Alles over jouw consumentenshow!

Een voorlopig draaiboekje voor mijn 1e poging tot een showtje :)

1x concerto rosso + 1x weco Thousand Islands,
2x weco Alligator + 2x weco Maniac,
2x diamond jupiter V-shape + 1x nico/NLE thunder king,
3x weco Detonator/Decathlon W-shape,
2x bonfireworks Midnight Delight,
4x bundels met 10 candles a 20sh in gekruiste V-shape,
2x weco ipanema/heartbreaker,
3x Tanz der Vampire W-shaped felrode blinkers,
2x weco Termanitor,
3x phoenix / carat-cake W-shape,
1x royal Fire Flower

De finale:
6x aquila in 2x W-shape
+ 2x weco Bloody Mary V-shape
+ 1x weco Sound Attack
+ 1x helios Sevilla,
6x Silver Salute als afsluiter

Heb wel een beetje soort bij soort gezocht, maar van echte thema's is geen sprake, behalve bij de Tanz der Vampires en de Carat cake / Fire Flower.

Tips? Altijd welkom :D

Dit jaar wil ik mijn eerste showtje gaan geven, het zal niet veel voorstellen maar leuk genoeg voor mn eerste:)
Wil zoveel mogelijk halen bij vuurwerk 24eu ( een winkel in duitsland met nl goedgekeurd vuurwerk)
Zou graag tips van jullie ontvangen:D

Wil beginnen met het lage gedeelte, zit te denken aan 2 fontijnen of bijvoorbeeld 2x raiders van pro line.
Vervolgens deze (cake 18): http://vuurwerk24.eu/shop/product/3017/2186/x/Cake%2018.html
(veel crackling)

Angel eyes van Nico er achter aan:
http://www.youtube.com/watch?v=a1Px_U7YVh0

Dan x46:
http://vuurwerk24.eu/shop/product/3017/2153/4/X46%20Siercake.html

X53:
http://vuurwerk24.eu/shop/product/3017/2155/4/X53%20Siercake.html

X50:
http://vuurwerk24.eu/shop/product/3017/2154/4/X50%20Siercake.html

En afsluiting ben ik nog niet over uit.
Wil denk ik salute cake, of zelf een pijlenrek maken van diverse zink pijlen:
http://vuurwerk24.eu/shop/product/3017/1455/1/ZINK%20Vuurpijlen.html
En anders een leuk blokje uit de diamond collection (denk aan bijvoorbeeld tarantula, lizard en andere potten met veel goud)

Reacties graag:D

Hier mijn vuurwerkshow die ik rond 8/9 uur voor vrienden/familie wil gaan schieten.

4 Hoogmoed (Witte Tenten)
10 Titanium Vulcano (Beko)
2 Buurtassortiment – Space Intruder (Rubro)
2 Showtails (Rubro)
1 Splitting Comets (Bonfireworks)
2 Spring Flower (Bonfireworks)
1 Falling Leaves (Broekhoff)
2 Fire Emblem (Royal)
2 Buurtassortiment – Mega Finale (Rubro)
2 Panter (Wolff)
1 Golden Wave King, Blink and Leaves (Cafferata)
2 Blue Spider (Vuurwerktotaal)
1 Great Wall of China (Bonfireworks)
2 Buurtassortiment – Giant Festival (Rubro)
2 Bursting Gold (Wolff)
1 Flower Crackling Willow (Cafferata)
2 Buurtassortiment – Power Zone (Rubro)
15 Crackling Candle (B&W)
1 Crackling Chry (Cafferata)
6 Silver Salute (Wolff)

Hoe gaat iedereen eigenlijk z'n consumentenshow timen / afsteken?
Ik wilde alles gaan doorlonten, maar ik zit te twijfelen over de timing. Stel dat de eerste set cakes 30 seconden duurt, dan moet er dus voor de duur van 30 seconden een stuk visco lopen naar de 2e set cakes. Vuistregel visco (3mm) is 1 cm per seconde, dus 30 cm. Misschien een tikkie korter maken, want ik heb liever overlap dan pauzes. Hoe gaat de rest dit aanpakken?

Handmatig timen met een portfire/pyrotorch. Die dingen branden 2/2,5 minuut maar hebben een redelijk grote vlam (groter dan een aansteker) en zijn goed te gebruiken met vuurwerkshows, bij handmatig ontstoken demo's gebruiken ze deze ook.

