Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Erg leuk verslag om te lezen. Ik vind het ook erg goed van pro-line dat ze niet elk product in prijs verhogen en als ze het wel doen met max 10%, daar kan ik mee leven.
Klantvriendelijkheid in vuurwerkwinkels heeft niet per sé iets met de importeur te maken. Die winkels houden zich in principe maar 3 dagen van het jaar bezig met het verkopen van vuurwerk. Je hebt verschillende verkopers, en helaas zijn ze niet allemaal helemaal weg van vuurwerk.Er is sinds vorig jaar een pro-line winkel gekomen in lelystad (de enige hier in de buurt, voorheen verkocht bijna elke winkel b&w).
Ik was daar even langs gegaan om een paar producten te kopen.
Het viel mij op dat de klantvriendelijkheid daar vele malen hoger was dan in andere vuurwerk winkels, er liepen mensen in de winkel rond die uitleg gaven over de producten, de effecten, hoe je het moet afsteken etc. GBV is dus gewoon een erg klantvriendelijke bedrijf
Bedankt voor het verslag![]()
beste moontan kan jij bij het volgende bezoek vragen of mijn vermoeden klopt dat de nieuwe collectie pyromax gaat heten en zoja hoe gaan de producten heten en wat is hun uitwerking?
Halllo,Vandaag was ons eerste bezoek aan GBV voor 2008 weer gepland en wij werden vanmorgen dan ook weer vriendelijk ontvangen in de prachtige showroom met een lekkere kop koffie.
Het eerste wat opviel bij de showroom waren de muren, daar hingen nu posters van uitvergrootte bladzijden uit folders en ook een prachtige flatscreen. Bij deze TV zit een DVD-speler om zo hun eigen beelden te laten zien, maar ook om de klant zijn/haar beelden te kunnen tonen, zelfs beelden rechtstreeks vanaf de camera is mogelijk, ideaal dus. Gert gaf ook aan dat qua dummies er niets aan gedaan was, er waren alleen wat producten weggehaald die er dit jaar uit gaan.
![]()
Wij hebben natuurlijk een afspraak gemaakt om het afgelopen seizoen een beetje te bespreken en de nieuwtjes door te nemen die GBV alvast naar buiten kan brengen. Wij hebben gesproken over o.a. de nieuwe producten, een nieuwe lijn, de prijsstijgingen, het CE-keurmerk en de Europese Wetgeving.
Naast dat er weer nieuwe producten komen, waaronder een nieuwe lijn, is het momenteel de prijsstijging die een hoop vraagtekens oproept. Wat GBV betreft zullen er uiteraard prijsstijgingen zijn, daar kan men simpelweg niet onderuit, maar om het reëel te houden voor de consument zal lang niet alles in prijs stijgen en wanneer het wel het geval is, dan zal 10% de maximale toevoeging wezen. De Salvo Cabs zal bijvoorbeeld net als afgelopen jaar €40,- kosten.
Zoals al een beetje bekend was op het forum, zal GBV dit jaar met een compleet nieuwe lijn komen. Details zullen later in het jaar bekend worden gemaakt, zodra de informatie compleet is, zetten wij dat natuurlijk direct hier op het forum. Wat wel bekend is, is dat het vuurwerk spectaculair zal zijn, wij zijn benieuwd!
