'Afsteken vuurwerk alleen oudejaarsnacht'

Die minister is een oud omatje
vaak klagen alleen die mensen erover
mijn oma vind het ook iritant maar zij zegt gewoon dat wij lol moeten hebben die dag in het afsteken van vuurwerk
en die minister zegt dat het dan veiliger is om op afsteekplekken af te steken, nou niet dus.. daar komen alleen meer ongelukken van
ze is echt dom.. ook zegt ze dat het een mooi geheel wordt, maar als je met een paar duizend mensen op 1 plek gaat stoken dan gaat het allemaal doorelkaar en kan je niet eens meer zien wat echt van jou is
en veel vuurwerk doorelkaar word gewoon veel te gevaarlijk

we moeten er met zijn allen wat aan gaan doen!

dat vind ik dus ook dat we er wat aan moeten doen.
Een forum is gebleken in een heel hoop dingen zeer krachtig.
Ik denk zelf als we wat op zouden stellen en een brief zouden gaan schrijven of handtekeningen of weet ik veel wat, dat we in iedergeval van ons laten hebben horen.
Niets doen is echt niets. En iets is noch altijd beter als helemaal niets.
Giron

Handtekeningen, gekoppeld aan een brief geschreven door experts met zeggingsmacht in de overheid, zouden helpen. Dus georganiseerd door een gezaghebbende instantie op dit gebied, ondertekend door duizenden en duizenden mensen.
Maar vrees nog niet, wacht maar eerst af, die instanties met kennis over vuurwerk zullen de minister informeren. Zij zal om die info moeten vragen om voorstellen hard te maken. Dus de kans is groot dat ze nog van gedachten wordt veranderd door de kenners.

Misschien dit als slogan?:

Nitraat in eigen straat, van 's ochtends 10 tot 's avonds laat!!

Mwa, weinig kans van slagen denk ik.

Misschien dit als slogan?:

Nitraat in eigen straat, van 's ochtends 10 tot 's avonds laat!!

Mwa, weinig kans van slagen denk ik.
Leuk verzonnen, alleen "nitraat"... daar reageert de overheid alleen maar strenger op. Geknal in eigen straat, van 's ochtends 10 tot 's avonds laat! Dat lijkt me een betere oplossing, even kijken of er een mod op reageert!

Leuk verzonnen, alleen "nitraat"... daar reageert de overheid alleen maar strenger op. Geknal in eigen straat, van 's ochtends 10 tot 's avonds laat! Dat lijkt me een betere oplossing, even kijken of er een mod op reageert!

Ik ben geen mod maar ik zou wel willen vragen even hier dan naar te kijken.
Giron

Ik denk dat het inderdaad tijd gaat worden dat wij als vuurwerkliefhebbers van ons laten horen in Den Haag.
De echte liefhebbers en de detaillisten dreigen straks het kind van de rekening te worden. En de vandalisten blijven door de nieuwe wetgeving geheel buiten schot.
Want vandalisten blijven vandalisten, wet of geen wet.

Ik voel veel voor het idee van Giron om een petitie naar Den haag te sturen met een goed verhaal voorzien van handtekeningen.

Blijven stilstaan en niets doen betekent vaak achteruitgang.

:bye:

Commissies volgende weken
Agenda vc VROM
Laatste wijziging: 25-01-08, 21:56 uur

dinsdag 29 januari 2008
Algemeen overleg : 18:30 tot ca. 20:30 uur in de Thorbeckezaal

Den Haag, 25 januari 2008
HERZIENE CONVOCATIE
(i.v.m. toevoeging agendapunt*)
Aan:
De leden en plaatsvervangende leden van de
vaste commissie voor Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en
Milieubeheer
vaste commissie voor Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
i.a.a.
de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer
de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Vergadering van Uw commissies op:
dinsdag 29 januari 2008 van 18.30 tot ca. 20.30 uur
===================================================
Algemeen overleg met de ministers van Volkshuisvesting, Ruimtelijke
Ordening en Milieubeheer en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
over vuurwerk.
Agenda:
1. Brief van de minister van VROM d.d. 7 december 2007 inzake
aanbieding VROM-Inspectie rapport "Politie in de slag met vuurwerk"
(31200 XI, nr. 75)

2. Brief van de minister van VROM d.d. 11 december 2007 inzake de
technische regelingen voor consumentenvuurwerk (31200 XI, nr. 76)

3. Brief van de minister van VROM d.d. 11 december 2007 inzake
handhaving vuurwerkverpakkingen (31200 XI, nr. 77)

4.*Brief van de ministers van VROM en BZK d.d. 25 januari 2008 inzake
jaarwisseling en vuurwerk

