Beelden vuurwerkexplosie Hilversum op tv

Duidelijk geval van iemand die het voor de rest verpest.
A. steek geen prof vuurwerk af zo dicht bij huizen en mensen.
B. waarschuw mensen... Dat doen wij altijd, maakt niet uit wat voor soort vuurwerk.
C. als je toch lekker dronken/ stoned wil zijn... laat dan andere mensen die wel wat kunnen VEILIG vuurwerk afsteken...

mensen reageer even want wil even wat zegen.
denk haast dat dit shells zijn geweest kijk naar de beelden , vorm van doos lijkt verdacht op 6 inc kwa voormaat en eerst dacht ik zelf bij de eerset beelden op youtube dat het ging om 1 kg bom van onze Duitse vrienden en p.s geef me mening en iedereen heeft een mening dus geen berichten van bla bla klopt niet .
groetjes gj

De doos die volgens de media ontploft, (waar meneer mee loopt), is toch echt een blok. Duidelijk te zien: doos opengescheurd, zilver folie.
Als het een groot (lees 200shots+) gemixt blok is met salutes. Hoef je met bv. 3000gram kruit niet raar op te kijken van zo een knal . Als de salutes gaan, gaat de rest gewoon mee..
Voor ons allemaal een goed voorbeeld om op te letten waar we mee bezig zijn.

1g55qb.jpg

Links zie je het flowerbed met opengescheurde buitendoos.

De laatste meningen delen ook mijn mening.

A, die man liep ermee te sjouwen terwijl de rest van de grotere blokken nog afgingen, echt onverantwoord!
B, het leek hem niks te interesseren, het was gewoon gaan,
C, het lijkt idd op een blok, maar eenmaal geplaatst heeft hij er iets onzinnigs mee gedaan (opengescheurd oid),
D, de manier zoals hij ermee liep, ja wel de makkelijkste manier om 30 kg te tillen, maar toont in mijn ogen geen respect voor dit type cakes,
E, het daarna neerzetten en behandelen, als de foto en film laten zien denk ik dat er voor, tijdens, of na er gewoon intern in de cake al beschadigingen waren ontstaan,
F, daarbij, als je een opengescheurde buitendoos van dit type cake aansteekt is een vonkje genoeg om de intern beveiligde lont te doen ontbranden, met alle gevolgen van dien...denk dus dat dit gebeurd is........
G, en dan op zo´n locatie zoiets afsteken is gewoon niet okee

Wat klopt er niet in bovenstaand verhaal?

De laatste meningen delen ook mijn mening.

A, die man liep ermee te sjouwen terwijl de rest van de grotere blokken nog afgingen, echt onverantwoord!
B, het leek hem niks te interesseren, het was gewoon gaan,
C, het lijkt idd op een blok, maar eenmaal geplaatst heeft hij er iets onzinnigs mee gedaan (opengescheurd oid),
D, de manier zoals hij ermee liep, ja wel de makkelijkste manier om 30 kg te tillen, maar toont in mijn ogen geen respect voor dit type cakes,
E, het daarna neerzetten en behandelen, als de foto en film laten zien denk ik dat er voor, tijdens, of na er gewoon intern in de cake al beschadigingen waren ontstaan,
F, daarbij, als je een opengescheurde buitendoos van dit type cake aansteekt is een vonkje genoeg om de intern beveiligde lont te doen ontbranden, met alle gevolgen van dien...denk dus dat dit gebeurd is........
G, en dan op zo´n locatie zoiets afsteken is gewoon niet okee

Wat klopt er niet in bovenstaand verhaal?

Klopt allemaal wat je zegt.

Maar als er vonkoverslag is, dan hoort hij nog de lucht in te gaan toch?

Denk dat er dus een bombette in een tube bleef zitten, en de boel echt goed af ging...

Alsof het niks is, lopen met dat soort dingen, daardoor enzovoorts.

Het is dan afwachten wanneer het mis gaat..

Op het eind van de film van opsporing verzocht is te zien dat 3 man bezig zijn met de doos, uitpakken, discussie over lonten?
In het commentaar eerder in het filmpje wordt dit ook omschreven door Anniko van Santen; "na wat overleg en gerommel".

Die ramen breken niet zomaar door effectsterren hoor... Luchtverplaatsing door een harde klap is veel waarschijnlijker.

Typisch gevalletje veel te zwaar en onbetrouwbaar vuurwerk waar misschien door de beste heren ook niet al te goed mee om is gegaan.

3 Gewonden en materiële schade, dat moet een flink blok zijn geweest hoor...

Het gaat hier dus duidelijk om een blok, op de foto van Fric is dat perfekt te zien. Ik vermoed dat het "gerommel en overleg" is geweest over welke kleur lont er nu eigenlijk aangestoken moest worden. Dit blok is vermoedelijk ook verkeerd aangestoken en is gestart met de finale.
Onjuist transport (als je ziet hoe die kerel die doos al vasthoudt :frusty:), produktiefout of bombettes die bekneld hebben gezeten, ingedeukte tubes, het kan van alles zijn.

Het is in ieder geval een massaexplosie, zie je volgens mij zelden met een blok ( kijk het filmpje met de 36 x 2.5" salutes )
een gevalletje hele dikke pech hebben.

en denk je nou echt dat de blokken altijd goed vervoerd/opgeslagen worden van China tot NL ( of een ander land ).
Meestal worden de bombettes klemgezet in de buizen door er een kartonnetje op te schuiven, volgens mij maakt het niet heel veel uit of je het blok dan op zijn zijkant zet tijdens vervoer, of ik moet het fout hebben.

Het is in ieder geval een massaexplosie, zie je volgens mij zelden met een blok ( kijk het filmpje met de 36 x 2.5" salutes )
een gevalletje hele dikke pech hebben.

en denk je nou echt dat de blokken altijd goed vervoerd/opgeslagen worden van China tot NL ( of een ander land ).
Meestal worden de bombettes klemgezet in de buizen door er een kartonnetje op te schuiven, volgens mij maakt het niet heel veel uit of je het blok dan op zijn zijkant zet tijdens vervoer, of ik moet het fout hebben.

(sarcasme modus richting de hoge heren (overheden + media) met alle wijsheid in pacht aan)

Dat kan niet in de hedendaagse Nederlandse maatschappij waar alles perfect onder controle is. Geluk, pech of een incident kan eenvoudigweg niet, omdat de "slimme mensen" binnen de Nederlandse samenleving stellen dat alles op basis van studies, cijfertjes en regels tot in de puntjes geregeld moet zijn.

Mompelt iets over een illusie van de maakbare samenleving...

(sarcasme modus richting de hoge heren (overheden + media) met alle wijsheid in pacht weer uit)

[...] omdat de "slimme mensen" binnen de Nederlandse samenleving stellen dat alles op basis van studies, cijfertjes en regels tot in de puntjes geregeld moet zijn.

Mompelt iets over een illusie van de maakbare samenleving...

Emmm, zelfs dat nog niet eens. Als iemand met een hoge functie ergens last van heeft (bijv. vuurwerk) dan heeft hij schijt aan wat de rest van het land eigenlijk wil, en wordt het gewoon via allerlij kromme omwegen aangevochten. Alle mogelijke argumenten die daarbij horen zijn verder welkom, maar dat is hun probleem nog nieteens... Hun probleem is 'dat vuurwerk is irritant, het moet maar eens over zijn'.

Als het écht om cijfers, studies en regels zou gaan, dan hadden we in ieder geval nog steeds een vuurwerktraditie gehad die NIET controversieel is... Dan zou je namelijk een stuk meer horen van de mensen die er ook echt vanaf weten (TNO tel ik niet mee, want die hebben zelf ook niet door wat ze aan het doen zijn vaak...).

:frusty:

Na een beetje speurwerk ben ik er achter gekomen om welk proffesioneel flowerbed het waarschijnlijk gaat, namelijk de All Seasons Artnr RFC 13103 - 1.3g - 28kg - Kaliber 30-50mm van Royal Fireworks. Zo had die moeten gaan .......

