Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Ik denk dat als we allemaal om 10.00 uur massaal vuurwerk gaan afsteken dat een vuurwerk verbod heel snel wordt in gevoerd.

Ik hoop dat dit jaar iedereen zich aan de regels houd kwa afsteek tijden anders kan het heel snel afgelopen zijn met onze vuurwerk traditie:cry:

Nou, daarmee sla je de plank juist helemaal mis. Dit is precies wat ze willen dat wij gaan doen.
Niet in opstand komen, niet protesteren en gewoon lekker luisteren wat die heren in Den Haag zeggen.
Wanneer er geen weerstand is gaan ze juist een stapje verder, dan is het de volgende keer niet 18 uur maar 21 uur. En wat zeg jij dan, dat we ons beter ook aan die tijd moeten gaan houden? Kerel, dan gaan ze weer een stapje verder totdat er geen terugweg meer. Het is het principe als de kikker in een pan met koud water gooien en deze heel langzaam laat verhitten. De kikker blijft erin totdat hij gewoon dood kookt. Nee, wij moeten juist laten zien dat wij het er niet mee eens zijn!

Een ding is me duidelijk geworden als ik alle reacties hier lees.
Binnen nu en 5 jaar hebben een vuurwerk verbod.��

bedankt...........................

ach het is toch een beetje onzin, Of men zegt: ga stoken want anders laten we ons als makke schapen afslachten, of we zeggen niet doen en dan wordt er gezegd dat ze dan juist meer gaan verbieden.
Ik heb nog een voorstel: Laten we met ons allen 180 gaan rijden op de snelweg. Ik denk dat dan de maximum snelheid ook wel omhoog gaat. Terwijl we, als we ons er gewoon netjes aan houden we misschien wel minder hard mogen in de toekomst. Misschien raar voorbeeld, maar dit is volgens mij wel de manier van redeneren van sommigen en ik weet niet of dat goed gaat werken.
greetzz

Het probleem ligt niet bij het vuurwerk maar hoe er mee om word gegaan.De overlast,gewonden en de schade elk jaar,zorgt dat er langzaam een verbod komt.Dus mensen die zeggen dat ze vuurwerkliefhebber zijn en dit gewoon negeren werken juist mee aan een verbod.Respecteer de regels en zorg dat de overlast minder word dan kunnen we nog langer genieten van onze hobby.

helemaal afschaffen zal niet zo gauw gebeuren maar afsteektijden van 22:00 tot 02:00 horen zeker tot de opties maar een hele traditie uitbannen? denk het niet....

Ik denk het ook niet, maar ik vrees nog heel veel verdere inperking. Qua tijd misschien maar van 00u tot 01u bijvoorbeeld, en dat dan al het kleine vuurwerk verboden wordt. Dus geen shocks, rotjes, pijltjes...helemaal geen pijlen denk ik, alleen nog maar cakes om het 00u moment te vieren... Dan is voor de politie de kleine club knallers en buitentijdse stokers er behoorlijk tussenuit te filteren, en is de boel gauw ontmoedigd. Na een aantal jaar is het illegale knalwerk in een nog erger verdomhoekje geduwd en zal ook die zwarte markt wat afgezwakt zijn (maar nooit helemaal weg natuurlijk), alleen het zware sier blijft (gelukkig) over in zo'n scenario.

mag carbid schieten wel voor 18:00? wij schieten elk jaar met melkbussen. Hier in de regio gebeurt dat op elk veldje en hoek van de straat :)

Ik denk persoonlijk dat wanneer je je gew netjes aan de nieuwe regels houd,ze het volgend jaar alsnog gew weer iets beperken,omdat wij Nederlanders mensen zijn die gew teveel laten gebeuren.kijk bijvoorbeeld naar je eigen risico van je zorgverzekering.volgend jaar weer hoger! Waarom? Ach vorig jaar protesteerde het Nederlandse volk ook niet.dus doen we het gew weer.persoonlijk ben ik het momenteel spuugzat!

Ik denk dat de beperking van de afsteektijden toch ook wel onze eigen schuld is. Met alle respect zijn we , de laatste jaren, een beetje doorgeslagen met de 10:00 projecten. Als ik zie wat er soms dan al de lucht ingaat en dan moet de dag nog beginnen. Ik vind dat mooi maar met mij nog maar een handje vol mensen. Juist de mensen die al niks hebben met vuurwerk die zitten zich dan al kapot te ergeren. Als je dan ook nog eens de hele dag door staat te knallen kan ik wel begrijpen dat mensen het zat worden.
En dan zullen er wel weer mensen komen met het verhaal van ja maar het mag vanaf die tijd en ik doe dan wat ik wil. Jah tuurlijk vooral doen en niet nadenken en doordenken maar ook niet gaan zeiken als de afsteektijden alleen maar ingekort worden en mensen een afkeer krijgen van vuurwerk.

Mijn mening:

Ik denk dat er genoeg ouders zullen zijn die hun kinderen gewoon aan de nieuwe tijden laten houden.
Hierdoor zal het een stuk rustiger zijn overdag.

