40.000 kilo illegaal vuurwerk onderschept net over de grens bij Nijmegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

the cigarman

VWC lid
NIJMEGEN - In de omgeving van Kleef, net over de grens bij Nijmegen, is 40.000 kilo illegaal vuurwerk onderschept dat vermoedelijk was bestemd voor de Nederlandse markt. De zware knallers lagen verstopt in bunkers.

De partij bestond uit onder meer 4400 zogeheten Cobra's, 5900 Shells (mortierbommen), Flowerbeds en Chinese rollen. Verder lagen er ook illegale sigaretten in de bunkers.

58084ff122c2b_vuurwerk2.jpg

De Duitse bunkers. Foto: Functioneel Parket Amsterdam

Drie aanhoudingen
Bij gelijktijdige huiszoekingen door de Nederlandse politie in Nieuwegein, Vianen, Arcen en Well werd nog eens 2500 kilo in beslag genomen. Drie vermoedelijke handelaren zijn aangehouden.

Verkopers en klanten ontmoetten elkaar vermoedelijk in een restaurant, net over de grens in Nederland. De politie denkt dat de verkoper vervolgens met de auto van een afnemer van het restaurant naar een van de bunkers reed, de wagen vol laadde met vuurwerk en hem dan weer afleverde bij de koper. Die bracht het vuurwerk dan verder Nederland in.

5808503b2d9f8_vuurwerk3.jpg
Foto: Functioneel Parket Amsterdam

Bericht: http://www.omroepgelderland.nl/nieu...rk-onderschept-net-over-de-grens-bij-Nijmegen

Bron: Omroep Gelderland

Laatst bewerkt:
Achja, de politie moet iets doen om haar tijd te doden. Zonde van het vuurwerk. Die illegale sigaretten is eerlijk gezegd een groter probleem denk ik...

Een beste vangst dit jaar zeg, er zullen een aantal mensen nu nog flink peentjes zweten denk ik.

och och moeten de regering aanklagen. lees dat mortieren illigale bommen zijn. en hu. die maar de lucht inschieten op tv. dat kan echt niet hoor. haha wat een kut sensatie. in de tekst

Huh. Er staat nergens iets over de Duitse politie in dit artikel maar ze kunnen wel zomaar in Duitsland een bunker leeghalen. Oja wees blij dat het in een bunker ligt. En niet in een schuurtje.

DEN HAAG - De Duitse autoriteiten hebben dinsdag op verzoek van Nederland in de omgeving van de grensplaats Kleef ongeveer 40.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen na doorzoeking van drie bunkers. Het vuurwerk was vermoedelijk bedoeld voor de Nederlandse markt.

Dat heeft het functioneel parket in Nederland donderdag gemeld.

Tegelijkertijd doorzocht de politie in Nederland vier woningen in Nieuwegein, Vianen, Arcen en Well en een opslagloods in Hei- en Boeicop. In de loods vond de politie nog eens 2500 kilo illegaal vuurwerk. De politie hield drie personen aan, een in Nieuwegein en twee in Arcen.

Bron; Telegraaf

Dit zware spul mag direct van de markt af, prima aktie.
Dit spul verpest onze hobby, en zet straks een streep door het afsteken van vuurwerk voor consumenten.

Zal wel een moraalridder genoemd worden maar zo denk ik erover.

Dit zware spul mag direct van de markt af, prima aktie.
Dit spul verpest onze hobby, en zet straks een streep door het afsteken van vuurwerk voor consumenten.

Zal wel een moraalridder genoemd worden maar zo denk ik erover.

Nou dan mogen ze de legale handelaren eens goed onder de loep leggen.

De handelaar had de spullen iig veilig opgeborgen staan voor de buurt. Maar aan de andere kant is deze gast natuurlijk een totale traditie verneuker. Door dit soort gasten die dit soort spullen op de markt brengen krijg je alleen maar gezeik tegen het vuurwerk. Dus persoonlijk juich ik dit soort acties toe.

Er is hier weer ontzettend veel nuance aanwezig. Ben het volledig eens met de gedachte dat cobra's en BigBoy's etc de tradititie omzeep helpen. Maar of een 30mm blok nu 19 of 600shots bevat, gaat echt niks veranderen aan de tradititie.

Mijn buurman had verleden jaar meer last van 20000klapper gekocht bij Zena dan mijn 100shots 2" blok die via de parallelle import was gekomen :)

Het lag indd opgeslagen op bunkers om vervolgens opgeslagen in huis en/of slaapkamers te belanden bij de kleinere handelaar / koper. Ik ben iig blij dat die cobra's niet in de handen van kinderen belanden.

