Almere 16-12-2011

Aargh.. Tijd voor nieuwe spullen. Tijdens de demo bleken 2 batterijen nog hooguit 10 minuten mee te gaan. Kom er nu achter dat de eerste 2 minuten van het bandje vol drop-outs zitten :frusty:

Naja maar eens nieuwe batterijen en bandjes aanschaffen voor kerst :rolleyes:

Maar goed hier is de Finale. Zal nog een betere versie uploaden, want zie nu dat de Youtube Preset via H264 Quicktime van Adobe Premiere 3x niks is (bij wijze van test eens geprobeerd :bonk:)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik ben ook weer thuis van deze demo :) Was een eindje reizen (treinverkeer Utrecht lag plat), maar het was het waard! Erg mooie producten gezien. Ik vind het een gemis dat het zo laat begon (het zou 7 uur zijn; je kan een begintijdstip niet een uurtje van tevoren opeens veranderen). Nu om 19:56 begonnen ze zowaar. Alle mensen dus 56 minuten in de kou laten wachten.
Cakes werden per 2 geschoten, maar met redelijke tussenafstand. De omroeper deed het prima (hihi:angel:) en was meestal goed te verstaan als de speakers meewerkten. Royal viel op door de enorm harde burstknallen! Sommige (waaier)cakes gaan te snel, maar de knaller waren echt zeer hard. Marijn had de meest originele effecten en veel diversiteit. Original vind ik over het algemeen niet top, maar de cakes die hier geschoten werden waren zeker toppertjes :) Vuurwerktotaal vind ik zelf wat te doorsnee. Lekkere knallen met goed gevulde boeketten, maar gewoon een beetje standaard uitwerkingen en veel I-shape.

Opmerkelijke producten:
- Blue Spider (X-treme): mooi ding. Grote boeketten, strakke budgetbak.
- Ghost Song (Original): extreem goede fluit! Wel meerdere fluiters die knallen bij het opstijgen; zeker afstand houden in de straat.
- Jaloers (Marijn): nog steeds de beste cake van Nederland. Halleluja wat issie goed!
- Exploding Box (Royal): misschien wel de beste Royal cake! Jezus, wat een boeketten!
- Event 4 Seasons (Rubro): viel mij fors tegen. Doorsnee effecten, snel voorbij. Geen 100 euro waard, mijns inziens.
- Red Dragon Box (Wolff): Viel mij ook tegen. Ook al doorsnee effecten. Voor 200 euro kan je veel mooiere cakes bij Rowy samenstellen.

Leuk om weer een stel bekenden gesproken te hebben :) Freaks genoeg! Bedankt ook weer voor de lift naar huis (hij weet wel wie ik bedoel)!

Mijn HD film van de finale:
http://www.youtube.com/watch?v=C3WxM8w7RPA

Finale was SUUUUUUPER! :thumbsup: Echt een zeer mooi begin met Nachtkrakers en Vette Marjas getimed op muziek! Daarna vol losgaan met een diversiteit aan toffe effecten. Als je denkt: dit was het. Hoor je de pyrotechnici aftellen. Opeens steken ze maarliefst 100 stuks Hoogmoed tegelijk aan! Allemachtig, wat een geweld vanaf deze afstand! Vuurzee, daglicht, poppende trommelvliezen! Heerlijk! :D

Losse demofilms van afzonderlijke producten later dit weekend.

Ik vond de Exploding Box toch wel één van de mooiste cakes deze avond :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Silver Willow was ook erg mooi! Al had ik het idee dat de 1e wel heel snel ging?

+ YouTube Video

Jaloers was ook zo'n toppertje. Alleen qua prijs betwijfel ik of deze heel hard zal lopen.

