Alpeco Fireworks [Kapellen]

En ik wil eindelijk wel eens weten hoe het met de CT500 zit. Van 250 gr sas naar 175? Wie kan het mij vertellen?

En ik wil eindelijk wel eens weten hoe het met de CT500 zit. Van 250 gr sas naar 175? Wie kan het mij vertellen?

Laat je oren het werk doen zou ik zeggen :)

Ik denk dat hij chainthunder tijdperk is afgelopen, Ze zullen wel geprobeerd hebben de productie kosten te drukken. Het gevolg is bekend...

groetjus

Een rekensommetje met het totale poedergewicht (wat op het karton staat) vertelt ons dat de CT nu 175 gram bevat, vandaar.

Dit riekt eerder naar "alvast regelen voor de Europese certificering" dan dat men op de productie heeft willen besparen. Zo'n aanpassing aan een product kost namelijk ook geld.

Het was ons (de Museumdudes) met afgelopen oudjaar trouwens al opgevallen dat de CT's niet meer zo luid als enkele jaren geleden knalden. Nog steeds een prima knalmat, begrijp me niet verkeerd, maar een bewaarde 100 schots rits uit 2004 knalde gewoon beduidend luider dan de versie van 2008. We dachten dat het wellicht een mindere batch was, maar ik geloof nu eerder dat ze geleidelijk aan zijn "afgevoerd". Laten we hopen dat we dan nu op het eindpunt zijn aanbeland.

Cameo

Tsjah een drukfout.. ik heb het gelezen, ik heb er nog mijn twijfels bij. Het feit dat mensen klagen dat de CT zachter knalt komt aardig overeen met de pts vermelding. Als ik bij alpeco zou werken zou ik het zelfde hebben gezegd, verder niks persoonlijks bedoelt tegen Red Baron.
Trek zelf je conclusies zou ik zeggen.

geachte alpeco

Ik heb een paar vragen betreft enkele producten. Veel mensen op een forum wat u vast wel bekend is vuurwerkcrew.nl zeggen dat u chinathunder erg verslechterd is en dan bedoellen ze kwa knal. Moet zelf ook eerlijk zijn had er 16 gekocht en merkte zelf ook wel een verschil. Sommige reacties waren toch verontrustend bijvoorbeeld dat iemand zei dat zijn chinathunder minder hard ging als een rol van 10.000 of 20.000. Hier klopt natuurlijk iets niet dan. Hoorde verder dat er op de kartonnen zou staan dat er nu 175 gram in zou zitten wat in mijn ogen erg raar zou zijn, maar aan de andere kant ook wel ons probleem zou verklaren. Alleen als hij nu 175 gram zou zijn zou hij opnieuw gekeurd moeten worden. Hopelijk heeft u een gepast antwoord op deze vraag het zou erg helpen want er zijn veel mensen die zich beklagen dat ze minder hard gaan wat u dus eigenlijk klanten kost.

Mijn andere vraag was deze. Heb tijdje geleden naar u opgebeld en toen werd mij verteld dat de vivendi pijlen er weer uit zijn. Ik was zelf laaiend enthousiast over deze pijlen en baal verschrikkelijk dat ze er niet meer zijn. Had iedereen in het forum warm zitten te maken om ze te kopen. Zelf wou ik 6 pakken gaan halen maar dat zit er helaas dus niet in. Ik hoorde dus dat twillight pijlen weer terug zijn. Nu is mijn vraag deze in het twillight parket zouden een paar effecten zitten van de oude vivendi pijlen, maar de effecten die ik heb gehoord waren idderdaad uit vivendi maar de minste pijlen. Ik was van de vivendi pijlen vooral onder de indruk van purple wave en enkele pijlen met chrysantimum. Ik hoop dus dat twillight verschillende versies heeft en ook die effecten er in zitten want wou er echt heel veel kopen en ben niet de enige. Zo niet zijn ze dan eventueel te koop bij edruco, dat zou namelijk heel mooi zijn. Alvast bedankt voor u antwoord hoop u spoedig weer te zien in u winkel en hoop mijn aankopen bevredigd te kunnen voldoen. Ook alvast bedankt namens enkele members van de site www.vuurwerkcrew.nl wij hopen op een hopelijk positief antwoord.

hoogachtend,

Laatst bewerkt:
vuurwerkk14 neem me niet kwalijk maar kijk voortaan je post even na voor je hem opstuurt. hij staat vol met taalfouten. En het leest ook erg onduidelijk om eerlijk te zijn...

beste vuurwerkk14
ik vind het fijn dat er een initatief nemer is.
alleen had ik je brief anders opgesteld!
(en niet namens vwc)
over taal fouten mag ik nix zeggen want ben zelf ook geen held in taal.
maar betreft over je aan pak die hat wat anders gemogen.
iets zakelijker an sosialer.
niet dat ik het niet op prijs stel dat je dit doet.
ERG FIJN ZELFS!(Y)
sccs verder
mvg 3xh

Dit is de reactie op mijn email:

Geachte,

Over de chainthunders lezen we op diverse fora tegenstrijdige berichten. De een vond ze nog steeds supergoed en knalden als vanouds en een ander vond ze dan veel minder. Door de populariteit van dit produkt, hebben andere importeurs onze chainthunders beginnen namaken. Ik denk bijvoorbeeld aan Wimmers in Maaseik.

