Bezoek aan Wolff Vuurwerk - 22-01-2010

moontan

VWC lid
Verslag bezoek aan Wolff Vuurwerk op 22 januari 2010.

Op 22 januari 2010 hebben Mike en ik een flitsbezoek gebracht aan Wolff Vuurwerk.
Het doel van dit bezoek was voornamelijk het overhandigen van de prijzen die door Wolff Vuurwerk verdiend zijn omdat zij als winnaars uit de bus zijn gekomen van diverse polls die wij onder onze leden in 2009 hebben gehouden.
Verder was het bezoek ook bedoeld om mogelijk antwoorden te krijgen op de vragen die door onze leden in een daartoe speciaal op onze website geopende topic gesteld waren.

Inleiding
Zoals gezegd, het bezoek heeft al op 22 januari plaatsgevonden. Inmiddels zijn we al weer ruim 2 maanden verder. Om diverse redenen was er nog niet eerder tijd beschikbaar gekomen om dit verslag te schrijven. Mijn welgemeende excuses hiervoor.
In de tijd gelegen tussen het bezoek aan Wolff en het heden zijn er uiteraard nieuwe ontwikkelingen gaande met betrekking tot het assortiment en natuurlijk de recente overname van Brave & Wichers. Deze onderwerpen komen bij een eerstvolgend bezoek aan de orde.
Als het aan ons ligt zal dit bezoek binnen enige maanden gaan plaats vinden.


Uitreiking van de prijzen.

We konden Jeroen en Harry van Wolff Vuurwerk maar liefst 4 trofeeën overhandigen. Zij kregen 4 bekers in handen in de volgende categorieën:
1. Beste Vuurwerkimporteur 2009
2. Winnaar van het mooiste label
3. Winnaar van het beste merk, zijnde Dynasty Collection
4. Beste product 2009: de Silver Salute

Uiteraard blijde gezichten bij Wolff Vuurwerk en een foto mag natuurlijk niet ontbreken.
Wolff ziet het als een grote eer deze prijzen gewonnen te hebben en ziet het als een extra stimulans om de komende jaren nog beter te worden.

Evaluatie jaar 2009
Het jaar 2009 heeft Wolff bijzonder succesvol kunnen afsluiten.
Het aantal verkooppunten is aanzienlijk uitgebreid en uit een evaluatie met de verkooppunten is gebleken dat de dealers uitermate tevreden zijn.
De dealershow in september welke voor de 5e maal werd gehouden kon rekenen op een geweldige opkomst met overwegend positieve reacties van de aanwezigen.

Vragen van de leden
De meeste vragen van de leden gingen over de inconsistentie van de cake,s
Een aantal leden hadden een paar negatieve ervaringen met cake,s die minder dan het jaar daarvoor presteerden. Voorbeeld dat vaak genoemd is is de Sniper en in mindere mate de Panter.

Het antwoord van Wolff op deze vraag is dat zij er alles aan gedaan hebben wat zij konden doen om dezelfde kwaliteit naar de consument te kunnen garanderen. Vuurwerk maken blijft handwerk en mensen maken soms fouten. Uiteraard zal door Wolff er alles aan gedaan worden om dit soort afwijkingen in de toekomst te voorkomen. Er zal met de fabriek in China uitgebreid geëvalueerd worden over deze gang van zaken.
Wolff ontkent het probleem van de inconsistentie niet want op oudejaarsavond had Harry van Wolff dezelfde ervaring met de Sniper.


Een andere vraag die gesteld wordt is de vraag over nieuwe producten. In dit stadium is er nog weinig bekend over nieuwe producten.
Wolff gaat er van uit dat het huidige aanbod al behoorlijk groot is. In principe bestaan er geen plannen om het huidige assortiment uit te breiden, want een uitbreiding houdt in dat het ten koste moet gaan van een reeds bestaand artikel die dan moet verdwijnen, lees: Een nieuw artikel komt altijd in het assortiment als deze beter is als een bestaand artikel!
Harry en Jeroen moeten nog naar China en in China verandert men nog wel eens van gedachten.!! We moeten daarom niet gek opkijken als er straks weer een serie nieuwe producten aan het assortiment wordt toegevoegd.

Nog een specifieke vraag waarom de populaire pijl Golden Screaming Quattro er uit is gegaan. Het antwoord op deze vraag is dat dit te maken heeft met dat de prijs in verhouding te hoog werd, zeker in verhouding tot de bestaande pijlen collecties. Wolff hanteert zijn eigen maximumprijs van wat een pijl of cake mag kosten en de Golden Screaming Quattro voldeed niet meer aan dit prijsbeleid.

Uitbreiding Wolff
Wolff heeft een aanvraag ingediend voor een vergunning tot uitbreiding met 13 nieuwe bewaarplaatsen en 1 bufferplaats. Verder een uitbreiding in de opslaghoeveelheid tot 700.000 kg. Deze aanvragen lopen en meer zullen we te horen krijgen bij het volgende bezoek.

Dit was tot zover het bezoek aan Wolff Vuurwerk.
Het was vanouds een gezellig gesprek, waarbij wij Wolff willen bedanken voor de moeite en de tijd die zij voor ons genomen hebben.
We zien enorm uit naar het volgend bezoek waarbij er meer bekend zal zijn over de nieuwe producten en aansluitend de demo in september.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een toelichting op de foto:
Links is Jeroen afgebeeld en rechts Harry.
Lucas was ten tijde van het bezoek niet aanwezig.
 
