Alpeco Fireworks [Kapellen]

Straks geen spektakelvuurwerk meer, ook geen verkoop van brandblussers waarvan ze er waarschijnlijk tig hebben staan.

Voor consumentenvuurwerk heb je geen brandblusser nodig.

kan me niet herinneren dat er afgelopen vrijdag naar brandblussers werd gevraagd.... ze zullen er inderdaad vanaf moeten Sateetje, maar eigenlijk zal iedereen zelf ook wel moeten kunnen bevatten dat wanneer je dergelijke goederen vervoert je wel bepaalde voorzorgsmaatregelen moet nemen. als het mis gaat zal het waarschijnlijk erg snel heel goed mis kunnen gaan.

men brengt het nu weer onder aandacht omdat het gewoon verplicht is voor spektakel vuurwerk. Overigens als je wordt aangehouden in België met spektakel vuurwerk en je hebt geen 2kg brandblusser bij je is dat je eigen verantwoording, en dus ook de boete :)

Weet niet of dit er zozeer toe doet maar meld het toch.
Ik zag vaandag in de telegraaf een advertentie staan van Alpeco.

Ja, die zag ik ook en ik heb er een foto van gemaakt.
Stond 12 december 2009 in de Telgraaf.
Maar ik heb hem vorig jaar ook gezien.
DSC_8696_Medium_.JPG

Laatste dag Spektakelvuurwerk :(

Ben benieuwd waar Alpeco/Bonbridge mee komt. Goedkoper, beter, uitgebreider, connectorsystemen,....

dat er al veel op was kan ik mij best goed voorstellen, ik denk namelijk zelf dat Alpeco zijn bunkers nou niet meer compleet vol had liggen en er ook geen aanvoer meer was wat betreft spektakelvuurwerk.

Maar ook ik ben benieuwd waarmee ze bij Alpeco mee komen. Mochten ze met connectors komen van de bestaande blokken en nieuwe natuurlijk dan kunnen we nog wel even geduld hebben want die zijn natuurlijk niet zo maar 1, 2 , 3 gemaakt. We zullen hun website goed in de gaten gaan houden.

Zou toch wel mooi zijn, de 150sh ZS New Spring Wind of de 150sh FS Caribbean Palm Tree in 15 delen op te bouwen dmv een bouwpakket :)

Die soort blokken ga je toch wel missen. We zien wel hoe creatief Bonbridge is...

Laatst bewerkt:
Denk je werkelijk dat dat nut heeft?
Als er een bedrijf slecht was in het up to date houden van hun website, dan was dat Alpeco wel.

Dat klopt inderdaad, maar dat kwam omdat zij enige onenigheden hebben gehad met de webmaster/beheerder van die website. Deze problemen zijn als het goed is opgelost, dus..
Maar de toekomst zal het leren :)

Dat klopt inderdaad, maar dat kwam omdat zij enige onenigheden hebben gehad met de webmaster/beheerder van die website. Deze problemen zijn als het goed is opgelost, dus..
Maar de toekomst zal het leren :)

Als het goed is moet inderdaad de website beter worden onderhouden.

Is er dan ook wellicht bekend of Alpeco eindelijk productfilmpjes gaat vrijgeven en op hun site gaat plaatsen?
Heb zelf nooit echt problemen gehad met de gastvrijheid aldaar en was altijd tevreden over de kwaliteit van het vuurwerk.
Vond de zaak echter twee grote manco's hebben;
1) Geen actuele productlijst aanwezig op de website, dus vooraf een wenslijst samenstellen was bijna altijd vergeefse moeite want veel was niet op voorraad.
2) Geen beeldmateriaal voorhanden van nieuwe producten, dus je wist nooit exact wat je kocht.
Ik ben juist zo iemand die graag vantevoren de fora afstruint, voor productfilmpjes en commentaar op de producten en ben heel zeikerig en lang bezig voordat ik een uiteindelijk bestellijst heb gemaakt. Naar ik aanneem ben ik niet de enige daarin.
Alpeco zal aan mij geen klant meer hebben (heb dit jaar sowieso overgeslagen) indien zij aan deze twee manco's niets veranderen, nu zij alleen nog maar consumentenvuurwerk mogen leveren.
Bij elk Nederlands vuurwerkverkooppunt ben ik immers (zo goed als) verzekerd dat zij mij de producten van mijn bestellijst kunnen leveren en krijg daar bij een voorbestelling vaak nog een leuke korting ook.

Is er dan ook wellicht bekend of Alpeco eindelijk productfilmpjes gaat vrijgeven en op hun site gaat plaatsen?
Heb zelf nooit echt problemen gehad met de gastvrijheid aldaar en was altijd tevreden over de kwaliteit van het vuurwerk.
Vond de zaak echter twee grote manco's hebben;
1) Geen actuele productlijst aanwezig op de website, dus vooraf een wenslijst samenstellen was bijna altijd vergeefse moeite want veel was niet op voorraad.
2) Geen beeldmateriaal voorhanden van nieuwe producten, dus je wist nooit exact wat je kocht.
Ik ben juist zo iemand die graag vantevoren de fora afstruint, voor productfilmpjes en commentaar op de producten en ben heel zeikerig en lang bezig voordat ik een uiteindelijk bestellijst heb gemaakt. Naar ik aanneem ben ik niet de enige daarin.
Alpeco zal aan mij geen klant meer hebben (heb dit jaar sowieso overgeslagen) indien zij aan deze twee manco's niets veranderen, nu zij alleen nog maar consumentenvuurwerk mogen leveren.
Bij elk Nederlands vuurwerkverkooppunt ben ik immers (zo goed als) verzekerd dat zij mij de producten van mijn bestellijst kunnen leveren en krijg daar bij een voorbestelling vaak nog een leuke korting ook.