In zijn showroom vindt u een lege doos van een Bonbridge chainthunder, maar in werkelijkheid krijgt u een thunderstorm in de plaats. Wimmers heeft namelijk ook onze verpakking gekopieerd. Deze thunderstorm knalt beduidend minder dan onze chainthunder. Misschien heeft de thunderstorm maar 175 gram.

Ik heb wel klanten gehad die wel degelijk een Bonbridge chainthunder in onze winkel hebben gekocht en vonden dat ze toch wat zachter waren. Nogthans is het produktieproces dezelfde als voorgaande jaren. Er zit nog steeds 250 gram poeder en geen 175 gram. We zullen de reacties van dit jaar moeten afwachten om zekerheid te krijgen. De klanten moeten er in iedergeval opletten dat ze een chainthunder kopen met de Bonbridge logo. Bonbridge is een gedeponeerd merk en de logo mag dus niet nagemaakt worden.

Over de twilight.

In het begin hadden we 3 keuringsnummers voor 50mm bolpijlen. De eerste maal dat deze werden verkocht was onder de naam twilight. Hierin zaten 3 effecten x 2 in een doos (6 pijlen per paket). Later kregen we nog meer keuringsnummers binnen. We hebben dan de twilight veranderd in Vivendi (6 verschillende pijlen in een paket).

In plaats van 3 verschillende pijlen in een paket te doen hebben we verkozen om 6 verschillende pijlen te gebruiken. Klant wil immers zoveel mogelijk effecten hebben in een paket. Er is geen kwaliteisverschil tussen de twilight en vivendi. In China maken ze soms wel vergissingen zoals bijvoorbeeld op de karton Vivende te schrijven, maar op het paket Twilight neer te schrijven. Dit is dus zeer verwarrend voor de klant.

In ieder geval de 50mm bolpijlen blijven in het assortiment en zijn nog steeds voorradig.

Mvg

Van den Bulte Xavier

Wat de klanten moeten erop letten dat ze een Bonbridge Ct kopen:angry::angry::angry: Wie is hier de importeur:bonk: Als je goed wil verkopen moet je zorgen dat je goede spullen hebt. Als importeur/verkoper heb je de mogelijkheid om eisen te stellen aan je produkten. Als deze niet goed zijn zeg je: luister lieve chinese vrienden zorg dat de ct dit jaar van kwaliteit zijn anders ga ik naar een andere fabrikant.
En dan ook nog andere de schuld geven die zogenaamde imitaties verkoopt. Ik moet persoonlijk zeggen; een zeer slap antwoord van Alpeco.
Om in woorden van crissis te spreken, Alpeco moet eens goed gereorganiseerd worden:wink:

Wat de klanten moeten erop letten dat ze een Bonbridge Ct kopen:angry::angry::angry: Wie is hier de importeur:bonk: Als je goed wil verkopen moet je zorgen dat je goede spullen hebt. Als importeur/verkoper heb je de mogelijkheid om eisen te stellen aan je produkten. Als deze niet goed zijn zeg je: luister lieve chinese vrienden zorg dat de ct dit jaar van kwaliteit zijn anders ga ik naar een andere fabrikant.
Dat gaat nogal moeilijk aangezien Sinomax haar eigen fabrieken in China heeft, Sinomax heeft bijna voor elk stuk vuurwerk een apparte fabriek zo weet ik dat ze een fabriek hebben die enkel cakes produceren waarschijnlijk is dit ook zo bij hun knalvuurwerk en mortierbommen enz.

Maargoed nogmaals wat ik vorig jaar van iemand heb vernomen die bij Alpeco en DBK meehelpt of meeholp inmiddels, dat de Chainthunders in een andere fabriek worden gemaakt dan voorheen en volgens diegene zouden er veel weigeraars in de mat zitten. Ikzelf heb hier vorig jaar niets van gemerkt, maar ik kan ook moeilijk oordelen aangezien ik maar 2 CT 500's afgelopen jaarwisseling in de buurt heb gezien.

