Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2023

Het is echt waardeloos al die afkeur. Kan ook alleen maar in Nederland. En de ILT staat constant in zijn handen te wrijven. Ze krijgen de ene tip na de andere.:rolleyes:
 
Hoe zit het eigenlijk met het afkeuren van producten in het buitenland, daar hoor je hier natuurlijk weinig over maar ook daar zou het toch niet anders zijn dan hier ?

Ik weet dat ze zelfs in China producten die niet okay zijn vernietigen, zie foto :

Illegaal vw in China.jpg
 
Helemaal eens...die gasten zitten echt niet hier te kijken van wat zullen we nu eens gaan keuren.
Dat zijn gewoon allemaal vastgestelde normen en soms heb je dan pech soms geluk....helaas is het dit jaar t laatste
 
Helemaal eens...die gasten zitten echt niet hier te kijken van wat zullen we nu eens gaan keuren.
Dat zijn gewoon allemaal vastgestelde normen en soms heb je dan pech soms geluk....helaas is het dit jaar t laatste

Geloof ons nou maar dat die gasten hier echt wel kijken.
 
Sorry voor de off-topic post maar even een paar fabeltjes de wereld uit helpen.
- ILT test niet meer op de Maasvlakte, maar in Duitsland
- Testen vinden plaats tot een Europees maximaal voorgeschreven windsnelheid. Waait het harder? Dan wordt er niet getest.
- Er wordt hier niet meegelezen om vervolgens een product op te halen, omdat iemand het er hier in dit topic over heeft gehad. Er wordt een voorselectie gedaan van producten die binnenkomen op basis van een risicoanalyse.

Dat laatste is ook altijd waarom de cijfers van afkeur zo achterlijk hoog zijn. Dat is puur propaganda, want als je kijkt naar de werkelijke afkeur:import verhoudingen is het waanzinnig klein. Er worden bijvoorbeeld, en dit zijn uit de duim gezogen cijfers hoor, 50 producten opgehaald voor het testen. Daarvan wordt dan bijvoorbeeld 25% afgekeurd, dus ~12 producten. Dat klinkt dan alsof een kwart van het vuurwerk is afgekeurd, maar op de totale hoeveelheid die er binnenkomt is dat natuurlijk drie keer niks.

Kleine edit: HVLV heeft wel een punt, de risicoanalyse wordt natuurlijk wel ergens op gebaseerd. Dus dingen die enorm veel aandacht genereren, vallen op. Het is dan weer niet zo dat als ze hier aandacht zien, ze meteen de bus in stappen en het product gaan ophalen. Dat kan wel betekenen dat het volgend jaar extra onder de loep ligt.
 
Sorry voor de off-topic post maar even een paar fabeltjes de wereld uit helpen.
- ILT test niet meer op de Maasvlakte, maar in Duitsland
- Testen vinden plaats tot een Europees maximaal voorgeschreven windsnelheid. Waait het harder? Dan wordt er niet getest.
- Er wordt hier niet meegelezen om vervolgens een product op te halen, omdat iemand het er hier in dit topic over heeft gehad. Er wordt een voorselectie gedaan van producten die binnenkomen op basis van een risicoanalyse.

Dat laatste is ook altijd waarom de cijfers van afkeur zo achterlijk hoog zijn. Dat is puur propaganda, want als je kijkt naar de werkelijke afkeur:import verhoudingen is het waanzinnig klein. Er worden bijvoorbeeld, en dit zijn uit de duim gezogen cijfers hoor, 50 producten opgehaald voor het testen. Daarvan wordt dan bijvoorbeeld 25% afgekeurd, dus ~12 producten. Dat klinkt dan alsof een kwart van het vuurwerk is afgekeurd, maar op de totale hoeveelheid die er binnenkomt is dat natuurlijk drie keer niks.

Kleine edit: HVLV heeft wel een punt, de risicoanalyse wordt natuurlijk wel ergens op gebaseerd. Dus dingen die enorm veel aandacht genereren, vallen op. Het is dan weer niet zo dat als ze hier aandacht zien, ze meteen de bus in stappen en het product gaan ophalen. Dat kan wel betekenen dat het volgend jaar extra onder de loep ligt.

ILT kijkt wel op het forum. Dat hebben ze letterlijk gezegd tijdens een intensieve controle in Haulerwijk vorig jaar. Ze kijken naar actieve topics inderdaad...
 
Back
Bovenaan