Alles over jouw consumentenshow!

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar heeft er iemand ervaring met aansteek Torches / aansteek fakkels? Gaan de lontjes hierdoor sneller en gemakkelijker aan als met een aansteeklont?

Hierbij mijn bijdrage aan de milieuvervuiling in Nederland,

Show 2 staat onderaan deze pagina.

Dit zijn helaas alleen de eerste 7 minuten van mijn vuurwerkshow die in totaal ruim 11 minuten duurde. Alles wat op film staat is handmatig onstoken, de finale werd electrisch onstoken.

Wat niet op de film staat:

1 Hypnotised
4 Zware Jongens
2 Panter
1 Brocade to Color
4 Onbekende cake (Crackling Chry met 25 schoten)
1 Double Brocade King
12 Silver Salute
4 Hoogmoed

Alvast veel plezier!
Volgend jaar? Doe ik het gewoon weer!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De hele film is hier wel te zien, alleen is de kwaliteit wat minder, maar de finale staat er gelukkig wel op! Bij 08.50 gaat hij verder dan de vorige film.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En hierbij ook nog de tweede show die ik vorig jaar heb weggeschoten. Stelde verder niet heel veel voor omdat hij niet was geplanned maar was alsnog leuk!

Hier show nummer 2!

Even een kleine opmerking...
Het zusje van me vriendin filmt met haar eigen camera die er een beetje moeite mee had. Maar ze weet verder ook niks van vuurwerk af dus dat scheelt! Ik ben inderdaad naar Belgie geweest maar dat was om de show van Geel te bewonderen. En ik handel niet in vuurwerk, het enige wat ik heb gehandeld is een meterpakket voor der.

Even genieten nog... :D

+ YouTube Video

Voor dit jaar staat er 100% zeker weer een vuurwerkshow in de planning. Ik heb al een aantal "scenarios" in gedachte die ik dit jaar denk ik nog niet bekend ga maken tot jullie hem om film zien, maar ideeen zijn natuurlijk altijd welkom! Producten ook.

Ik wil misschien een klein project maken met consumenten cakes.
Wat is dan het beste 3mm dik viscolont of 1,8 mm?
Weet niet of deze vraag hier hoort.
Alvast bedankt:)

Er zit misschien een klein verschil in kwa snelheid. Maar voor de zekerheid zou ik gaan voor 3mm dik lont, dit is iets steviger, heeft iets meer vonken waardoor het zeker ander lont aansteekt. Bij 1.8 is dit ook het geval hoor, ook zeker betrouwbaar. Maar wanneer je de keuze hebt dan zou ik gewoon wat extra investeren.

Er zit misschien een klein verschil in kwa snelheid. Maar voor de zekerheid zou ik gaan voor 3mm dik lont, dit is iets steviger, heeft iets meer vonken waardoor het zeker ander lont aansteekt. Bij 1.8 is dit ook het geval hoor, ook zeker betrouwbaar. Maar wanneer je de keuze hebt dan zou ik gewoon wat extra investeren.

Oké bedankt dan zal ik 3 mm proberen. Is alleen wat moeilijker te buigen maarja. :)

Waarom zou je het willen buigen ? Krijg je alleenmaar knikken van wat ervoor kan zorgen dat het visco niet / niet goed ontbrand. Persoonlijk zou ik 3 mm gebruiken stukken degerlijker dan 1,8 mm.

Ruben, prachtige shows heb je in elkaar gezet, ben benieuwd hoe ze dit jaar worden. :)

Wil zelf dit jaar ook een showtje gaan schieten, welke producten er precies inkomen weet ik nog niet, ben pas net begonnen met het uitkiezen van producten, eind oktober zal ik meer weten.

Nog meer mensen die van plan zijn hun eigen show te schieten? Ik ben benieuwd. :)

Ik ga iets heel kleins maken,

4x Reno
1x Alligator
5x Fluitpotje, ben de naam even kwijt.
Een paar losse mortiertjes
EN als finale 1x Silver Salute.

Heel klein, maar toch wel leuk denk ik zelf.

Afgelopen jaar voor de tweede keer een show gegeven, was weer een groot succes.
Hierbij de schietlijst, schiet alles met een 16 kanaals schietkistje, IDEAAL!

k3oc41.png

Pff, ik lees natuurlijk weer Snow topic :rolleyes:

Zelf schiet ik nooit echt een show...
Het is wel zo dat om 12 uur, iedereen staat te kijken en ik alles aan sta te steken :D
Wat mij dan toch weer het gevoel geeft dat ik een show sta te schieten!
Ook omdat ik van het totale budget vaak de lijst maak (we leggen met 3 gezinnen vaak geld samen), krijg ik ook complimentjes :D

Wie weet zit er dit jaar wel een showtje in?

Ik ben op zoek naar een product voor in mijn project, om het "rustige" gedeelte mee op te starten/ondersteunen, welke achtereenvolgens bestaat uit:

3x mine red dahlia rechts (showtime)
3x mine red dahlia links (showtime)
3x crossing crossette (lidu)
2x colorful crosette (showtime)
(geschoten van 3 verschillende posten)

Voor dit gedeelte eindig ik met 3x shaking times in w-shape (fu collectie)

Zelf zat ik eerst te denken aan iets van bengaals vuur oid. maar ik kan niks fatsoenlijks vinden.

Iemand die me kan helpen?

Ben nog in twijfel over een aantal projectjes. Dit jaar word het vlak achter elkaar gezet en/of doorgelont:
- 4x Herlat Hypnotised

5x Hardix Thunderstruck

3x Dynasty Las Vegas

- 3x Royal fireworks Beatiful leaves

2x Showtime Brocade Waterfall

- 3x Dynasty Panter

- 3x Bonfireworks Big Fantasy

- 2x Bonfireworks Golden Dream

- 3x Bonfireworks Wodka Blue

- 5x Bonfireworks Fire Emblem

- 3x Marijn Zware jongens

- 2x Royal Fireworks Vuurwerk met een kroon

- 2x Showtime Flower crackling Willow

- 2x Marijn De Ram

- 5x Beko Green missle

5x Hardix Thunderstruck

- 3x Royal fireworks Reign of fire

2x Bonfireworks Crackling Meteors

Moet enkel nog een projectje maken met fanshape cakes.

Ik ben op zoek naar een product voor in mijn project, om het "rustige" gedeelte mee op te starten/ondersteunen, welke achtereenvolgens bestaat uit:

Zelf zat ik eerst te denken aan iets van bengaals vuur oid. maar ik kan niks fatsoenlijks vinden.

Een paar fonteinen of draaizonnen kunnen er misschien wel bij. Misschien heb je wel de mogelijkheid om een letterbord te maken, maar da's weer een stuk meer werk. :)

Beko heeft enkele goede fakkels. Titanium Volcano een optie?
En Zena heeft wellicht grote discoflash die een minuut duren.

De meeste potten wil ik los schieten of maximaal per 3, maar als afsluiter zit ik aan het volgende te denken (in de weergegeven volgorde):

1x klein knal matje
3x magic whistle (goedkoop en leuk effect)
1x 3 potjes van heavy5 in W-shape
1x 2 potten Supter 4-16
1x Hot chains

Is dit wat of kan ik beter los schieten?

Een paar fonteinen of draaizonnen kunnen er misschien wel bij. Misschien heb je wel de mogelijkheid om een letterbord te maken, maar da's weer een stuk meer werk.

Beko heeft enkele goede fakkels. Titanium Volcano een optie?
En Zena heeft wellicht grote discoflash die een minuut duren.

Bedankt voor de suggesties. Fontijnen zijn toegevoegd, een letterbord is nog even te veel van het goede. Misschien iets voor de toekomst:wink:

Discoflash vind ik ook een goed idee, een soortgelijk product komt er in.
Ook bengaals vuur zal worden toegevoegd.

Nogmaals bedankt voor de tips!

Alle topics omtrend een eigen vuurwerkshow samengevoegd in 1 topic.

Gelijk even een schop omhoog, hoe staat het ervoor? Iemand al een ruwe schets op papier kunnen zetten? Leuke combinaties bedacht?

Zowww ik vond vandaag wel de dag om er eens lekker over na te denken.
Wat wil ik gaan doen, ik wil een klein showtje van +/- 5 min hebben met als basis kleuren Blauw en Goud.

Zoiezo heb ik jullie hulp nodig met het zoeken van cakes met daarbij het budget van max 150 euro

Ik zal dit showtje bij me moeder voor de deur de lucht in knallen, waarom zou je denken, dit jaar ben ik op mezelf gaan wonen, en nu denkt ze yes geen vuurwerk meer, nou ik dacht het niet dus !

Blauw is haar lievelingskleur, en goud vind ik er wel mooi bij passen qua combi.

Wat ik tot op heden heb bedacht ( waterval ) deze zelf gemaakt d.m.v fonteinen.(goud)
achter die fonteinen komt er in w-shape een rekkie showtime cadels (6stuks) blauw gekleurd

Graag jullie advies/kritiek/ hulp dus gevraagd ! Het moet geen ram show worden, Maar het mooi en rustig zijn :-)

Komt maar op.

Alvast bedankt

Back
Bovenaan