Avp

Voor mij is de opening van AVP toch elk jaar weer het teken dat het begin van het vuurwerk-seizoen begint.

Wel vond ik in 2012 jammer dat het toch wat minder actief/motiverend was dan de voorgaande jaren. Het effect wat AVP had toen ik net lid werd is toch grotendeels verdwenen, de gezelligheid eigenlijk ook.

Lekker hoor, 1 september weer los op AVP, verheug me nu al op de 1000+ pagina's met verhalen over welk rotje harder knalt. Spannende trip reports naar Baarle en lekker slap l*llen dat Vroegâh alles beter was in het veteranen topic gevuld met VWM dinosauriërs... :D Heerlijk!
Juist dat 'schoolplein' gevoel wat er in sommige delen van het AVP forum heerst is dat gene wat ik zo leuk vind, als 45 jarige lees ik ongemerkt mee met ventjes zoals ik zelf was in ~1984. Denk dat daarom veel oudjaar veteranen zich kunnen vinden op AVP; de oliebollensfeer gaat daar gewoon off-scale op een bepaald moment in het seizoen.
Oké, het vinden van serieuze info over vuurwerk zal best achterblijven bij de andere site's, who cares? Daar hebben we VWC en FPM toch voor? Tijd zat van februari t/m augustus voor serieuze zaken dacht ik zo.
Maar goed. De traditionele augustus AVP draad is er weer, een voorloper naar 1 september. :wink:

Zoals hierboven al gezegd, vind het meer de opening van het seizoen.
Zolang we maar lol hebben toch? Op vwc is makkelijker en duidelijker info te vinden, maarja, ik bekijk alles wel, het gaat toch om plezier hebben enzo, en misschien zijn mensen daar wel jonger, tja als dat erg is blijf je bij vwc.
Achja, ieder zijn mening toch.

Lekker hoor, 1 september weer los op AVP, verheug me nu al op de 1000+ pagina's met verhalen over welk rotje harder knalt. Spannende trip reports naar Baarle en lekker slap l*llen dat Vroegâh alles beter was in het veteranen topic gevuld met VWM dinosauriërs... :D Heerlijk!
Juist dat 'schoolplein' gevoel wat er in sommige delen van het AVP forum heerst is dat gene wat ik zo leuk vind, als 45 jarige lees ik ongemerkt mee met ventjes zoals ik zelf was in ~1984. Denk dat daarom veel oudjaar veteranen zich kunnen vinden op AVP; de oliebollensfeer gaat daar gewoon off-scale op een bepaald moment in het seizoen.
Oké, het vinden van serieuze info over vuurwerk zal best achterblijven bij de andere site's, who cares? Daar hebben we VWC en FPM toch voor? Tijd zat van februari t/m augustus voor serieuze zaken dacht ik zo.
Maar goed. De traditionele augustus AVP draad is er weer, een voorloper naar 1 september. :wink:

Amen haha! Ik denk dat de meesten zich hier goed in kunnen vinden, met name de liefhebbers die al online waren toen VWC nog niet was begonnen of net begonnen was. Voor mij is AVP ook altijd de start van het vuurwerkseizoen, het geeft een bepaald gevoel dat de site dan weer actief staat.
Nu is het zo dat de laatste jaren er gewoon geen tijd meer is om het allemaal door te nemen en dat vind ik gewoon zonde. Ik probeer zo nu en dan eens de tijd te nemen, maar er is teveel te doen...

Wat je zegt, het "schoolplein" gevoel is juist de charme van AVP. Zo heeft iedere website een charme en goede dingen, daarom is het goed dat AVP er ieder jaar weer is! Zoals altijd ben ik er gewoon bij, blijf gewoon wachten tot 00.00uur, naast O&N nog een "12-uur-momentje". :p

Mijn hele freakcarrière is op AVP begonnen. Toen nog www.arjanuitman(vuurwerk).nl andere layout en er werd veel gepost. Ik postte volop mee, maar ik wist 100x zo weinig van vuurwerk dan nu. Als het niet meer is. En toen haalde ik daar me info vandaan, het was er altijd leuk en gezellig. En ik verheugde me altijd op die Pyro FM uitzendingen!