Daar heb ik er nog een aantal van liggen, dus dat is een optie.
Maar dan zit je alsnog met de timing.. is de kans niet groot dat er dan (kleine) pauzes vallen? Ik zat er al wel aan te denken het showdeel en finaledeel apart aan te steken, zodat je er nog wat invloed op hebt.

Ik heb zelf dit showtje bedacht als doorlontprojectje (finale), alleen heb ik even jullie mening nodig.
Heb hem als volgt bedacht.

1. Event Cake no.1
2. Event Cake no.2
3. Event Cake no.3
4. Event Cake no.4
5. Event Cake no.5
6. 2x Zware Jongens (4 cakes tegelijk dus)
7. Brocade Finale en Brocade To Color tegelijk (Showtime)
8. 12x Silver Salute tegelijk

Wat vinden jullie hiervan?
Zou ik mischien de Zware Jongens moeten wisselen met de Brocades?
Graag jullie mening, want zelf kan ik niet kiezen! :p
Visco en Quickmatch heb ik hier voorhanden, dus alles word doorgelont.

Ik heb zelf dit showtje bedacht als doorlontprojectje (finale), alleen heb ik even jullie mening nodig.
Heb hem als volgt bedacht.

1. Event Cake no.1
2. Event Cake no.2
3. Event Cake no.3
4. Event Cake no.4
5. Event Cake no.5
6. 2x Zware Jongens (4 cakes tegelijk dus)
7. Brocade Finale en Brocade To Color tegelijk (Showtime)
8. 12x Silver Salute tegelijk

Wat vinden jullie hiervan?
Zou ik mischien de Zware Jongens moeten wisselen met de Brocades?
Graag jullie mening, want zelf kan ik niet kiezen! :p

het enige wat ik zou veranderen is event cake 4 en 5..(4 is net wat sneller en je bouwt het een beetje op naar steeds meer geweld)....voor de rest is het een super show!...brocades gaan namelijk heel snel en zorgen voor veel spektakel...dus die zeker voor de silver salutes...

Dat is echt een super vette vuurwerkshow! Bouwt echt goed op. Misschien nummer 6 en 7 omdraaien maar dat is een persoonlijke keuze.

Mijn vuurwerkshow word flink omgegooid. Ik heb gewoon helemaal vergeten dat ik helemaal gen tijd hebt om mijn vuurwerk door te lonten/ in shapes te zetten. Dus dat word even primitief vuurwerk stoken.

Ik noem het: een Original Fireworks- consumentenshow met Nederlands vuurwerk. Original schiet zijn consumentenvuurwerk altijd per 2/3 recht omhoog... Denk dat het 't minimale is wat ik kan doen om een show weg te schietne.

het enige wat ik zou veranderen is event cake 4 en 5..(4 is net wat sneller en je bouwt het een beetje op naar steeds meer geweld)....voor de rest is het een super show!...brocades gaan namelijk heel snel en zorgen voor veel spektakel...dus die zeker voor de silver salutes...
Ja, dit is maar een kleine greep uit m'n collectie.
Dus ik kan altijd nog wat erbij doen, maar dat vind ik altijd zo lastig om dat op papier te doen.
Het liefst zit ik vanaf de 29e gewoon in de garage m'n cakes een plekje te geven, beetje schuiven enzo.
De Silver Salutes wilde ik zowiezo als laatste laten staan, 12 stuks word een enorm geweld in een straat van een meter of 5 breed.
Mischien zet ik nog wel 2 Spring Flowers voor de Event Cake no.1
Begint dus met veel falling leaves, en dan rustig opbouwen naar een kleine cake.
Maar jij zou dus de Event Cakes in deze volgorde zetten: 1, 2, 3, 5, 4 ?

