Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We steken allemaal flink wat geld in onze hobby. Maar krijg jij ook wel eens wat toegeschoven van de buren/vrienden of familie om de kosten wat te dekken? Laat het ons hier weten.

'Vroeger' werd er standaard geld ingelegd, tegenwoordig mag ik blij zijn als er nog iets word bijgedragen, wat ik ook begrijp, de rest van de groep is ook ouder geworden en sommigen hebben kinderen. Vuurwerk is heel leuk maar de tijden van 100-en euro's is voor hen ook wel voorbij. Die staan liever met een biertje de hele dag bij de vuurton lekker te ouwehoeren.

Doe al jaren samen met een stookmaatje en we betalen alles zelf. Is ook al jaren dat mensen uit de buurt opperen een bijdrage te leveren maar heb nog nooit een cent gezien. Vind ik ook nieteeg want ik koop tenslotte wat ik mooi vind

Eigenlijk alles zelf, wel mensen die elk jaar roepen volgend jaar betaal ik mee. maar nooit van gekomen eigenlijk. Ik ben er zelf ook terug houdend in omdat ik eigen keuzes wil maken qua producten.

Eigenlijk alles zelf, wel mensen die elk jaar roepen volgend jaar betaal ik mee. maar nooit van gekomen eigenlijk. Ik ben er zelf ook terug houdend in omdat ik eigen keuzes wil maken qua producten.

Haha herkenbaar. De geweldige vibe van oud en nieuw en mogelijk alcohol in het spel laat ze ieder jaar zeggen 'volgend jaar leggen we met z'n alle geld in' en heb er nooit een euro van gezien. Niet dat het uitmaakt want je koopt het voor jezelf, maar het zou niet eens zo gek zijn om met z'n alle wat in te leggen. Of zeg het dan tenminste gewoon niet dat je dat gaat doen als je toch nooit inlegd.

Vorig jaar hebben we met elkaar in kunnen leggen, dat wil zeggen, met 3 liefhebbers het vuurwerk inleggen zodat je extra veel lol hebt, maar we hebben het zelf bekostigd en de buurt genoot optimaal.
Waardeer het zeker als mensen inleggen, puur voor het gebaar al, want kosten van vuurwerk inschatten is vrijwel nooit goed te doen.
Merk wel jaar op jaar dat omstanders ook genieten van 1 box i.p.v. 3 of meer tegelijk wat je zelf dan wel erg mooi vind, prima dus om te minderen, we genieten toch wel van het feestje.

Elk jaar hoor ik uit volle borst 'Volgend jaar leg ik ook wel bij, paar grote dozen extra halen, geen probleem... is toch vet'.

Tot op heden... je raad het al! :D

Haha dat is wel bijzonder dat we dat allemaal herkennen ja. Hier ook al meermaals gehoord, vaak ook van dezelfde gasten. Maar zie hier weinig verhalen, ook voorgaande jaren, dat mensen echt spontaan wat krijgen van de buurt.

Precies dat ja!! Mooie beloftes onder afsteken maar komt zelden iets van terecht, wat mij misschien nog meer irriteert is dat ze zelf niet bijdrage maar dan de 31e zelf nog even 2 grote compounds kopen zonder korting voor veel te veel geld welke ik dan al in assortiment had:frusty::bonk:

Heb het tot nu toe altijd zelf betaald, niet een eurootje van iemand gekregen, dus niet één keer dat iemand mij heeft gesponsord, niet van mijn familie en ook niet van mijn vrienden. Tja, het is mijn hobby en dus ook mijn keus, ik verwacht dan ook niet dat iemand mij geld geeft, als ik dat wel zou doen dan zou ik ieder jaar teleurgesteld zijn. Dat ik het zelf betaal heeft zo zijn voordelen, ik kan dan zelf bepalen wat ik koop en voor hoeveel plus dat ik ook kan bepalen wat ik in welke volgorde afsteek, dus ik vind het wel goed zo.

Eerste jaar hier wel een leuke bon ontvangen als bedankje. Daarna dus nooit, wel overal inderdaad dat ze volgend jaar meedoen en inleggen.
Maar goed, waardeer het overigens ook dat ze helpen opruimen omdat ze mee hebben kunnen genieten van de show. Ook erg prettig.

Afgelopen jaar met Mattenfreak en Djaimy gevierd, dan leg je makkelijker dikke projecten in. Maar buiten dat altijd alles zelf betaald. Blijven we ook doen, beslis het liefst zelf wat er in de straat gaat en wat er op welk tijdstip de lucht in gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan