Beelden vuurwerkexplosie Hilversum op tv

idd je hebt gelijk. Het blok in het filmpje is duidelijk een waaier. Ik lees ook dat iemand roept dat hij de verpakking uit elkaar trekt haha. Dat is alleen maar de kartonnen "vervoer" doos. En dat die vent er zo mee tilt.... hoe denk je dat er tijdens het vervoer met dit soort blokken word omgegaan whahaha. Als ik zo een beetje rond lees zie ik veel poeppraat.

Het mag trouwens mijn mening zijn of misschien zit ik er volkomen naast of heb ik niet goed gekeken, maar nergens is te zien dat ook daadwerkelijk dit blok uit elkaar klapt. Ik kan me niet voorstellen dat een blok met verschillende kleur effecten in 1 klap uit elkaar klapt met alleen een titaanvonken regen. Ik zeg: het was iets anders.

Naar mijn idee is het gewoon weer bangmakerij van de media omtrent dit soort prof blokken.

Dit wilt trouwens niet zeggen dat ik ervoor ben om dit soort blokken zomaar door particulieren te laten afsteken.

Ik geloof gewoon niks van het filmpje en dat wilden ik even kwijt :cool:

Er is hier een discussie gaande met liefhebbers en professionals.
Je kunt hier van gedachten wisselen maar volgens mij praat er hier niemand poep.

Er is hier duidelijk sprake van ondeskundig gebruik, geen veiligheidsafstand enz..

Als je niet gelooft wat er op de films gebeurt.... :bonk:

Er is hier een discussie gaande met liefhebbers en professionals.
Je kunt hier van gedachten wisselen maar volgens mij praat er hier niemand poep.

Er is hier duidelijk sprake van ondeskundig gebruik, geen veiligheidsafstand enz..

Als je niet gelooft wat er op de films gebeurt.... :bonk:

Ik zeg toch ook duidelijk dat ik ook tegen particulier gebruik ben van dit soort profblokken. en ik keur hetgeen dat er op de filmpjes plaats vind ook niet goed. Het enige dat ik duidelijk wil maken is dat ik niet geloof dat de knal door dit blok word veroorzaakt. En het is altijd mooi dat mensen ineens heel professioneel gaan praten tijdens dit soort discussies met betrekking tot prof vuurwerk terwijl er blijkbaar heel veel dingen worden uitgekraamd die ronduit niet waar zijn. Of mensen alleen maar van "horen zeggen" hebben.

Maargoed ik zal er wel goed naast zitten aangezien het overduidelijk schijnt te zijn dat de klap word veroorzaakt door dit waaiervormig blok.

Het mag trouwens mijn mening zijn of misschien zit ik er volkomen naast of heb ik niet goed gekeken, maar nergens is te zien dat ook daadwerkelijk dit blok uit elkaar klapt. Ik kan me niet voorstellen dat een blok met verschillende kleur effecten in 1 klap uit elkaar klapt met alleen een titaanvonken regen. Ik zeg: het was iets anders.

aardige theorie maar volgens mij zie je iets over het hoofd. De beelden die bestaan zijn niet met professionele film apparatuur gemaakt maar met beveiligings camera's en mobiele telefoons. bij het uit elkaar klappen van dat blok (om welke reden dan ook) komt er zo veel licht vanaf en dat kunnen die "simpele" camera's niet aan. hierdoor lijkt het een grote witte wolk maar alles wat wit is kan elke kleur zijn die je kan bedenken.

@ jappie-b daar heb je wel een kern van waarheid waar ik absoluut achter sta. Maar dan is er nog 1 ding. Waar staat er een filmpje waar je daadwerkelijk dit blok uit elkaar ziet klappen? Want die krijg je namelijk niet te zien bij opsporing verzocht.

Op 1 minuut 50 seconden:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Op 6 seconden:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vanaf 5 minuten 3 seconden is ook duidelijk te zien dat 3 man bezig zijn bij dit flowerbed:

+ YouTube Video

Ten aanzien van de verdachte die nu vastzit weet ik van zijn vriendin die ook de eigenaresse is van het Japanse Restaurant, dat hij 17 april pas voorgeleid wordt om te zien of die naar huis mag.