Maar ik denk dat er ook heeeeeeeeel veel wat ouderen "kinderen" gewoon schijt zullen hebben aan de tijd,en gewoon volop afsteken.

Ik heb zelf 4 kinderen,en ja ik ga ze aan de nieuwe tijden houden,maar....cat 1 vuurwerk gaat dit jaar dus wel meer gekocht worden.
Puur om het feit dat ik ze het plezier van vuurwerk afsteken niet wil ontnemen,en ik gewoon vind dat vuurwerk ook bij overdag hoort.

Dus...wel vuurwerk afsteken maar wel het spul wat mag.

Komt hierbij ook meteen weer het volgende probleem om de hoek kijken,want hoe weet de rest van de buurt dat het spul wat ze afsteken cat. 1 vuurwerk is???

En...zal de politie het weten als ze langs komen,want er zullen vast wel mensen zijn die de politie bellen...zo gaat het nu eenmaal.

Dus....het word alleen maar moeilijker gemaakt op deze manier,en dat lijkt niemand te begrijpen helaas.

maar als je gaat carbid schieten heb je toch hardere knallen dan die kleine kl*te rotjes dat is wel 1 punt wat ik niet snap hetknalt harder dan een nitraat volgens mij en een rotje ploft even hard als een scheet ik heb nog nooit carbid geschoten dus ik weet het ook nog niet zo goed.

.yoeri

Een simpel rotje of singel shot is het probleem niet dat hoor je amper als je binnen zit. De grote knallen van nitraten en cobra's dat is het probleem en dit was al niet legaal dus die steken dit ook gewoon voor en op oud en nieuw af voor 18:00 dus we schieten er niks mee op maar goed het resultaat zal zijn dat vuurwerk helemaal verboden word en dan steek ik vuurwerk af wanneer ik het wil het hele jaar door dat valt niet te controleren en een boete neem ik dan eventueel wel op de koop toe en zo denk ik erover maar goed zolang we het nog mogen houd ik me netjes aan de regels.

maar als je gaat carbid schieten heb je toch hardere knallen dan die kleine kl*te rotjes dat is wel 1 punt wat ik niet snap hetknalt harder dan een nitraat volgens mij en een rotje ploft even hard als een scheet ik heb nog nooit carbid geschoten dus ik weet het ook nog niet zo goed.

.yoeri
Carbid schieten valt niet onder het vuurwerk.
Maar zijn eigenlijk los van vuurwerk andere tradities.

Ik denk/hoop dat de volgende paar jaar de afsteektijden rond 18:00-02:00 blijven hangen en dat na de internationale regeling in 2017 de regels weer versoepelt worden voor de consumenten. En het lijkt me geen slecht idee om troep zoals babypijltjes af te schaffen in Nederland.Ik denk dat het aantal oogletsel patienten dan aardig om laag gaat. Een vuurwerkbril verplichten voor stokers is ook al een goede vooruitgang.

Iedereen hoort een vuurwerkbril te dragen maar dat het niet te verplichten valt snap ik maar de mensen die kijken naar vuurwerk dragen hun eigen verantwoording en daar moet men een reclame spotje van maken. Ik draag een vuurwerkbril en de rest die langs mij staan doen dat niet waarschijnlijk omdat ze zo'n bril niet hebben verzin daar iets op inplaats van tijd te verspillen aan de vuurwerk tijden daar word niks mee opgelost

Wat je ook verzint vuurwerk ongelukken staan qua aantal niet in verhouding tot andere vrijetijdsbestedings ongelukken,ik vind de discussie scheefgetrokken en misbruikt om een ander doel na te streven door de anti club.

De meeste mensen die naar buiten gaan op 31 December die geen vuurwerk afsteken gaan meestal boodschappen doen.Maak een campagne aan en deel gratis brillen bij supermarkten uit. Zo duur zullen die dingen niet zijn.

Heleboel maten van mij zouden zonder mij niet eens weten dat het,vanaf 10 altijd heeft gemogen.
Zijn mensen,die denkwn als je mag kopen mag je afsteken.
Ook denken oudere mensen nog wel eens dat het pas vanaf 12 mag.
Dat alleen al zullen velen niet weten dat het uberhaupt om 18:00 pas mag.
De gasten die ik t verteld heb zijn al niet van plan zich eraan te houde.
Ik twijfel nog, heb die dag geen zin in gezeik. Beinvloed dan je hele dag.
Nog even tegen elkaar opwegen of ik liever overdag,afsteek met eventuele gevolgen van,dien of later pas begin.
Denk nu na een paar maandjes dat ik om 18:00 pas begin.
Waren toch alleen wat,singleshots en knalcakes die ik afknalde overdag. Het strooien is er al een paar jaar vanaf.
Vind t ***lig voor de vele jongere kinderen/gasten in mijn wijk die altijd uren rondliepen ofop een plein stonden.

De regels zijn inderdaad nog niet ingevoerd maar de mensen in de 2de kamer zijn er nog wel mee bezig
ik ben al lekker bezig om 10:00 met mijn 50.000 klapper

Back
Bovenaan