het verschil is even dat vroeg afsteken voor irritatie zorgt en dat veel in huis hebben daar niet perse voor zorgt.
Verder is het verschil in sterkte nogal wat groot. Legaal vuurwerk wordt niet echt gebruikt om spullen op te blazen. Dus ik vind er wel echt verschil in zitten.
Strikt volgens regels heb je gelijk. 25 is 25. illegaal is illegaal. Meet ik met twee maten? Jazeker. Ik gebruik mijn hobby voor mijn plezier en voor het plezier van andere mensen. Ik steek zelf niet te vroeg af, probeer zoveel mogelijk mensen tevreden te houden.
Dat vind ik nogal wat anders dat onmogelijk hard vuurwerk te vroeg af te steken.
greetzz
Legaal geen vandalisme? Stop maar eens een Single Shot in een afvalbak of zo'n pijl. Grondbloem in een papierbak of verzin het maar. Dus wordt wel "echt" gebruikt daarvoor
Opslag levert gewoon risico op. De regels zijn streng en zeggen dat het zeer gevaarlijk is om zoveel vuurwerk op te slaan. Dat mensen daar geen directe last van zouden hebben zou ook geen argument moeten zijn. Want als het nu wel eens mis gaat?
Ik weet prima hoeveel 25 kilogram is maar ik heb de regels niet gemaakt. Ik wijs alleen sommige op hun harde uitspraken tegen illegaal vuurwerk en te vroeg afsteken terwijl ze zelf ook niet aan de regels houden maar dan is het in eens wel verantwoord en "moet het kunnen" "de regels kloppen niet en zijn achterhaalt" Staan jullie boven de wet, wat maakt jullie bijzonder dat jullie wel de regels aan je laars kan lappen?
Dat vind ik dus met 2 maten meten. Strikt volgens de regels, ja in dit land moeten we nu eenmaal strikt volgens de regels leven anders hebben die regels geen zin of effect. Bij een inval met illegaal vuurwerk staan er altijd teksten van; "Ja goedzo" "Lekker voor hem" "En zulke verpesten het voor ons"
En nogmaals het meeste illegale is niet eens meer zo "zwaar" vaker dat het uit België komt en gewone cakes zijn zoals Bifrost, Hydra en Wodan. Niet echt zwaar illegaal...
Dus nee sorry Tjopper. Ik blijf het nog steeds met 2 maten meten. Jullie kennen mij nu wel denk ik een beetje en ik ben echt niet vies van illegaal vuurwerk. Ook niet van opslag daarvan maar ik ga niet bij een inval roepen "Hun verpesten het voor de rest" terwijl ik zelf voor 545,00 aan legaal vuurwerk in mijn schuur aan het stapelen bent. Als dat de lucht in gaat knalt het ook lekker een paar minuten.
Het was leuker geweest als ik gezegd had dat de dienders een paar mierenneukers waren. Want in dit geval mag je dat in eens wel zeggen maar die beste mannen doen ook maar gewoon hun werk, zo was het toch allemaal?