Bezoek aan GBV - 07-05-2008

mooi zo die tekst en hele handige info! wel goed dat van die nieuwe cakes en die gratis dingen. top!

Het is al vaak genoeg gezegd, mooi verslag, niet te uitgebreid, gewoon kort maar krachtig.

Ben ook zeer benieuwd naar de nieuwkomers en de nieuwe lijn.

Mooi en duidelijk stuk !

Wat mij opvalt aan GBV is dat ze goed op de wensen van de klanten inspelen :thumbup:

Erg leuk verslag om te lezen. Ik vind het ook erg goed van pro-line dat ze niet elk product in prijs verhogen en als ze het wel doen met max 10%, daar kan ik mee leven:p.

Dat is voor mij ook doorslaggevend, en ik denk dat ze hier ook een aantal vliegen mee slaan. Aangezien de prijsverhogingen zodanig zijn dat 10% erg voordelig is, ten opzichte van andere merken. Ze zullen het voelen in de winst, maar niet in de afzet.
Er is sinds vorig jaar een pro-line winkel gekomen in lelystad (de enige hier in de buurt, voorheen verkocht bijna elke winkel b&w).
Ik was daar even langs gegaan om een paar producten te kopen.
Het viel mij op dat de klantvriendelijkheid daar vele malen hoger was dan in andere vuurwerk winkels, er liepen mensen in de winkel rond die uitleg gaven over de producten, de effecten, hoe je het moet afsteken etc. GBV is dus gewoon een erg klantvriendelijke bedrijf:)

Bedankt voor het verslag:bye:
Klantvriendelijkheid in vuurwerkwinkels heeft niet per sé iets met de importeur te maken. Die winkels houden zich in principe maar 3 dagen van het jaar bezig met het verkopen van vuurwerk. Je hebt verschillende verkopers, en helaas zijn ze niet allemaal helemaal weg van vuurwerk.
En daarom verschillen verkopers als het gaat om kennis van de producten, en klantvriendelijkheid. Heeft met interesse te maken.:wink:

Maar ik denk wel dat GBV hun verkopers zal instrueren over hoe het allemaal in elkaar zit. Maar uiteindelijk staat of breekt het bij de interesse van de verkopers.
:bye:

Gert Breeschoten Vuurwerk

Gert Breeschoten Vuurwerk

Ach het ziet er leuk uit,als ik buiten NL vuurwerk haal krijg ik ook koffie en uitleg.
Maar dan koop ik iets wat een goede prijs ,kwaliteit en prestatie heeft en niet die
rotzooi die hier dan verkocht word.Laten we nu eerst eens beginnen met de prijs /kwaliteits verhouding van de Duitse Aldi en Lidl te evenaren(en dat is te doen) daarna kunnen jullie weer eens op de koffie gaan voor uitleg.
Kortom hier gaan in NL enorme bedragen rond met het zogenaamde consumenten vuurwerk wat voor 99% pure rotzooi is ,mooie verpakkingen maar
qua prestaties erg teleurstellend is. De handelaars in deze rotzooi hebben nu nog nooit(zover ik weet) hun krachten gebundeld om nu eens de NL wetgeving trachten te versoepelen. Integendeel ,men probeert alleen elkaar aftetroeven om dan nog maar een paar MILJOEN extra te verdienen.
CONSUMENTEN VUURWERK IMPORTEURS IN NL MOETEN ZICH DOODSCHAMEN.

@kaotch

Ik raad je toch aan om de search te gebruiken want 90% wat jij zegt klopt niet. De dure prijzen zijn namelijk wel degelijk te verklaren. We zullen zien wat er in 2010 gaat gebeuren wanneer alles regels in het eu gelijkgestreken zullen gaan worden (zo goed als)

Aldi en Lidl en lidl is zo goedkoop omdat die 1 kleine assortiment hebben max 10/20 verschillende producten. Veel grotere afzetterrein hoeveel groter is duitsland wel neit als nederland. En de aldi en Lidl kopen het ZEEER groot in wat je in Nederland niet kunt doen.

