Och.. daar gaan we weer. Kan het elk jaar wel paar keer uitleggen, maar AVP is of wordt NIET meer zoals het vroeger was. Wanneer gaat dat nu eens doordringen? Als iedereen wegblijft of steeds maar zegt dat "het een dode bedoeling is" dan veranderd er inderdaad ook weinig natuurlijk...
Bij AVP is ALLES gewoon bespreekbaar... ook categorie F3 & F4 want ik vind al zolang ik AVP draai (sinds eind jaren 90!) dat dit bespreekbaar moet zijn en blijven voor de informatie en het belang van goede voorlichting. De oude AVP-ers refereren soms aan het feit dat we dat ooit eens gestopt waren in een ver verleden en velen vertrokken met de noorderzon naar sites zoals deze en FPM omdat we ineens kinderachtig waren en we telden meteen niet meer mee.
Dat dergelijke topics even iets verborgen werden gehouden en er een jaar of 2 jaar was waarin dit wat lastiger was is deels waar maar eigenlijk is dat altijd mogelijk geweest. Overigens is ook op deze site en op FPM besproken met de heren admins die ook benaderd werden door VROM om deze categorie vuurwerk dan niet meer bespreekbaar te maken, dus snap zelf eerlijk gezegd niet waarom AVP dan "minder" was daarom terwijl we de jaren ervoor duizenden freaks altijd hebben bediend en voorzien in een mooie vuurwerk community.
Wat weinig mensen weten is dat ik de VROM (nu ILT) in die tijd achter m'n broek aan had omdat ik als eigenaar/beheerder verantwoordelijk werd gehouden voor handel en eventuele ongelukken omdat ik dat volgens hen aanbood in de vorm van een online community wat in die tijden nog anders was dan nu. Ik heb zelfs met een aantal hoog geplaatste personen van VROM aan een tafel gezeten bij een wegrestaurant want ze wilden wel eens weten wie ik was en wat we nou eigenlijk deden met die gekke vuurwerksite die in die tijden steeds in het nieuws was. Ze vroegen het niet direct, maar indirect vroegen ze of ik gewoon heel dat gedeelte "illegaal" of buitenlands er af wilde knikkeren. Dat heb ik altijd geweigerd. Ik heb echt ALTIJD gezegd dat ik met AVP als beheerder niet verantwoordelijk gesteld kon worden als mensen zelf dingen posten, handel dreven of wat dan ook. Dat ging toen nog gek gezegd wat makkelijker op, maar tegenwoordig ben je zowat een crimineel als je een vuurwerkforum/site runt.
De tijden dat je binnen 1 minuut een reactie had was in 2006 t/m 2010 in de hoogtijdagen maar dat is geweest zoals gezegd en ook hier op VWC of FPM is dat soms een kwestie van tijd. In de tijd van alles vluchtig, 50 andere manieren van communiceren, iedereen druk met eigen leven, kids of andere persoonlijke redenen kan je niet meer vergelijken uit de tijd dat AVP 1 van de eerste en grootste sites van de Benelux was met duizenden leden in een paar weken tijd als we open gingen op 1 september. Zoals al vaker gezegd en regelmatig door mij aangegeven is die tijd voorbij en leven we in een andere tijd. Tuurlijk zou ik graag weer zien dat servers staan te roken vanwege de drukte en er weer een extra factuur op de deurmat valt van het datagebruik zoals vroegah want dat was heel gaaf, maar die tijd is niet meer helaas!
Als je AVP leuk vindt ben je altijd welkom, is het niets voor je en is alles alleen maar "dood" en verwacht je binnen 5 minuten een reactie dan kun je beter op andere kanalen zoeken naar je antwoord.
Overigens hebben we ook sinds vorig jaar een Discord server waarin vele freaks kunnen chatten met elkaar en zelfs online meetings kunnen fixen, doen we Youtube en zitten we op alle Sociale Media kanalen.. dus zo dood zijn we niet en is het prima te doen maar inderdaad niet meer zoals 15 jaar geleden. Dat het nu 12 september is en niet zo druk is denk ik iets omdat velen er nog niet helemaal mee bezig zijn. De drukte komt vast tegen november en december wel weer. Laten we ook vooral niet vergeten dat vuurwerk niet alleen vertegenwoordigd word door de freaks in Nederland, maar het merendeel gewoon de huisvaders/zonen zijn die in december er eens wat van opzoeken.
Voor wie de kanalen van AVP niet weet of toch gezellig mee wil doen.. check de Frontpage:
https://avpvuurwerk.nl
Voor wie eens van gedachte wil wisselen met me, ideeën heeft kan me natuurlijk ook altijd bereiken op
[email protected] of anders op het AVP forum. Hoor graag wat er dan anders zou kunnen in jullie ogen of wat je tegen houdt om op AVP te komen. Opmerkingen als "een andere template" of "er is geen sfeer" kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee want sfeer maak je met z'n allen en we hebben met AVP al jaren lang elk jaar een nieuwe template gehad zolang ik me kan herinneren dus of het nou alleen daar aan ligt...?
Let me know, en wens iedereen een mooi vuurwerkseizoen 2022/2023!