500gram Duitsland 2010

Interessante ontwikkeling!
Ben al behoorlijk fan van de huidige Duitse cakes. Ik hoop dat ze die prijs/kwaliteit trend ook in de 500 grammers door trekken. Sowieso leuk dat er weer wat nieuws op de (duitse) markt komt.

Persoonlijk ben ik ook heel erg benieuwd of de Duiters iets met het knalwerk gaan doen. I hope so.!!
Verder zullen ze mj niet zo gauw zien daar in Duitsland, gewoon te ver weg.
Maar ik denk dat het voor die mensen die met hun ene been in Nederland wonen en hun andere been in Duitsland best wel eens heel erg interessant kan gaan worden.
Stel je voor: 500 grammers voor weggeefprijzen bij de Aldi en de Lidl

Een nieuwheid,Colonia een 25shots 3slag batterij:)
DSC009841.JPG

Er is ondertussen meer bekend over Keller 500 grams.
Artikelnaam: De Bestie
Netto Kruitgewicht:510 gram
Aantal Schoten:36 shots

Artikelnaam:Basilisk
Netto Kruitgewicht:456 gram
Aantal Schoten:49 shots

Artikelnaam:IRON MAN
Netto Kruitgewicht:434 gram
Aantal Schoten:21 schoten

Laatst bewerkt:
file.php

Bron:vuurwerkrapport.nl

Zie hier een 20 shots pot met een kruitinhoud van 460 gram dus 23g per shot:cool:
Wist niet dat dergelijke hoeveelheden per shot nu toegestaan zijn.
Weet iemand wat met de nieuwe regelgeving het maximaal aantal gram per shot is.
Ziet er goed uit met dergelijke hoeveelheden mag je toch een aardig boeket verwachten normaal gesproken.

Laatst bewerkt:
je hebt 2 maximaal gram soorten als ik het goed heb begrepen

max 600 Gram: waarvan 100 gram voor fontein en overige 500 gram voor bombettes

Max 500 gram: allemaal voor bombettes

Hoeveel gram per shot weet ik zo even niet.

Zo! Dat is gaaf! Hoop dat het gemis aan flash bij de burst geen roet in 't eten gooit. Hele oosten van het land naar Duitsland...?

Als ik dit zo allemaal zie ga ik dit jaar ook maar weer ff naar duitsland. Maak ik er een mooi 3 landen dagje van.
Had dit jaar bij de Aldi van die grote kaarsen gekocht weet niet meer hoe ze heten. Maar die waren best de moeite waard voor 5euro. Ook had ik mijn vuurpijlen daar gehaald 28 stuks voor 17,99. Das nooit een mis koop

Even een vraag mbt de regelgeving.
In NL hebben wij de geweldige regel van 15gram PTS per tube om ons te beschermen tegen de gevaren van zwaar vuurwerk wat de kracht van massaexplosieven heeft!

Deze levensgevaarlijk met bommen gevulde batterijen met maarliefst 20gram PTS per tube(!!) zullen waarschijnlijk dus wel niet onder het gedoogbeleid aan de grens vallen.

Nederlands vuurwerk hoeft ook niet duur te zijn, denk aan de Super 4 van Wolff... bij Kuiper Koekange voor slechts 38 euro en daar krijg je 4 goeie 16 shots potten voor. Ook nogeens hele mooie uitwerkingen, daar kunnen Reno'tjes niet tegenop ;) En de Sparkling Machine (500 gram) voor slechts 25 euro... lage prijzen voor 500 grammers kunnen dus zeker wel in Nederland!!!

Back
Bovenaan