Waarschijnlijk met de beste bedoelingen wat vuurwerk te willen verzorgen voor het nieuwjaarsfeest in het restaurant?

Op 1 minuut 50 seconden:

movie

Op 6 seconden:

movie

Vanaf 5 minuten 3 seconden is ook duidelijk te zien dat 3 man bezig zijn bij dit flowerbed:

movie

En toch zie ik nergens dat het de waaiercake is die ontploft. Maargoed, ondanks dat zal het idd het blok wel zijn geweest. Ik vind het wel echt heel erg vreemd dat een blok zo uit elkaar kan klappen terwijl zo,n blok naar mijn idee geen 1.1 is.

Het is al eerder gebleken dat dat moeilijk in te schatten is.

Een volle container met (nog voorheen) 1.4g ijsfonteintjes eindigt ook in een flinke paddestoel, dus... :p

En toch zie ik nergens dat het de waaiercake is die ontploft. Maargoed, ondanks dat zal het idd het blok wel zijn geweest. Ik vind het wel echt heel erg vreemd dat een blok zo uit elkaar kan klappen terwijl zo,n blok naar mijn idee geen 1.1 is.

Als je goed luisterd hoor je na de enorme knal ook crackeling en ik denk niet dat al die crackeling van een ander blok was ! Ik denk wel dat alles in 1 keer is afgegaan. Wat denk jij zelf dat het is eigenlijk ? Iemand die misschien een zelfgemaakte knaller daar afsteekt moet nog meer gaatjes in ze hersens hebben dan deze vent :(

Je ziet verder ook totaal geen andere dingen die lijken op zelfmaak. Om de knal en titaniumvonken zie je ook kleine rookwolkjes , ik denk dat dat de salutes zijn die net nog wat verder vliegen. De knal klinkt ook niet als 1 knal het is meer een rommelige knal waardoor het ook kan duiden dat er veel dingen tegelijk zijn afgegaan.

Het is al eerder gebleken dat dat moeilijk in te schatten is.

Een volle container met (nog voorheen) 1.4g ijsfonteintjes eindigt ook in een flinke paddestoel, dus... :p

Klopt. Maar dat was wel een gesloten ruimte waar de temperatuur zo dusdanig oploopt dat je een kettingreactie krijgt.

@ Als ik de beelden bekijk lijkt het me idd eerder knutselwerk van het een of ander. Maar naar de omstandigheden zal het idd wel dat blok zijn geweest. Maar het is wel heel erg vreemd dat dit kan gebeuren. Ik heb het nog nooit eerder gezien. Ook niet bij testen of dergelijk.

@ Als ik de beelden bekijk lijkt het me idd eerder knutselwerk van het een of ander. Maar naar de omstandigheden zal het idd wel dat blok zijn geweest. Maar het is wel heel erg vreemd dat dit kan gebeuren. Ik heb het nog nooit eerder gezien. Ook niet bij testen of dergelijk.

Onderschat nooit de kracht van vuurwerk!
Cakeboxen kunnen ontploffen net zoals kaarsen.

+ YouTube Video

Heb inderdaad vaak genoeg gehad dat cakes spontaan uit elkaar knallen... Of dat er hele salvo's aan de zijkant eruit schieten in plaats van gewoon door de tubes. En dat is niet omdat wij zo fout met de beste doosjes omgaan.

Nou lijkt het me bij profblokken dat dat veel minder voorkomt, aangezien daar tijdens de productie over het algemeen meer tijd aan kwaliteit wordt geschonken, maar het is dus niet onmogelijk.

Hey maar ik denk dat ik hier een einde aan ga brijen want dit word een welles nietes verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg nou wat. Word mijn post gewoon weg gehaald. Wat misselijk zeg dat je hier nog geen eens een normale discussie kan voeren. Echt triest! Dat was hier vroeger wel anders.

Heren, ik laat het standpunt van Dieter staan en heb verder alle speculaties richting Royal Fireworks verwijderd. Zolang er geen bewijzen zijn maar alleen een vermoeden zal ik alle speculaties omtrent Royal Fireworks die schade kunnen brengen aan hun bedrijf gelijk verwijderen.
Een discussie kan altijd, maar een beschuldiging kan alleen als er harde bewijzen zijn die op papier/film staan.