En wat namaak betreft het klopt inderdaad dat Wimmers de orginele Bonbridge CT500 in de toonbank heeft liggen, en als je hem uitkiest krijg je die Thunderstorm van hun zelf. Maar Wimmers is niet de enigste die geld ziet in dit produkt ook Originals heeft hem in het assortiment welliswaar een andere layout verpakking maar het product is precies hetzelfde. De een zal harder of sneller dan de ander knallen, dat is logisch want ze worden in verschillende fabrieken gemaakt en dus ook met verschillende materialen.

Ik denk persoonlijk dat veel mensen nu voor die van Originals gaan omdat die een stuk goedkoper is en waarschijnlijk net zo goed of zelfs beter op moment.

:bye:

We mogen hier niet vergeten dat 1 man het assortiment bepaalt van Alpeco.
Enkele jaren terug had Xavier een dummy gemaakt van een traca om als feestvuurwerk te kunnen verkopen. De grote baas van Alpeco heeft daar niets mee gedaan. Nu komt Original met een traca op de markt. De jongens van Alpeco zitten boordevol goede ideëen, maar wordt spijtig genoeg weinig of niets mee gedaan. Soms komt er toch iets uit de bus. Chainthunder 500 en de color ring thunder pijlen bijvoorbeeld. De produkten van Alpeco zijn kwalitatief goed. Daar moeten we eerlijk in zijn, maar het assortiment aan feestvuurwerk kan beduidend groter.

Ik vind het antwoord van Alpeco op de chainthunder kwaliteit zeker niet zwak, maar eerder eerlijk. Zij geven toe dat er klachten zijn geweest over de Bonbridge chainthunder. We lezen hier ook tegenstrijdige berichten. Het is dus moeilijk te bepalen of het hier om een produktiefout gaat of niet of om enkele maandag morgend chainthunders.

Verhelderend antwoord van Alpeco zelf. Vuurwerk14 dank voor het initiatief en Xavier dank voor de snelle respons.

Als zij stellen niets (van hun zelf uit) veranderd te hebben aan het product, dan neem ik dat voor waar aan. Feit is echter onomstotelijk dat de ritsen uit 2004 echt beduidend luider knallen dan de actuele versie. Dit kan uiteraard ook met de kwaliteit van het flashkruit of nog andere factoren te maken hebben. Het feit dat ze uit verschillende fabrieken komen maakt het nog onbeheersbaarder.

Wat ik mij ook nog bedacht is dat de oude ritsen natuurlijk ultiem zijn ingedroogd in de loop der jaren, wat wellicht een positieve invloed heeft op de knal.

Hoe dan ook vind ik de CT van Bonbridge nog steeds dé topper onder de flashritsen. De knal is nog steeds erg goed, weinig weigeraars en de rits zelf is altijd uitstekend gewoven. Dat laatste is bij de Original Chainthunders nogal eens een probleem geweest.

O ja, en over de imitatieversies; Volgens mij zag ik deze vorig jaar bij Loots liggen. Hij vermelde er eerlijk bij dat het imitatie was en dat de knal ongeveer gelijk was aan een Hindoerol. De prijs was trouwens ook beduidend lager (ruim 10 euro).

Groet,
Cameo

over de immi mat die heb ik ook gehaald bij whf kosten idd maar 14e bij hem.
de knal daarvan vond ik niet slecht geen chain thunder maar ook wel beter dan de hindo

maar nu weer ontoppic

ik vind de chain een leuk product maar koop er nooit al teveel van in.
als ik na alpeco ga koop ik liever wat leuke pottten en blokken.
en de rollen van alpeco van klein na groot vind ik vaak ook beter dan veel andere in be legalen rollen.
dus er is nog reden genoeg in mijn ogen om na alpeco te gaan.
neemt niet weg dat ze idd iets aan het algehele assortiment feest vuurwerk iets mogen doen.
kijk na het losse knal werk
vind de nitraat thunders voor de prijs gewoon beroerd knallen
ook hun vlinders.
al vind ik de nieuwe versie wel goed alleen dan komt de prijs weer.
maarja dit is mijn mening.

Afgelopen jaar was er een nieuwe serie van 4 grooooootteeeee fontijnen. Prijs vind ik erg persoonlijk dus daar zeg ik niets over. Ik,als liefhebber van fontijnen, heb deze met bewondering staan bekijken tijdens het stoken. Is heel anders als gewoon een fontijn, duurt veel langer, heeft bijzondere kleurcombinaties, komt heel hoog (3 tot 4 meter) is breed en niet elke fontijn heeft crackling. Waarmee ik wil zeggen dat niet alles van Alpeco slecht is, integendeel. Er zijn een paar hele mooie artikelen bij. Vergelijk het maar met boodschappen doen bij een supermarkt. Voor de prijs naar die, voor dat bijzondere artikel naar de ander. En je neemt altijd wel wat anders mee extra.

Back
Bovenaan