Laatst bewerkt:
Kaotch, ik ben het totaal niet met je eens wat je zegt.
Op de eerste plaats wordt er in Nederland geen rotzooi verkocht.
Er wordt over het algemeen prima kwaliteit verkocht.
En op de tweede plaats moet je niet de importeurs aankijken voor het dure vuurwerk. De importeurs zijn met handen gebonden aan hun inkoopsprijzen uit China en hun hoge lasten welke ze moeten maken in verband met de strenge wetgeving in Nederland.

he kaotch je moet niet alles over een kam gaan scheren en al helemaal geen importeurs die werken ook het hele jaar als een paard om ons consumenten een zeer fijjne dag in het jaar te geven en de producten die ze leveren zijn zeer goed en het is allemaal grotendeels veilig dus kap :angry:met de ontevreden nederlander
uittehangen

Laatst bewerkt:
dank jullie wel voor de nuttige informatie

een 500 grammer bij meer dan 175 euri.. nou normaal gezien haal ik dat wel. en royal blijft er ook in. super....

maar goed. nog meer dan een half jaar (gelukkig zullen we maar zeggen) maar toch leuk om te lezen

beste moontan kan jij bij het volgende bezoek vragen of mijn vermoeden klopt dat de nieuwe collectie pyromax gaat heten en zoja hoe gaan de producten heten en wat is hun uitwerking?

Laatst bewerkt:
Vandaag was ons eerste bezoek aan GBV voor 2008 weer gepland en wij werden vanmorgen dan ook weer vriendelijk ontvangen in de prachtige showroom met een lekkere kop koffie.

Het eerste wat opviel bij de showroom waren de muren, daar hingen nu posters van uitvergrootte bladzijden uit folders en ook een prachtige flatscreen. Bij deze TV zit een DVD-speler om zo hun eigen beelden te laten zien, maar ook om de klant zijn/haar beelden te kunnen tonen, zelfs beelden rechtstreeks vanaf de camera is mogelijk, ideaal dus. Gert gaf ook aan dat qua dummies er niets aan gedaan was, er waren alleen wat producten weggehaald die er dit jaar uit gaan.

gbv_mei_003.jpg

Wij hebben natuurlijk een afspraak gemaakt om het afgelopen seizoen een beetje te bespreken en de nieuwtjes door te nemen die GBV alvast naar buiten kan brengen. Wij hebben gesproken over o.a. de nieuwe producten, een nieuwe lijn, de prijsstijgingen, het CE-keurmerk en de Europese Wetgeving.

Naast dat er weer nieuwe producten komen, waaronder een nieuwe lijn, is het momenteel de prijsstijging die een hoop vraagtekens oproept. Wat GBV betreft zullen er uiteraard prijsstijgingen zijn, daar kan men simpelweg niet onderuit, maar om het reëel te houden voor de consument zal lang niet alles in prijs stijgen en wanneer het wel het geval is, dan zal 10% de maximale toevoeging wezen. De Salvo Cabs zal bijvoorbeeld net als afgelopen jaar €40,- kosten.

Zoals al een beetje bekend was op het forum, zal GBV dit jaar met een compleet nieuwe lijn komen. Details zullen later in het jaar bekend worden gemaakt, zodra de informatie compleet is, zetten wij dat natuurlijk direct hier op het forum. Wat wel bekend is, is dat het vuurwerk spectaculair zal zijn, wij zijn benieuwd!

gbv_mei_002.jpg

Naast een nieuwe lijn zal er dit jaar ook weer een aantal veranderingen gemaakt worden in het huidige assortiment en ook weer nieuwe toevoegingen. Om alles even op een rijtje te zetten;

• Er komen 4 nieuwe 500 grammers
  • De Salvo Cabs zal bij de gele hulsen iets versneld worden
  • Pro-line komt met 2 nieuwe cakes in de stijl van Yellow Sky/Purple Sky
  • De Pro-Line Starter zal veranderen, compleet andere effecten, de prijs blijft gelijk
  • Het Pro-Line Green Star Ass. is eruit gehaald, word vervangen door een compleet nieuw pakket, later meer info
  • Excellent komt met een nieuw pijlenpakket, veel en goede pijlen
Daarnaast zal de actie tijdens de voorverkoop ook een verandering doormaken. Momenteel kon men 4 verschillende cakes gratis krijgen, de Raiders, Sweden by Night, Royal en Finnland by Night. Het aantal cakes zal niet veranderen, de samenstelling wel. Dit jaar zullen de Raiders en Sweden by Night vervallen, hiervoor in de plaats komen er 2 nieuwe cakes waaronder een kleine fluitcake en een 500 grammer t.w.v. €50,-. De indeling is als volgt;

• Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake
  • Bij een bestelling van €70,- tot €110,- krijgt met de Royal
  • Bij een bestelling van €110,- tot €175,- krijgt met de Finnland by Night
  • Bij een bestelling van €175,- of meer krijgt met een 500 grammer t.w.v. €50,-
Gert gaf ook aan dat de kleuren lemon en pink wel eens zouden kunnen verdwijnen wegens het feit dat de substantie niet stabiel genoeg is. Zekerheid is er echter nog niet, zodra er meer informatie is, zullen wij dit mededelen.

gbv_mei_006.jpg

Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;

• Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
  • Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
  • De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen
Er zal daarnaast een CE-keurmerk op de artikelen moeten zitten, naast dat dat veel tijd kost, kost dat ook enorm veel geld. Vorig jaar is dit feit veel besproken en Gert meldde ons dat GBV de eerste is die het contract heeft ondertekend met TNO om het CE-keurmerk te verkrijgen.
Dit word door het TNO gedaan door middel van het indelen van producten in "families". Neem als voorbeeld dat je een familie hebt van fonteinen tot 20gram, een familie van fonteinen tot 50gram, 100gram etc. Dit zijn dus een hoop families, want bij fonteinen en cakes zijn er al verschillende hoeveelheden als familie gesteld, maar de kleine artikelen zoals rotjes, grondbloemen etc. zijn op zich allemaal afzonderlijke families.
Families maken heeft als voordeel dat je per familie dus meerdere producten kunt hebben, maar dat ze er maar 1 van hoeven te testen, dit scheelt enorm veel tijd én geld natuurlijk.

gbv_mei_005.jpg

Wat erg fijn is, en dat is bewust door GBV gekozen, is het feit dat men voor iedereen open staat en dat men de mensen achter GBV goed en makkelijk kan bereiken. Vorig jaar op de open dag bij GBV hebben wij dit van de winkeliers te horen gekregen, wij hebben het nu al vaker zelf mee mogen maken, maar Gert vertelde ons ook een verhaal over een perfecte klachtenafhandeling van een particulier die aangaf en ook aantoonde dat hij een productiefoutje had waarbij de cake uit elkaar klapte. Naast dat GBV de klacht met de particulier heeft afgehandeld, hebben ze ook in China het probleem voorgelegd waarna de oorzaak word gezocht en er een verbetering plaatsvindt om het probleem tegen te gaan. Heel fijn om te horen en te ervaren, want contact met de directe en indirecte consument is zeer belangrijk.

Wij willen dan ook wederom de mensen van GBV hartelijk bedanken voor hun tijd en uitnodiging om weer gezellig bij te praten over het afgelopen seizoen en vooral komend seizoen. Wij kijken uit naar de volgende afspraak waarbij de details van de nieuwe producten en de nieuwe lijn gegeven kunnen worden.

Voor de overige 3 foto's, *klik hier*
Halllo,
Hartelijk bedankt voor de post. Nog ff een vraagje: Als je boven de 175 euro besteld krijg je dus een 500 grammer gratis. Maar is dat dan een 500 grammer naar eigen keuze?

Alvast bedankt: Thomas (PROLINE FAN)

''Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake''

hoeveel shots kan ik hier verwachten??? 50?? 75?? 100 ??

[5028] Whistling cake - Tussen de € 35.00 en € 70.00
[5033] Royal - Tussen de € 70.00 en € 110.00
[5038] Finnland by Night - Tussen de € 110.00 en € 175.00
[5223] Giant Magnolia - Tussen de € 175.00 en € 250.00

:wink:

Ons bezoek aan Gert Breeschoten kent binnenkort een vervolg.
Wij kunnen jullie nu alvast mededelen dat wij zijn uitgenodigd voor de besloten demo eind oktober alwaar de producten worden geschoten
Eind oktober kunnen jullie dus de filmpjes van de nieuwe producten tegemoet zien.

tof! ik ga waarschijnluk ook de producten van pro-line kopen lkkr goedkoop en goed, hoge kwaliteiten en lage prijzen, prachtige uitwerkingen, en de excellent collectie is ook super! al er dan ook nog nieuwe producten komen wordt het alleen maar beter:D

Rutger

Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;

* Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
* Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
* De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Betekent dit dat de kans er dik in zit dat dit ook daadwerkelijk gebeurd? =D Dat zou wel mooi wezen.

En als de eisen ook echt worden versoepeld, mogen wij dan ook buitelands vuurwerk halen die aan de nederlandse normen voldoet en/of een CE-keurmerk hebben?

In iedergeval een mooi verslag :thumbsup:

Back
Bovenaan