Alles over jouw consumentenshow!

@savendro
Wat een domper idd.
Dit wens je niemant toe!
kun je nog zo veel ervaring hebben maar een weigerende schiet kist kun je dan niets aan doen.
De rest had je mischien kunnen voorzien..
Dan nog erg spijtig dat het zoon Fiasco is geworden!

Mijn tip:
Bouw idd een aantal grote projecten a 100 euro .
zet die verspijdt op het veld en fakkel je show!

Ik wens je iig succes het aankomend jaar!
En dat het dit jaar beter mag verlopen!

---------------------------------------------------------------------------------
@Siebren
De z39 kan ik je beter aan raden.
De ene helft van de cakes heeft peony's als effect.
En de andere helft Prachtige (groote) gekleurde palmen.
Mij top voor jou is!
doorlont alles en lijm de batterijen tegen elkaar aan.

Wanneer jou project klaar/doorgelont is...
Doe er dan (niet te strak) een span bandje er omheen.
Mocht een cake uit elkaar knallen dan houd de span band de andere cake's tegen.
Zo word als nog de rest omhoog af gevuurt!
Ook zorgt het lijmen+spanband er voor dat je project/showtje niet omvalt.
Dus welke je ook gebruikt (z39 of Messier) het kan met deze tips bijna niet fout gaan!

-------------------------------------------------------------

@Ruben
Je hebt de Heavy legand 25 36 en 49 sh gehad.
Ik weet dat je baalt dat je de 16sh niet had.
Maar lees ook dat je dik tevreden bent over deze cake's.
Nu adviseer ik jou om aankomend jaar optijd de Heavy Legand 16sh te bestellen.
Want ik vond de 16Sh kwa effect grote nog beter dan de andere 3 Heavy legand potjes.

Laatst bewerkt:
Met m'n systeempje (RF32 + sequencers (Kingdom)) maar 1 rij met weigeraars gehad bij de showtime mines.
In serie op een sequencer, maar was hoogstwaarschijnlijk vocht in de sequencer. Je kunt afdekken wat je wilt, maar uiteindelijk in de stromende regen wordt er toch het een en ander nat.
Later kanaal op RF i.c.m. met die specifieke sequencer getest, maar niets aan de hand. Systeem is wel vochtgevoelig natuurlijk. Volgend jaar goedkope koffertjes voor elke sequencer, want die dingen moet je dus goed beschermen.
Single-shots inderdaad goed vastzetten. Pallet of vast-ducken in bierkratjes is geen overbodige luze.

@Ruben
Je hebt de Heavy legand 25 36 en 49 sh gehad.
Ik weet dat je baalt dat je de 16sh niet had.
Maar lees ook dat je dik tevreden bent over deze cake's.
Nu adviseer ik jou om aankomend jaar optijd de Heavy Legand 16sh te bestellen.
Want ik vond de 16Sh kwa effect grote nog beter dan de andere 3 Heavy legand potjes.

Ik had er genoeg besteld, alleen werden ze niet allemaal geleverd bij de winkel waar ik ze besteld had. Kon niet boos op hun worden natuurlijk maar meer op Rubro, hoewel ik daar ook niet boos op ben geworden omdat ze echt top spul hebben geleverd. Volgend jaar maar ook weer de Buurtassortiment XXL meenemen, dit jaar gemist!

Ik had dit jaar een mini showtje gegeven van maar vier cakes
n.l.(op afsteek volgorde);

1)Secret Salute
2)Reign of Fire
3)Flying Coal
4)Silver Willow

Het publiek was wel enthousiast maar ik zelf niet!
Reign of Fire en de Flying Coal vond ik alle bij slecht:frusty:
gelukkig waren de Secret Salute en Silver Willow wel goed
ik vraag mij af,heb ik de volgorde wel goed gedaan of niet?

De cakes gingen wel precies na eklkaar af d.m.v. quick fuse

Nee dat is niet bepaald een logische volgorde. De Secret Salute is een echte afsluiter, harde crackling en harde knallen. Ik ken de Reign of Fire en Flying Coal niet, maar de Silver Willow wel en die schiet ook lekker door en ik denk dat die voor de Secret Salute echt een prachtige afsluiting zou zijn.

Dit jaar zou ik graag een showtje willen schieten, echter heb ik vele vragen omdat ik er nog geen ervaring mee heb. Dit topic zal me dan goed kunnen helpen de komende 300+ dagen.

Het eerste wat ik me afvraag:

Ik zou graag een flinke fluitsalvo willen hebben in mijn showtje, maar hoe creëer je die nu? Doe je dat door een cake te versnellen, of single shots met quickfuse als salvo schieten?

Wat zouden jullie doen, en hoe? Ben ook wel benieuwd hoeveel single shots je zou moeten gebruiken om een goede salvo te krijgen, en welke single shot jullie dan zouden kiezen. Wel eentje waar de fluit overheersend is.

Leuk om jullie ervaringen te lezen, ik leer er veel van, bedankt. :)

De 10 uur's show:

- 2 x 500sh shogun gilbatterij

- 1 x army tank large (rijdt naar voren en daarna evenveel naar achteren) in gevecht met army tank small (even kijken hoe ik ze moet opstellen...)

- 1 x sky symphony

- 4 x multi thunderking, 4 x screamer king, 1 x screaming devil, 10 x piccolo pete whistle

- Tussen 2 bomen op 5,5 meter afstand ijzerdraad binden (op 2,5 meter hoogte). Aan dat ijzerdraad 6 meter knetterlint wikkelen. Dat knetterlint dient als lont voor 5 x black salute op 50 centimeter afstand van elkaar. Aan het eind van het knettelint komen 20 x toffee.

De 10:00 show is perfect gelukt!
15:00 show

3 x screamer king
2 x shogun 500sh gilbatterij
1 x traca
2x sky symphony (overlappend, niet tegelijkertijd!)
1x 100k
2 x nitraatmat 500sh

De 15:00 show is perfect gelukt!

Show Half 7 (weinig werk, alleen neerzetten) (crackeling candle in 4" mortier) (colour celebration ophangen)

Fonteinen
- 1 pakket fountain box
- 1 comet box
- 3 x howling wolf
- 1 x meterpakket original
- 1 x spitfire
- 1 x caldera
- 1 x etna
- 1 x krakatau
- 1 x zink fontein
1 x W-shape Silver and Gold Foutain Showtime
1 x W-shape Crackeling Fountain
12 x Romeinse kaars 30 balls
6 x vulcanix
3 x multi thunderking
3 x screamer king
1 x screaming devil 10sh
12 x romeinse kaars china red 30sh
3x Candle Kit
3x Action Pack
6 x crackeling candle
1 x triple fontain
1 x colour celebration

Veel neerzet werk, iets anders verlopen dan ik dacht, maar de show ging alsnog goed.

Show half 10 (neerzetten, wel overlappend doorlonten)

1 x revolution
2 x fusion zena
2 x witchcraft
3 x green glitter missile
6 x silver tail showtime 6 x golden wave king crackeling showtime 1 x mine gold/silver flower
2 x fast fortune 1 x shaking times1 x good wishes
2 x Blauwtje
1 x space temple
2 x Splitting Commets (Bonfireworks)
2 x full metal assault
2 x mega mini china red
2 x but flower
4 x hoogmoed

De show ging echt perfect.

00:15 show (1 grote v-shape voor magic leafs en tequila) (2 kleine v-shape voor silver tail) overlappend doorlonten

2 x hawaii
2 x cape town
2 x golden dream
2 x oase + 1 rootje (v-shape) (verplaatst naar 21:30)
2 x big fantasy
3 x tequila (v-shape) (geschrapt wegens tijdgebrek)
2 x crosette cake showtime 1 x showtails (showtails is blijven staan)
58 x 2" king crackeling showtime (6 bleven er staan)
4 x 750 sh xxl + 4 x china red 638 sh(verplaatst naar het begin van de show, maar ipv 8 tegelijk gingen ze 4 om 3 en daarna nog eens 1)
3 x 25sh brocade crown
2 x silver willow
1 x fast fortune
1 x hoogmoed
2 x fast fortune + 1 x shaking times + 1 x good wishes
2 x hoogmoed
5 x fast fortune + 3 x shaking times + 3 x good wishes
5 x hoogmoed
(heel het rode deel is geschrapt)
3 x fire emblem (v-shape) (kleine v-shape)
2 x magic tree
2 x brocade pine
Hydra A + Hydra B (al een eindlont)
1 x Falcon
2 x concerto rosso + 4 x ghost song
4 x Hypnotised (Zena NL) + 5 x pinkie winkie + 2 x city lights + 2 x fire flower + 2 x great wall of china + 2 x zware jongens

2 x silver salute + 2 x screeming salute overlap 12 x hoogmoed
profblokken

En dan komt je grootste show ooit om 12 uur, en dan ben je al heel de tijd aan het stressen; lukt het doorlonten niet meer helemaal waardoor er sommige delen nooit meer op het project zijn gegaan. Blijkt de lont van de XXl 750sh whistling helemaal ***** te zijn, waardoor het gilproject (dat al naar voren is verplaatst) verpest wordt. Verder bleven er wat kleine potten staan, maar het geheel is alsnog vrij goed gegaan.

Dit jaar zou ik graag een showtje willen schieten, echter heb ik vele vragen omdat ik er nog geen ervaring mee heb. Dit topic zal me dan goed kunnen helpen de komende 300+ dagen.

Het eerste wat ik me afvraag:

Ik zou graag een flinke fluitsalvo willen hebben in mijn showtje, maar hoe creëer je die nu? Doe je dat door een cake te versnellen, of single shots met quickfuse als salvo schieten?

Wat zouden jullie doen, en hoe? Ben ook wel benieuwd hoeveel single shots je zou moeten gebruiken om een goede salvo te krijgen, en welke single shot jullie dan zouden kiezen. Wel eentje waar de fluit overheersend is.

Leuk om jullie ervaringen te lezen, ik leer er veel van, bedankt. :)

@Teun48 als je flinke fluit salvo's wild hebben zal ik voor de Falcon of Sky Screamers gaan mooi show gehalte en mooie salvo's.
Hypnotised Zena is wat goedkoper.