Ja, dit is maar een kleine greep uit m'n collectie.
Dus ik kan altijd nog wat erbij doen, maar dat vind ik altijd zo lastig om dat op papier te doen.
Het liefst zit ik vanaf de 29e gewoon in de garage m'n cakes een plekje te geven, beetje schuiven enzo.
De Silver Salutes wilde ik zowiezo als laatste laten staan, 12 stuks word een enorm geweld in een straat van een meter of 5 breed.
Mischien zet ik nog wel 2 Spring Flowers voor de Event Cake no.1
Begint dus met veel falling leaves, en dan rustig opbouwen naar een kleine cake.
Maar jij zou dus de Event Cakes in deze volgorde zetten: 1, 2, 3, 5, 4 ?

ja precies...ik dnek namelijk dat na de relatief snelle waaier event cake 4. de event cake 5 weer een stapje terug is (voor zover je uiteraard over een stapje terug kunt spreken..) hoewel het grote klappen zijn is het wel weer 1 voor 1 geschoten...vandaar mijn idee....

ik vind het zelf inderdaad ook altijd beter werken als ik met alle cakes om me heen zit en dan lekker bouwen...haha!

ja precies...ik dnek namelijk dat na de relatief snelle waaier event cake 4. de event cake 5 weer een stapje terug is (voor zover je uiteraard over een stapje terug kunt spreken..) hoewel het grote klappen zijn is het wel weer 1 voor 1 geschoten...vandaar mijn idee....

ik vind het zelf inderdaad ook altijd beter werken als ik met alle cakes om me heen zit en dan lekker bouwen...haha!

Whaha, leuk he.:bonk:

Heb ondertussen besloten dat ik ga beginnen met 3 Silver Blink Mines uit de Showtime serie, deze zal ik in W-Shape zetten.
Bovendien voeg ik ook nog de Flower Crackling Willow, Golden Wave King Blink And Leaves en de Double Brocade King toe aan de finale (allemaal Showtime).
Morgen zal ik even de nieuwe opzet neerzetten hier.

Ik wil voor het eerst iets doorlonten, ik ga de heavy 4 potjes doorlonten zodat ze tegelijk afgaan maar moet ik ze speciaal ergens op zetten/lijmen, of kunnen ze gewoon op de grond? Deze potjes zijn natuurlijk al niet stabiel.

Laatst bewerkt:
Ik wil het volgende gaan doorlonten, het is de eerste keer dat ik dit ga doen.
Wat vinden jullie ervan?

Tips zijn zeer welkom

Opening:

Green Glitter Missile
Concerto Rosso
Earcatcher
Zware Jongens(2 tegelijk)
Colorful Thunder Tail

Tussendoor de volgende 3 projectjes:

Miracle
Treasure Island
Fusion
Fire Emblem
Black Suprise

China by Night
Space Shooters

Cape Town
Midnight Delight
Wil Wil Wel
City Lights
Battle
Hawaii
Dominator

En dit als finale:
Vette Marja
Heavy Load 500
Golden wave king blink and leaves
Event cake 2
Golden Willow
Gorgeous
Bursting Gold(2 tegelijk)
Brocade crown
Brocade to Color
2x hoogmoed

De volgende cakes heb ik ook nog ter beschikking maar ik wil er ook een aantal los afsteken:

Event cake 3
Event cake 4
Anaconda
Super Rainbow Fantasy

Laatst bewerkt:
Ik wil het volgende gaan doorlonten, het is de eerste keer dat ik dit ga doen.
Wat vinden jullie ervan?

Tips zijn zeer welkom

Opening:

Green Glitter Missile
Concerto Rosso
Earcatcher
Zware Jongens(2 tegelijk)
Colorful Thunder Tail

Tussendoor de volgende 3 projectjes:

Miracle
Treasure Island
Fusion
Fire Emblem
Black Suprise

China by Night
Space Shooters

Cape Town
Midnight Delight
Wil Wil Wel
City Lights
Battle
Hawaii
Dominator

En dit als finale:
Vette Marja
Heavy Load 500
Golden wave king blink and leaves
Event cake 2
Golden Willow
Gorgeous
Bursting Gold(2 tegelijk)
Brocade crown
Brocade to Color
2x hoogmoed

De volgende cakes heb ik ook nog ter beschikking maar ik wil er ook een aantal los afsteken:

Event cake 3
Event cake 4
Anaconda
Super Rainbow Fantasy

Niemand op dit fantastische forum?

Show topic

Show topic

Stel hier je vragen aan de anderen als je op oudejaarsavond een show gaat schieten en je komt er niet helemaal uit met de cake,s die je nodig hebt om tot je favoriete thema te komen.

Met andere woorden: een rubriek om elkaar te helpen met tips en advies over je show op 31-12-2011

Back
Bovenaan