Amsterdam wordt vuurwerkvrij, knallen alleen nog in speciale zones

De letters IAMSTERDAM gaan ook verdwijnen xD dit geeft aan wat het niveau is in mijn ogen. Het zou namelijk te individualistisch zijn :bonk:

succes met handhaven, heb soms het idee dat de politiek gewoon doordrukt wat een beetje populair klinkt.
belachelijke beslissing.

VOlgens de wet mag je geen vuurwerkzones aanwijzen maar alleen vuurwerkvrije zones. deze dienen dan ook echt nut te hebben. De gemeente hilversum is hier bijvoorbeeld al eens op teruggevloten. Als dit echt gaat gebeuren, dient eerst de wet aangepast te worden, dat zie ik echter niet gebeuren...

Ik blijf het zeggen en herhalen: het is wettelijk niet mogelijk om afsteekzones aan te wijzen. Op dit moment is er nog niet eens aan begonnen om daar een wetsontwerp voor te maken. Dat is een langdurig proces. Ik denk dan ook dat dit volgend jaar helemaal nog niet kan.

Wel nog een korte nuance op een reactie van iemand hierboven: mocht het ooit zover komen dat er echt afsteekzones komen dan snap ik niet waarom iemand reageert met de verwachting dat er dan meer illegaal vuurwerk komt. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, wel kan/zal het zo zijn dat meer mensen op een illegale plek gaan afsteken. Maar mijn buurman die al jarenlang legaal koopt gaat niet opeens illegaal kopen omdat hij niet meer voor de deur mag afsteken.

VOlgens de wet mag je geen vuurwerkzones aanwijzen maar alleen vuurwerkvrije zones. deze dienen dan ook echt nut te hebben. De gemeente hilversum is hier bijvoorbeeld al eens op teruggevloten. Als dit echt gaat gebeuren, dient eerst de wet aangepast te worden, dat zie ik echter niet gebeuren...

Zo zo dat is feitelijk PVV taal, wat Halsema roept.
Zaken die niet waargemaakt kunnen worden, of maar half kloppen.

Het is weer een typisch media bericht. Ik herinner me nog dat de vuurpijlen verboden zouden worden, ook een voorbarig iets uit de media, evenals de single shots.

Het meest trieste vind ik dat de media maar door blijft beuken met dit soort onzin, net zolang tot dat je een crimineel voelt om iets af te steken. Daar lijkt het mij meer op!! Kots misselijk word je van de leugens manipulaties, en dan vooral die volks vertegenwoordigers, die niets anders doen dan hun eigen zin proberen door te drukken!

Ik blijf het zeggen en herhalen: het is wettelijk niet mogelijk om afsteekzones aan te wijzen. Op dit moment is er nog niet eens aan begonnen om daar een wetsontwerp voor te maken. Dat is een langdurig proces. Ik denk dan ook dat dit volgend jaar helemaal nog niet kan.
Dat is enerzijds natuurlijk goed nieuws, aangezien Halsema het er dan niet zomaar door kan drukken. Echter.. als baas van A'dam kan het natuurlijk ook maar zo zijn dat zij een pilot-mogelijkheid van de regering gaat krijgen. Ik zou er maar niet teveel op vertrouwen dat zij dit niet voor elkaar gaat krijgen.

Ook dat verbaast me niks. Zal je zien dat andere (grote) steden snel volgen als dit enig "succes" blijk te hebben..:no:

Nou als het echt ten uitvoer komt wil ik graag zien wat de uitkomst wordt.
Het zal linksom of rechtsom verkeerd uitpakken voor ons...

• Werkt het goed: gaat het voor meer gemeentes gelden binnen een paar jaar
  • Werkt het niet goed: gaan ze nóg strengere regels verzinnen
  • Werkt het averechts: zal vuurwerk wel weer de schuld krijgen, wederom nóg strengere regels
  • Maakt het geen verschil: zal Halsema het wel positief uitleggen voor milieu en rotzooi op straat, dus zo doorgaan

Back
Bovenaan