Lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat die regel er komt, ik heb eerder wat anders gehoord, nl flashknallers tot 2,5 gram (of was dat 5 gram?)ofzo en vuurpijlen met een max. van 10gram flash tegen die tijd. En cakeboxen tot maximaal 2000gram PTS.
Let wel dat is het maximum wat is toegestaan in heel Europa voor de "consument" en dan hebben we het niet over professioneel vuurwerk. Dat betekent dat er ook dan nog steeds illegale handel zal zijn in vuurwerk wat al dan niet geschikt is voor de consument volgens de Europeze regelgeving.
Dat hoeft niet te betekenen dat er in België en Nederland dan ook dergelijk grote cakeboxen en knallers voor de consument te koop zijn. Het kan wel, maar je hebt ook best kans dat het zo blijft als het nu blijft, dus geen flashknallers in Nederland, omdat ieder land binnen de EU naar beneden mag afwijken, dwz. als het 500gram blijft in Nederland dan blijft het 500gram in Nederland, terwijl het in Spanje bijv. 1000gram wordt, bij wijze van.
Maar eerlijk gezegd ben ik gisteren wel geschrokken op dit forum van dat bericht dat flashknallers eruit zouden gaan. Ik kon er niet van slapen en dan wordt je met zo'n K-gevoel in je kop wakker.
Maar het lijkt me inderdaad sterk dat dat gebeurt en als dat toch onverhoopt zal gebeuren, dat betekent echt niet dat dan de flashknallers zullen uitsterven, integendeel, want dan neemt de illegale handel alleen maar toe. Bovendien krijg je dan ook dat veel mensen zelf vuurwerk(bommen) gaan maken met stalen buizen e.d. dit met alle verwoestende gevolgen vandien!
Maar ach, het duurt nog 7 jaar voor het zover is, dus het is nu nog wat koffiedik kijken er kan nog zoveel gebeuren.