Avp

Haha, dat jongetje had de tijd van zijn leven. En die kerel rond die rommel aan dozen gewoon roken. :D

Wat mij van de eigen VWR- collectie bijstaat, zijn die zwarte labels met gele letters. Nooit gehad en ook niet kunnen hebben door de afstand, maar op AVP destijds menig illustratie gezien en op hun eigen webpagina's natuurlijk. :D

AVP is niet meer wat het geweest is.. best wel een dode bedoeling. Of moet dat nog komen, zou mooi zijn als het weer als vanouds werd.

Och.. daar gaan we weer. Kan het elk jaar wel paar keer uitleggen, maar AVP is of wordt NIET meer zoals het vroeger was. Wanneer gaat dat nu eens doordringen? Als iedereen wegblijft of steeds maar zegt dat "het een dode bedoeling is" dan veranderd er inderdaad ook weinig natuurlijk... :yes:

Bij AVP is ALLES gewoon bespreekbaar... ook categorie F3 & F4 want ik vind al zolang ik AVP draai (sinds eind jaren 90!) dat dit bespreekbaar moet zijn en blijven voor de informatie en het belang van goede voorlichting. De oude AVP-ers refereren soms aan het feit dat we dat ooit eens gestopt waren in een ver verleden en velen vertrokken met de noorderzon naar sites zoals deze en FPM omdat we ineens kinderachtig waren en we telden meteen niet meer mee.

Dat dergelijke topics even iets verborgen werden gehouden en er een jaar of 2 jaar was waarin dit wat lastiger was is deels waar maar eigenlijk is dat altijd mogelijk geweest. Overigens is ook op deze site en op FPM besproken met de heren admins die ook benaderd werden door VROM om deze categorie vuurwerk dan niet meer bespreekbaar te maken, dus snap zelf eerlijk gezegd niet waarom AVP dan "minder" was daarom terwijl we de jaren ervoor duizenden freaks altijd hebben bediend en voorzien in een mooie vuurwerk community.

Wat weinig mensen weten is dat ik de VROM (nu ILT) in die tijd achter m'n broek aan had omdat ik als eigenaar/beheerder verantwoordelijk werd gehouden voor handel en eventuele ongelukken omdat ik dat volgens hen aanbood in de vorm van een online community wat in die tijden nog anders was dan nu. Ik heb zelfs met een aantal hoog geplaatste personen van VROM aan een tafel gezeten bij een wegrestaurant want ze wilden wel eens weten wie ik was en wat we nou eigenlijk deden met die gekke vuurwerksite die in die tijden steeds in het nieuws was. Ze vroegen het niet direct, maar indirect vroegen ze of ik gewoon heel dat gedeelte "illegaal" of buitenlands er af wilde knikkeren. Dat heb ik altijd geweigerd. Ik heb echt ALTIJD gezegd dat ik met AVP als beheerder niet verantwoordelijk gesteld kon worden als mensen zelf dingen posten, handel dreven of wat dan ook. Dat ging toen nog gek gezegd wat makkelijker op, maar tegenwoordig ben je zowat een crimineel als je een vuurwerkforum/site runt.

De tijden dat je binnen 1 minuut een reactie had was in 2006 t/m 2010 in de hoogtijdagen maar dat is geweest zoals gezegd en ook hier op VWC of FPM is dat soms een kwestie van tijd. In de tijd van alles vluchtig, 50 andere manieren van communiceren, iedereen druk met eigen leven, kids of andere persoonlijke redenen kan je niet meer vergelijken uit de tijd dat AVP 1 van de eerste en grootste sites van de Benelux was met duizenden leden in een paar weken tijd als we open gingen op 1 september. Zoals al vaker gezegd en regelmatig door mij aangegeven is die tijd voorbij en leven we in een andere tijd. Tuurlijk zou ik graag weer zien dat servers staan te roken vanwege de drukte en er weer een extra factuur op de deurmat valt van het datagebruik zoals vroegah want dat was heel gaaf, maar die tijd is niet meer helaas!

Als je AVP leuk vindt ben je altijd welkom, is het niets voor je en is alles alleen maar "dood" en verwacht je binnen 5 minuten een reactie dan kun je beter op andere kanalen zoeken naar je antwoord.

