Artikelen die niet binnen komen in 2017!

Ik heb de speculaties op dit forum aan mijn dealer voor gelegd en gevraagd wat hij allemaal gehoord heeft etc. Dit was zijn reactie:

''Wij als dealers worden niet door alle importeurs van het laatste nieuwe voorzien.
Maar enkele importeurs hebben ons laten weten dat alle producten die wij van verkopen, gewoon binnenkomen of al binnen zijn.
Van Evolution Fireworks, Vulcan Europe, Rubro Fireworks en Eurostar Firworks krijgen we alles binnen.''

Hoe ver we hier iets aan hebben weet ik niet, maar het stelt mij alweer wat meer gerust...

U komt uit het zuiden van het land? :D

Zie ik nou dat de hyperblitz, zo goed ontvangen na de trophy, niet geleverd wordt?

Nope zo heb ik het ook begrepen :frusty: eerst moeite gedaan om op de schietlijsten te achterhalen welk product het was... om vervolgens niet te kunnen bemachtigen. Huilen met de pet op...

Staat nog gewoon te koop op de site van Zena

Alleen als de winkelier nog restvoorraad had van vorig jaar staat deze nog bij die winkeliers op de ZENA-site. Vanuit ZENA/Lesli kan deze al sinds begin oktober niet meer geleverd worden en dus ook niet ingekocht worden door winkeliers.

Inmiddels heeft ZENA/Lesli bekend gemaakt dat in navolging van de Hyperblitz ook van de Ultrablitz door omstandigheden niet veel verkoopvoorraad beschikbaar zal zijn. Dealers kunnen dit artikel inmiddels niet meer inkopen bij Lesli/ZENA en moeten het dus doen met hun restvoorraad en eventueel al geplaatste startorder.

Kunnen ze niet gewoon in Nederland een vuurwerkfabriek neerzetten? En nee, niet zo'n eentje midden in een woonwijk maar gewoon ergens op het platteland met een onbebouwde strook land eromheen. Dan heb je geen gezeur van hittegolven, logistieke problemen en overstromingen.

Kunnen ze niet gewoon in Nederland een vuurwerkfabriek neerzetten? En nee, niet zo'n eentje midden in een woonwijk maar gewoon ergens op het platteland met een onbebouwde strook land eromheen. Dan heb je geen gezeur van hittegolven, logistieke problemen en overstromingen.

Loonkosten van een chinees: 50 euro per maand... Einde van deze droom. Nog maar niet te beginnen over de veiligheidsregels en de onderlinge verschillen...

Wel hoge loonkosten en veiligheidseisen mbt de productie.

Na de vuurwerkramp in Enschede zijn de Nederlandse wetten en voorschriften blijkbaar dermate zwaar geworden dat het voor een vuurwerkfabriek bijna onmogelijk is geworden om zich in Nederland te vestigen. Zelfs de laatste vuurwerkfabriek in Nederland (van der Nat BV) heeft hierdoor zijn deuren moeten sluiten destijds.
Ik zie dit dus niet zo 1-2-3 gebeuren.

Loonkosten van een chinees: 50 euro per maand... Einde van deze droom. Nog maar niet te beginnen over de veiligheidsregels en de onderlinge verschillen...

En toch zou je verwachten dat deze kosten te verantwoorden zijn tegenover de voordelen:

- zelf productie in handen als 'importeur'
- geen transportkosten
- minder afkeur

Qua bunkerruimte is het al geregeld, ik neem aan dat je netzo veel plek moet hebben als nu.

Natuurlijk is de kennis niet in huis, wellicht kun je als bedrijf een aantal Chinezen importeren...

Inmiddels heeft ZENA/Lesli bekend gemaakt dat in navolging van de Hyperblitz ook van de Ultrablitz door omstandigheden niet veel verkoopvoorraad beschikbaar zal zijn. Dealers kunnen dit artikel inmiddels niet meer inkopen bij Lesli/ZENA en moeten het dus doen met hun restvoorraad en eventueel al geplaatste startorder.

Bedankt. Zet deze er echter niet in omdat sommige winkels wel hun startorder krijgen en dit artikel dus wel besteld kan worden in bepaalde mate.

Neeejjjjjjj.... die had ik net besteld... Balen zeg, de lijst begint al aardig lang te worden zo :(

Oei das echt balen, is was nog van plant hem aan te schaffen

Hier wordt menig vwclid niet blij van aangezien het een populaire nieuwkomer is.

Back
Bovenaan