6 nov demo osnabruck

Foto's.

Een x aantal foto's van de opbouw en de winkel.

DSC_6849.jpg

DSC_6852.jpg

DSC_6853.jpg

DSC_6856.jpg

DSC_7258.jpg

DSC_7259.jpg

DSC_7260.jpg

Was een leuk evenement.
Mascleta vooraf was geen Mascleta, maar gewoon een leuk voorafje.
Best wel grappig gedaan, alleen je moet er niet naar kijken door een Mascleta-bril, maar gewoon door een leuk showtje-bril.
Demo vond ik erg leuk. Pijlen en singleshots en van die verbund dingen. Heerlijk.

Mijn persoonlijke toppers:
- 4 euro batterijen:Space Walk, Maniac, Aquila & Lesli Black Thunder
- Weco Orient express
- Weco Mr. Universe
- NLE Quick step (Stept met 32 minetjes! Heerlijke cake!)
- Weco Tanz der Vampire (heerlijk effect)
- Weco 25 Carat (It's a classic)
- Comet Pandora's box
- Jorge, the hunter (rood/blaue mine met crackling en brede crackling)
- Weco Coroner (Harde doffe knallen ook)
- Jorge Orinoko (Topper van de avond. Het effect doop ik bij deze druiventrosjes! (samen met fish))
- Mercury Fontane (Niet groot, maar die multi-colour is echt supertoll!
- NLE romisches licht in geel en blauw. (gewoon goede kaarsen die uitermate geschikt zijn voor projectjes)
- Zink sonderfullung silberweide ( De Dynasty Smaragd pijl is terug!)

De finale was mooi. Niet massaal, maar originele bommen. De voetbal deed een beetje Japans aan. Bommen met hummers, fluitende girandola's en de ghost-shells waren voor mij de hoogtepunten van deze show.

Was ook aanwezig daar. Leuk showtje gezien daar, maar we stonden wel nog even te discussiëren over of de 12" wel was afgestoken.. Blijkt dus wel zo te zijn aan bovengenoemde filmpjes. Jammer van het warme pils en die chinese(?) toko die de braadworsten afdeling voor handen nam... heb me prima vermaakt daar. Wie weet volgend jaar weer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb genoten gisteren, wat een heerlijk avondvullend programma. De opening kon je inderdaad niet echt een mascleta noemen, maar het was een leuk showtje, met toch wel goede knallers :)
De demo zelf duurde wel aardig lang, maar het is mij geen moment gaan vervelen. Vond het erg gezellig met alle mede freaks, een beetje de producten beoordelen.
Dan afsluitend de prof show, waar ik echt heel erg van genoten heb. Hele mooie bommen kwamen er voorbij met toch wel speciale effecten. :)
Daarna nog een beetje nagepraat, en een poging gedaan om de winkel te bezoeken, maar deze was helaas gesloten. Ik wil alle mede freaks bedanken voor de gezelligheid, en ook langs deze weg nog even: Dsnl, bedankt voor de lift weer! :D

zo dan....ben gister toch maar even wezen kijken.
Ik bedoel: als er een 12 inch wordt geschoten moet je dat als vuurwerkfreak toch zien lijkt me :D
Heb me prima vermaakt, de demo was een btje aan de lange kant maar toch wel leuke dingen gezien. Prof-show was super, alleen had het wel net ietsje meer mogen waaien omdat nu de meeste dozen/single shots en kaarsen een btje wegvielen..maar goed: daar doe je weinig aan.
Ook heerlijk staan wachten voor de shoarma en bradworst kraam, maar met humor durt het wachten niet zo lang gelukkig :D haha
Na de show nog even met verschillende freaks staan praten..altijd gezellig!

:bye:

Hier nog een stukje film vanaf mijn kant.
Uit de hand gefilmd en daar ben ik echt een ramp in :tongue2:

Bedankt iedereen voor de gezellige avond!

Ook ik heb een leuke avond beleeft in het Duitse Osnabrück.
Ik heb erg leuke dingen voorbij zien komen tijdens de demo, voor erg leuke prijzen. Wat een mazzel hebben die Duitsers dan toch maar weer, want het is toch wel schrikken hoor als je zo'n (heeeeele lange) lijst in je handen hebt en je ziet bekende producten voorbij komen die hier gewoon bijna het dubbele kosten onderhand...:shocked:

De "Mascleta" vooraf was gewoon een erg leuke opening van de demo. Zo te zien zijn de meningen over de kwaliteit ervan verdeeld, en dat is natuurlijk helemaal ok. Ik denk dan toch ook maar weer, waar zie je nu zoiets in ons kikkerlandje gebeuren?

De prof show als afsluiter kan ik redelijk kort over zijn: HEEL MOOI!
Mooie, voor mij best aparte shells mogen aanschouwen. Ghost shells, Multicolours van mooie kwaliteit, Parachutes, Hummers en nog tal van beauty's zoals natuurlijk ook niet te vergeten die mega bal. Wat een breed en vol effect geeft zo'n ding toch he. We waren het er wel over eens dat het jammer was dat we door al de rook van de bengalen en fontijnen op de grond voor ons het opstijgen van dat gevaarte niet goed hebben kunnen volgen, wat gewoon jammer is. Pyroboy riep ook al erg gevat: "wij hebben vuurwerk zonder rook, en hier heeft met rookbommen met geluidseffecten!" Erg jammer dus dat men de opstelling zo had staan, maar goed we moeten ook niet teveel klagen het was immers ook windstil én droog. En dat was al een weergodszegen op zich gezien de voorspellingen van de dagen ervoor...

Heren freaks die ik daar weer de hand heb kunnen schudden, het was mij weer een waar genoegen om jullie te zien en te spreken tijdens een goed in de sfeer brengend avondje. Want koud is het al zeker wel aan het worden. Heerlijk om zo weer even in de stemming te zijn gekomen. Ook de catering droeg er goed aan bij. Glühwein, warme bratwurst, de oliebollen (had ik even geen trek meer in, maar bedankt Killerdome!) een koude neus en lekker naar vuurwerk kijken en er met een leuk gezelschap aan mede freaks samen gezellig meteen over bomen, wat wil je nou nog meer begin november...?

:bye:

FD

Even een bedankje voor degenen die filmbeelden en foto's hebben gemaakt op deze manier kunnen we toch weer even nagenieten.
Het was gezellig gisteren leuk om bekenden te spreken en volgend jaar weer!

Wat een geweldige avond was het gisteren, echt helemaal top! Een kort verslagje:

Eenmaal aangekomen op de plaats van aanvang zijn we ons eerst gaan opwarmen bij de eetkraam. We hadden een lange rit achter de boeg dus onze lege buikjes moesten weer worden aangevuld met Deutsche Spezialiteiten.

De mascletà stond als eerste op het programma. Deze begon ong. een kwartier later dan gepland, maar was het wachten zeker waard. Bijna alle ingrediënten van een Spaanse mascletà zaten in dit knalspektakel verwerkt, zoals: mines, fluiters en leuk gestepte grondknallers.

Vrijwel gelijk daarna begon de demo van iets meer dan 100 artikelen. Varieërend van matten tot candles en van cakes tot aan de voorgemonteerde projecten (GBP's van Weco). Alle artikelen werden in rap tempo achter elkaar geschoten en voorzien van het nodige commentaar.

De prijzen in Duitsland zijn vergeleken met ons land echt belachelijk goedkoop. Er werd vaak geroepen: "Van deze graag 5 karton!" en "Doe van deze maar 2 bestelbusjes!". Echt geniale prijzen.
Als laatste kwamen de 4 singleshots van Diamond Feuerwerk aan bod.

Mijn favorieten waren deze avond:

- Die Bestie (Keller) - Veelzijdige cake met diverse effecten
- Coroner (Weco) - Zeer harde burst met sterrenboeketten
- The Hunter (Jorge) - Groot effect met maar liefst 2x crackling per shot
- Mercury Fontane (Weco) - Multicolour fontein met heldere kleuren

Na afloop van de demoshow volgde een kort intermezzo waarbij iedereen zich kon voorbereiden op de profshow. De profshow was schitterend en had bepaalde onderdelen die zeker uitblinkten, zoals een hummerwaaiercake, ghostshells en dan dat geluid van die hummershells: bijzonder mooi en mysterieus! De 12 inch werd ergens halverwege tussendoor geschoten. Eigenlijk best jammer omdat het effect niet 100% tot z'n recht kwam. Maar... dat mocht de pret zeker niet drukken. Het mogen aanschouwen van een 12 inch is al een belevenis op zichzelf en iets dat je niet alledaags meemaakt.

De profshow werd afgesloten met 3 bikkelharde salutes, opvolgend van 3", 4" en als laatste de genadeloze 5" die dwars door je heen dreunde. Na afloop hebben we nog wat nagepraat met enkele liefhebbers, een bratwurst genoten en daarna was het tijd om terug naar huis te keren.

Iedereen bedankt voor de bijzonder gezellige avond en wie weet tot volgend jaar! :cool:

Dat was een leuke demo gisteren. Leuke stukken duits consumenten vuurwerk gezien. Potjes van 4 euro gezien waar we hier al snel het 5 voudige voor mogen neer dokken.. 500 grammers van minder dan 15 euro.. Ik snap nog steeds niet dat dat in Duitsland ( in een veel delen van de rest van de wereld) wel kan.. En kennelijk hier in Nederland nog steeds niet.

Misschien eens een ideetje voor de Nederlandse Mededingings Autoriteit om eens in het vuurwerkbranche een onderzoekje te starten aangaande de hoge prijzen, dan wel prijs afspraken :wink: Want in mijn oghen kán het toch neit zo zijn dat wij hier 4x, 5x de prijs moeten betalen van wat men kennelijk in Duitsland moet betalen.

Maar goed.. Genoeg gezeur van mij over de prijsverschillen :) Ook weer de nodige bekende Duitse en Nederlandse freaks gezien en gesproken, en het was er erg gezellig! De slotshow was een hele mooie show met prachtige producten van o.a vulcan, Weco, zink, Pyrotechnologie.. de nodige spaanse en italiaanse producten. en de 300mm kogelbom van Vaccalluzzo viel duidelijk in de smaak!!

Van de openingsshow en slot show heb ik de videos er van online gezet en deze kun je hier onder bekijken of downloaden in de 2 gebruikelijke smaken:

De openings show (of Mascletá zoals je wil)

HD WMV: *klik* voor download

HD YOUTUBE

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De slotshow:

HD WMV: *klik* voor download

HD YOUTUBE:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

veel kijk plezier! :)

Back
Bovenaan