Overigens hebben we ook sinds vorig jaar een Discord server waarin vele freaks kunnen chatten met elkaar en zelfs online meetings kunnen fixen, doen we Youtube en zitten we op alle Sociale Media kanalen.. dus zo dood zijn we niet en is het prima te doen maar inderdaad niet meer zoals 15 jaar geleden. Dat het nu 12 september is en niet zo druk is denk ik iets omdat velen er nog niet helemaal mee bezig zijn. De drukte komt vast tegen november en december wel weer. Laten we ook vooral niet vergeten dat vuurwerk niet alleen vertegenwoordigd word door de freaks in Nederland, maar het merendeel gewoon de huisvaders/zonen zijn die in december er eens wat van opzoeken.

Voor wie de kanalen van AVP niet weet of toch gezellig mee wil doen.. check de Frontpage: https://avpvuurwerk.nl :thumbsup:

Voor wie eens van gedachte wil wisselen met me, ideeën heeft kan me natuurlijk ook altijd bereiken op [email protected] of anders op het AVP forum. Hoor graag wat er dan anders zou kunnen in jullie ogen of wat je tegen houdt om op AVP te komen. Opmerkingen als "een andere template" of "er is geen sfeer" kan ik eerlijk gezegd niet zoveel mee want sfeer maak je met z'n allen en we hebben met AVP al jaren lang elk jaar een nieuwe template gehad zolang ik me kan herinneren dus of het nou alleen daar aan ligt...? :D

Let me know, en wens iedereen een mooi vuurwerkseizoen 2022/2023! :)

Druk is het zeker niet! Zal het ook niet worden. Als je naar de drukte op zoek bent hoe dat voorheen was.
Is het hier trouwens ook niet, of nouja, als je het vergelijkt met avp 10 of 15 jaar terug niet.
De gemiddelde leeftijd op fora ligt elk jaar hoger nieuwe aanwas is er nauwelijks, die vinden andere kanalen. Wat prima is.

Voor mij zijn de foto's die eindhovenvuurwerk vandaag heeft gepost, of de filmpjes die avp zelf plaatst reden genoeg eens in de zoveel tijd avp eens te bekijken. Doet me echt denken aan de jaren dat ik uren per dag op avp rondhing. Heerlijk.
Daar hoeft het niet druk voor te zijn, wat het hier inderdaad meer is.
Avp hoort bij mijn online vuurwerkrondje, er valt genoeg te vinden, en voor mij vooral het gevoel van vervlogen tijden. Life goes on. Hobby's worden anders beleeft en tijd anders ingedeeld.
Zonder avp, of bijvoorbeeld vuurwerkbelgie. Was ik en vele freaks van mijn leeftijd en daarboven, niet de freak die ik jaren ben geweest en nog steeds altijd deels zal zijn.

Om lekker in de sfeer van vroegâh te blijven hebben we weer een oudje terug gevonden! Deze keer een montage uit 2005 gemaakt door toenmalig lid Dennis! :droolthum

Om lekker in de sfeer van vroegâh te blijven hebben we weer een oudje terug gevonden! Deze keer een montage uit 2005 gemaakt door toenmalig lid Dennis! :droolthum

Heel gaaf filmpje om te zien en vooral dat er ook een foto tussen zit van mijn collectie van toen :wink: :D :bye:!

En we hebben alweer een oudje voor je van "vroegâh"! :cool:

Dit was toch wel 1 van de meest bekende AVP eindfilms gemaakt door moderator Afcajax. Ook tijdens de PyroFM uitzendingen werd dit nummer elk jaar weer steevast aangevraagd en begonnen we de uitzendingen er zelfs mee!

Ook in deze eindfilm zie je weer de mooiste collecties van diverse leden en stukjes film in de tijd dat we nog geen HD kenden of dure camera's met veel megapixels hadden. Deze versie hebben we een klein beetje proberen te pimpen met iets hogere kwaliteit en breedbeeld van gemaakt.

Herken jij deze nog? Laat het hieronder weten in een reactie! :handsup:

Ik herinner mij deze eindvideo nog steeds, na 17 (!) jaar nog wel. Dat was een knap staaltje werk van Patrick, ik denk jullie beste eindvideo, vooral omdat die mij zo lang bijgebleven is en ik denk dat ik niet de enige ben.

Alles zit in deze film, matten, potten, vuurpijlen, de crew (jij, Patrick, Pieter), het AVP forum in een van zijn best bekende layouts, AVP radio, rapportages, collecties, top! Haalt goede oude tijden naar boven.

Tegenwoordig geen matten en vuurpijlen meer, erg jammer. Dit soort jaren komen niet meer terug, tenzij de (s)linksche mensen hun decennialange focus op iets anders weten te richten.

PS: Denk niet dat we (op afgelopen pagina's) harde kritiek leveren op jou en/of AVP. We missen die goede oude tijden en de onmacht die er is maakt gewoon dat er wat frustratie leeft rondom het onderwerp vuurwerk.