Ik ben er helemaal mee eens. Er zijn voorbeelden van firma's dit er wel veel werk van maken. En ja, ook ik ben zo een persoon die van te voren alle fora afgaat om te bepalen wat ik nu graag wil en tegen welke prijs. We hebben maar een dag in het jaar dat we zelf mogen stoken en dat wil ik graag na een jaar wachten zo goed mogelijk doen. En geloof me daar heb ik geld voor over.

Als je een beetje had nagedacht.. dan wist je dat Alpeco -nooit- prijs of product lijsten had.

Beeldmateriaal van hun producten is er -ZAT-, kijk even rond hier op het forum.. of op andere forums en je vind meer dan genoeg.. tot vorig jaar werden er nog iedere jaar (welliswaar besloten) demo avonden georganiseerd. Hierbij heb ik altijd gefilmd, en heb ik van de meest relevante zaken filmpjes online gezet. En verder zijn er van alle producten fotos beschikbaar van wat je kunt verwachten van de producten.

Tot slot er is nog altijd een Demo DVD beschikbaar van het feestvuurwerk van Alpeco.

Hallo Jack,

Waarom producten op je website zetten en een deel ervan niet op voorraad hebben?
Dan kan je net zo goed de website opheffen wanneer deze toch nooit up to date is.

M.b.t. de filmpjes heb ik het over nieuwe producten.
En daarvan is over het algemeen maar een zeer beperkt deel van op video te vinden.
Dit wordt dan inderdaad door jou geplaatst.

M.b.t. die Demo dvd dacht ik gelezen te hebben dat Alpeco deze niet beschikbaar wil stellen en alleen in haar eigen zaak draait.
Ik heb hem iig alleen nog maar in de zaak kunnen bekijken.

22.12.09 - VERKOOP VUURWERK

Beste klanten ! Wij wensen te beklemtonen dat wij nog steeds volop vuurwerk verkopen en er nog meer dan voldoende voorraad is. In onze "newsflash" van 11 dec. staat enkel vermeld dat er vanaf 21 december geen "spektakelvuruwerk" (= zwaar vuurwerk) meer mag verkocht worden aan buitenlandse klanten met B.TW. en KVK- nummer. De verkoop van feestvuurwerk aan particulieren uit België, Nederland, e.a. landen gaat gewoon verder zoals vroeger.

22.12.09 - VERKOOP FEESTVUURWERK

Niettegenstaande de verkoop van het zware vuurwerk (SPEKTAKELVUURWERK) aan buitenlandse niet-particulieren sedert 21 december verboden is, gaat de verkoop van het feestvuurwerk aan alle particulieren gewoon verder. U kan dus net als de voorbije jaren vrij feestvuurwerk kopen.

Na 11 maanden weer eens een nieuwsbrief ontvangen van Alpeco;

Beste vuurwerkfanaat,

Vanaf vandaag 22/12/2009 tot en met 31/12/2009 krijgt u bij aankoop vanaf een bepaald bedrag GRATIS vuurwerk !

AANKOOP VAN MIN. 200 €uro
Indien u, als particuliere klant, voor minstens 200 €uro feestvuurwerk aankoopt krijgt u een GRATIS compact t.w.v. 17,50 €uro !
Deze gratise batterij komt uit het assortiment 25-shots VT (art. 2501 t/m 2504)

AANKOOP VAN MIN. 500 €uro
Indien u, als particuliere klant, voor minstens 500 €uro feestvuurwerk aankoopt krijgt u dezelfde compact als hierboven omschreven + GRATIS batterij "Crackling Chysanthemum" (art. 2523), t.w.v. 25 €uro.

Deze aanbieding is geldig zolang de voorraad strekt !

Vriendelijke groeten,

Het ALPECO team

Het is toch echt te gierig voor worden :bonk: 250 euro krijg je een cake terwaarde van 17,50 ?! en voor 500 krijg je 2 cakes.

Ze mogen wel eens een voorbeeld gaan nemen aan Original. Klantvriendelijk, veel op voorraad, gul.

Alpeco is gewoon een gierige zaak, altijd geweest.

Vorige maand voor 800 gehaald en na zelf vragen kreeg ik de 25 sh mines mee.
Als ik niks had gezegd had ik helemaal nada noppes gehad.
Wat mij betreft mogen ze failliet gaan, dat gun ik die chinees wel.
Volgend jaar naar Olen voor de knallers!

Eerst geen korting krijgen en na lang zeuren ineens 15% korting krijgen... Zo zie je hoeveel er ineens nog met de prinjs gedaan wil worden. Ze hopen gewoon dat je niks zegt en ze dus dikke winst maken. Echt een *** zaak met bijdehandte *** gastjes achter de kassa sinds een jaar...

net als de actie dat je fonteinen bij aankoop vanaf 100 euro zou krijgen, maar van me heeft vooor meer dan 400 euro gehaald en kreeg helemaal niks gratis.

Ze moeten toch met wat spektaculairder feestvuurwerk komen en wat meer korting of gratis producten en de site wat beter bijhouden. Dat zou de winkel wel goed doen denk ik.

Back
Bovenaan