Betaal jij alles zelf, of hoesten je vrienden/familie ook wat op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik betaal het vuurwerk zelf. Het is mijn hobby. Ik krijg wel de hele avond onderdak, eten en drinken! En last but not least veel plezier er voor terug.

Mijn vrienden hebben op eigen initiatief allemaal 75 e de man bijgelegd afgelopen jaar. Was toch 425, heb het toen zelf maar verdrievoudigd

Ik vraag me dan toch af hoe je op 425 uitkomt...

On topic: ik betaal alles zelf en weiger zelfs vrijwillige bijdragen van anderen. Het is mijn ding en het blijft mijn ding.

Er is bij ons in de straat wel eens het idee geweest van een aantal buren voor een soort crowdfunding.
Dit is nooit gebeurd maar vind ik ook niet erg. Ik doe het samen met mijn broertje en mijn zwager neemt trouw ook een aantal potten mee. Ook onze nieuwe buurman had afgelopen jaar een paar compounds. Opruimen doet wel bijna iedereen aan mee, of ze nou afgestoken hebben of niet. De complimentjes op 1 januari vind ik leuker dan een paar euro.

Aparte keus om dan nogmaals te gaan doen wat je eigenlijk niet wil.

Ik ga die show voor mijzelf en mijn familie geven, als een soort van afscheid. Was er ook maar ooit één iemand naar mij toe gekomen om mij te helpen om de rotzooi op te ruimen was het waarschijnlijk niet zo ver gekomen. Maar de gedachte dat iedereen na afloop lekker naar binnen gaat terwijl ze daarvoor met volle teugen hebben mogen genieten van een mooie show en de dag daarna mij zien zweten, bukken, vegen enz. En dan niet eens een poot uitsteken of aanbieden om te helpen en dat na 15 jaar dat ik dit hier doe, heeft mij dit doen besluiten. Ik wil gewoon hier niet meer aan meedoen, ik schiet nog één show voor mijzelf en mijn familie maar ik gun het daarna mijn buurtgenoten niet meer om mee te genieten. Ik heb dat punt nu echt bereikt, helaas.

Ik ga die show voor mijzelf en mijn familie geven, als een soort van afscheid. Was er ook maar ooit één iemand naar mij toe gekomen om mij te helpen om de rotzooi op te ruimen was het waarschijnlijk niet zo ver gekomen. Maar de gedachte dat iedereen na afloop lekker naar binnen gaat terwijl ze daarvoor met volle teugen hebben mogen genieten van een mooie show en de dag daarna mij zien zweten, bukken, vegen enz. En dan niet eens een poot uitsteken of aanbieden om te helpen en dat na 15 jaar dat ik dit hier doe, heeft mij dit doen besluiten. Ik wil gewoon hier niet meer aan meedoen, ik schiet nog één show voor mijzelf en mijn familie maar ik gun het daarna mijn buurtgenoten niet meer om mee te genieten. Ik heb dat punt nu echt bereikt, helaas.

Vind ook wel dat je beetje hoge verwachtingen heb van mensen hoor. Er van uit gaan dat iemand jou gaat helpen met zooi op ruimen.

Blijft ook een aparte keuze moet ik zeggen bedoel voor wie ben je nou aan het stoken? Stook je voor de buurt ja dan snap ik het maar ik mag toch aan nemen dat je voor jezelf die show neerzet en je eigen niet afvraagt wat de buurt er van vind. Als ze het leuk vinden prima maar vinden ze het niet ook prima als jij er maar lol aan heb gehad. dat je erna troep moet opruimen tja dat weet je van te voren.

Vind ook wel dat je beetje hoge verwachtingen heb van mensen hoor. Er van uit gaan dat iemand jou gaat helpen met zooi op ruimen.

Blijft ook een aparte keuze moet ik zeggen bedoel voor wie ben je nou aan het stoken? Stook je voor de buurt ja dan snap ik het maar ik mag toch aan nemen dat je voor jezelf die show neerzet en je eigen niet afvraagt wat de buurt er van vind. Als ze het leuk vinden prima maar vinden ze het niet ook prima als jij er maar lol aan heb gehad. dat je erna troep moet opruimen tja dat weet je van te voren.

Nee, hoor. Totaal geen verwachtingen gehad. Maar wanneer je 15 jaar lang een show schiet van meer dan 1000 euro die ik uit eigen zak betaal en daarna dan alles zelf moet opruimen, dan ga je na verloop van tijd toch wel eens nadenken over dat er al die tijd nog nooit iemand naar je toe is gekomen om hulp aan te bieden. Hoezo heb ik dan hoge verwachtingen van iemand? We hebben het hier wel om gemiddeld 75 mensen en dan niet één van hen die ooit eens dacht om mij te helpen met opruimen o.i.d?
Ik schoot de show min of meer voor mijn familie maar zeer zeker ook voor de buurt en ja ook natuurlijk voor mijzelf maar ik ben afgelopen jaar erachter gekomen dat ik net zoveel kan genieten van wat losse potten en compounds, zonder een show daarvan te maken. Dus ik hoef voor mijzelf geen show meer dus dan ga ik dit na dit jaar ook niet meer doen. Hoef ik ook niet meer aan iemand anders verwachtingen te voldoen en ik hoef ook niet meer te hopen dat ik ooit hulp aangeboden zal krijgen. Snappie? :)