Heerlijk die beelden uit 2005! Ik kan het mij nog goed herinneren. Rond deze tijd ontdekte ik AVP, stiekem mis ik die goede oude tijd. Ontzettend sfeervol was het altijd. Drifting Away is voor mij onlosmakelijk verbonden met vuurwerk door deze compilaties. Kom maar door met meer oudjes Arjan!

We hebben er weer 1 hoor...! Hoe oud was jij in 2006?:droolthum

Deze keer beelden van de allereerste Zena Trophy in 2006! Dat jaar deed o.a. AVP mee met de wedstrijd voor mooiste consumenten show waarbij je voor 350 euro een vuurwerkshow mocht maken. We werden toen 2e helaas maar de pret was er niet minder om.
Geniet van de sfeer op die dag met allerlei (oud) AVP mods en de lol die we tijdens de bouw hadden. Deel, like de video en geef natuurlijk ook even een duimpje omhoog als je het kan waarderen! :bye:

Geweldige beelden Arjan. Ik heb dit filmpje de afgelopen jaren wel vaker bekeken en elke keer weer is het ontzettend genieten. Ik heb zelf mee mogen doen aan de Battle in 2017 en 2018 en ik weet hoe geweldig dit is. Mooi om te zien welke stappen de Trophy heeft gemaakt, al is dat kleinschalige zoals op de beelden ook wel erg gaaf.

@AVP: hebben jullie ook nog beelden van latere edities van de Trophy?

Zoals jullie wellicht wel gemerkt hebben is de befaamde chatbox weg van AVP. Dit is natuurlijk niet zomaar besloten maar meer omdat de versie die we draaiden eigenlijk stiekem voor best wat bugs zorgde...
We hebben al vanaf vorig jaar met wat omwegen en aanpassingen de chat steeds overeind gehouden, daarom heb ik besloten deze uiteindelijk toch te verwijderen. Nu snap ik dat iedereen lekker wil chatten, maar ik vond al veel langer dat de hele opzet van een forum (en dure forumsoftware) zoals we gebruiken dan wegvalt want AVP werd voornamelijk alleen maar als 1 grote chatbox gebruikt en dat is natuurlijk wel een beetje zonde.

Om lekker met medefreaks te kleppen kan je hier op het forum terecht in de onderwerpen zoals De Bunker waar off-topic dingen mogen en kunnen. De rest is uiteraard meer inhoudelijk gericht over onze grote passie VUURWERK! We hebben sinds vorig jaar december een Discord Server ingericht waar je met elkaar kunt chatten, dus daar kan je naartoe als je verder geen zin hebt in alles wat hier op het forum staat...

Deze AVP Discord Server kan je hier vinden: https://discord.gg/CywZCSd2nn

Ook hebben we sinds gisteravond de laatste versie van de forumsoftware die we draaien (vBulletin 5 .7.0) geïnstalleerd waardoor bugs en eventuele lekken opgelost zijn, dus we zijn weer helemaal bij!

Mocht je nog dingen tegenkomen die vreemd zijn, of zie je errors? Laat het ons of mij dan weten via een PM. Er zijn nog een paar dingen die ik al weet. Zo is het thema nu wat donkerder waardoor de smilies er vreemd uitzien. Ik ga dit nog oplossen komende dagen.

Voor zover ik weet draait en werkt alles dus we kunnen er weer tegenaan de komende maanden! :thumbsup:

Voor mij persoonlijk toch wel 1 van de mooiste herinneringen uit mijn pyro-carriere, stoken op de middenstip van een vol voetbalstadion. Het was echt vet om te doen en Arjan heeft er destijds nog een leuke film van gemaakt. Bij 0:20 zie je mij nog even in beeld en krijg ik de pyrotorches.

BREAKING NIEUWS!

Vanaf komende week gaan we een HELE DIKKE vuurwerkprijs actie opstarten via ons Youtube kanaal! Hoe of wat melden we zsm, maar het gaat om een verloting van VEEL consumenten vuurwerk als we meer dan 1000 geregistreerde leden halen voor 31 december 2022!

Zorg er dus voor dat je al je vrienden attendeert op ons kanaal, je geabonneerd bent, ook volgt en dan maak jij kans op een dikke vette prijs aangeboden door www.vuurwerkreus.nl in Oud-Beijerland :cool:
Ophalen van de gewonnen prijs zal tijdens de laatste 3 verkoopdagen in Nederland zijn.

Laat het iedereen weten in je omgeving! :handsup:

https://www.youtube.com/@AVPVUURWERK/community

Back
Bovenaan