Verslag bezoek aan Wolff Vuurwerk op 22 januari 2010.
Op 22 januari 2010 hebben Mike en ik een flitsbezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk.
Het doel van dit bezoek was voornamelijk het overhandigen van de prijzen die door Wolff Vuurwerk verdiend zijn omdat zij als winnaars uit de bus zijn gekomen van diverse polls die wij onder onze leden in 2009 hebben gehouden.
Verder was het bezoek ook bedoeld om mogelijk antwoorden te krijgen op de vragen die door onze leden in een daartoe speciaal op onze website geopende topic gesteld waren.
Inleiding
Zoals gezegd, het bezoek heeft al op 22 januari plaatsgevonden. Inmiddels zijn we al weer ruim 2 maanden verder. Om diverse redenen was er nog niet eerder tijd beschikbaar gekomen om dit verslag te schrijven. Mijn welgemeende excuses hiervoor.
In de tijd gelegen tussen het bezoek aan Wolff en het heden zijn er uiteraard nieuwe ontwikkelingen gaande met betrekking tot het assortiment en natuurlijk de recente overname van Brave & Wichers. Deze onderwerpen komen bij een eerstvolgend bezoek aan de orde.
Als het aan ons ligt zal dit bezoek binnen enige maanden gaan plaats vinden.
Uitreiking van de prijzen.
We konden Jeroen en Harry van Wolff Vuurwerk maar liefst 4 trofeeën overhandigen. Zij kregen 4 bekers in handen in de volgende categorieën:
1. Beste Vuurwerkimporteur 2009
2. Winnaar van het mooiste label
3. Winnaar van het beste merk, zijnde Dynasty Collection
4. Beste product 2009: de Silver Salute
Uiteraard blijde gezichten bij Wolff Vuurwerk en een foto mag natuurlijk niet ontbreken.
Wolff ziet het als een grote eer deze prijzen gewonnen te hebben en ziet het als een extra stimulans om de komende jaren nog beter te worden.
Evaluatie jaar 2009
Het jaar 2009 heeft Wolff bijzonder succesvol kunnen afsluiten.
Het aantal verkooppunten is aanzienlijk uitgebreid en uit een evaluatie met de verkooppunten is gebleken dat de dealers uitermate tevreden zijn.
De dealershow in september welke voor de 5e maal werd gehouden kon rekenen op een geweldige opkomst met overwegend positieve reacties van de aanwezigen.
Vragen van de leden
De meeste vragen van de leden gingen over de inconsistentie van de cake,s
Een aantal leden hadden een paar negatieve ervaringen met cake,s die minder dan het jaar daarvoor presteerden. Voorbeeld dat vaak genoemd is is de Sniper en in mindere mate de Panter.
Het antwoord van Wolff op deze vraag is dat zij er alles aan gedaan hebben wat zij konden doen om dezelfde kwaliteit naar de consument te kunnen garanderen. Vuurwerk maken blijft handwerk en mensen maken soms fouten. Uiteraard zal door Wolff er alles aan gedaan worden om dit soort afwijkingen in de toekomst te voorkomen. Er zal met de fabriek in China uitgebreid geëvalueerd worden over deze gang van zaken.
Wolff ontkent het probleem van de inconsistentie niet want op oudejaarsavond had Harry van Wolff dezelfde ervaring met de Sniper.
Een andere vraag die gesteld wordt is de vraag over nieuwe producten. In dit stadium is er nog weinig bekend over nieuwe producten.
Wolff gaat er van uit dat het huidige aanbod al behoorlijk groot is. In principe bestaan er geen plannen om het huidige assortiment uit te breiden, want een uitbreiding houdt in dat het ten koste moet gaan van een reeds bestaand artikel die dan moet verdwijnen, lees: Een nieuw artikel komt altijd in het assortiment als deze beter is als een bestaand artikel!
Harry en Jeroen moeten nog naar China en in China verandert men nog wel eens van gedachten.!! We moeten daarom niet gek opkijken als er straks weer een serie nieuwe producten aan het assortiment wordt toegevoegd.
Nog een specifieke vraag waarom de populaire pijl Golden Screaming Quattro er uit is gegaan. Het antwoord op deze vraag is dat dit te maken heeft met dat de prijs in verhouding te hoog werd, zeker in verhouding tot de bestaande pijlen collecties. Wolff hanteert zijn eigen maximumprijs van wat een pijl of cake mag kosten en de Golden Screaming Quattro voldeed niet meer aan dit prijsbeleid.
Uitbreiding Wolff
Wolff heeft een aanvraag ingediend voor een vergunning tot uitbreiding met 13 nieuwe bewaarplaatsen en 1 bufferplaats. Verder een uitbreiding in de opslaghoeveelheid tot 700.000 kg. Deze aanvragen lopen en meer zullen we te horen krijgen bij het volgende bezoek.
Dit was tot zover het bezoek aan Wolff Vuurwerk.
Het was vanouds een gezellig gesprek, waarbij wij Wolff willen bedanken voor de moeite en de tijd die zij voor ons genomen hebben.
We zien enorm uit naar het volgend bezoek waarbij er meer bekend zal zijn over de nieuwe producten en aansluitend de demo in september.