Griffier : M.J. van der Leeden

Bron:
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/volgende_weken/index.jsp?p=a43556.xml

Naschrift Moontan.
agendapunt 4 is dus gisteren toegevoegd en gaat o.a over het debat vuurwerk afsteken op aangewezen plekken en alleen tussen 22.00-02.00 uur.

agenda punt 3 gaat over de gaasverpakkingen
agendapunt 2 gaat over de schietkisten
agendapunt 1 gaat over de opslag van inbeslaggenomen vuurwerk

Ik vindt het natuurlijk ook wel ***** als dit ingaat, maar dan voor diegene die nog overdag rondlopen. Ik zelf houd nog steeds erg veel van vuurwerk, maar de rotjes, babypijltjes hebben voor mij geen toevoeging meer voor oudjaarsdag. Ik ga me meer concentreren op het betere siervuurwerk van Nederland.
Toch vind ik 4 uurtjes stoken iets te weinig, had het dan naar 18:00 in de avond verschoven. Het is voor velen al moeilijk genoeg om in een dag al het vuurwerk op te knallen en nu zal het niet alleen op oudjaarsdag afgestoken worden, maar ook door het jaar. Dit vind ik dan ook weer geen slimme oplossing van mevrouwtje minister...... Zo krijg je niet alleen minder kapotte borden op oudjaarsdag, maar ook MEER in het dagelijks leven.

Nee, ik vind het dus geen slimme manier om de vernielingen en gewonden te voorkomen.

Zoals gewoonlijk wil de elite terug naar de oudheid. Een kleine groep mensen die exclusief kan genieten en de overige 90% van het land heeft niets.

Mag hopen dat de film van Wilders snel uitkomt, dan kan men daar over ouwehoeren.

Het gaat heel hard de verkeerde kant op. Ik vraag me af of mevrouw Cramer wel eens weet waar ze over praat? Wat wil ze nou, dat we met 100 man op een veldje van 50 bij 50 ons vuurwerk af gaan steken?
Nee mevrouw Cramer.. Wat je allemaal wilt krijg je nooit maar dan ook echt nooit voor elkaar. Zoals 500gram al aangaf, er moeten dan wel miljoenen agenten bij komen willen ze aan die regels kunnen vasthouden.
Vuurwerk vanaf 22.00 tot 2.00 is opzicht niet zo verkeerd nog niet, maar collectieve afsteekplaatsen gaat echt veel te ver. En daar bereik je geen drol mee. Tussen 22.00 en 2.00 afsteken is in mijn ogen nog enigzins te controleren, iedereen op de bon slingeren, dus dat zou een regel kunnen zijn..

Ook die tijden moeten ze niet mee gaan lopen rotzooien, zoals het nu is, is het prima, ze moeten alleen meer mankrachten inzetten op vandalisme, of meer camera's op de "gangbare" plaatsen van vernieling, laat die gasten het maar goed voelen wat ze doen, straffen die bende. Met deze regels over tijden en collectieve afsteekplaatsen, straf je alleen de normale consument, de vandalisten zullen net zo hard doorgaan... :bonk:

Collectiever afsteekplaatsen is denk ik ook nogal levensgevaarlijk... Daar sta je dan met de hele wijk op een veldje te knallen.. donderd er per ongeluk een potje om, of explodeerd.. goed, vul de rest zelf maar in..

Zoals zo vaak hier in Nederland wordt er weer eens (net als met Enschede) weer extreem over gereageerd door politici. en dan hebbenw e zogenaamde politieke partijen als Groenlinks die op hun gijtewollen sokken dan meteen alles maar in het kader van het mileu maar alles willen verbieden.

nee echt denken, en vooral vooruit denken doen ze daar (zoals gebruikelijk zo onderhand) In Den Haag niet echt. Om nog maar te zwijgen vand e als maar toenemende regel en bemoeizucht.

Krijg zo stillaan de indruk wat Jan Pronk (PvdA) na Enschede begonnen is. Dus door alle vuurwerk bedrijven met professioneel vuurwerk het land uit te jagen. Dat moet dit mens zeker af maken met Consumenten vuurwerk??? hee is Cramer ook niet van de PvdA ?...Jawel!... toch maar niet meer stemmen op deze partij over 3 jaar...

Hahaha als er plaatsen komen waar iedereen moet afsteken koop ik een karton flashing demon. XD Ziet niemand nog wat van zijn vuurwerk.
Als zoiets nou massaal wordt gedaan, zou toch helpen of niet?

