Alles over jouw consumentenshow!

Ik geef zelf ook een heel klein consumenten showtje voor mij ouders in de vooravond omdat ik daarna naar een vriend ga. Eerst de triple fountain van original en daarna een heavy 3 cake en als "finale" een black salute.

Mijn shows staat ook vast op papier. Gedeelte van het vuurwerk had ik nog over van vorig jaar en het andere gedeelte is al besteld in de winkel. Wordt weer een leuke vuurwerkshow met nu al rond de 50 mensen die zeker komen dus dat wordt leuk!

ik had een vraagje:
ik wil dit jaar een thunderking project maken met normaal viscolont en snelvisco of roze lont. alleen ben ik een beetje laat en kan ik nie bestellen voor oud&nieuw, is er iemand die misschien weet of er in sommige producten lont zit dat ik kan gebruiken voor mijn project? voor normaal visco lont heb ik al romeinse kaarsen.

owja en als ik dit niet mag vragen i.v.m. knutsellen verwijder me post dn maar:p

ik had een vraagje:
ik wil dit jaar een thunderking project maken met normaal viscolont en snelvisco of roze lont. alleen ben ik een beetje laat en kan ik nie bestellen voor oud&nieuw, is er iemand die misschien weet of er in sommige producten lont zit dat ik kan gebruiken voor mijn project? voor normaal visco lont heb ik al romeinse kaarsen.

owja en als ik dit niet mag vragen i.v.m. knutsellen verwijder me post dn maar:p

Nee dat zit er niet en ook niet slim om te doen.

Je kan hier gewoon lont bestellen: http://www.koopjegadget.nl/index.php?cPath=43_44

Is het nu niet te laat om het nog te bestellen jongens?
het lont moet aankomen, en met deze omstandig heden: kerstkaarten en dergelijken lijkt me dat erg moeilijk.
Ook moet je rekening houden met als het lont er is, je het ook nog moet gaan doorlonten. en dat kan ook erg lang duren:wink:

het lont moet aankomen, en met deze omstandig heden: kerstkaarten en dergelijken lijkt me dat erg moeilijk.
Ook moet je rekening houden met als het lont er is, je het ook nog moet gaan doorlonten. en dat kan ook erg lang duren:wink:

zal wel mee vallen.

Stel dat je het lont nu al weken hebt liggen, dan moet je toch alsnog alles doorlonten in de laatste 3 dagen? Tenzij je natuurlijk spul van vorig jaar over hebt of wat in België hebt gehaald, maar de meesten lonten denk ik de laatste drie dagen van het jaar nog alles door. Als je dus vandaag nog besteld gaat het morgen op de post en komt het overmorgen aan.

Ik heb het ook pas afgelopen week gekocht, gewoon binnen 1 dag geleverd... Nooit te laat dus :) behalve als je de 31e besteld :P

Stel je voor, je hebt de volgende cakes tot je beschikking om een show in mekaar te steken voor oud & nieuw:

5x Glorious
2x Chrysanteum Legend
2x Hitter
2x Flash Banger
2x Heavy Legend 16
2x Sensation of Joy
3x Shaking Time
3x Good Wishes
3x Vast Fortune
6x Heavy 5 (30 cakes)
2x Color Break
2x Heavy Legend 25
1x Fantasy
1x No Limit
4x Concerto Rosso
12x Silver Salute
3x Fire Emblem
1x Finishing Touch
2x The Cube
1x ZENA Hol08 20 shots assortiment (5 cakes)
2x Buurt Assortiment XXL (12 cakes)
2x Heavy Legend 36
2x Heavy Legend 49
2x Space Shooters
2x Wodka Blue
2x Secret Salute
2x Screaming Salute
1x Vuurwerk met een kroon
4x Hot Chains
2x Sky Screamers
4x Lights of Heaven
1x Colorfull Explosions
2x Mega Boost
2x Mayday
1x Big Gold Crystal
5x Mine Golden Wave King Crackling
36 x Mine Silver Comet
2x Neon Mosquitos
2x Howling Ghost

Hoe zouden jullie dat aanpakken? :p

Dit is namelijk wat ik besteld heb voor aanstaande jaarwisseling en ik ben nu bezig hier een fatsoenlijk opbouwende show voor te schrijven. Heb al de volgende projecten in m'n hoofd:

2 x Buurt Assortiment XXL (12 cakes) in W shape die allemaal tegelijk afgaan, met Neon Mosquitos of Howling Ghost fluitcakes als achtergrond.

4 x Lights of Heaven, eerst 1 en dan 3 of alle 4 tegelijk in V of W shape.

Die 30 x Heavy 5 cakes zouden ook heerlijk staan in een W shape, maar dat weet ik nog niet zeker.

Verder heb ik nog een karton (36x) Silver Comet mines van Showtime besteld om wat moois van te maken. Deze wil ik ook in een soort W shape project verwerken met verschillende rijen, die eerst van binnen naar buiten schieten, dan van buiten naar binnen, etc, en dan op het eind een dikke muur van 12 Silver Comets die allemaal tegelijk gaan.

Maar goed, dan blijven er nog wel een boel cakes over! Ik ga d'r ook wel wat in de voor-avond stoken, maar in m'n show wil ik toch wel een 100 tal cakes verwerken.

Dus mensen, laat jullie fantasie de vrije loop, alle reacties zijn welkom!! :D

Euhhhh hallo haha, alles wel goed daarboven? Wat een zieke lijst is dat. Die show wordt omgetoverd tot consumentenshow met een professioneel aantal producten... Wel filmen he!

Leuk om aan alle filmpjes te zien op het forum, dat de trend om dit moment wel is om een show te geven voor familie, vrienden en/of de gehele buurt.
Erg leuk en zo laat je natuurlijk zien wat voor mooie dingen er te doen zijn met vuurwerk.

Afgelopen jaarwisseling was op dit punt helaas een totale mislukking.
Wat een mooi project had moeten worden van ongeveer 50 cakes plus een aantal mines werd een grote teleurstelling.

Mijn 32 kanaals bonbridge schietkist kreeg kort na de eerste cake en 4 jaar zonder problemen een eigen leven en besloot een stuk of 20 cakes tegelijk af te schieten. Door dit geweld viel er uiteraard 1 om en deze schoot (bleek achteraf) de accukabel tussen schietkist en accu los. Hierdoor was het dus gelijk einde verhaal.

Bleven er nog 3 losse plateau's met cakes en mines over met mijn draadloze kastjes. Helaas had ik voor het 2e jaar achter elkaar de kracht van de showtime mines onderschat. De eerste serie blies de rest omver en saboteerde hierdoor ook de draden naar andere cakes en de kastjes. Bij 1 plateau lag hierdoor het schietkistje 5 meter! naast het plateau.

Al met al 1 grote flop. Niet dat er een paar dingen niet helemaal goed gingen maar 1 groot fiasco. Er bleven echter ook nog een 10 a 20 cakes over die ik gelukkig nog los heb kunnen stoken. De totale depressie die ik had verwacht bleef redelijk uit. Ik heb een half uurtje zielig voor me uit zitten kijken en ben daarna weer gaan stoken. Helaas heeft dit grapje me tientallen uren aan voorbereiding gekost en honderden euro's.

Voor volgend jaar ga ik mijn geld hierom niet meer in 1 project stoppen maar verdeel ik het in een aantal kleinere projectje's van pakweg 100 euro het stuk. Beeldmateriaal foto's/video's zullen nog wel een keer volgen in een ander topic.

Bij deze de tip aan anderen. Ga je de showtime mines fanshape schieten. zorg voor een rekje met de kwaliteit waar je normaal shells uit zou schieten. Wat betreft de schietkist.. ik zag in het schietkist topic dat ik niet de enigste met problemen was, wellicht vocht?

Wat een drama Savendro. Akelig om zo iets te lezen wanneer iemand er zoveel uren en geld in heeft gestoken.