Op 22 januari 2010 hebben Mike en ik een flitsbezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk.
Het doel van dit bezoek was voornamelijk het overhandigen van de prijzen die door Wolff Vuurwerk verdiend zijn omdat zij als winnaars uit de bus zijn gekomen van diverse polls die wij onder onze leden in 2009 hebben gehouden.
Verder was het bezoek ook bedoeld om mogelijk antwoorden te krijgen op de vragen die door onze leden in een daartoe speciaal op onze website geopende topic gesteld waren.
Inleiding
Zoals gezegd, het bezoek heeft al op 22 januari plaatsgevonden. Inmiddels zijn we al weer ruim 2 maanden verder. Om diverse redenen was er nog niet eerder tijd beschikbaar gekomen om dit verslag te schrijven. Mijn welgemeende excuses hiervoor.
In de tijd gelegen tussen het bezoek aan Wolff en het heden zijn er uiteraard nieuwe ontwikkelingen gaande met betrekking tot het assortiment en natuurlijk de recente overname van Brave & Wichers. Deze onderwerpen komen bij een eerstvolgend bezoek aan de orde.
Als het aan ons ligt zal dit bezoek binnen enige maanden gaan plaats vinden.
Uitreiking van de prijzen.
We konden Jeroen en Harry van Wolff Vuurwerk maar liefst 4 trofeeën overhandigen. Zij kregen 4 bekers in handen in de volgende categorieën:
1. Beste Vuurwerkimporteur 2009
2. Winnaar van het mooiste label
3. Winnaar van het beste merk, zijnde Dynasty Collection
4. Beste product 2009: de Silver Salute
Uiteraard blijde gezichten bij Wolff Vuurwerk en een foto mag natuurlijk niet ontbreken.
Wolff ziet het als een grote eer deze prijzen gewonnen te hebben en ziet het als een extra stimulans om de komende jaren nog beter te worden.
Evaluatie jaar 2009
Het jaar 2009 heeft Wolff bijzonder succesvol kunnen afsluiten.
Het aantal verkooppunten is aanzienlijk uitgebreid en uit een evaluatie met de verkooppunten is gebleken dat de dealers uitermate tevreden zijn.
De dealershow in september welke voor de 5e maal werd gehouden kon rekenen op een geweldige opkomst met overwegend positieve reacties van de aanwezigen.
Vragen van de leden
De meeste vragen van de leden gingen over de inconsistentie van de cake,s
Een aantal leden hadden een paar negatieve ervaringen met cake,s die minder dan het jaar daarvoor presteerden. Voorbeeld dat vaak genoemd is is de Sniper en in mindere mate de Panter.
Het antwoord van Wolff op deze vraag is dat zij er alles aan gedaan hebben wat zij konden doen om dezelfde kwaliteit naar de consument te kunnen garanderen. Vuurwerk maken blijft handwerk en mensen maken soms fouten. Uiteraard zal door Wolff er alles aan gedaan worden om dit soort afwijkingen in de toekomst te voorkomen. Er zal met de fabriek in China uitgebreid geëvalueerd worden over deze gang van zaken.
Wolff ontkent het probleem van de inconsistentie niet want op oudejaarsavond had Harry van Wolff dezelfde ervaring met de Sniper.
Een andere vraag die gesteld wordt is de vraag over nieuwe producten. In dit stadium is er nog weinig bekend over nieuwe producten.
Wolff gaat er van uit dat het huidige aanbod al behoorlijk groot is. In principe bestaan er geen plannen om het huidige assortiment uit te breiden, want een uitbreiding houdt in dat het ten koste moet gaan van een reeds bestaand artikel die dan moet verdwijnen, lees: Een nieuw artikel komt altijd in het assortiment als deze beter is als een bestaand artikel!
Harry en Jeroen moeten nog naar China en in China verandert men nog wel eens van gedachten.!! We moeten daarom niet gek opkijken als er straks weer een serie nieuwe producten aan het assortiment wordt toegevoegd.
Nog een specifieke vraag waarom de populaire pijl Golden Screaming Quattro er uit is gegaan. Het antwoord op deze vraag is dat dit te maken heeft met dat de prijs in verhouding te hoog werd, zeker in verhouding tot de bestaande pijlen collecties. Wolff hanteert zijn eigen maximumprijs van wat een pijl of cake mag kosten en de Golden Screaming Quattro voldeed niet meer aan dit prijsbeleid.
Uitbreiding Wolff
Wolff heeft een aanvraag ingediend voor een vergunning tot uitbreiding met 13 nieuwe bewaarplaatsen en 1 bufferplaats. Verder een uitbreiding in de opslaghoeveelheid tot 700.000 kg. Deze aanvragen lopen en meer zullen we te horen krijgen bij het volgende bezoek.
Dit was tot zover het bezoek aan Wolff Vuurwerk.
Het was vanouds een gezellig gesprek, waarbij wij Wolff willen bedanken voor de moeite en de tijd die zij voor ons genomen hebben.
We zien enorm uit naar het volgend bezoek waarbij er meer bekend zal zijn over de nieuwe producten en aansluitend de demo in september.
Laatst bewerkt: