Belgie naar 500 gram 2011

Het is eigenlijk erg negatief nieuws, pijlen inderdaad naar 40 gram, tube naar 30mm is leuk maar die 10 gram extra maakt niet zoveel uit zoals velen hier beweren, er zit zelden 25 gram in een tube want dit komt het bouqet ook niet altijd ten goede. Er zijn nog wel veel meer onderwerpen die besproken zijn tijdens deze zogenoemde vuurwerk-vergadering maar dat is meer achter de schermen voor de vuurwerkers.
Het knalvuurwerk zal nog minder worden als in nederland tot bijna verdwijnen en de cakes idd met 5% flashpoeder voor de burst, wat nu nog 2gram per tube is.

p.s. dat bericht van witte reus kan ik per direct ontkrachten.

ook in de show sector gaat het flink rommelen, enkel de groten zullen overblijven.

ik snap niet dat sommige mensen hierboven dit nog toejuichen ?

oftewel, ze willen van het knalvuurwerk af, en eigenlijk ook de vuurpijlen, alleen dat wordt ''afgebouwd'' en om dat tegemoet te komen, maken ze de cakes zwaarder. Lijkt er op dat het hier wel op neer komt.
groet

Uhm nee, want de cake's mogen minder flash gaan bevatten. Dus zo zwaar worden die ook niet.

Op mij komt het zo neer: Geen vuurwerk meer uit belgie halen voor de Nederlanders. Als je goedkoop vuurwerk wilt kan je nog naar duitsland, aldi etc. Maar vanaf 2017 is er niks meer aantrekkelijks op de markt..

Ik denk maar 1 ding!
het kan aan komende jaren nog heel even erg aantrekkenlijk zijn om dat ze alles uit de kast willen halen nu het nog mogenlijk is!

maar dan na 2017,,,,

ik denk dat de regering (europees) zijn ijgen ramen in gooit!
Lang leven de illegale handel!
ik vrees dat het allemaal nog ereger gaat worden en dat ze zo tog echt zelf een probleem gaan creeeren!

Als het echt zo ver zal komen... In 2016 slaan we massaal in, waarbij de Belgische importeurs met flinke aanbiedingen komen, en zijn we voor de 3 jaar erna nog goed voorzien. In de komende 10 jaar kan nog veel gebeuren en een deel van de freaks hier is misschien dan al grotendeels uitgekeken op het geknal of vuurwerk stoken in het algemeen.

Ik wacht even op het officiële bericht met exact de veranderingen erin. Het is nog niet duidelijk genoeg nu om er een mening over te hebben.

Mocht het waar zijn dat de regels in 2017 zo streng worden verwacht ik een enorme groei in de Illegale handel en in zelfbouw! Wellicht is 2017 helemaal t (begin van) einde..... lang leve de EU....

Maar niet met het kaliber. De enige voorsprong dan is die 10gram extra. Wat overigens best wel wat uit kan maken.

Op de zwarte markt is het aanbod wat betreft blokken flink aan het inkrimpen, de prijzen aan het stijgen en zijn de glorie jaren langzaam aan het vergaan, maar het legale aanbod maakt een positieve ontwikkeling door die van mij nog wel even mag aanhouden. Op naar de 1000gram en vrij handelsverkeer.

Ja, misschien krimt de zwarte markt juist omdat de regels gelijker worden, en omdat het al steeds ietsjes zwaarder mag?

Goed nieuws, maar ik weet niet of het verhoudingsgewijs wel zo aantrekkelijk is voor echte freaks om naar belgië te rijden voor hun 500grams artikelen....

Er zijn wat winkels in nederland die met flinke kortingen strooien... denk bijv aan het welbekende vwl steenbergen... Dus de prijzen moeten echt aantrekkelijk worden en de effecten moeten echt veel beter zijn om het te overwegen in België te kopen.

We zullen zien, ik ben hoe dan ook benieuwd wat die 10gram extra gaan doen.

Als er straks geen vuurwerk meer uit polen komt door een e.u. verdrag,dan begint er wel iemand in rusland hoor valt nooit te stoppen......

Als er straks geen vuurwerk meer uit polen komt door een e.u. verdrag,dan begint er wel iemand in rusland hoor valt nooit te stoppen......

En wat te denken aan de landen die geen lid zijn van de EU. En alle landen buiten Europa.
Nee ik denk ook als die K-regels erdoor komen dat de illegale handel explosief zal toenemen, plus dat heel veel mensen zelf harde knallers gaan maken om toch maar aan die harde knallen te komen.
Bovendien veel dingen is tot die tijd nog koffiedik kijken, niemand weet wat er over 7 jaar is. Er kunnen wel dingen gebeuren (rampen, aanslagen e.d.) die dan een veel hogere prioriteit hebben waardoor een dergelijke regel uitgesteld wordt of niet eens doorgaat. Bijv de km-heffing in Nederland die gaat (voorlopig?) ook niet door.

Is goed nieuws om te horen dat in België nu ook de 500 gram regel word ingevoerd.
Maar ik denk persoonlijk dat hiermee ook de prijzen flink stijgen.
Toen de 500 gram-regel in Nederland werd ingevoerd, vroegen ze ook flink wat euro's voor een 500 gram pot simpelweg omdat het toen nieuw was en iedereen was bereid om hier veel geld voor neer te leggen.

Nu wij, de Nederlanders, er gewend aan zijn geraakt willen we steeds minder voor betalen. De winkels passen daarom ook hun prijzen aan.

In België gaat het naar mijn idee hetzelfde gebeuren. De prijzen zullen eerst hoog zijn, omdat iedereen bereid is om er veel voor te betalen omdat het nieuw is.
Als ze eenmaal gewend zijn aan de 500 gram potten zal je zien dat de prijzen vanzelf gaan dalen!

En nog even over de speculaties over wat er allemaal gaat veranderen.
Dit is echt puur koffiedik kijken, want je weet nooit wat men gaat besluiten over een paar jaar.
Dus laten we deze geruchten niet rond gaan verspreiden tot dat ze officieel aangekondigd zijn, want zo krijg je alleen maar "informatie" op deze fora waar echt geen zak met hooi van klopt.

Als het echt zo ver zal komen... In 2016 slaan we massaal in, waarbij de Belgische importeurs met flinke aanbiedingen komen, en zijn we voor de 3 jaar erna nog goed voorzien. In de komende 10 jaar kan nog veel gebeuren en een deel van de freaks hier is misschien dan al grotendeels uitgekeken op het geknal of vuurwerk stoken in het algemeen.

Jij mag jezelf geen echte freak meer noemen! :p

Ontopic:
Ik ben het eens met de post hierboven,
het eerste jaar zullen de prijzen in belgie voor 500 gram aan de hoge kant
zijn maar het jaar erna zullen deze drastisch verlaagd worden.

Met andere woorden: Even een jaartje wachten met een bezoekje aan belgie :devil:

het eerste jaar zullen de prijzen in belgie voor 500 gram aan de hoge kant
zijn maar het jaar erna zullen deze drastisch verlaagd worden.

Waar baseer je dat op? Is echt de grootste duimzuigkunst ooit. Alsof in Nederland de prijzen van 500-grammers alleen maar omlaag zijn gegaan de laatste jaren. Laat me niet lachen!

echt he. Allemaal Indianen verhalen. Zelf denk ik dat de belgische
vuurwerwet zo blijft. Vanuit het oogpunt van de belgische regering
gaat de verkoop, de opslag en het beleid m.bt vuurwerk goed.
dus waarom zouden ze aanpasse, daar hebben ze geen belang bij.
Bovendien kost het veel moeite tijd en geld om aanpassingen te treven.

Er zijn een paar antwoorden gepost waarvan mijn oren gaan krullen, o.a. over de prijstijgingen en/of -dalingen!
Vergeten jullie de immens hoge opslag- en transportkosten in Nederland?
Vergeten jullie de ijzeren kooien die in Nederland nog steeds verplicht zijn?
Vergeten jullie de strengere eisen die gesteld worden aan de bunkeruitbouw in Nederland?
Overal wordt verteld dat Nederland zoveel duurder is, precies om deze redenen. Nu geloven er een paar dat in Belgie hetzelfde zal gebeuren qua prijzen dan in Nederland? Beetje paradoxe gevolgtrekking heren!
Belgie zal minder duur zijn dan Nederland, precies omwille van de soepelere regelgeving, zoals hierboven duidelijk gemaakt.
In hoeverre dit uiteindelijk zijn weerslag zal hebben op de verkoopprijzen van de nieuwe 500 Gr-cakes, valt voor ons nu nog niet te voorspellen.
Alles wat ik hier gelezen heb, met uitzondering van de startpost, berust op eigen interpretatie en ongestaafde vermoedens.
Beetje jammer dat een positief nieuwtje zo direct weer de kop ingedrukt wordt :(

Waar baseer je dat op? Is echt de grootste duimzuigkunst ooit. Alsof in Nederland de prijzen van 500-grammers alleen maar omlaag zijn gegaan de laatste jaren. Laat me niet lachen!

Nee dat zegt hij ook niet.
Maar de prijs in het algemeen is wel gedaald.
Vroeger betaalde ik veel meer voor een 500 grammer dan tegenwoordig hoor!
Een goed voorbeeld hiervan zijn de matten in Nederland.
Vroeger betaalde je makkelijk €80,- voor een 100.000 klapper.
Nu betaal je ongeveer €40,- à €50,- .

Dit omdat toen de 100.000 klapper werd geïntroduceerd in Nederland mensen hem kochten voor een hoge prijs omdat deze net nieuw was op de markt.
Maar nu zijn we een paar jaar verder en is deze 100.000 klapper niet meer zo spectaculair voor veel mensen.
Hun zijn dan ook minder snel bereid om er €80,- voor neer te leggen.

Met als gevolg: de prijzen dalen.

Dus zeker weten doen we het niet, maar als je kijkt naar sommige ontwikkelingen op de vuurwerkmarkt kan je er zeker een schatting naar maken.

De tijd zal het leren.

Er zijn een paar antwoorden gepost waarvan mijn oren gaan krullen, o.a. over de prijstijgingen en/of -dalingen!
Vergeten jullie de immens hoge opslag- en transportkosten in Nederland?
Vergeten jullie de ijzeren kooien die in Nederland nog steeds verplicht zijn?
Vergeten jullie de strengere eisen die gesteld worden aan de bunkeruitbouw in Nederland?
Overal wordt verteld dat Nederland zoveel duurder is, precies om deze redenen. Nu geloven er een paar dat in Belgie hetzelfde zal gebeuren qua prijzen dan in Nederland? Beetje paradoxe gevolgtrekking heren!
Belgie zal minder duur zijn dan Nederland, precies omwille van de soepelere regelgeving, zoals hierboven duidelijk gemaakt.
In hoeverre dit uiteindelijk zijn weerslag zal hebben op de verkoopprijzen van de nieuwe 500 Gr-cakes, valt voor ons nu nog niet te voorspellen.
Alles wat ik hier gelezen heb, met uitzondering van de startpost, berust op eigen interpretatie en ongestaafde vermoedens.
Beetje jammer dat een positief nieuwtje zo direct weer de kop ingedrukt wordt :(

Zo is het en niet anders AMEN!

De eisen aan een bunker zijn ongeveer gelijk aan die van Nederland. Alleen op bepaalde punten zoals een sprinkler installatie e.d wijkt het af. Voor Enschede was het zelfs strenger in België dan in Nederland :wink:

De eisen aan een bunker zijn ongeveer gelijk aan die van Nederland. Alleen op bepaalde punten zoals een sprinkler installatie e.d wijkt het af. Voor Enschede was het zelfs strenger in België dan in Nederland :wink:
Het is precies die sprinklerinstallatie en bijhorende waterbekkens, die de bunkers in Nederland zoveel duurder maken.
Maar ik stel voor dat we ontopic blijven, namelijk het "heuglijke" nieuws dat in Belgie eindelijk 500 Gr potten gaan komen. :)

Back
Bovenaan