Hier afgelopen jaar samen met familie en vrienden samen een showtje geschoten. Eigenlijk was ik dat niet eens van plan maar het werd aan mij gevraagd of ik dat weer een keertje wilde doen. Dat vond ik goed mits er mee werd betaald. Donaties waren op vrijwillige basis en wat mensen er voor over hadden. Ik had donaties van 20 tot 100 euro gekregen. Zelf het uiteindelijke bedrag ongeveer verdubbeld. De volgende dag is het vuurwerk door de familie opgeruimd, toen ik 1 januari uit bed kwam en die kant op wilde gaan kreeg ik een appje dat alles al blinkend schoon was :thumbsup: dus kon ik lekker thuis blijven.

Hier afgelopen jaar samen met familie en vrienden samen een showtje geschoten. Eigenlijk was ik dat niet eens van plan maar het werd aan mij gevraagd of ik dat weer een keertje wilde doen. Dat vond ik goed mits er mee werd betaald. Donaties waren op vrijwillige basis en wat mensen er voor over hadden. Ik had donaties van 20 tot 100 euro gekregen. Zelf het uiteindelijke bedrag ongeveer verdubbeld. De volgende dag is het vuurwerk door de familie opgeruimd, toen ik 1 januari uit bed kwam en die kant op wilde gaan kreeg ik een appje dat alles al blinkend schoon was :thumbsup: dus kon ik lekker thuis blijven.

Kijk dat is nu een mooi gebaar, daar doe je het dan voor. Een beetje geven en nemen, zonder verwachtingen van elkaar. Top! :)

echt fantastisch om te lezen dit, kan me voorstellen dat je 1 januari met een dikke smile rondliep.
Geluk vinden zit hem in dit soort dingetjes

Ik betaal alles zelf.
Ik hoef ook geen donaties van anderen die naar mijn vuurwerk kijken. Ik betaal ook niet mee aan de carnavalswagen terwijl ik daar wel van kan genieten.

Schiet nooit echt een show, is vooral zelf stoken en tussendoor genieten wat er in de buurt gestookt wordt.
Wel van de directe buren een compliment voor het mooie vuurwerk.
Zelf al jaren opzoek naar die ene freak aan de andere kant van de wijk, waar iedereen om 00:30 een beetje door hun cakes heen zijn, zijn hij en ik tot 02:00 uur aan het knallen, maar na afloop paar keer heen gelopen, zonder resultaat... :confused:

Alles zelf betaald. En nu weer, het enige wat ik graag zie is pure gezelligheid! Geen gedoe. Afgelopen jaar een succes! Gaat dit jaar weer goed komen !

Geld speelt geen rol, wanneer de tijd stil staat. Geld is nodig maar moet zoiezo geen rol spelen in je leven.

Als kind kreeg ik nog weleens een leuk budgetje mee van me ouders om vuurwerk te halen, maar sinds het kon gewoon elk jaar zelf alles betaald. Het is ook maar elk jaar de vraag met wie ik oud en nieuw vier. En tegen de tijd dat het definitief is, heb ik de collectie vaak al compleet. En dan ben ik niet het type die daarna nog even met de pet rondloopt voor donaties.

Ik vier sinds 3 jaar oud en nieuw met een vriendgroep waarvan één kerel ook helemaal vuurwerkgek is!
(Daarvoor met familie en andere vrienden)

Vroegah stookte die maat het meeste vuurwerk uit België. Tegenwoordig is de kwaliteit van het siervuurwerk + de komst van de compounds reden genoeg om het lekker in NL te kopen!

Sinds vorig jaar heeft hij mij Carte blanche gegeven om het vuurwerk voor ons te bestellen.

Vorig jaar kwam dat neer op 1000 eu p.p.

Dit jaar wordt het minimaal 1250 eu p.p.

De rest van de vrienden genieten er ook van maar geven er geen knikker aan uit...(En waarom zouden ze met twee debielen die het toch wel kopen:bonk:)

Alleen als tiener kreeg ik nog weleens wat toegeschoven, maar dan was het nog dat je zelf €50 bestelde en dan kreeg ik nog eens €50 ofzo voor wat sier. Maar dat is snel losgelaten toen het budget begon te stijgen. "Je hebt al genoeg en je schiet het de lucht in, doe maar lekker van je eigen geld". :wink:

We hebben wel die overdag stooksessies natuurlijk veel gezamenlijk gekocht om leuke projecten te hebben, maar met liefhebbers onderling is dat natuurlijk makkelijk en komt er snel budget bij om nóg wat te bestellen. Visite of vrienden en buren die komen kijken, betalen niet mee nee. Maar maakt me ook niets uit, waardeer het al genoeg dat ze wel ff meehelpen opruimen!

We hebben dit topic van 'siervuurwerk algemeen' verplaatst naar de Countdown omdat deze natuurlijk veel beter hier bij past. Post lekker door en kom maar op met de verhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan