82 kilogram vuurwerk in kofferbak in Leiden

het verschil is even dat vroeg afsteken voor irritatie zorgt en dat veel in huis hebben daar niet perse voor zorgt.
Verder is het verschil in sterkte nogal wat groot. Legaal vuurwerk wordt niet echt gebruikt om spullen op te blazen. Dus ik vind er wel echt verschil in zitten.
Strikt volgens regels heb je gelijk. 25 is 25. illegaal is illegaal. Meet ik met twee maten? Jazeker. Ik gebruik mijn hobby voor mijn plezier en voor het plezier van andere mensen. Ik steek zelf niet te vroeg af, probeer zoveel mogelijk mensen tevreden te houden.
Dat vind ik nogal wat anders dat onmogelijk hard vuurwerk te vroeg af te steken.
greetzz

Ja dat geldt ook voor illegaal vuurwerk en wat is het verschil tussen een Crackling Chry van Zena België en een Nederlandse waaier?

Net zo min als zwaarder professioneel vuurwerk. Meestal is ook karton en klei. De strekking is dat mensen het verpesten voor onze mooie vuurwerkhobby maar mensen die zoveel vuurwerk kopen dat ze hun huis op een bom zetten(legaal of illegaal) zetten onze geliefde hobby ook niet in een goed daglicht vind je wel? Regels zijn regels, regels omtrent knal vuurwerk zijn ook achterhaalt

Ik vind dat hier met 2 maten gemeten wordt. Er zijn nu eenmaal wetten en daar behoor je aan te houden. 25 kilo is bruto dat is zo bepaald. Ik zie het verschil niet tussen iemand die te vroeg afsteekt wat op dit forum totaal "undone" is. Want daarmee verpest je de hobby dan mensen die voor 150 kilo vuurwerk opslaan in een huis? Dat moet dan net zo goed ook "undone" zijn. Valt me vaker op dat mensen de wetten en ideeën zo allemaal buigen dat het in hun straatje past.

We geven met ze alle vuurwerk een slechte naam

Ik denk dat jij niet goed weet hoe weinig 25 kilo is dus heb ik voor jouw maar even een foto gemaakt.
Je zou maar vader zijn met 3 jongens van 16 die nog thuis wonen de foto die ik hier post zijn 8 potten totaal dan mag ieder 2 potten bestellen met papa meegeteld. Zie je dit al gebeuren? Als je alleen rotjes en babypijltjes koopt dan kom je niet gemakkelijk aan de 25 kilo maar een pot is meer karton en klei dan kruid
20131229_125623.jpg20131229_125906.jpg

ze moeten toch ergens een maximaal gewicht gaan stellen, niet dat ik me eraan houd trouwens
met het risico dat ik al me spullen tijdens het vervoeren kwijt ben.
eenmaal thuis verdeel ik het over de buurt en ik zorg dat ik niet meer dan 25kg thuis heb liggen.
geen zin om door een tipje mijn vuurwerk kwijt te raken.

maar wees blij dat we de regels van Belgie niet hebben:

maximaal 1 kg PTS, ga je eroverheen dan zijn de straffen niet mild.

Dat je ergens een grens trekt is goed maar pak dan niet het bruto gewicht van vuurwerk maar netto.

ze moeten toch ergens een maximaal gewicht gaan stellen, niet dat ik me eraan houd trouwens
met het risico dat ik al me spullen tijdens het vervoeren kwijt ben.
eenmaal thuis verdeel ik het over de buurt en ik zorg dat ik niet meer dan 25kg thuis heb liggen.
geen zin om door een tipje mijn vuurwerk kwijt te raken.

maar wees blij dat we de regels van Belgie niet hebben:

maximaal 1 kg PTS, ga je eroverheen dan zijn de straffen niet mild.

Vuurwerkbesluit: Het is verboden per levering meer dan 25 kilogram consumentenvuurwerk aan een particulier ter beschikking te stellen. Voor de bepaling van de hoeveelheid consumentenvuurwerk wordt uitgegaan van het gewicht van het vuurwerk als zijnde onverpakt.

Hey dus ff samengevat zou je dus bij een grote bestelling tig keer heen en weer moeten rijden omdat je maar max 25kg per keer geleverd mag krijgen.
Lekker zuur voor die gozer zeg.

het verschil is even dat vroeg afsteken voor irritatie zorgt en dat veel in huis hebben daar niet perse voor zorgt.
Verder is het verschil in sterkte nogal wat groot. Legaal vuurwerk wordt niet echt gebruikt om spullen op te blazen. Dus ik vind er wel echt verschil in zitten.
Strikt volgens regels heb je gelijk. 25 is 25. illegaal is illegaal. Meet ik met twee maten? Jazeker. Ik gebruik mijn hobby voor mijn plezier en voor het plezier van andere mensen. Ik steek zelf niet te vroeg af, probeer zoveel mogelijk mensen tevreden te houden.
Dat vind ik nogal wat anders dat onmogelijk hard vuurwerk te vroeg af te steken.
greetzz

Legaal geen vandalisme? Stop maar eens een Single Shot in een afvalbak of zo'n pijl. Grondbloem in een papierbak of verzin het maar. Dus wordt wel "echt" gebruikt daarvoor

Opslag levert gewoon risico op. De regels zijn streng en zeggen dat het zeer gevaarlijk is om zoveel vuurwerk op te slaan. Dat mensen daar geen directe last van zouden hebben zou ook geen argument moeten zijn. Want als het nu wel eens mis gaat?

Ik weet prima hoeveel 25 kilogram is maar ik heb de regels niet gemaakt. Ik wijs alleen sommige op hun harde uitspraken tegen illegaal vuurwerk en te vroeg afsteken terwijl ze zelf ook niet aan de regels houden maar dan is het in eens wel verantwoord en "moet het kunnen" "de regels kloppen niet en zijn achterhaalt" Staan jullie boven de wet, wat maakt jullie bijzonder dat jullie wel de regels aan je laars kan lappen?

Dat vind ik dus met 2 maten meten. Strikt volgens de regels, ja in dit land moeten we nu eenmaal strikt volgens de regels leven anders hebben die regels geen zin of effect. Bij een inval met illegaal vuurwerk staan er altijd teksten van; "Ja goedzo" "Lekker voor hem" "En zulke verpesten het voor ons"
En nogmaals het meeste illegale is niet eens meer zo "zwaar" vaker dat het uit België komt en gewone cakes zijn zoals Bifrost, Hydra en Wodan. Niet echt zwaar illegaal...

Dus nee sorry Tjopper. Ik blijf het nog steeds met 2 maten meten. Jullie kennen mij nu wel denk ik een beetje en ik ben echt niet vies van illegaal vuurwerk. Ook niet van opslag daarvan maar ik ga niet bij een inval roepen "Hun verpesten het voor de rest" terwijl ik zelf voor 545,00 aan legaal vuurwerk in mijn schuur aan het stapelen bent. Als dat de lucht in gaat knalt het ook lekker een paar minuten.

Het was leuker geweest als ik gezegd had dat de dienders een paar mierenneukers waren. Want in dit geval mag je dat in eens wel zeggen maar die beste mannen doen ook maar gewoon hun werk, zo was het toch allemaal?

Maar waar kijken ze nou naar? Want een pot met 300g kruit weegt gauw 2kg, dus dat betekent dat je dan maar 12 potten mag en kan kopen. Ze zouden beter naar de hoeveelheid kruit kunnen kijken. Voor mij allemaal vaag...

ik snap je punt wel karol, dat is het probleem niet.
Alleen ik blijf bij mijn punt dat er met legaal veel minder gesloopt wordt dan met illegaal. Vandaar dat ik er blij mee ben dat er strenge controle op is.
Dat iemand met meer dan 25 kilogram vuurwerk aangehouden wordt en dat alles in beslag genomen wordt vind ik echt zuur. Want waarschijnlijk was het gewoon siervuurwerk, lekker om te stoken en mooi oud en nieuw te vieren. jij zit volgens mij op het spoor van recht is recht. En daar ben ik het mee eens. Alleen vind ik wel dat er ietwat verschil zit in cobra's en zware shells in vergelijk met legaal vuurwerk. ik woon liever naast iemand met 50 kilo legaal dan met 25 kilo aan cobra's.
Verder durf ik het wel te zeggen. De dienders zijn gewoon azijnzeikers, ook al houden ze zich aan de regels ;-)

Hey dus ff samengevat zou je dus bij een grote bestelling tig keer heen en weer moeten rijden omdat je maar max 25kg per keer geleverd mag krijgen.
Lekker zuur voor die gozer zeg.

Voor de 500 grams regeling mocht je maar 10kg hebben, ik kan mij de discussie nog herinneren en er werden verschillende oplossingen aangedragen zo als verspreid opslaan als je dit samen met de buren doet, winkeliers waarschuwden hier toen ook voor en sommigen gaven ook niet meer dan 10 kilo mee.

Nu hebben ze dat naar 25 kg gebracht alleen maken winkeliers hier weer gebruik van door kartonnen te gaan verkopen, ik ben van mening dat de verkopers ook fout zijn, ze weten de regels maar praten
hier niet over als je voor meer dan 25 kilo besteld.

Vorig jaar heb ik dus geluk gehad bij macet, toen ik de auto aan het laden was kwam net het vuurwerk
controle team langs, ze hebben moeten zien dat het meer dan 25 kilo was en ze hebben mij gewoon
een fijne oud en nieuw gewenst.

Je hebt in zekere zin wel gelijk alleen ik vind dat ze die regel moeten herzien 25 kilo bruto is niks. Karton en klei is naar mijn mening geen vuurwerk en half Nederland is nu in overtreding.

Maar waar kijken ze nou naar? Want een pot met 300g kruit weegt gauw 2kg, dus dat betekent dat je dan maar 12 potten mag en kan kopen. Ze zouden beter naar de hoeveelheid kruit kunnen kijken. Voor mij allemaal vaag...

Zo kijken ze inderdaad op mijn foto zijn 8 potten

Ach, ik heb in het verleden naast een agent gewoond.........deze had altijd het mooiste VW van de straat:shocked:
Het in beslag genomen legale vuurwerk wordt meestal onder de dienders verdeeld.
Ik heb ook wel eens een illegale 100k rol in de kofferbak van de auto van een diender. zien "verdwijnen" , welke deze gewoon op 31 december stond af te steken(12 jaar geleden)

Hebben die ook een goedkoop O&N.

Voor de mensen die nu gaan zegge alles word opgeschreven en bijgehouden dus dit gebeurt niet
Er zal niemand tegen de rechter zeggen ik had veel meer vuurwerk dan wat hier op papier staat.

Ontzettend ZUUR dit. Die regel moet natuurlijk worden worden opgerekt. Maar het is altijd nog beter als in Belgie. Daar wordt gekeken naar PTS en mag je maximaa maar 1 kilo hebben..... Gaat weer nergens over.

Je hebt in zekere zin wel gelijk alleen ik vind dat ze die regel moeten herzien 25 kilo bruto is niks. Karton en klei is naar mijn mening geen vuurwerk en half Nederland is nu in overtreding.

Ja ook zo met illegaal vuurwerk ;) Ik vind ook dat de regels een flink stuk soepeler moeten worden. 2017 stem ik voor KAT.3 vuurwerk. Dat is een mooie klasse. Tot 10 gram flash 125 gram in de pijlen. Als je dat allemaal hebt waarom zou je dan nog illegaal willen

Daarom staan er denk ik nu ook nog niet zo gek veel collectie foto's ;) Als ik sommige collectie foto's zie gaan die wel heel ruim over de 25 kilo..

Thja regels..

Back
Bovenaan