Helaas, het is nu minder druk. Er wordt nu veel minder serieus over vuurwerk gepraat. En er is zeker minder informatie op het forum, maarja wat wilt je als het forum er een aantal maanden uitligt en er moet dan helemaal vanaf voor af aan beginnen! Maar altijd een maar, ik ben er begonnen. En ik vind het nogsteeds leuk, ik post een stuk minder. Maar meelezen doe ik nogsteeds al te graag. Kijk ook altijd naar de Pyro FM uitzendingen, de eerste 31 augustus en de laatste 31 januari. Deze uitzendingen zijn hartstikke gezellig, chatten en vuurwerkpraat! En afgelopen jaar de nachtbrakers Pyro FM uitzending, een uitzending de hele nacht door van 27 op 28 december. Ik heb het tot 5:30 uur uitgehouden omdat het zo gezellig was. Freaks onder elkaar.

Er hangt een kracht op AVP dat ik toch ieder jaar terug moet komen, een stukje traditie. 31 augustus kijk ik de Pyro FM uitzending, en wacht dan tot 00:00 uur 1 september, en dan is echt het seizoen begonnen voor mij! Meteen naar de AVPkroeg, en posten maar!

Misschien dat er nu wat jonger volk post, maar ook ik ben er begonnen op 11-12 jarige leeftijd of eerder. En nu ben ik 16 en haal al mijn info hier op Vuurwerkcrew, FPM of een ander forum. Maar AVP is er puur voor de traditie!

Ook al is AVP niet meer wat het is, het is een forum wat ik niet zo gedag zeg! Ieder jaar kom ik er terug, en denk dat dat nog lang zo blijft! :)

Leuk forum AVP! Niets op aan te merken alleen heeft VWC een groot deel overgenomen van ze. Voor de mensen die niet zo veel met vuurwerk hebben is AVP een prima forum

heb er vele jaren rondgehangen, slap ouwehoeren, goeie sfeer. afgelopen jaren wel minder gepost. Nog steeds wel elkaar de opening van het seizoen, dan gaat het weer beginnen!

heb er vele jaren rondgehangen, slap ouwehoeren, goeie sfeer. afgelopen jaren wel minder gepost. Nog steeds wel elkaar de opening van het seizoen, dan gaat het weer beginnen!

Zit je al klaar :p Nog maar even wachten jappy .

p.s waar zijn je foto`s !!!! :D

Zal ook zeker weer aanwezig zijn bij avp 2013-2014. Hopelijk zetten ze hun stijgende lijn voort. Het ouderwetse avp gevoel was voor mij afgelopen jaar weer aanwezig.:D
Als dit dit jaar weer het geval is, zal ik zeker weer actief zijn.

Amen haha! Ik denk dat de meesten zich hier goed in kunnen vinden, met name de liefhebbers die al online waren toen VWC nog niet was begonnen of net begonnen was. Voor mij is AVP ook altijd de start van het vuurwerkseizoen, het geeft een bepaald gevoel dat de site dan weer actief staat.
Nu is het zo dat de laatste jaren er gewoon geen tijd meer is om het allemaal door te nemen en dat vind ik gewoon zonde. Ik probeer zo nu en dan eens de tijd te nemen, maar er is teveel te doen...

Wat je zegt, het "schoolplein" gevoel is juist de charme van AVP. Zo heeft iedere website een charme en goede dingen, daarom is het goed dat AVP er ieder jaar weer is! Zoals altijd ben ik er gewoon bij, blijf gewoon wachten tot 00.00uur, naast O&N nog een "12-uur-momentje". :p
Ik weet nog dat het eerste filmpje dat vwc op de site plaatste van een soort brandbom was. .. En hoe ik daar op af viel..Toen had ik niet kunnen denken dat dit 1 van de grote zou worden. . Wat had ik het verkeerd Haha

Ik weet nog dat het eerste filmpje dat vwc op de site plaatste van een soort brandbom was. .. En hoe ik daar op af viel..Toen had ik niet kunnen denken dat dit 1 van de grote zou worden. . Wat had ik het verkeerd Haha

Hmm, ik kan mij niet voorstellen dat wij ooit zoiets zouden hebben gepost, ben ook niet bekend met iemand die zich met brandbommen bezig houdt.

Avp is een oude site waar ik veel op zat onder de naam Vuurwerkstunter,

Ik kijk erg naar uit om dit seizoen onder een nieuwe naam het forum te gaan bezoeken. Dit jaar werk ik bij Zena en zal dus volop met vuurwerk bezig zijn , vorig jaar was vooral iemand als aartvanmaren een gezellige jongen die er sfeer in bracht.

Hmm, ik kan mij niet voorstellen dat wij ooit zoiets zouden hebben gepost, ben ook niet bekend met iemand die zich met brandbommen bezig houdt.

Hadden jullie ook geen filmpje op de frontpage staan van een lawinepijl in een keukenkastje of iets? Zo iets kan ik mij namelijk nog wel herinneren.

Laatst bewerkt:
Bij mij begon de vuurwerkgekte (op het internet) rond 2005-2006 op AVP, echt een geweldige site en na mn eerste jaar kon ik ook niet wachten tot het 1 september was. Toen een paar hele gezellige en leuke jaren gehad en vooral ook erg leerzaam. Later toen het met AVP naar mijn mening minder ging heb ik op VWC een account aangemaakt, een forum waar ik de sfeer destijds wat minder vond.
Rond 2009 meende ik ging het heel erg snel achteruit, de sfeer was weg en er werd vooral een hele hoop geouwehoerd. Sindsdien heb ik de laatste jaren ook geen account meer aangemakaat omdat ik ook door iets onbenulligs ben gebanned en bewaar indienen was niet mogelijk. Ik heb vorig jaar rond december één keer gekeken nog op AVP om te zien of de sfeer anders was geworden maar kwam helaas van een koude kermis thuis.
Ik hoop al jaren dat AVP weer op haar oude niveau komt (met radio, eindfilm etc.) maar zie het somber in.
Op VWC heb je naar mijn inziens veel meer sfeer en informatie, vooral het consumenten gedeelte wat al eerder werd genoemd, op AVP worden een hele hoop importeurs niet eens besproken...
Erg jammer om eens zn fantastische website te zien afbrokkelen.

Dit stukje kan ik helemaal delen, klopt precies met mijn situatie, alleen las ik dit forum al een aantal jaren en besloot in 2011 een account aan te maken. Ik hoop wel dat het avp dit jaar veranderd ten opzichte van de laatste 2 a 3 jaar. Maar daar heb ik eigenlijk weinig hoop op.

Schoolpleingevoel, een dikke touché van Roel. Dat is waar het toch bij AVP om draaide. Elk bezoek kreeg je dat 'ouderwetse' gevoel van vroeger mee waarin het niet om het aantal vuurwerk ging, het budget wat je meekreeg van je ouders. Maar gewoon het stoken. Ook al waren het alleen maar Kanonslagen en Babypijlen waar je de hele dag mee stond te stoken. Op AVP destijds kregen wij 'broekies' al een natte onderbroek van het zien van een slof Kanonslagen met een brandende aansteeklont ernaast en was het afsteken van een grondbloem ver voor oud en nieuw nog veel spannender dan de plaatselijke buurtsuper overvallen. Ook al kom ik er niet voor de informatie ik ben er dit jaar gewoon weer te vinden.

Weet iemand al of er dit jaar weer een nieuwe lay-out komt? Of houden ze de oude de komende jaren?

Back
Bovenaan