Je kunt ook medere cakes achter elkaar laten gaan door middel van quikfuse
deze zet ik zelf dan weer vast met tyraps werkt goed op deze manier.
Ik hoop dat je er wat aan hebt Teun48.

groet Maximum Blast

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie het beste moment voor een show? Vooravond, gelijk rond 00.00 of rond half 1 als het al weer wat rustiger is?

Wat vinden jullie het beste moment voor een show? Vooravond, gelijk rond 00.00 of rond half 1 als het al weer wat rustiger is?

Ik zou hem na 12 uur doen als het meeste vuurwerk al afgestoken is maar als er nog genoeg mensen op straat zijn om van je show te kunnen genieten.

Dit jaar wil ik het volgende gaan creëren in mijn showtje;

Start: 1)3xHowling Wolf(mod. zonder fluitjes)daarna 1x Mega Mini.
2)1x Splitting Comets(1x crosette mines mod.).
3)1x Split Decision
4)1x Total Madness /Bon
5)1x Freezing Steel
6)1x Treasure Island
Middenstuk: 7)2x Hypnotised of 2x Earcatcher
[SUP]9)1x Solid Stone[/SUP]
10)1x Killer Instinct
Finale: 11)1x Buurt Ass.XXL
12)1x Ram met daarna 1x Silver Willow
Afsluiting:13)1x Secret Salute(mod. 2x mines)+ 3x Red Shaddow (mod.3xmines)Alles tegelijk.

Alles wat rood is geschreven heb ik al en wil ik graag in mijn showtje verwerken. Ik wil dit beter combineren zo dat het geen rommeltje word.

Wie heeft nog leuke ideeën of tips voor mijn showtje?

Alvast Bedankt

Hmm, stond zonet onder de douche te dromen over een finaleprojectje van Event Grande Finale, doorgelont naar Delicious Thunder finale edition, naar 3x2 Secret Salvo in w-shape...ideetje? :D

5x Fuego
1x Havana
5x Schreeuwerige Schreeuwlelijk
2x Super Blinking Willows
3x Tweelingen
4x Zware Jongens (kan ook 4 keer Lights Of Heaven)
8x Super 6-19
4x Sky Screamers en 6x Secret Salute tegelijk
Als toetje 5x Hoogmoed

Tips?

Totale beschikbare hoeveelheid:
Heavy Legend 16 4
Heavy Legend 25 4
Heavy Legend 36 4
Heavy Legend 49 1
Big Trouble 4

25gr.
Imperial blink ?
Powercake ass ZENA

---------------------------------------------------------------------
Schietlijst:
1 Earcatcher 2*
2 Heavy Legend 25 2x
3 Heavy Legend 36 2x
4 Big Trouble 2x
4 Heavy Legend 49

5 Bullshit (even wat rust :P)
5 Midnight Mania (begint halverwege de Bullshit (Katan Maxx overigens))

6 Shock Syndrome
7 Zena cakebox ABCD

8 Firewall 200sh 1* of 2x Neon Mosquitos 225sh
8 Silver Salute 4* (of 6* Dutch thunder, zou wat veiliger zijn :p)
---------------------------------------------------------------------
ik bouw dus op van 1 tot 4, dan even rustig en dan weer gas op die lollie :p
Rond 00:05 of 00:10 gaat dit de lucht in :)

Op of aanmerkingen?

Ja, ik snap geen reet van wat je nou allemaal hebt neergekalkt. Wat bedoel je bijvoorbeeld met het dikgedrukte?

volgens mij heeft hij van de dikgedrukte nog meer dan hij in zijn show laat zien.
Verder is het simpel. hij hanteert gewoon de volgorde van 1-8 waarbij er dus nog de mogelijkheid is om wat het vetgedrukte toe te voegen.
correct me if im wrong.

greetzzz

Helemaal goed :)
ik heb dus 4 stuks HL16/25/36/BT
waarvan ik er al 2 van elk in de show heb gezet, maar kan dus naar 4 uitgebreid worden.
Imperial blink ben ik nog niet helemaal over uit of ik die koop, daarom een vraagteken.
Powerassortiment komt er zeker in (die 3 voor 50 25grams dingen)

Vetgedrukte was een foutje, drukte ctrl+b ipv ctrl+v :)

1-8 is afschietvolgorde inderdaad, zelfde nummer is dus tegelijkertijd.
Dit is ook maar een ruwe schets, dus ik zal vast nog wel het een en ander veranderen.

Zit in dubio over een finaleprojectje; na Grande Finale komt er een snelle Delicious Thunder (dan misschien een opgevoerd fluitblokkie, onbekend welke...) en dan denk ik aan óf 3x2 Secret Salvo's in w-shape óf één opgevoerde Secret Salute. Laatste optie is ongeveer helft goedkoper dan de Salvo's maar een w-shape is natuurlijk wel erg vet... Andere optie is natuurlijk die SS in 't midden en 2x2/3 Salvo's in v-shape d'r naast maar dat is wel weer 'n extra dure variant.

Wat zouden jullie doen?

Back
Bovenaan