+ YouTube Video

Leuke budget cake vond ik de Crackling Willow van Zena/Vuurwerktotaal

+ YouTube Video

Ook geweest bij de demo van rowy. Had er erg zin in, kon helaas vorig week niet door gaan. Maar was zeker het wachten waard. Was nog niet bekend met de producten die werden geschoten, en met rowy. Maar er zijn echt leuke dingen geschoten. Wat vooral opviel was de royal fireworks collectie. Grote boeketten, harde burst lekker tempo kleuren waren mooi. Er waren ook dingen die iets minder maarja die heb je altijd. De event cake's zijn ook aardig van rubro. Rowy vuurwerk is voor mij de beste vuurwerkwinkel van almere. De demo was naar mijn idee de beste die ooit in regio almere is geweest. Zeker met een super!!!finale, de finale is echt mooi in elkaar gezet. En ja de 100x hoogmoed als afsluiter wist niet wat me overkwam echt geweldig. Maikel89 heeft alles gefilmd dus houw vdrvuurwerk op youtube in de gaten. En hoop dat we volgend jaar weer en fantastische demo van rowy vuurwerk uit almere mogen beschouwen.

Ben ook bij de de demo geweest en sluit me aan bij eerder posts.
Blue spider & ghost song zijn toppers. Royal echt klasse. Prachtige kleuren en effecten en super burst, spijt dat ik niets van ze besteld heb. Rubro event 4 seasons vind ik een schande. Dat ze zoveel geld durven vragen....

Bij de finale moest ik mijn handen voor mijn oren houden, gebeurt mij nooit:-)

Rowy bedankt!

Paar wensen
-Begin op tijd, wachten is vervelend.
-Huur een oproeper die aanzet tot kopen en niet tot slapen:-)
-Schiet per stuk
-Persoonlijk,ik vind dat er te veel dure cakes geschoten worden. 50+ euro! Hoorde veel om me heen dat die het niet waard zijn. Prijs kwaliteit is vaak zoek in die prijsklasse.

Laatst bewerkt:
Super demo was dit! Vele mooie producten gezien en het weer zat gelukkig ook mee! De finale was echt TOP! Heerlijk al die hoogmoedjes tegelijk :D.

De filmpjes staan allemaal in de rij om geupload te worden, dit zal nog wel even duren maar er staan er aantal al online! deze zijn te vinden op mijn youtube channel : http://www.youtube.com/user/vdrvuurwerk

Morgen als ze allemaal geupload zijn zal ik er een playlist van maken :bye:

-Persoonlijk,ik vind dat er te veel dure cakes geschoten worden. 50+ euro! Hoorde veel om me heen dat die het niet waard zijn. Prijs kwaliteit is vaak zoek in die prijsklasse.

hier ben ik het helemaal mee eens, en kwamen er veel cake's voor bij van 60 - 80 euro en maar heel weinig cakes onder de 25 euro terwijl ze ook in die prijs klasse mooie cake's verkopen. mijn moeder vroeg mij zelfs een keer of de prijs wel klopte omdat het zo duur was voor 1 cake.

verder een top demo, en de finale was prachtig!

Rob en Bombers bedankt voor de geweldige show. En die finale wat een geweld.
Ik ben blij dat er met 2 potten tegelijk geschoten werd (dat is nodig op een groot open terein, in smalle straten volstaat 1 pot)en dat er alleen maar mooie producten geschoten werden. Het gaat toch om de show, we zijn toch freaks!
Ik heb een show gezien die ik een winkel nog niet eerder heb zien doen.
Rob is een echte vuurwerkliefhebber, de winkel, de producten en de show hebben dat bewezen.

Heb wat moois gemist, dat is duidelijk, zonde dat ik het niet kon redden.
Bedankt voor de films heren, ben ik er toch een beetje bij geweest! :D:p

Ben ook bij de de demo geweest en sluit me aan bij eerder posts.

Rowy bedankt!

Paar wensen
-Begin op tijd, wachten is vervelend.
-Huur een oproeper die aanzet tot kopen en niet tot slapen:-)
-Schiet per stuk

Alsof ik het zelf geschreven heb!
Had in eerste instantie écht enorm de pee in dat de demo pas om 8 uur begon.
Wilde na afloop doorrijden naar Lelystad voor de demo van Meestervuurwerk, en dat had precies gepast. Bovendien samen met toch zeker enkele tientallen bezoekers een uur in de kou gestaan. Als daar een reden voor is, en die wordt ook medegedeeld, dan kan ik daar begrip voor opbrengen. Nu niet.
Ik hoop dat dit geen voorbode is voor de verkoopdagen....

