Alles over jouw consumentenshow!

beste freaks, ik zit met een probleem om mijn show op te bouwen. ik wil graag 35 cake's in mijn show verwerken. dit moet totaal op uiterlijk 4 posts staan. nu heb ik houtenplaten van 50cm bij 70 cm. ik weet het dit is een hoop gewicht maar dat komt goed. nu zit ik met het probleem hoe ik dit vast moet maken op die platen? welke kit kan ik het beste gebruiken hier voor?

vorig jaar heb ik dit al eerder geprobeert maar het bleef niet zitten.

al vast bedankt voor de reactie's

beste freaks, ik zit met een probleem om mijn show op te bouwen. ik wil graag 35 cake's in mijn show verwerken. dit moet totaal op uiterlijk 4 posts staan. nu heb ik houtenplaten van 50cm bij 70 cm. ik weet het dit is een hoop gewicht maar dat komt goed. nu zit ik met het probleem hoe ik dit vast moet maken op die platen? welke kit kan ik het beste gebruiken hier voor?

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hete lijm vind ik toch een stukkie lekkerder werken, en nee de lijm is niet zo heet dat je cake spontaan afgaat :P Dus lekkere hete lijm erop dat is tenminste snel droog in vergelijking met kit

Hete lijm vind ik toch een stukkie lekkerder werken, en nee de lijm is niet zo heet dat je cake spontaan afgaat :P Dus lekkere hete lijm erop dat is tenminste snel droog in vergelijking met kit

En dat werkt ook op hout? Want het moet nog al wat gewicht houden. ik heb al eerder direct grip gebruikt van bison. maar dat hecht gewoon niet. heb karton op karton ook geprobeert maar dan trek je het ook zo los. en karton op hout hecht niet.

En dat werkt ook op hout? Want het moet nog al wat gewicht houden. ik heb al eerder direct grip gebruikt van bison. maar dat hecht gewoon niet. heb karton op karton ook geprobeert maar dan trek je het ook zo los. en karton op hout hecht niet.

Ik gebruik altijd siliconenkit. Zit sterk genoeg vast zodat ze niet omvallen.
Wel even goed je hout schuren en stofvrij maken natuurlijk. :)

Vanavond ga ik maar eens wat bedenken voor mn mini show op 6 kanalen.
Wordt vervolgd.

Ik ga altijd gewoon voor de lijmpistool, werkt perfect en blijft goed zitten. Meestal heeft je moeder zoiets wel in de kast liggen voor het knutselen.

trouwens wel het papier onder je cake weg scheuren en dan op de tubes vast lijmen.
Heb ik zelf namelijk gehad,had hem gewoon vast gelijmd op een plank met het papier nog onder de cake.Toen scheurde tijdens het schieten het papier en kwam de cake dus los.

Wat van marijn vuurwerk valt goed te combineren met de zware jongens?
Het is voor 12 uur en ik wil zo veel mogelijk aandacht trekken.

ik ga dit jaar ook gewoon voor het lijmpistool!

het moet wel ze eigen gewicht kunnen dragen. als ik het even op ze zij plaats dat niet het boeltje er af schuift naar een tijdje. het papier aan de onder kant weg halen was me idd ook duidelijk.

dan zal ik het papier er ook afhalen. maar we gaan ook w-shape schieten maar das niet zo'n hele grote hoek dus dat kan wel neem ik aan? en zoniet kan ik er altijd ductape bij doen haha :)

EDIT:
we hebben net golden brocade bestelt maar dat was nog geen 75 euro. de gene van vuurwerkperdoos heeft voor ons geregeld dat dat kan.dus super service daaro!!

Laatst bewerkt:
Jouw Nieuwjaarsshow 2011/2012

Jouw Nieuwjaarsshow 2011/2012

Het is een veel voorkomend fenomeen van de laatste tijd, het schieten van je eigen showtje op O&N. Sommige mensen doen dit electronisch, andere gewoon met fakkels of met lont.

Dit topic is bedoeld om een overzicht/planning te geven van je eigen vuurwerkshow van dit jaar. Eventuele vragen stellen en advies vragen mag natuurlijk ook!

Bij deze mijn shows voor dit jaar:

Show Half 7

- 1 pakket fountain box

- 1 comet box

- 1 hong deng long (2) pakket

- 3 x howling wolf

- 1 x meterpakket original

- 1 x spitfire

Show half 10

1 x x46

2 x fusion zena

2 x witchcraft

3 x green glitter missile

6 x silver tail showtime 6 x golden wave king crackeling showtime

1 x x50

2 x fast fortune 1 x shaking times1 x good wishes

2 123 - Blauwtje m123 €20.80 €41.60

1 x space temple

2 x Splitting Commets (Bonfireworks)

2 x fader

2 x full metal assault

4 x hoogmoed

00:15 show

2 x hawaii

2 x cape town

2 x golden dream

2 x oase + 1 rootje

2 x big fantasy

2 x magic leafs

3 x tequila

2 x crosette cake showtime vuurwerk orthen 1 x showtails vuurwerkorthen 12 x silver tail showtime

2 x fader

18 x silver tail showtime

30 x golden wave king crackeling

4 x 750 sh xxl + 4 x china red 638 sh

3 x 25sh brocade crown

2 x silver willow

1 x fast fortune

1 x hoogmoed

2 x fast fortune + 1 x shaking times + 1 x good wishes

2 x hoogmoed

5 x fast fortune + 3 x shaking times + 3 x good wishes

5 x hoogmoed

3 x fire emblem

2 x magic tree

2 x double brocade king (Cafferata) vuurwerkorthen

2 x Crackeling chry showtime orthen

2 x brocade pine pyrostar

2 x concerto rosso + 4 x ghost song

1 x anaconda

4 x Hypnotised (Zena NL) + 5 x pinkie winkie + 2 x city lights + 2 x fire flower + 2 x zware jongens + 2 x great wall of china

2 x silver salute + 2 x screeming salute

12 x hoogmoed

potten uit belgie

profblokken

Laatst bewerkt:
Ik had een show bedacht, maar dat is weer van de baan :p
Ben nu al mn producten op een lijst aan het zetten die ik tot mijn beschikking heb en dan bedenk ik een nieuwe.

Wat is trouwens de beste tijd om een show te schieten volgens jullie? Ik schiet maar 1 show.

Ik doe het om 8 uur. 8 uur is meestal de tijd dat je net aankomt bij de plaats waar je oud en nieuw gaat vieren. Familie komt hier meestal rond 7 uur/8 uur aan dus dat is een mooie binnenkomer. Dit jaar gewoon op tijd wat uitnodigingen sturen en dan moet het goed komen met het publiek.

Wat is trouwens de beste tijd om een show te schieten volgens jullie? Ik schiet maar 1 show.

Persoonlijk vind ik dat dit natuurlijk in het nieuwe jaar moet zijn.
En dan om 00.30, dan is namelijk het meeste geweld al wat minder geworden en kan jij de lucht vullen met jou showtje.

Ik ben van plan dit jaar voor het eerst een 'minishowtje' (meer een doorlontprojectje) maken, bestaande uit voornamelijk blauwe effecten. Deze begint met een
- Fontijntje/mine uit de Thor comet box: 14: Blue star/Blue star with crackling
- Daaropvolgend New Messier A: Gold tail up to gold time rain, blue tail up to blue peony + White strobe
- En als afsluiter 2 cakes tegelijk uit de z05 serie: Blue peony w/ crackling & Silver strobe: Blue peony with crackling with golden tail & White/Blue Crossette with Silver Tail.
Ik wil het goed getimed schieten, dus mooi op elkaar aansluitend. De fontijn/mine duurt +/- 21sec. Ik zal hiervoor dus zo'n 18 cm visco geruiken om door te laten lopen naar de messier. Vlak voor de finaleschoten uit de messier (dus tussen schot 10 en 11) zal ik een stuk roze snellont vanuit de messier naar de 2xZ05 laten lopen. Volgens mij is het dan wel een leuk geheel.

Iemand nog opmerkingen of tips? Dan hoor ik ze graag :)

Grtz Woutz

Ik ben van plan dit jaar voor het eerst een 'minishowtje' (meer een doorlontprojectje) maken, bestaande uit voornamelijk blauwe effecten. Deze begint met een
- Fontijntje/mine uit de Thor comet box: 14: Blue star/Blue star with crackling
- Daaropvolgend New Messier A: Gold tail up to gold time rain, blue tail up to blue peony + White strobe
- En als afsluiter 2 cakes tegelijk uit de z05 serie: Blue peony w/ crackling & Silver strobe: Blue peony with crackling with golden tail & White/Blue Crossette with Silver Tail.
Ik wil het goed getimed schieten, dus mooi op elkaar aansluitend. De fontijn/mine duurt +/- 21sec. Ik zal hiervoor dus zo'n 18 cm visco geruiken om door te laten lopen naar de messier. Vlak voor de finaleschoten uit de messier (dus tussen schot 10 en 11) zal ik een stuk roze snellont vanuit de messier naar de 2xZ05 laten lopen. Volgens mij is het dan wel een leuk geheel.

Iemand nog opmerkingen of tips? Dan hoor ik ze graag :)

Grtz Woutz

Netjes.

Maar als je goed over wil laten lopen is doorlonten altijd erg lastig om om goed te timen.
Je zou misschien beter fakkeltjes kunnen kopen, producten klaar zetten en dan fakkelen. Weet je zeker dat de het goed gaat.

Netjes.

Maar als je goed over wil laten lopen is doorlonten altijd erg lastig om om goed te timen.
Je zou misschien beter fakkeltjes kunnen kopen, producten klaar zetten en dan fakkelen. Weet je zeker dat de het goed gaat.

Daar heb je wel gelijk in ja. Het enigste nadeel hierbij vind ik, is dat je tijdens het afgaan van het vuurwerk meer bezig bent met het timen van de volgende ontsteking, dan dat je lekker van je vuurwerk kunt genieten. Ik denk dat ik daarom liever met overlap doorlont (zodat er sowieso geen stiltes vallen en misschien de timing niet 100% aansluitend is) dan dat ik met pyrotorch ga fakkelen.

Bedankt voor je reactie :)

Grtz Woutz

Back
Bovenaan