Voor mij geld eigenlijk het zelfde alleen in plaats van dat alles te gelijk aan ging was het bij mij het tegenovergestelde, niets deed het meer. Ik had in totaal 3 schietkisten waarvan er tijdens de show twee mee ophielden met een onbekende redenen. Na de show heb ik ze opnieuw getest en gaven ze geen problemen. Heel stom maar helaas.

Hierdoor zat er voor mij geen andere oplossing op dan met aansteekfakkels schietlont door te branden. Een klus die niet geheel veilig is doordat het nog wel eens wilt wegschieten/ knallen en ik geen reservelont of iets had geplaatst. Voor de timing was dit ook niet ideaal, gelukkig resulteerde dit maar in 2 momenten waarbij de lucht niet gevult was.

Voor mij betekend dat ook dat ik het dit jaar anders ga aanpakken. Ik ga ook niet meer met schietkisten werken maar gewoon met verschillende lonten die ik tijdens de show ga fakkelen. The show must go on!

Ja ik had ook zo'n probleem met mijn schietkistje, denk door kortsluiting ofzo :S Hij ligt nog ergens in een hoekje, heb er nog niet naar gekeken.

We zijn verder gegaan met fakkelen en niemand had het ook echt door, maar zelf baal ik er wel flink van. Het ging 2 jaar goed met dat schietkistje, je vertrouwt er op en dan laat hij je in de steek :(

vuurwerk show

vuurwerk show

ik zou dees jaar zelf ook een soort van vuurwerk show willen geven, met alle soorten batterijen. nu ben ik alleen nog aan het twijfelen, ik zou graag een karton willen met 12 batterij, en ik ben aan het twijfelen tussen een karton van messier of een karton van de batterijen [Z39]. ik weet niet welke het beste zou zijn heb al veel gehoord van de messier dat ze rap omvallen en dat er regelmatig een batterij tussen zit die uit één klapt na dat hij is aangestoken. zou iemand mij kunnen helpen welke ik dan het beste neem? een karton van de messier of een karton van de [Z39]. Bedankt.

ik zou dees jaar zelf ook een soort van vuurwerk show willen geven, met alle soorten batterijen. nu ben ik alleen nog aan het twijfelen, ik zou graag een karton willen met 12 batterij, en ik ben aan het twijfelen tussen een karton van messier of een karton van de batterijen [Z39]. ik weet niet welke het beste zou zijn heb al veel gehoord van de messier dat ze rap omvallen en dat er regelmatig een batterij tussen zit die uit één klapt na dat hij is aangestoken. zou iemand mij kunnen helpen welke ik dan het beste neem? een karton van de messier of een karton van de [Z39]. Bedankt.

Allemaal Belgisch assortiment. Met de Z39 serie ben ik niet heel bekend. Enkel alleen op film voorbij zien komen. De Messier (ook in Nederland te koop) is een prachtig pakket met 12 verschillende batterijen met allemaal misschien wat standaard effecten maar combinaties tussen de batterijen maken het toch tot een geweldige batterij. Er zijn genoeg films op het internet te vinden van deze serie dus zou je zelf makkelijk combinaties kunnen maken. Ik zou gewoon kiezen voor de Messier serie, hij is niet voor niets zo goed(en -koop) gekeurd door de liefhebbers.

Ondanks dat het weer vroeg in het jaar is heb ik wel ideeen van vorig jaar op papier gezet om mee te nemen in de show van dit jaar. Zo moeten er zeker weer een aantal Heavy Legend cakes in de show zitten, vooral de 49 schots versie vond en vind ik echt super, maar ook de 36 schots versie deed niet onder de beter gevulde batterijen in de show. Hopelijk dit jaar wel de 16 schots versie in mijn assortiment zodat die er ook in komen! En natuurlijk de Secret Salute, wat heeft die een geweldige indruk gemaakt de vorige jaarwisseling. Deze komt er dit jaar zeker weer als een van de afsluiters!

Back
Bovenaan