Hello folks!

Dit gaat natuurlijk helemaal de foute kant op denk ik zo , als we dit jaar of weet ik wanneer een aparte afsteek plek krijgen bij elke gemeente krijg je geheid dronkenschap en relletjes en mensen die er ook al niet durfen heen te gaan , ik snap niet waar ze heen willen . Dan kun je echt beter O en N vieren in Belgie , minder uurtjes maar beter vuurwerk . Dit vind ik zo zwak , echt het liefst scheld ik me helemaal kapot op dat soort mensen , maar ik hou me in en wacht af tot het besluit is gevallen , iedergeval dit jaar heel , heel echt heel veel inkopen doen , kan misschien het laatste leuke jaartje zijn.
Ik ben echt pisnijdig over dit soort afspraken , als je een wet fout maakt , moet je niet ineens als argument hebben om het terug te veranderen " veel vandalisme "
" veel smog " bla ptrpasrpap bla bli bloe.
Gaat helemaal nergens over .
Normaal post ik weinig maar dit moest ik even kwijt!
En waarom we zoveel boetes krijgen , de agentjes moeten er meer als 1000 per jaar geven , anders kan om ontslag te krijgen . Nederland maakt wetten , dan heb je sub wetten en nog de kleine wetjes , zodat het voor hun goed uitkomt en voor de bevolking niet . Kunnen we niet van de 365 dagen , 1 dagje lekker los gaan met vuurwerk en gewoon even nergens aan denken , verdomd irritant hoor dat dat niet eens meer kan .
Zit nu al helemaal in de knoop met mezelf . Hoe word het komend O en N , gaat het ze lukken Ja of Nee , we zien het allemaal wel . De 500 grams wet heeft ook geen nut meer binnenkort ! Ze gaven ons gewoon doelloze hoop dat het nog een keer goed zou komen met vuurwerk .

Ciao! Eric

Ook die tijden moeten ze niet mee gaan lopen rotzooien, zoals het nu is, is het prima, ze moeten alleen meer mankrachten inzetten op vandalisme, of meer camera's op de "gangbare" plaatsen van vernieling, laat die gasten het maar goed voelen wat ze doen, straffen die bende. Met deze regels over tijden en collectieve afsteekplaatsen, straf je alleen de normale consument, de vandalisten zullen net zo hard doorgaan... :bonk:

Als je camera's hebt die op elkaar afstaan , dat de ene camera de andere filmt . Worden die ook lekker niet gesloopt , ik haat zelf ook vuurwerk vandalisme , stoer hoor borden opblazen en bus hokjes . Je bent pas echt dom als je een " verboden voor honden bord " gaat opblazen , loop je de rest van het jaar in de hondenpoep . Lekker stoer allemaal . Maar mensen met zo'n zieke geest zijn echt zielig.
Ciao! Eric

Ik denk dat gemeenten de mogelijkheden krijgen om collectieve plaatsen aan te wijzen, in gebieden waar het verboden gaat worden zoals bij monumenten, rijksgebouwen etc etc. En dat in die gebieden een plek word aangewezen waar het wel mag, en misschien wel een plek van kilometers (gewoon een wijk bijv).
Ik weet zeker dat er géén algeheel verbod komt in normale straten waar nooit wat gebeurt en / of meldingen binnen komen!!! :bye:

Jongens wat ik nu ga behandelen is misschien wat off topic, maar ik wil jullie mening hebben.

Afgelopen jaar is er voor meer dan €16000 aan borden, prullenbakken en andere dingen gemold in mijn dorp
Nu weet ik wie dit allemaal gedaan hebben en ik vind zelf dat ik dit zou moeten melden, want door deze gasten heeft nederland dadelijk minder vuurwerk uren.
Maar vinden jullie dit eigenlijk niet maten naaien? Ik zelf heb niets kapot gemaakt, dus daar kunnen ze mij niet op pakken.

Laatst bewerkt:
Collectieve plaatsen aanwijzen wordt helemaal niets.

Neem als voorbeeld de gemeente Hilversum waar ik woon.
Helemaal volgebouwd. Er is niet eens plaats om een fatsoenlijke kermis te laten draaien.
Ik maak mij daarom ook niet druk om de afsteekplaatsen, zal gewoon in de straat blijven gebeuren.

Maar de afsteektijden neem ik wel serieus. We zullen het snel horen en weten.
Vanavond vergadert de Tweede Kamer hier over.

Back
Bovenaan