Jammer van die flowerbeds omdat het altijd mooi is om te zien, maar liever ook weg met de flowerbeds dan verminkte kids. En die kans is weer ietsje kleiner geworden.

Wat een gezeur, je kunt mij niet wijs maken dat je nooit eens hebt gedacht als vuurwerkliefhebber toch eens zo'n 100 shots blokje proberen, of hoe knalt zo'n nitraat nu eigenlijk. En dan hier op het forum lopen roepen dat je blij bent dat dit een goede actie is.

Wil niet op jullie kampvuurtje pissen. Maar met het aan elkaar knopen van Cat.2 cakes verander je ook de classificering ervan in professioneel vuurwerk. Dus zonder papieren steek jij ook gewoon illegaal vuurwerk af volgens de wet.

Daarnaast heeft Chappie zeker een punt, wat doet Broekhoff en Katan dan in het illegale circuit? Die vuurwerk wereld is niet heel groot, iedereen heeft boter op zijn neus.

Wat een gezeur, je kunt mij niet wijs maken dat je nooit eens hebt gedacht als vuurwerkliefhebber toch eens zo'n 100 shots blokje proberen, of hoe knalt zo'n nitraat nu eigenlijk. En dan hier op het forum lopen roepen dat je blij bent dat dit een goede actie is.

Wil niet op jullie kampvuurtje pissen. Maar met het aan elkaar knopen van Cat.2 cakes verander je ook de classificering ervan in professioneel vuurwerk. Dus zonder papieren steek jij ook gewoon illegaal vuurwerk af volgens de wet.

Daarnaast heeft Chappie zeker een punt, wat doet Broekhoff en Katan dan in het illegale circuit? Die vuurwerk wereld is niet heel groot, iedereen heeft boter op zijn neus.

Ik wacht met smart op het nieuwsbericht dat er een bunker/schuur vol met moraalridders in beslag genomen word!

Blij dat die troep in beslag is genomen. Cobra's en andere knaltroep kan je gewoon geen 'leuk' vuurwerk meer noemen, die mogen van mij echt Europeees verboden worden (zolang het daar maar bij blijft!).

Ik vind het echter wel zonde van de flowerbeds, dit is gewoon mooi, goed en stabiel vuurwerk. Hierin zou Nederland juist minder streng in moeten zijn in mijn ogen.

Als je iets zwaarder siervuurwerk toestaat dan nu het geval is. Denk ik de handel in illegaal vuurwerk flink zal doen afnemen.

Ik denk dat de oplossing zeer simpel is:

- Sta Nitraten en nitraat matjes toe
- Chinese rollen (alles beter dan die natte scheet rollen hier in Nederland).
- Professionele Flowerbeds

Hanteer reële prijzen en de overlast en illegale handel zal flink afnemen.

Ben ik niet met je eens Jorn89.

Het vuurwerk wat in beslag is genomen is zeker geen troep! Het is prachtig mooi en veilig spul mits het in de goede handen blijft/valt.
Alles valt of staat met de persoon/personen die dit overkopen.
Ook een cobra 6 is prachtig.. mits lekker buiten het dorp/stad. Net als carbid eigenlijk..

Die flowerbeds schelen niet veel met het vuurwerk nu (1,2 inch) of je doelt op de 2 inches? Dat zijn ook allemaal kleine shells bij elkaar en is dat ineens geen 'troep'? Alleen als je het los af steekt?
Alleen qua prijs kan het nog wel eens wat uit maken.
Shells zijn ook super veilig. Dubbele ontsteking.. Mits je de goede lanceer buis gebruikt ja.. dat zijn dan weer sukkels die dat niet doen!

Zwaarder vuurwerk komt er niet dat is nu wel duidelijk. Dus die droom kan van tafel.
Hier blijft het door modderen zoals het al jaaaren gaat.

En ook al sta je zwaarder vuurwerk toe, de handel blijft altijd. Al zou je tot 8 inch toe staan dan nog willen mensen 12 inch..
Alle drugs zijn ook verboden, maar blijft altijd (bijna op elke straathoek) verkrijgbaar.

Het is vind ik naïef om te denken dat dit ooit goed komt. Zeikerds hou je altijd en de zwarte markt blijft ook altijd. Deze zwarte markt zal ook altijd goedkoper blijven!, dus aantrekkelijker voor diegenen die dit willen.
(geen kosten aan dure bunkers en belastingen en overige..)

Het is niet het vuurwerk wat onze traditie in de weg zit. Het is de persoon er achter. In mijn ogen dan heh..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan