nieuwe pijlenpakket wat volgens Wieger echt goed is.

Zo in dit top verslag weer te lezen hebben jullie je in ieder geval goed vermaakt tijdens de visite aan Schuurmans.

Nu wij, de rest van de freaks nog...maar ik geloof als ik het zo lees dat onze pleziertjes ook nog gaan komen. Hele mooie aankondigingen van nieuwe produkten, en vooral die noviteit heeft natuurlijk ook mijn interesse gewekt.

Mooi ook om te lezen dat de beste man, oren heeft naar de liefhebbers van de toppers, de Colourfull Willow en Diamond Screamer die terug zullen keren in oude stijl!

Fred, bedankt voor het mooie verslag. En geniet van je souvenir! (Heb je er niet voor ons een fototje van?)
Ruben, bedankt voor de foto's!

Goed om te horen dat Schurrmans een nieuwe weg ingeslagen is!
Alles wat er staat te gebeuren klinkt erg goed en de nieuwe producten zien er mooi uit! Ben benieuwd naar de demo's!

Erg leuk om te horen dat de Coloffull Woillow en Diamond Scremaer terug komen! Denk dat menig kruitfanaat dit erg kan waarderen.

Kan niet anders zeggen dan: Schuurmans ga zo door!

Hierbij wil ik Wieger ook bedanken voor een leuke en informatieve middag bij Schuurmans Vuurwerk.
De heenweg was niet te doen, 34 graden op de Afsluitdijk terwijl ik zonder airco reed. Maar dat was het allemaal waard.

Schuurmans Vuurwerk gaat een stap in de goede richting zetten dit jaar. Wieger is ook een echte liefhebber en heeft een oog voor kwaliteit. In september is er een demonstratie waar wij voor zijn uitgenodigd dus dan kunnen we alles meemaken.

Fred ten eerste wat een mooi en informatief verslag en Ruben prachtige Foto's.
Ben ook benieuwd naar de noviteit: de shutlles.
Zo zie je maar weer een nieuw persoon/Directeur aan het roer de heer Wieger en je voelt dat de heer Wieger een liefhebber is.

Dat strijkrotje heb ik van je mogen vasthouden en de nostalgie speelde weer op wat heb ik deze met mijn vader veel afgestoken, toendertijd topspul en voor ons nog

Leuk verslag, En goed te horen dat Schuurmans verbeteringen ondergaat.
Bedankt voor de foto's en het verslag :)

Fred, bedankt voor het mooie en duidelijke verslag.
Leest heerlijk weg.
Mooi om te zien hoe Schuurmans er nu voor staat.

Ruben, bedankt voor de mooie foto's, erg mooie labels.

Dit ziet er allemaal netjes uit!
Uiteraard bedankt voor jullie bezoek en de gastvrijheid van Schuurmans!
Ziet er na uit dat schuurmans veel van plan is en wat er zoal in dit verslag te lezen is maakt me zeker nieuwschierig.
Betreft de labels, mijn eerste indruk is een goed en sterk uiterlijk.
Kan eigenlijk niet wachten, maar het zal wel moeten. Zeer benieuwd naar de uiteindelijke resultaten hier van, zowel betreft de nieuwkomers in het assortiment als de ontwikkelingen binnen Schuurmans zelf.

Top verslag!

Bedankt voor weer een helder en heerlijk lezend verslag. Top om te lezen dat Schuurmans zo enorm aan het veranderen is en dat de inspraak van de dealers en liefhebbers telt.

Qua uiterlijk zien de nieuwe labels en producten er super uit! Als de effecten zo netjes uitgewerkt zijn als we van Schuurmans gewend zijn, dan belooft dat heel veel goeds :D Ik zie uit naar de demo in september.

Top weer zo'n verslag! Goed overzichtelijk en voorzien van heerlijke nieuwtjes. Ik heb er lang op gewacht. De nieuwe producten zie er erg goed uit. Ik ben benieuwd. Mooie foto's ook Ruben:wink:

Boys, bedankt!

:bye:

Laatst bewerkt:
Weer een waanzinnig verslag van jouw hand Fred, leest heerlijk weg en staat bomvol info!
Met Wieger van Veen blijkt er zeker een flinke aanpassing gemaakt te zijn, ben nu al benieuwd naar de demo en uitwerkingen! :D

Back
Bovenaan