Berlijn - Pyro Musikale

beste vuurwerkvrienden! hier een noodoproep van mij, zijn er mensen die nog een plekje in de auto vrij hebben. uiteraard zal ik mee betalen aan brandstof. natuurlijk kan er onderweg lekker geklets worden over vuurwerk en andere zaken. ik denk maar zo hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik hoop dat iemand zich bereid wilt stellen om ook mij te helpen om bij deze geweldige shows aanwezig te kunnen zijn.

Afwachten op jullie reactie en met knallende groet,

Rutger (hammer time)

wouw zou ik mijn geweldige zit-tas niet mee mogen nemen naar binnen! dat zou even balen zijn!!!
Hm, als je em als tas draagt kom je er misschien wel mee binnen.
Maargoed, bij de bar is het vrij gebruikelijk dat je gewoon blijft staan hehe :wink:

"Bitte beachten Sie, dass beim Verlassen des Geländes Tickets ihre Gültigkeit verlieren!"
Dat is wel jammer zeg...
Dan kan je dus niet bij de opbouw kijken en daarna nog effe de stad in.
Moet je verplicht op het terrein blijven hangen.

Enige Duitse commentaren van www.Feuerwerk.net

Ja habs auch umsonst genossen... War mal was anderes.. Zuerst die Effekte im Stillen genießen und danach ballerts
Allerdings hab ich mir unter 30-40 Minuten japanische Großbomben doch etwas anderes vorgestellt..
Wichtig war, man hat die 2 dicken Dinger gesehen... =)

Also hier mein Bericht!

Das war ein echter REINFALL ....
Nur 2 von 40 Hanabishells wurden gezündet und die beiden waren Blindgängr die vielleicht halbsohoch flogen wie der Fernsehturm ist!
Die Feuerwerke warn okay aber das mit den Hanabis hatmich echt entäuscht
!

Hmmm, war ja ganz nett, aber ganz ehrlich, nachdem das "Intro" abgeschossen war und die beiden Hanabis gezündet wurden, habe ich gedacht - jetzt geht es los... Aber das wars ja schon, aus, vorbei...

Das Abschlussfeuerwerk war super, auch ein Hammer-Finale, die gefühlten 10 400er und 200 Salut zum Abschluss waren schon beeindruckend!

Pyromusicale 2009 Abschlussfeuerwerk Flughafen Tempelhof
filmed bye budokan10
9 juli 2009
Ein Abschlußfeuerwerk das wirklich sehr schön war !!!!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

gister hebben we de eerste show gezien, het hanibi gedeelte was erg kort.
en vond het zelfs tegenvallen. ik hoorde dat er jongens waren die apparten gekomen waren voor 1 dag om de hanibibommen te zien, voor hen is dat natuurlijk een grote terleurstelling. de show vond ik heel mager geschoten.
en soms deed de rechterkant niet mee. de 2 grote bommen die ik gezien heb kwamen niet over als 600mm bommen. ze knalde erg laag en 1 zelfs in de buis.
de dreun die er vanaf kwam was heel goed te voelen en te horen, wat een knal zeg,maar waren dit de 600mm bommen ?

vanvond het 2e gedeelte en ik hoop dat we vanavond de rest van de hanibibommen te zien krijgen. zo niet zal dit misschien weer gaan tegen vallen.

het weer ziet er nu goed uit in berlijn. als ik naar buiten kijk zie ik blauwe lucht. en maar hopen dat het zo blijft

De 2 hanabi's waren leuk maar waar zijn de andere 38?
Nadat die 2 geschoten waren hoorde je door de speakers: Das war es!
Ik ben erg teleurgesteld... ik had gehoopt dat het een beetje zou lijken op het vuurwerk uit 1987.
Het zogenaamde hanabi gedeelte was heel erg kort.. een minuut of 5??(uit het hoofd) ..en dat was nou niet echt bijzonder op de twee bommen na dan.

De afsluitshow was wel erg leuk (en kort).. vooral lekker breed en een goed tempo, lekker volle lucht.

Ben benieuwd naar de rest van de shows!

PYROMUSIKALE 2009 - Finale PYRO-ART
filmed by FEUERWERKnet

Vollständige 2. Hälfte des Abschlussfeuerwerks am ersten Tag der PYROMUSIKALE am 7. Juli 2009 in Berlin-Tempelhof, geschossen von PYRO-ART

+ YouTube Video

van onze informatie bronnen hebben wij vernomen dat de 2 hanibi bommen 2x12inch waren. eigenlijk 3 waarvan 1 in de buis knalde.

vandaag was het een afwisselende dag met regen en zonneschijn. hopen dat het vanavond droog blijft.

Beeldverslag en video is te zien op de volgende website (Duits)

http://www.fwk-art.de/pyromusikale-2009-lagebericht-fotos-und-video/

MG_6013.jpg

Zo, dat is een enorme tegenvaller dan.
Vooral voor de mensen die maar 1 dag gaan.
Verwacht je 24'' en dan krijg je 'maar' 12''.
Hoop voor jullie dat het de andere avonden beter was/wordt.

PyroMusikale auf dem Flughafen Berlin-Tempelhof.
Freitag 10.07.2009
Feuerwerk von Antonio Scarpato und Pirotecnica Scarpato (Italien)
Filmed by: Radioguy85

+ YouTube Video

+ YouTube Video

PYROMUSIKALE 2009 - Japan - Tamaya [Feuerwerk, Fireworks]
Repräsentativer Zusammenschnitt des Wettbewerbbeitrages des Pyrokünstlers "Tamaya" aus Japan bei der PYROMUSIKALE am 10. Juli 2009 in Berlin-Tempelhof [Musikfeuerwerk, Pyromusical, Fireworks Display, Musical Fireworks
Filmed bij Feuerwerk.net

+ YouTube Video

Zwei Stück original japanische Hanabi-Bomben bei der PYROMUSIKALE am 9. Juli 2009 in Berlin-Tempelhof, geschossen von PYRO-ART
FEUERWERKnet

+ YouTube Video

Repräsentativer Zusammenschnitt des Wettbewerbbeitrages des Pyrokünstlers Scarpato aus Italien bei der PYROMUSIKALE am 10. Juli 2009 in Berlin-Tempelhof
PYROMUSIKALE 2009 - Italien - Scarpato
Feuerwerk.net

+ YouTube Video

De bom die een paar meter boven de buis klapte was een 16" Italiaanse bom.
De 2 Hanabi bommen stonden rond de 2 3 kilometer vanaf het publiek, vandaar dat ze er wat kleiner uitzien.

Gr Joshua

Back
Bovenaan