Al folders ontvangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel tof om nog een aantal folders te zien hier. Ik mis ze eigenlijk wel heel erg. Nostalgisch gevoel. De mooiste waren degene met nagenoeg geen afbeeldingen dat je alleen op de omschrijving moest bestellen. Met mooie ''bouquetten van sterren'' ofzo.

Afgelopen maandag de eerste ontvangen van een winkel in Beneden Leeuwen.
En de folder van de Aldi met cat. 1 vuurwerk.
Ze liggen klaar om in snelhechter gedaan te worden voor de vuurwerk folder map.

Gewoon niks gehad dit jaar, echt zo jammer... Verdwijnt meer en meer, terwijl dit voor mij (zeker toen ik jonger was), altijd een heerlijk moment was in het weekend om lekker overal doorheen te bladeren.

Hier ook geen enkele folder ontvangen. Tog meerdere winkels hier, maar niemand doet er meer aan blijkbaar.

Het zal ook steeds meer verdwijnen! Vroeger checkte ik in december elke dag de brievenbus, pluisde ik de stapels reclame folders na opzoek naar dè krantjes! Ook fietste ik naar winkels in dorpen verderop!

Later breidde ik het zoekgebied uit en welke winkels je ook bezocht, ze hadden allemaal wel een folder! Ook zette ik familie, vrienden en collega's in om folders te bewaren! Een erg luxe tijd!

Het werd steeds minder! Net voor de coronatijd slechts een enkele folder tussen de stapel! Nu komt er gewoon niets binnen! Als verzamelaar bleef ik achter de folders aanzitten en moet ik ze zelf halen! Maar ook het aanbod winkels die elk jaar folder hebben neemt af! Internet en de digitale wereld is de place to be! Makkelijk en je kan gelijk de filmpjes kijken! Geef ze eens ongelijk! Winkels worden toch wel gevonden, dus waarom zoveel kosten maken door duizenden folders te laten drukken incl bezorgen! Zo vertelden laatst 2 winkels hetzelfde verhaal!

Maar als verzamelaar wil je iets fysieks in handen hebben en een stukje nostalgie voelen!

Vorig jaar dacht ik, ik kap ermee met die folders, dat ouderwetse gedoe, je hebt er zat na meer dan 30 jaar verzamelen! Maar die drang is op dit moment nog onverminderd gebleven! Iets met decembergevoel en stuiterende kruithormonen! Eens stopt het, denk ik...! Nog geen afscheid kunnen nemen van deze hobby!

Vandaag weer wat folders binnen waaronder de mooiste en dikste glossy folder komt van Binckhorst Vuurwerk!
20241215_233810.jpg

Ik ontvang sowieso geen reclame folders (want die verdwijnen anders toch rechtstreeks in het oud papier), dus ook geen vuurwerkfolders.
Maar mijn ouders waren zo vriendelijk om de foldertjes die zij ontvingen aan mij te geven. :)
Toch altijd leuk om even in te kijken.

Eddy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan