Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Ahaa,ja ik wou nog research doen. Klinkt allemaal lastig. Zal er nog eens goed over nadenken, en misschien is het iets voor over 10 jaar tijd.

Ik moet er wel bij vermelden dat je ook een VOG aan moet vragen (verklaring omtrent gedrag). Mocht je een strafblad hebben dan kan dat vervelende gevolgen hebben voor je VOG.
Ben je nooit met justitie in aanraking geweest of het delict is te licht voor een lange vermelding op je strafblad, dan is er niks aan de hand.
Naar mijn weten is er na een melding bij halt ook niet veel aan de hand. Dus voor de jongeren is er niet veel aan de hand als ze een halt straf gekregen hebben. Die kunnen dus na de gelopen stages (als zij meen 21 jaar zijn) zich aanmelden bij het VCM voor een opleiding GV.
Maar zorg eerst voor het VOG en kijk dan pas verder. Niet dat je dan alles voor niets doet. Want dit document heb je zeker nodig, anders kan je het namelijk wel vergeten.

@Gerwin: gefeliciteerd met het behalen van je papiertje. Heb je nog erg veel hinder ondervonden bij het halen van je papiertje? Kun je, misschien voor de liefhebbers, eens een verslag schrijven van hoe zoiets nou in zijn werking gaat? En hoe zo'n examen gaat? Ben er wel benieuwd naar namelijk, en denk ook wel meerdere.:)

@Fric: Daarvan ben ik uiteraard op de hoogte, maar het zoeken naar een bedrijf dat je wil laten meelopen verloopt niet bijzonder vlot. Zoals Gerwin ook al aangaf zijn de meeste bedrijven niet bereidwillig om je hiermee te helpen, waarschijnlijk uit angst voor concurrentie of andere redenen.

@dikkeeric: Ben bang dat dat juist niet gaat werken, want het een en ander moet via een werkboek van VCM worden uitgevoerd en ik neem aan dat hier ook het een en ander aan bewijzen (handtekeningen, parafen, kopie certificaat/vergunning etc etc) bij moet zitten.

@Gerwin: Het is ook niet de bedoeling om hier mijn volwaardige baan van te maken. Dat lijkt me simpelweg niet haalbaar in de komende jaren. Wel heb ik een voorliefde voor de pyrotechniek en wil me hier graag verder in verdiepen door middel van een opleiding. Voor mij is het dus ook meer liefhebberij dan wat anders!

@Zwitsal: Ik zie je PM wel tegemoet.

@Peter: GOV is geen probleem, heb ik voor mijn werk nu ook nodig ;)

Gerwin

Waar heb jij de opleiding gevolgd ik had ook prijs aangevraagd
3300, Exc. Btw is toch 700,- duurder dan jou 2600,

Gr. Martijn

Laatst bewerkt:
Ja das de enige waar het kan in NL. Overigens hoor ik her en der dat er een tweede opleider komt in nl maar weet niet of dat nog doorgaat of niet.

@Gerwin Volgens mij gaat die 2e opleider enkel handhavers van de overheid opleiden. Die hebben geen Kiwa certificaat nodig.

Nou heb ook wel eens met het idee gelopen maar als ik dit allemaal lees, uuhm laat maar.
En dan willen ze in elke stad/dorp een eigen show schieten, nou vergeet maar dat je ooit genoeg mensen kunt opleiden op deze manier, je word alleen maar tegengewerkt helaas. En de mods hier hebben dan nog wel connecties misschien maar als je die niet hebt kan je het wel uit je hoofd zetten. Jammer

Binnenkort weer cursus bij VCM?

Volgens de site:
Leusden: 18 februari, diverse dagen februari, examen 8 en 9 maart 2013.

Zijn er leden van VWC die hieraan deelnemen?

Omdat Staleneiland bij de Pier van Scheveningen in het verleden gebruikt is als locatie voor de opleiding;

Van der Valk zet pier Scheveningen te koop

De Pier van Scheveningen komt in de etalage te staan. Het concern Van der Valk, dat het bouwwerk in 1991 voor het symbolische bedrag van 1 gulden kocht, ziet er geen brood meer in.

Eind vorig jaar werd al bekend dat de familie geen geld meer wilde investeren in de pier. Een maand eerder werd een deel van het evenementencomplex in de badplaats door een korte, felle brand verwoest. De familie zegt nu met pijn in het hart afscheid te nemen van de pier, die meer kost dan het oplevert. "Die miljoenen kunnen we beter ergens anders in steken", aldus Rob van der Valk maandag in De Telegraaf.

Van der Valk had onder meer plannen om op de Pier een hotel te bouwen, maar de pijlers bleken daarvoor te zwak. Er waren meer dingen die tegenzaten. ,,Milieuregels, klagende ondernemers en omwonenden en een gemeente die haar afspraken niet nakwam en geen nieuwe plannen maakt'', zegt Van der Valk. De Pier is geen koopje meer, het bedrijf vraagt nu een 'normale prijs'.

De huidige pier werd gebouwd in de jaren '50. Prins Bernhard verrichtte de opening in 1961. Lang zou de pier zijn verbonden aan de naam van de zakenman Reinder Zwolsman, die als eerste man van de Exploitatie Maatschappij Scheveningen ook het nabijgelegen Kurhaus verwierf.

Het was niet de eerste pier. Die brandde op 26 maart 1943 af. De houten constructie uit 1901 lag direct achter het Kurhaus. In de Tweede Wereldoorlog werd het paviljoen door de Duitsers gebruikt als opslag. Na de brand zaagden ze al het hout weg. Zo konden de resten niet als landingsbaan voor een eventuele Engelse invasie worden benut.

Pier van Scheveningen uit protest gekraakt.

http://denhaagfm.nl/2014/08/07/de-pier-gekraakt-door-de-vloek/

10313420_1478273582420252_8841986209141113694_n.jpg

Laatst bewerkt:
De laatste reactie op dit topic stamt uit 2014.
Dat zegt eigenlijk wel genoeg en wel dat niet bepaald veel personen dit papiertje hebben weten te behalen.

Een paar jaar geleden zat ik erover te denken om dit te doen, maar met alle verhalen die je her en der leest wat betreft de nodige praktijkervaring die je op moet doen, maar laten zitten voor wat het was. 4 a 5 jaar later is er kennelijk niets veranderd op dat gebied waardoor ik en velen met mij eigenlijk mogen fluiten naar de wens het papiertje te behalen.

Je komt er eigenlijk alleen nog maar aan als je de nodige connecties hebt voor de verplichte stage. Zo bang is men voor concurrenten. Ik begrijp dat wel, maar aan de andere kant doet concurreren revolutioneren, laat ik het zo zeggen. :)

Snap je punt, zeker als je hier echt wat mee wil.
Positieve kant, er zijn nu niet genoeg gecertificeerde mensen om in elke gemeente een show te schieten:wink:.

Je komt er eigenlijk alleen nog maar aan als je de nodige connecties hebt voor de verplichte stage. Zo bang is men voor concurrenten. Ik begrijp dat wel, maar aan de andere kant doet concurreren revolutioneren, laat ik het zo zeggen. :)

Ik denk dat het toch makkelijker is dan dat je nu denkt...
actief zijn op de fora`s / shows bezoeken en hier en daar een babbeltje en de kans komt er dan zeker wel ! :)

Back
Bovenaan