Desondanks bedank ik Rowy hartelijk voor de demo. Mooie dingen gezien en weer wat geleerd.
Event cakes vielen mij opnieuw zwaar tegen, niet qua burst, die was top, maar wel qua effect. Was het de vochtigheid? Ik hoop het, maar ik neem het risico niet.
Vuurwerktotaal inderdaad wat gemiddeld; geen echte toppers gezien.
Ook opmerkelijk dat de Extreme Salute en de X-Plosion er qua burst uitgeknald werden door de Royal Bonsai, die hiertussenin werd geschoten.
Prijs/kwaliteitsverhouding van Zena is over het algemeen ongunstig.
Passion Flower van Royal is een aanwinst voor de collectie en nog enigszins betaalbaar.
Topper van de avond maar helaas niet betaalbaar is de Jaloers.
Wat een fantastische cake is dit toch! En wat zonde dat er twee door elkaar heen staan te blazen; deze cake heeft dat echt niet nodig. Integendeel.

Hallo allemaal,

Hierbij willen wij jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reacties.
Terug komend over de tijd van de demo, had dit allemaal te maken met het slechte weer. Als eerste zou het om 19.00 uur beginnen, en werd er door de provincie aangeraden om 20.00 uur te schieten omdat dit gunstiger zou zijn met het weer, aangezien dat wij op onze website hadden gezegd dat het om 19.00/19.30uur zou beginnen, en daarna erg veel telefoontjes kregen hoelaat dit zou beginnen, en geantwoord hadden om 20.00uur. Om teleurstellingen te voorkomen voor de mensen die rond 20.00 zouden komen, hebben wij dus besloten te wachten. EXCUSES voor de mensen die wel eerder waren gekomen ( wij hopen dat het wachten wel de moeite waard was :)
Betreft sommige cakes, denken wij zelf dat het aan het erg vochtige weer lag, en dat deze niet goed presteerde zoals het hoorde. Deze hadden namelijk al zeker 8 uur buiten gestaan ondanks dat deze toch afgedekt waren.
Betreft de GIGANTISCHE FINALE, jongens ik kan jullie vertellen dat dit zelfs ook voor mij een hele grote VERRASSING was van Nancy en mijn vriendin Jitsze !!!!, deze twee kanjers hebben dit zeker ruim 6 maanden voor mij geheim gehouden :bonk: , ik wist echt helemaal van niets, mocht zelfs niet eens in de buurt van het schietveld komen :cry::angry:

Als laatste wil ik jullie nogmaals laten weten dat dit ECHT een FANTASTISCHE avond was, en dat we erg veel mazzel hadden met het weer.

Mijn dank aan jullie allemaal, en natuurlijk ook Bombers (Nancy) en haar team die het SUPER hebben gedaan !!!

Groetjes,

Rob........ p.s. misschien volgend jaar 200 Hoogmoedjes ??? :D:D:D

ik weet dat het al eerder gezegd is, maar toch wil ik ff me hart luchten...

ik stond namelijk ook al een uur te wachten en was niet in de gelegenheid om van te voren mijzelf te informeren hoe laat het precies zou beginnen.

voortaan zou het dan ook aardig zijn als er wordt omgeroepen dat het niet 19:00 maar 20:00 uur begint.
ik heb dit namelijk niet gehoord en de mensen aan wie ik vroeg hoe laat het begon wisten het ook niet.

Slordige zaak, vind het ook zeer spijtig, want 5 voor 8 ben ik vertrokken naar lelystad en dan voel je je zwaar genaaid als je op de 'hogering' rijd en het vuurwerk van achter de bomen ziet, maarja volgend jaar beter

Ps. misschien een goedmakertje tijdens de verkoopdagen :P

Back
Bovenaan