Alpeco Fireworks [Kapellen]

Verrassend nieuws en ik moet eerlijk zeggen dat mijn hartje wat sneller begon te kloppen toen ik het las en ben zeer benieuwd met welke producten ze gaan verkopen. Het kan toch haast niet anders dat ze toch zeer zeker komen met Bonbridge :angel:

Bij de website van Alpeca en Edruco staat dit bij het domein:
Registrant Name: P.M.G. Vanwesenbeeck
Registrant Organization: Pyroshop BVBA
Registrant Street: Molenstraat 6
Registrant City: Baarle Hertog

Wouw, dat is mooi nieuws. Alpeco is maar 30 min. Rijden vanaf hier en baarle een dik uur.
Kan ik weer dichtbij shoppen.

Pim van pyroshop heeft alpeco gehuurd tot 1 januari van de curator! de bunkers/sprinklers zijn niet volgens de regels in orde bij alpeco en als men dus alpeco helemaal overneemt moeten ze dus flink investeren

Ik ben benieuwd

Gaan ze er voornamelijk pyrostar verkopen of kunnen we ook producten van bonbridge verwachten?

Ik vermoed ook bonbridge, dit zullen wel oude voorraaden zijn. Dit is door de curator in gang gezet om nog zoveel mogelijk kosten te dekken van Alpeco's failliesement.
Info van de buren op fpm.

Vandaag dan maar even bij Alpeco binnengewandeld.

Producten van Bonbridge, producten van Pyrostar, kan moeilijk zeggen welk merk de overhand had. Ik denk dat het 50/50 zal zijn wat ze hadden. Prijzen zijn anders wel redelijk te noemen.

Het Mercury -assortiment (de gekende doos met de 6 3" bolpijlen) hing voor 49,50 tegen de wand terwijl die destijds verkocht werd aan 39,50, maar tien jaar geleden waren ze wel 55€.. Om maar een idee te geven dat prijzen geen absoluut gegeven zijn.

500grammers waren in Kapellen te krijgen met leuke kortingen. Ook die van Bonbridge!

De bloemetjes-nitraten waren in Baarle (Pyroshop) daarstraks 20€ per 80 (actie) maar in Kapellen vroegen ze 27,50 voor 60 (actie). Pirats waren dan weer goedkoper in Kapellen (ik weet ook wel dat je voor Pirats niet naar België rijdt).

De 'nitraatmat 500 shots' was in Kapellen 17,50€ per stuk (wat een heel mooie prijs is), prijs in Baarle ontgaat mij even maar volgens mij vroegen ze daar 37,50€ per twee en 22€ per stuk.

Verder stonden er in Kapellen behoorlijk wat grote 'cakeboxen' (je weet wel, consumentenvuurwerk doorgelont waardoor je eigenlijk 6 tot wel 10 consumentenpotten afsteekt in een grote doos) die best aan een redelijke prijs weggingen, om niet te zeggen dat ze soms echt goedkoop waren.

Ook waren er in kapellen veel assortimentspakketten te krijgen. Het "happy holidays SAS-806 pakket", in mijn ogen een absolute aanrader en iets wat ik jaarlijks meeneem, was 99€. Exact dezelfde prijs die je twee of drie jaar geleden ook betaalde (heb altijd 99€ betaald).

Bij Edruco, waarvan de site nochtans aangeeft dat ze vandaag open waren, stond ik voor een gesloten poort, niet echt een goede zaak wetende dat een deel van Nederland al herfstvakantie heeft. En ja, ik was ruim voor sluitingstijd bij Edruco.

Bij Alpeco was er trouwens behoorlijk wat bedrijvigheid, er was drie man aan het werk in de winkel die stuk voor stuk zeer vriendelijk waren. Ze waren nog volop bezig met het installeren en plaatsen van de dummy's in de zaak, heb met de personeelsleden ook gebabbeld over bepaalde producten en ik moet zeggen die gasten hadden echt kennis van zaken. Zowel qua lading, inhoud, effecten, voorraad.. Ik heb er andere achter de toog op de Starrenhoflaan weten staan.

Kortom, in mijn ogen verdient deze 'nieuwe' zaak zeker een kans. Zena, Salon Roger, Wimmers.. Hebben destijds ook allemaal een kans gekregen. En ook al komen de tijden waar je 3" en 4" blokken ging halen in Kapellen nooit meer terug, voor velen onder ons is het uiteindelijk daar wel allemaal begonnen.

Leuke bijdrage reverze.
Ik ga spoedig ook eens langs en zal vragen of ik er foto's mag maken.
Zal mijn info dan ook hier delen.
Heb de zhang jaren eigenlijk geboycot, aangezien er toen meer frans werd gesproken dan Nederlands.
Toch zonde dat zo'n mooie zaak afgleed.
Hopen dat het nu weer de goede kant uitgaat.

gister even geweest, bonbridge is overgenomen door pyrostar, en inderdaad het na 1 januari verhaal etc.
Filmpje komt eerdaags van deze zaak online, heb wat beeldjes geschoten.

Back
Bovenaan