Ga er dus van uit dat ieder gewoon blijft discussiëren, maar geen beschuldigingen aan iemand/ bedrijf toespelen die niet bewezen zijn.

Het was net weer op t.v. bij Opsporing Verzocht. Tot nu toe zijn er 4 (telefonische) bruikbare tips binnengekomen. Het onderzoek gaat in een stroomversnelling werd gemeld.

Na een beetje speurwerk ben ik er achter gekomen om welk proffesioneel flowerbed het gaat namelijk de All Seasons Artnr RFC 13103 - 1.3g - 28kg - Kaliber 30-50mm van Royal Fireworks. Zo had die moeten gaan .......

Een kennis van me was er aanwezig toen het gebeurde op het moment dat hij aangestoken werd zag hij de eerste effecten over de straat heen vliegen net of een vuurpijl op de grond werd afgestoken. Je zou dus kunnen denken dat dit blok op zijn kop is gezet en aangestoken. Het kan ook zijn dat een aantal compartimenten kapot waren en de bodem vol met kruit lag en een snelle ontbranding veroorzaakte. Hoe dan ook het blijft speculeren. Ten aanzien van de verdachte die nu vastzit weet ik van zijn vriendin die ook de eigenaresse is van het Japanse Restaurant, dat hij 17 april pas voorgeleid wordt om te zien of die naar huis mag.

Hoe dan ook het hele verhaal zorgt weer voor veel ophef, waar vuurwerkliefhebbers weer eens de dupe van kunnen worden.

................................................................................
Na een beetje speurwerk wel lekker alles op orden.
Toch wel jammer dat een collega weer eens probeert na te trappen!
Het begint nu wel op te vallen, als er een ander succes heeft. Dat meneer toch even van zich laat horen wat er eventueel fout kan zijn .
Ik hoop dat u begrijpt hoe het werkt allemaal , en dat een rectificatie op zijn plaats is gewenst.
Jammer dat een Pyrotechnicus verwoord, dat er mogelijk een vuurpijl uit een cake over de grond werd afgestoken. Ik zou dat toch anders vertalen!
Jaloerse collega’s …………. Ik kom hier morgen op terug.
Groetjes,
Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
@Hierboven, misschien handig om de citaten die je hebt gepost tussen quote-tags te zetten, want je post wordt er zo niet veel duidelijker op. :)

................................................................................
Na een beetje speurwerk wel lekker alles op orden.
Toch wel jammer dat een collega weer eens probeert na te trappen!
Het begint nu wel op te vallen, als er een ander succes heeft. Dat meneer toch even van zich laat horen wat er eventueel fout kan zijn .
Ik hoop dat u begrijpt hoe het werkt allemaal , en dat een rectificatie op zijn plaats is gewenst.
Jammer dat een Pyrotechnicus verwoord, dat er mogelijk een vuurpijl uit een cake over de grond werd afgestoken. Ik zou dat toch anders vertalen!
Jaloerse collega’s …………. Ik kom hier morgen op terug.
Groetjes,
Willem

Ik lees in de post van Dieter absoluut niets over het natrappen naar een collega toe, het enige wat ik er uit haal is dat hij een stuk text plaats van wat hij heeft vernomen van een ooggetuige en dat is dan ook het enige wat hij heeft vermeld.
En in principe maakt het helemaal niet uit wat voor blok het was en waar het vandaan komt, het zijn namelijk allemaal legale blokken, echter zijn deze alleen bestemd voor het proffesionele circuit dus hoeft de naam van de importeur niet door het slijk worden gehaald. Dus beschuldigingen over en weer willen wij hier niet zien maar wel een gezonde discussie over bijvoorbeeld de gevaren van zo'n blok in niet proffesionele handen. Mocht er echter toch door worden gegaan met beschuldigingen en kinderachtige opmerkingen zal ik dit topic voorzien van een slotje maar ik neem aan dat dit toch niet nodig blijkt te zijn.

Back
Bovenaan