![]()
Naast een nieuwe lijn zal er dit jaar ook weer een aantal veranderingen gemaakt worden in het huidige assortiment en ook weer nieuwe toevoegingen. Om alles even op een rijtje te zetten;
Daarnaast zal de actie tijdens de voorverkoop ook een verandering doormaken. Momenteel kon men 4 verschillende cakes gratis krijgen, de Raiders, Sweden by Night, Royal en Finnland by Night. Het aantal cakes zal niet veranderen, de samenstelling wel. Dit jaar zullen de Raiders en Sweden by Night vervallen, hiervoor in de plaats komen er 2 nieuwe cakes waaronder een kleine fluitcake en een 500 grammer t.w.v. €50,-. De indeling is als volgt;
- Er komen 4 nieuwe 500 grammers
- De Salvo Cabs zal bij de gele hulsen iets versneld worden
- Pro-line komt met 2 nieuwe cakes in de stijl van Yellow Sky/Purple Sky
- De Pro-Line Starter zal veranderen, compleet andere effecten, de prijs blijft gelijk
- Het Pro-Line Green Star Ass. is eruit gehaald, word vervangen door een compleet nieuw pakket, later meer info
- Excellent komt met een nieuw pijlenpakket, veel en goede pijlen
Gert gaf ook aan dat de kleuren lemon en pink wel eens zouden kunnen verdwijnen wegens het feit dat de substantie niet stabiel genoeg is. Zekerheid is er echter nog niet, zodra er meer informatie is, zullen wij dit mededelen.
- Bij een bestelling van €35,- tot €70,- krijgt met een kleine fluitcake
- Bij een bestelling van €70,- tot €110,- krijgt met de Royal
- Bij een bestelling van €110,- tot €175,- krijgt met de Finnland by Night
- Bij een bestelling van €175,- of meer krijgt met een 500 grammer t.w.v. €50,-
![]()
Ook hebben wij wat informatie kunnen verkrijgen met betrekking tot het huidige Vuurwerkbesluit en het Europese Vuurwerkbesluit waar men in 2010 mee te maken zal krijgen. Er zijn in Nederland 3 importeurs gevraagd om wat punten aan te halen wat betreft het Vuurwerkbesluit, dit betreft GBV, Lesli en Broekhoff. Enkele besproken punten zijn;
Er zal daarnaast een CE-keurmerk op de artikelen moeten zitten, naast dat dat veel tijd kost, kost dat ook enorm veel geld. Vorig jaar is dit feit veel besproken en Gert meldde ons dat GBV de eerste is die het contract heeft ondertekend met TNO om het CE-keurmerk te verkrijgen.
- Het aantal verkoopdagen moet verhoogd worden
- Het wijzigen van de 10kg-regel, dit moet verhoogd worden naar minimaal 20kg
- De eisen aan bunkers zouden wat toegangkelijkheid betreft wat soepeler mogen
Dit word door het TNO gedaan door middel van het indelen van producten in "families". Neem als voorbeeld dat je een familie hebt van fonteinen tot 20gram, een familie van fonteinen tot 50gram, 100gram etc. Dit zijn dus een hoop families, want bij fonteinen en cakes zijn er al verschillende hoeveelheden als familie gesteld, maar de kleine artikelen zoals rotjes, grondbloemen etc. zijn op zich allemaal afzonderlijke families.
Families maken heeft als voordeel dat je per familie dus meerdere producten kunt hebben, maar dat ze er maar 1 van hoeven te testen, dit scheelt enorm veel tijd én geld natuurlijk.
![]()
Wat erg fijn is, en dat is bewust door GBV gekozen, is het feit dat men voor iedereen open staat en dat men de mensen achter GBV goed en makkelijk kan bereiken. Vorig jaar op de open dag bij GBV hebben wij dit van de winkeliers te horen gekregen, wij hebben het nu al vaker zelf mee mogen maken, maar Gert vertelde ons ook een verhaal over een perfecte klachtenafhandeling van een particulier die aangaf en ook aantoonde dat hij een productiefoutje had waarbij de cake uit elkaar klapte. Naast dat GBV de klacht met de particulier heeft afgehandeld, hebben ze ook in China het probleem voorgelegd waarna de oorzaak word gezocht en er een verbetering plaatsvindt om het probleem tegen te gaan. Heel fijn om te horen en te ervaren, want contact met de directe en indirecte consument is zeer belangrijk.
Wij willen dan ook wederom de mensen van GBV hartelijk bedanken voor hun tijd en uitnodiging om weer gezellig bij te praten over het afgelopen seizoen en vooral komend seizoen. Wij kijken uit naar de volgende afspraak waarbij de details van de nieuwe producten en de nieuwe lijn gegeven kunnen worden.
Voor de overige 3 foto's, *klik hier*