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een kennis van me was er aanwezig toen het gebeurde op het moment dat hij aangestoken werd zag hij de eerste effecten over de straat heen vliegen net of een vuurpijl op de grond werd afgestoken. Je zou dus kunnen denken dat dit blok op zijn kop is gezet en aangestoken. Het kan ook zijn dat een aantal compartimenten kapot waren en de bodem vol met kruit lag en een snelle ontbranding veroorzaakte. Hoe dan ook het blijft speculeren. Ten aanzien van de verdachte die nu vastzit weet ik van zijn vriendin die ook de eigenaresse is van het Japanse Restaurant, dat hij 17 april pas voorgeleid wordt om te zien of die naar huis mag.

Hoe dan ook het hele verhaal zorgt weer voor veel ophef, waar vuurwerkliefhebbers weer eens de dupe van kunnen worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik verbaasde me inderdaad ook hoe die man zo met die grote doos durft te lopen terwijl er rondom nog vuurwerk af gaat. Manmanman. Echt bizar! Ik ben misschien een beetje te voorzichtig, maar ik laat altijd mijn vuurwerk binnen op een veilige plek en haal dan 1 voor 1 het vuurwerk naar buiten. Moet er niet aan denken dat er nog wat voor mijn huis staat dat ineens aan gaat door iets wat rond vliegt.

Dan heb je echt schijt aan alles hoor, met zo'n dik flowerbed langs vuurwerk lopen. Misschien drank? Zelfs met drank op zou IK dat nog niet doen. Maar mensen verschillen he.

@Hierboven: Dat is een filmpje van onze beste DarkSoul, en er staat in de beschrijving het volgende:

Tijdens de jaarwisseling '09/'10 zag ik dit dikke prof.blok de lucht in gaan in Hilversum. Ik heb de eerste paar schoten gemist, maar verder staat het hele blok erop! Je ziet tijdens de eerste helft nog twee legale cakes in beeld. Één daarvan viel om, vandaar die sterren door de straat.

Dat is dus NIET van het blok, maar van een andere pot die was omgevallen. :)

Vreemd dat op de film toch vrij duidelijk te zien is dat het om een waaier gaat. All Seasons is geen waaier. Althans de waaier loopt niet over de lengte van het blok en deze heeft geen "schuine" kanten zoals te zien op de film...

@ Patroontje: Ik heb het over de vorm van het blok. Dat is in werkelijkheid rechthoekig. Niet met schuine kanten..

Laatst bewerkt:
Als je in een rij er een paar tubes tussenuittrekt kun je er makkelijk fanshape salvo's tussengooien hoor, zijn genoeg blokken die dat hebben. Zie je ook vrij vaak in Nederlands vuurwerk. :wink:

Vreemd dat op de film toch vrij duidelijk te zien is dat het om een waaier gaat. All Seasons is geen waaier. Althans de waaier loopt niet over de lengte van het blok en deze heeft geen "schuine" kanten zoals te zien op de film...

@ Patroontje: Ik heb het over de vorm van het blok. Dat is in werkelijkheid rechthoekig. Niet met schuine kanten..

Precies, het blok in Hilversum lijkt op de foto een fanshape in de lengte.

1g55qb.jpg

idd je hebt gelijk. Het blok in het filmpje is duidelijk een waaier. Ik lees ook dat iemand roept dat hij de verpakking uit elkaar trekt haha. Dat is alleen maar de kartonnen "vervoer" doos. En dat die vent er zo mee tilt.... hoe denk je dat er tijdens het vervoer met dit soort blokken word omgegaan whahaha. Als ik zo een beetje rond lees zie ik veel poeppraat.

Het mag trouwens mijn mening zijn of misschien zit ik er volkomen naast of heb ik niet goed gekeken, maar nergens is te zien dat ook daadwerkelijk dit blok uit elkaar klapt. Ik kan me niet voorstellen dat een blok met verschillende kleur effecten in 1 klap uit elkaar klapt met alleen een titaanvonken regen. Ik zeg: het was iets anders.

Naar mijn idee is het gewoon weer bangmakerij van de media omtrent dit soort prof blokken.

Dit wilt trouwens niet zeggen dat ik ervoor ben om dit soort blokken zomaar door particulieren te laten afsteken.

Ik geloof gewoon niks van het filmpje en dat wilden ik even kwijt :cool:

Back
Bovenaan