Dank je voor het verslag, Fred. Ondanks het (begrijpelijk) wat 'veilige' verhaal over de inconsistentie van cakes, wordt middels de antwoorden over nieuwe cakes en de pijlen duidelijk hoe straks Wolff hun bedrijf binnen de perken houdt. En dat blijkt in de successen! Wel jammer dat we niet vooruit kunnen kijken naar een lichting nieuwe producten... magoe, er is al veel moois.

Ik ben ook erg benieuwd naar het volgende bezoek, met wellicht nieuws over het B&W/Wolff verhaal :)
 
Bedankt voor het verslag Fred, leest weer lekker weg en behandelt alles wat we hebben gehoord die dag. :)
 
geweldig zo'n verslag Fred, ben benieuwd hoe het dit jaar gaat lopen bij Wolff qua producten daar bedoel ik mee of er uitbeiding bij komt.
Maar dat kan ik zelf wel vragen aan Harry als ik hem spreek.

heb Harry gesproken per telefoon in Januari en nu kan ik een gezicht er bij plaatsen door je de Foto van hun, Geweldig.
 
Mooi verslag wederom Fred, het was dan al even geleden, maar voor iedereen zijn een aantal vragen weer beantwoord. Ze hebben een erg uitgebreid assortiment als ze sommige cake's weer maken zoals ze waren blijven ze een mooi assortiment houden:)
 
hehe, heeft het geholpen dat ik je zat op te fokken via PM? Nee hoor, zat je alleen te dollen, vuurwerk is niet het enige wat er bestaat;)

Wat je al zei over het verslag dat er niet veel inhoud in zou zitten. Maar toch leuk dat Wolff maar liefst 4 prijzen heeft ontvangen:D

Bedankt voor het korte, maar toch wel fijne verslag:D
 
Dank voor het zoals gewoonlijk heldere verslag Fred.

Benieuwd wat er in hetvolgende bezoek aan de orde komt, onder andere aangaande de overname van B&W. :)
 
bedank jongens we zijn weer wat wijzer geworden .
ik vindt het trouwens wel goed dat wolf een eigen prijs limit heeft .:thumbup:
want op den duur is een oud product gewoon te duur geworden ten opzichte van een nieuw artikel .
 
Een leuk verslag. De prijzen voor beste importeur en beste merk hebben ze zeker verdiend. Goed en betaalbaar vuurwerk. Betaalbaar voor iedereen
 
Fred, bedankt voor het mooie en duidelijke verslag.
Ben benieuwd hoe Wolff het dit jaar gaat doen.
 
Ik vraag me dat serieus af. Ik bedoel: Wolff zal altijd een grote speler blijven, en zeker met het B&W verhaal erbij zich dit jaar (voor ons dan) in de kijker spelen. Maar zonder nieuwe producten (waarschijnlijk) zal er weinig nieuws te bespreken zijn. En dat terwijl andere succesvolle, jongere importeurs met veel nieuws op de proppen komen. Het zal voor Wolff uiteindelijk aan de omzet niet te merken zijn omdat de massa bij zo'n vertrouwd merk en bij Vuurwerkland toch wel koopt, en ook wij freaks zullen bepaalde krakers blijven aanschaffen (maar toch voorzichtiger zijn met die 'mindere' cakes van vorig jaar...). Maar onze aandacht voor en nieuwsgierigheid naar nieuwe sensaties zullen we zo toch meer bij anderen gaan zoeken, en Wolff/Dynasty minder publiciteit/mondopmondreclame bij de liefhebbers geven. Magoe, dat kunnen ze heel best een jaar (zelfs meer) hebben, en wellicht komt er dus ook toch nog wat spectaculair nieuw spul. Genoeg te beleven op de markt, met Wolff als oud vertrouwd kwaliteitsleveraar :)
 
Bedankt voor het verslag! Verder sluit ik me aan bij de punten van Richardus, persoonlijk snap ik dit ook niet echt vanuit de marketing gedachte. Ik had op z'n minst wel een stukje uitbuiting van de Silver Salute verwacht, single shots, 72 shots versie, etc?
 
het assortiment van wolff is zodanig groot dat voor nieuwe artikelen weinig ruimte over is. Daarin tegen heeft wolff een goed prijs/kwaliteit beleid waar ze zich aan willen houden. Het huidige assortiment voldoet voor wolff nog prima aan dat beleid. Ik zelf ben enorm gecharmeerd van de dynasty collectie wat vorig jaar bij mij uit 95% van mijn totale collectie bestond. Tevens ben ik van mening dat er enkele cakes bij zijn die voor mijn gevoel het prijs/kwaliteit imago van wolff niet haalt. Enkele voorbeelden naar mijn mening: Desert at night, sydney en mystic world.
 
Ook ik ben erg tevreden over de Dynasty collection,En Wolf heeft wat betreft prijs/kwaliteits verhouding de boel goed op orde.

Wat betreft evt nieuwe items wel of niet,Wie weet willen ze het een keer op een andere manier doen en komen ze als verrassing met een paar top producten.
Zou mooi zijn als het zo was want dat soort verrassingen zijn altijd welkom.

Dessalnietemin heeft Wolf momenteel gewoon een goed assortiment met een groot aantal toppers waar ook ik dit jaar weer wat van zal inslaan:p
 
Back
Bovenaan